כללי העברתם פעם שיעור בעיצוב בלי מחשב?

גאולונת

משתמש מקצוען
אני מעבירה השנה חוג עיצוב דיגיטלי, לבנות כיתה ז'-ח'.

האתגר: יש לי 3 שיעורים שבהם לא יהיו לנו מחשבים.

בגלל שזה לא קורס מעמיק, אלא רק 'חוג טעימה' ויש לנו בסה"כ 15 שיעורים,
נראה לי קצת מוזר ללמד אותן לעומק קומפוזיציה/צבעוניות/ שאר יסודות העיצוב.

איזה נושא לדעתכם, אפשר להעביר בתחום, בלי מחשבים ובצורה מהנה וחוויתית?

יהיה לי מחשב נייד ומקרן.

אשמח לעצות!
 

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
* מה זה פרסום בכלל?
* ההבדל בין צורות הפרסום של היום לבין הצורות בעבר + דוגמאות
* טיפוגרפיה ידנית - יכול להיות חוויה
* צבעים - היה לנו בעבר שיעור עם מרים שרביט שכל בת היתה צריכה להביא 3 תפוחי עץ בצבעים שונים, ניסינו להגיע לגוון המדויק שלהם על ידי עירבוב צבעים.
 

מרים אדריכל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אמנם לא למדתי עיצוב דיגיטלי, אבל במסגרת לימודי האדריכלות קיבלנו מספר שיעורים על פרספקטיבה, קומפוזיציה ועוד, כל בת היתה צריך להכין מבריסטולים קוביות וגלילים שונים וליצור העמדה שתמשוך את העין כשבכל פעם קוביה או גליל אחר היה 'המלך'.
צבעים גם כן למדנו באמצעים ידניים לחלוטין, כשהיינו צריכות ליצור מעפרונות פחם בעוביים שונים את כל גווני האפור (שורה ארוכה של משבצות)
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אולי מצגת על פונטים?
את יכולה לקחת למשל פונטים שונים, להגדיל חלקים מהם ולהראות את ההבדלים בצורת בניית האותיות. זה מרתק!
אח"כ אפשר לחלק להן דפים מצולמים שבהם כל הא"ב, בפונטים שונים, ולתת להן תרגיל השוואתי.
או לבחור אות זהה משני פונטים שונים ולבדוק מה ההבדלים
או לבחור כמה אותיות מאותו פונט וכו'
ואם את רוצה משהו יותר משעשע - שכל אחת תכתוב את השם של עצמה בפונט שהיא בוחרת - ע"י העתקה עם נייר פרגמנט
(אגב, אלה תרגילים שעושים במכללות לעיצוב, כמו בצלאל וכאלה, אבל זה מאוד מעניין)
מה שזה נותן להן -
הרגשה יותר מעמיקה ומושג יותר טוב לגבי "מה זה פונט"
שזה אחד היסודות החשובים ביותר (אם לא החשוב שבהם) בעיצוב גרפי

עוד רעיון -
זה גם כרוך בציור...
לבחור מילה ולצייר אותה בצורה שמבטאת מה המילה אומרת
לדגומה - עיפרון - שה-נ' סופית תהיה עיפרון
קקטוס - אותיות עגלגלות עם קוצים
זה הבסיס לנושא של "לוגו"
את יכולה להראות להן מצגת עם כמה דוגמאות, ואח"כ שיעשו לבד
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כדי להבין עיצוב, לא צריך מחשב. לא צריך מחשב!!!

המחשב הוא כלי ישומי, לא מעבר לכך.
והזדמנות של "אין מחשב" מצויין להעברת המסר הזה לבנות!!!

איך בונים סקיצה? סליחה, המחשב לא קשור... מתחילים בעפרון ודף, משרטטים קוים התחלתיים, נותנים קצת כתמי צבע (צבעי אסטרא, כן), ובודקים אם אפשר להתקדם מהבסיס הזה.
הלאה: קומפוזיציה. לא בונים על מחשב! כדי להבין קומפוזיציה עובדים ידנית!!!
 

Beccy

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
בכלל לא מוזר ללמד את יסודות העיצוב בלי מחשב.
אני זוכרת כמה שיעורים, שהיו לי בסמינר שעבדנו כך:
קומפוזיציה- המורה הביאה לנו דפים לבנים וצבעוניים, ואמרה לנו לבחור שני אלמנטים, ולהעמיד אותם בקומפוזיציה מעניינת. אני זוכרת את השיעור כחוויה מיוחדת (אני אפילו זוכרת מה הכנתי...)
צבע- גלגל הצבעים- המורה הביאה צבעי גואש: אדום, כחול וצהוב, ואנחנו יצרנו את "הצבעים החדשים". נכון שבתכל'ס כולם יודעים את זה, אבל זה חוויתי במיוחד, כש"מרגישים" את זה.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
זה ילדות בכיתות ז'-ח'...
ללמד אותן פרסום? נראה לי לא שייך בכלל...

נשמע לי קצת מופרך הרעיון להתיימר ללמד ילדות "עיצוב דיגיטלי" - אולי בגלל שכאשר אני הייתי בכיתות ז'-ח' - מי שהיה לה וורד על המחשב (ולא מעבד תמלילים...) נחשבה כמעט למעצבת גרפית... ;)

ובכל זאת, הקורס קיים וצריך ללמד - אז מה?
הייתי הולכת על צבעים - גם בצורה חווייתית של ערבוב צבעים ויצירת צבעים חדשים בשלב ראשון - ובשלב הבא - ע"י התאמת צבעים לחפצים מסויימים שבנות תבאנה לכיתה. להסביר להן את ההבדל בין צבע נקי לעכור וכו'.

טיפוגרפיה - אותיות - ניתן להראות להן מצגת בה כתובות מילים בפונטים שלא מתאימים למסר (לדוגמא, המילה "מפחיד" בכתב עגלגל וכדו') - ולתת להן להגיד מה לא מסתדר עם המילים.
אולי להביא כרטיסים של אותיות במס' פונטים ולתת להם ליצור מילים שמתאימות לפונט (סוג הכתב - בשבילן...).
עכשיו אני נזכרת כשהייתי ביסודי המורה לאומנות (אני חושבת...) נתנה לנו כמה שיעורי התנסות בקליגרפיה, בזמננו זה כלל "נייר קופי" (מי שזוכרת...) והרבה לכלוך... ;)

ללמד יסודות העמדת פריטים (קומפוזיציה), מלך, איזון וכו'.
אפשר לתת כמה מילים על יצירת שפה עיצובית וגריד...

אם השיעורים האלה אמורים לכלול גם לימודי תוכנה (נגזר מהשם "עיצוב דיגיטלי") - אז אני לא מאמינה שתספיקי להתעכב על יותר מזה בקטע של העיצוב...
 

מצגת013

משתמש רשום
כשלמדנו, והביאו לנו מורה מ"מ היא עשתה שיעור ללא מחשב כשלימדה קומפוזיציה הביאה כל מיני סוכריות ג'לי וכד וביקשה להניח על הדף ותוך כדי הסבירה את כללי הקומפוזיציה, כרופ, וכד'
נראה לי מתאים לבנות כיתה ח.
 

גאולונת

משתמש מקצוען
תודה רבה רבה לכל המשיבים היקרים! :)

עזרתם לי מאוד עם כל שלל הרעיונות שהעליתם..
החלטתי להעביר את השיעור הנוכחי על קומפוזיציה, ואת השיעור הבא על לוגויים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה