טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סקר חדש בארה״ב לקראת הבחירות לנשיאות -
44% ממשתתפי הסקר אמרו שהם יתמכו בטראמפ בבחירות לנשיאות ב-2024,
לעומת 41% שאמרו שיתמכו בביידן. 10 אחוז אמרו שיתמכו במישהו אחר,
ו-4 אחוז מתלבטים.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הפרשיה מסתבכת:
מסמכים מסווגים נמצאו ע"י עו"ד של סגן הנשיא לשעבר מייק פנס בביתו,
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
האם הנשיא לשעבר לא יוכל להתמודד לנשיאות ב 2024?
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מייק פומפאו מזכיר ההגנה לשעבר בממשל טראמפ,
הוציא ספר חדש ובו הגן על בן סלמאן ולכלך על חשוקג'י,
פומפאו הוא אחד המועמדים הצפויים להתמודד במסגרת הפריימריז במפלגה הרפובליקנית.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
"לעשות את אמריקה גדולה שוב"
טראמפ פרסם סרטון בו הבטיח הבטחות לכש"יחזור לנשיאות"...
וכן פיזר תחזיות קודרות לגבי מלחמת העולם השלישית,

טראמפ: "אמריקה זקוקה לכיפת ברזל - אפתור את המלחמה ב-24 שעות"​

טראמפ טוען שיוכל לפתור את מלחמת אוקראינה ב"24 שעות" ויבנה "כיפה בלתי חדירה" מעל ארה"ב. טראמפ המשיך עם תחזית קודרת: "מלחמת העולם השלישית תהיה קטסטרופה שלא דומה לאף אחת אחרת. מלחמת העולם הראשונה ומלחמת העולם השנייה ייראו כמו קרבות קטנים מאוד"​

6d87afb375eede2e3530.jpg
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ | צילום: דוברות הקרמלין
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר שהוא יבנה "כיפה בלתי חדירה" כדי להגן על ארה"ב מפני התקפות טילים גרעיניים, הוא גם טען שהוא יכול לסיים את הפלישה הרוסית לאוקראינה "בתוך 24 שעות".
הנשיא לשעבר פרסם סרטון בו הוא אומר שמעצמות זרות "משתמשות בגלוי במילה הגרעינית כל הזמן" כי "אין להן כבוד למנהיגות שלנו". טראמפ הוסיף כי "זו מילה שאף פעם אסור לך להשתמש בה" והתעקש שהיא מעולם לא נאמרה כשהיה בבית הלבן.
הנשיא לשעבר סיפר לעוקביו על ההשפעה החמורה של כל סכסוך עולמי עתידי. "מלחמת העולם השלישית תהיה קטסטרופה שלא דומה לאף אחת אחרת. זה יגרום למלחמת העולם הראשונה ולמלחמת העולם השנייה להיראות כמו קרבות קטנים מאוד", הוסיף.
"הדרך הטובה ביותר להבטיח שסכסוך כזה לעולם לא יקרה היא להיות מוכנים עם טכנולוגיה שאין כמותה וכוח ללא תחרות, לשם כך, כשאני אנצח אבנה מגן טילים חדיש מהדור הבא, בדיוק כפי שישראל מוגנת כעת על ידי "כיפת ברזל", חלום שפעם היה בלתי אפשרי, אמריקה חייבת להיות עם כיפה בלתי חדירה כדי להגן על האנשים שלנו".
טראמפ המשיך: "אם הייתי נשיא, מלחמת רוסיה -אוקראינה לעולם לא הייתה מתרחשת, אבל אפילו עכשיו, אם אני נשיא, הייתי מסוגל לנהל משא ומתן על סיום המלחמה הנוראה והמתרחבת במהירות תוך 24 שעות. בזבוז כל כך טראגי של חיי אדם".
בחדרי חרדים


 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מכה לטראמפ:
ניקי היילי, שגרירת ארה״ב באו״ם בממשל טראמפ, תכריז על התמודדותה לנשיאות ארה״ב בבחירות 2024.
היה צפוי אבל עדיין כל ההתמודדויות של פומפאו, היילי, פנס, קרוז, רוביו וכו' פחות מאיימות עליו מרון דה סנטיס שכבר עוקף אותו בסקרים הפנימיים של הרפובליקנים....
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
פרשת המסמכים הולכת ומתרחבת...
288176636_157266916877811_772960350444055389_n-1024x1024-1.jpg

נשיא ארה"ב מסתבך? דיווח: חוקרי ה-FBI פשטו על ביתו של ביידן​


דיווחים בארה"ב: חוקרי ה-FBI פשטו היום על ביתו נשיא ארצות הברית ביידן • הפשיטה מגיעה ברקע מציאת מסמכים מסווגים בביתו של הנשיא בווילמינגטון כאשר לפני מספר ימים, שישה מסמכים מסווגים נוספים נמצאו בביתו
חוקרי ה-FBI פשטו היום (רביעי) על ביתו נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כך דווח בכלי התקשורת האמריקאית CBS מפי מקורות המעורים במקרה. עורך דינו של ביידן טען כי הפשיטה הייתה מתוכננת.

הפשיטה מגיעה ברקע מציאת המסמכים המסווגים בביתו של הנשיא בווילמינגטון כאשר לפני מספר ימים, שישה מסמכים מסווגים נוספים נמצאו בחיפוש בביתו של ביידן – כך אמר עורך דינו של הנשיא, בוב באואר.

חלק מהמסמכים המסווגים הם מתקופת כהונתו של ביידן בסנאט האמריקני, שם ייצג את דלוור מ-1973 עד 2009; מסמכים אחרים היו מתקופת כהונתו כסגן נשיא בממשל אובמה, מ-2009 עד 2017. במהלך חיפוש מקיף שערך המשרד ביום שישי בבית הנשיא במשך יותר מ-12 שעות, אספו גם הערות שכתב ביידן במו ידיו כסגן הנשיא.


באואר הסביר כי ביידן הציע גישה לביתו "כדי לאפשר למשרד המשפטים לערוך חיפוש במקומות שבהם יש פוטנציאל למצוא חומרים מסווגים פוטנציאליים מהתקופה שבה כיהן כסגן הנשיא", והוסיף בהצהרה כי הנשיא ורעייתו לא היו נוכחים בעת החיפוש.

דוברת הבית הלבן אמרה אז כי הנשיא ביידן "לא ידע שמסמכים מסווגים מתקופתו כסגן הנשיא היו במכון חשיבה בוושינגטון או בבית בווילמינגטון".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בעקבות הניצחון בבחירות האמצע הרפובליקנים נאבקים בשמאל הרידיקלי בקונגרס...

הרפובליקנים ינסו להדיח היום את חברת הקונגרס האנטישמית​

הרפובליקנים בקונגרס ינסו היום להדיח את חברת הקונגרס האנטישמית אילהן עומאר, מוועדת החוץ בגלל הביקורת הנוקבת שלה על ישראל ועל אמירות אנטישמיות. היא מתחה ביקורת על הוועדה האמריקאית לענייני ציבור וקבוצות פרו-ישראליות אחרות​

ae63473e19bc6c97293a.jpg
הקונגרס האמריקני | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
הרפובליקנים ינסו היום להדיח את אילהאן עומאר חברת קונגרס אנטישמית בשל ביקורת קשה על ישראל ואמירות אנטישמיות. הרפובליקנים בקונגרס רוצים להדיח אותה מוועדת החוץ בגלל הביקורת הנוקבת שלה ועל אמירות אנטישמיות.
הרפובליקנים מתכננים הצבעה סופית היום של בית הנבחרים כדי להעניש אותה על שורה של אמירות נגד ישראל "מדינת אפרטהייד" וטענה אנטישמית עתיקת יומין כי קבוצות לובי פרו-ישראליות משתמשים בכסף כדי לקנות תמיכה בקונגרס.
עומאר האנטישמית שהיגרה מסומליה התנצלה על הערות שהיא מודה שניתן להתייחס אליהן כאנטישמיות, כמו ציוץ אחד שאמר "הכל קשור לבנג'מין" (הכוונה לכסף) כאשר מתחה ביקורת על הוועדה האמריקאית לענייני ציבור וקבוצות פרו-ישראליות אחרות.
"רבים לא מאמינים שמוסלמי, פליט, אפריקאי צריך להיות בקונגרס, שלא לדבר על הזדמנות לכהן בוועדת החוץ", אמרה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ביידן ממשיך להביך את עצמו ולהבטיח את מפלתו בבחירות המקדימות...

הנשיא ביידן: "יותר ממחצית הנשים במינהל שלי הן נשים"​

מבולבלים? גם ביידן • נשיא ארה"ב התבלבל כפי שקורה לו מדי פעם, ואמר כי "יותר ממחצית מהנשים בממשל שלי הן נשים". הנשיא התכוון שיותר ממחצית מסך העובדים, אך כפי שקורה לו לאחרונה, הוא מתבלבל לעיתים קרובות​

35b27b54d0adcf3c3a6c.jpg
הנשיא ביידן בנאומו | צילום: צילום מסך
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התבלבל בנאומו ואמר כי "יותר ממחצית מהנשים בממשל אצלו, הן נשים". ההתבטאות נאמרה במהלך נאום שנשא ביום חמישי האחרון לרגל יום השנה ה-30 לחוק חופשת משפחה ורפואה, ואמר כי יותר ממחצית הנשים בממשל שלו הן נשים, הנשיא התכוון שיותר ממחצית מסך העובדים, אך כפי שקורה לו לאחרונה, הוא מתבלבל לעיתים קרובות.


בחודש שעבר, סרטון של ג'ו ביידן וסגנית נשיא ארה"ב קמאלה האריס הפך לוויראלי ברשתות החברתיות. בסרטון ניתן לשמוע אותו אומר, "אמריקה היא אומה שניתן להגדיר אותה במילה אחת". המילה היחידה נשמעה משהו כמו "Asufutimaehaehfutbw".
באירוע שערך הבית הלבן במרץ אשתקד כדי לחגוג את חודש ההיסטוריה של הנשים, ג'ו ביידן כינה בטעות את סגנית נשיא ארה"ב קמאלה האריס בתור "הגברת הראשונה".
במקרה נוסף זמן קצר לאחר סיום נאום באוניברסיטת צפון קרוליינה החקלאית בגרינסבורו, ג'ו ביידן לחץ יד לאדם בלתי נראה. הוא הסתובב על הבמה ונראה מבולבל.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ סירב לומר אם הוא מתחייב לתמוך במועמד אחר לשנת 2024 אם הוא יפסיד בבחירות הפנימיות...​

הדבר מעורר חשש במסדרונות המפלגה הרפובליקנית,
שאם יפסיד יתמודד עצמאית או שלא יתמוך במועמד המפלגה,
וכך יביא להפסד צורב בבחירות הקרובות...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סקר של סוכנות הידיעות AP בארה״ב: רוב המצביעים המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית מעדיפים שהנשיא ביידן לא יתמודד לכהונה נוספת ב-2024. לפי הסקר, רק 37% בקרב מצביעים דמוקרטים רוצים שבידן יתמודד לכהונה שנייה. מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לסקר הקודם בו אמרו 52% מהמצביעים כי הם היו רוצים שביידן יתמודד שוב.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
חוזר לרשתות החברתיות...
׳ערוץ 12׳: עמוד הפייסבוק של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ שוחזר וחזר לפעילות.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

ניקי היילי מתמודדת לנשיאות ארה"ב ומצפה לשבור תקרות זכוכית נוספות​

עד לפני מספר שנים הייתה ידועה ניקי היילי למעטים. בת המהגרים שמשלה על דרום קרוליינה צדה את תשומת לבו של הנשיא דונלד טראמפ - והשאר היסטוריה. היילי בלטה בתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם והנהיגה מדיניות אמיצה ושמרנית. תוך זמן קצר השיגה את תמיכתם של רבים ברחבי העולם, ובין היתר זכתה לאהדה רבה בישראל בשל הצעדים שעשתה שהיטיבו עם המדינה היהודית. פרופיל מקיף​

177eded7b6dd0bec3e8b.jpg
הבית הלבן | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90
בימים האחרונים עוסקת התקשורת הבינלאומית באינטנסיביות רבה בניקי היילי, אשת המפלגה הרפובליקנית שהודיעה לפני זמן לא רב על ריצתה לנשיאות ארה"ב, כשהיא מקווה לשבור תקרת זכוכית נוספת ולהיות האישה הראשונה בתפקיד המשפיע בעולם. היילי, בת מהגרים מדרום קרוליינה, הייתה ידועה למעטים עד לפני שבע שנים. אך אז הפכה לכוכבת של המפלגה הרפובליקנית כשבלטה כשגרירת ארה"ב באו"ם.
בתפקיד זה הייתה דעתנית ומשמעותית, והנהיגה מדיניות אמיצה. בין היתר היטיבה רבות עם ישראל, וצברה במדינה אהדה רבה בשל מספר צעדים שעשתה למענה. כדי להבין את סיבת ריצתה של היילי, שווה להעמיק בסיפורה האישי ובדרכה אל הצמרת.
ניקי היילי נולדה בקרולנייה הדרומית לפני כ-51 שנים, להורים שהיגרו מהודו. באותה תקופה הגזענות הייתה נפוצה ומקובלת בארה"ב, ועצם היותה של היילי הודית הקשה עליה ועל אחותה במקומות ובמקרים שונים בחייהן המוקדמים בעיירתן.
בבית הספר זכתה היילי ליחס גזעני מצד חבריה לספסל הלימודים. "לא היה לי קל בבית הספר" היא סיפרה לימים, "בכל טופס אתה צריך למלא את משבצת הגזע ויש שלוש אפשרויות: לבן, שחור ואחר. אני תמיד הייתי האחר". הוריה של היילי היו חריגים בנוף האמריקני, התלבשו בצורה שונה וחריגה ודיבורם היה שונה. ניקי הצעירה עבדה בחנות מזכרות שהפעילה משפחתה, ובגיל 13 ניהלה את ספרי החשבונות של העסק.
מקצוע זה יעסיק אותה מאוד, ותוך שנים ספורות החלה ללמוד ראיית חשבון באוניברסיטה מקומית. בהמשך שימשה כרואת חשבון וכסמנכ"לית כספים בחברה המשפחתית שלה שעסקה בטקסטיל. האפליה ממנה סבלה היילי בצעירותה, הן בשל מוצאה והן בשל מגדרה, דירבנה אותה לנסות להשפיע בתפקיד ציבורי. אך הדבר שלבסוף גרם להיילי להתמודד לתפקיד פוליטי, היה לא אחר מאשר נאום של הילרי קלינטון.
"הסיבה שבגללה רצתי הייתה הילרי קלינטון", סיפרה, "כולם אמרו מדוע אני לא צריכה לרוץ. הסבירו שאני צעירה מדי, יש לי ילדים קטנים ואם כבר, אז אני צריכה להתחיל בהנהלת בית ספר. אז הלכתי לאוניברסיטת ברמינגהם, והילרי קלינטון דיברה שם במכון למנהיגות. היא אמרה שכשמדובר בנשים שמתמודדות על משרה בכירה, תמיד יהיה מי שיגיד להן שלא כדאי, אבל אלה בעצם כל הסיבות לכך שכן כדאי. כשיצאתי משם אמרתי ‘זהו, אני רצה'".
תחילה התמודדה היילי בשנת 2004 על תפקיד בבית הנבחרים של דרום קרוליינה. במסע הבחירות נתנה את כל נשמתה והסתובבה בכל מקום באזורה כדי לשכנע כמה שיותר אנשים להצביע לה. בסופו של דבר הדיחה היילי את המועמד הרפובליקני שרץ מולה על ייצוג מחוז לקסינגטון, אחרי 29 שנים רצופות שהיה נציג המחוז. זה היה הישג משמעותי מאוד, והיא השיגה אותו על אף המאבק המלוכלך שנוהל נגדה ונגד מועמדותה.
עם כניסתה לבית הנבחרים המקומי התבלטה היילי בעמדות השמרניות שהציגה, וקידמה יוזמות שמנריות שונות. ב-2010 עשתה היילי היסטוריה כשנבחרה לתפקיד מושלת קרוליינה הדרומית הראשונה אי פעם. בתפקיד זה הייתה אף הצעירה ביותר שכיהנה. כעבור ארבע שנים נבחרה לכהונה נוספת, כששוב היא מתמודדת עם יריבם שניסו להנמיך אותו בהערות שוביניסטיות וגזעניות.
במהלך כהונתה התמודדה עם הנשיא הדמוקרטי אובמה, שעמד בניגוד מוחלט לעמדותיה ברבים מהנושאים שהיו על הפרק אז. היילי לא חששה לבקר אותו ואת מדיניותו, וב-2016 נבחרה לענות לנאום מצב האומה שלו. בנאום תוקפני במיוחד השיבה היילי לאובמה, ביקרה את מדיניותו הכלכלית, הגדירה את הרפורמה הבריאותית שלו - האובמה קר - כאסון, וביקרה את הסכם הגרעין עם איראן.
היילי הייתה אז פוליטיקאית לא מוכרת במיוחד, אך הנאום עשה רושם רב על המחנה השמרני וגרר אליה את עיניהם של מנהיגיו, ובראשם - דונלד טראמפ. שנה אחת בלבד עברה, וטראמפ, שנהפך זה מכבר לנשיא ארה"ב הנבחר ועמד בפני הרכבת ממשלו ואיוש התפקידים השונים, הרים טלפון לניקי היילי וביקש ממנה להיות שגרירת ארה"ב באו"ם.
היילי סירבה לתת תשובה מיידית וביקשה לחשוב על ההצעה בטרם תשיב. היא הייתה באותה עת מושלת צעירה, והיא נלחצה טיפה מהרעיון להעתיק את מקומה ולשנות כך את חייה. אחרי התלבטות החליטה היילי לחזור אל טראמפ עם מספר דרישות. "לא אגיע אם לא תובטח לי עמדה בקבינט", אמרה לנשיא הנבחר. טראמפ השיב לה במילה אחת: "DONE". אך היילי לא עצרה, והמשיכה: "לא אגיע אם לא אהיה במועצה לביטחון לאומי, כי זה מעניין אותי, ואני רוצה להיות מעורבת". טראמפ המשיך עם אותה תשובה: "DONE". אך היילי לא ידעה שובע והמשיכה בדרישותיה: "אני לא הולכת להיות דוברת, או טפט על הקיר, אלא רוצה להגיד את מה שאני חושבת". טראמפ השיב הפעם תשובה ארוכה יותר, ואמר: "בשביל זה אני רוצה אותך".
a8aa518270e8c2eb50eb.jpg
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ
ב-24 בינואר 2017 הושבעה ניקי היילי לתפקיד השגרירה האמריקנית באו"ם, ומן הרגע הראשון היה ברור לכל סובביה כי כהונתה תורגש והיא תהיה דומיננטית במיוחד. היילי לא חסכה שבטה מאיש בנאומיה בעצרות האו"ם. היא מתחה ביקורת חריפה על הסורים, הסינים, הרוסים ומדינות נוספות שלטעמה עשו פשעים נגד האנושות ופעלו לא כראוי.
היילי העבירה צעדים שונים נגד המדינות שתקפה, ובשל כך עוררה לא פעם סערה ומורת רוח בבית הלבן. אך היא השאירה חותם בל ימחה במשכן האו"ם במנהטן. "כעת מכבדים את ארצות הברית", אמרה והוסיפה: "יכול להיות שיש מדינות שלא אהבו את מה שעשינו, אבל הן כיבדו. הן יודעות שאם אמרנו שנעשה משהו, אנחנו נבצע".
מתחילת כהונתה ועד סופה תמכה היילי בישראל ועמדה לצידה. היא נכנסה לתפקידה כשמעליה מרחפות ציפיות גבוהות לשיפור היחסים העכורים שהיו באותה עת בין ישראל לארה"ב, על רקע העימותים הרבים עם ממשל אובמה, ולא איכזבה.
היילי הדגישה בנאומיה את התנגדותה ליחס העוין שהקנה האו"ם לישראל, וגרמה בכך לקורת רוח בירושלים. היילי טענה אף כי האו"ם עוסק יותר מדי בסוגייה הפלסטינים, ותומך ללא הצדקה בצד הפלסטיני. "באופן מפתיע, סוכנות האו"ם לעניינים פוליטיים הקדישה חטיבה שלמה לענייני פלסטינים. תחשבו על זה: אין חטיבה המוקדשת לשיגורי הטילים הלא-חוקיים בצפון קוריאה, אין חטיבה למדינה התומכת בטרור מספר 1 בעולם - איראן. הגישה המשוחדת בנושא הישראלי-פלסטיני לא מסייעת לתהליך השלום", אמרה.
היילי אמרה בתחילת כהונתה כי הכותל שייך לישראל, וכי יש להעביר את השגרירות האמריקנית לבירתה האמיתית של ישראל: ירושלים, וכך אכן קרה בהמשך. ביוני 2017 ביקרה היילי בישראל, הטמינה פתק בכותל המערבי וביקרה במנהרות הטרור של החמאס שנחשפו במבצע צוק איתן.
היילי הובילה ליציאתה של ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם - אותה כינתה "ביב שופכין" - בשל יחסה העוין לישראל. "ההתמקדות הבלתי-פרופורציונלית והעוינות הבלתי נגמרת של המועצה כלפי ישראל מהווים הוכחה חותכת לכך שהיא פועלת ממניע פוליטי ולא מתוך הגנה על זכויות אדם", אמרה. בהמשך הובילה היילי לפרישתה של ארה"ב מאונסק"ו מאותן סיבות: היחס העוין כלפי ישראל והיחס האוהד כלפי ארגוני טרור שונים.
היילי גינתה פעם אחר פעם את החמאס, ומעל בימת האו"ם נאמה נגדו נאומים חוצבי להבות בדבר שימושו בילדים ובנשים כבשר תותחים. "קשה להעלות על הדעת מעשה פחדני יותר – אפילו כשמדובר בטרוריסטים – מאשר הסתתרות מאחורי אזרחים חפים מפשע", אמרה.
כשהודיעה היילי על סיום תפקידה בשלהי דצמבר 2018, נפל עצב בירושלים. נתניהו וריבלין מיהרו להביע את הערכתם הרבה להיילי, השגרירה האוהדת ביותר שהייתה לישראל בבניין האו"ם. מן הצד השני שמחו מאוד הפלסטינים, שנפטרו מאחת השגרירות הקשות שקיבלו שעשתה להם חיים קשים.
ביום רביעי הקרוב תודיע היילי בהצהרה חגיגית על התמודדותה לראשות המפלגה הרפובליקנית, ומשם - לנשיאות ארה"ב. הנחישות, הכריזמטיות והיכולות הסוחפות של ניקי היילי הקנו לה מיליוני תומכים נלהבים שמחכים לרגע שבו תודיע על ריצה לנשיאות כבר זמן רב.
כעת, מאיימת היילי על שני המתמודדים האחרים שינסו להוריד אותה כמה שאפשר, רון דה סנטיס ודונלד טראמפ. היא תנסה לעשות כל שביכולתה כדי להגיע לחדר הסגלגל ולהיות לאישה הראשונה אי פעם בתפקיד מנהיגת המעצמה הגדולה בעולם.
בחדרי חרדים
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
כעת זה רישמי!!!
ניקי היילי הכריזה על התמודדותה בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית!

ניקי היילי תתמודד לראשות המפלגה מול טראמפ​

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי הכריזה על ריצה לראשות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב ותתמודד מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. היילי אמרה לאחר ההכרזה: "זה הזמן לדור חדש"​

3b6e97ea0b6bdbe6fd01.jpg
הבית הלבן | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90
ניקי היילי, ששימשה כשגרירת האו"ם ומושלת דרום קרוליינה, הודיעה היום (שלישי) באופן רשמי כי היא מתמודדת לנשיאות, ובכך הופכת ליריבה הגדולה הראשונה שקוראת תיגר על דונלד טראמפ לראשות המפלגה הרפובליקנית ב-2024.
היילי פרסמה סרטון תחת הכותרת: "הגיע הזמן לדור חדש של מנהיגות". היא הוסיפה: "אני ניקי היילי, ואני מתמודדת לנשיאות".
היילי הייתה חלק מממשל טראמפ והיא מתחילה כאנדרדוג במירוץ לראשות המפלגה. אם תצליח, היא תהפוך לאישה הראשונה והאמריקאית האסיאתית הראשונה שתוביל את המפלגה הרפובליקנית. היא עשתה בעבר היסטוריה בתור המושלת האסיאתית האמריקאית הראשונה במדינה והאמריקאית ההודית הראשונה שכיהנה בקבינט.
היילי שינתה את העמדה שלה כלפי טראמפ במהלך השנים האחרונות. היא מתחה עליו ביקורת כאשר התמודד לראשונה ב-2016, לפני שהצטרפה לממשל שלו שנה לאחר מכן, ובהמשך הצהירה כי לא להתמודד נגדו ב-2024. אך בחודשים האחרונים היא התנערה מההבטחה.
כשנשאלה על ההבטחה שלה בראיון בינואר ל'פוקס ניוז', היילי הבהירה כי היא שינתה מסלול. "זה יותר מאדם אחד. וכשאתה מסתכל על העתיד של אמריקה, אני חושבת שהגיע הזמן לשינוי של דור חדש", אמרה.
בהקשר ישראלי, היילי גינתה פעם אחר פעם את חמאס, ומעל בימת האו"ם נאמה נגד הארגון נאומים חוצבי להבות בדבר שימושו בילדים ובנשים כבשר תותחים. "קשה להעלות על הדעת מעשה פחדני יותר – אפילו כשמדובר בטרוריסטים – מאשר הסתתרות מאחורי אזרחים חפים מפשע", אמרה.
כשהודיעה היילי על סיום תפקידה בשלהי דצמבר 2018, נפל עצב בירושלים. נתניהו וריבלין מיהרו להביע את הערכתם הרבה להיילי, השגרירה האוהדת ביותר שהייתה לישראל בבניין האו"ם. מן הצד השני שמחו מאוד הפלסטינים, שנפטרו מאחת השגרירות הקשות שקיבלו שעשתה להם חיים קשים.

 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סקר של ׳רויטרס׳: 52% מהמצביעים הדמוקרטים בארה״ב לא מעוניינים לראות את הנשיא ביידן ממשיך לכהונה נוספת, ואילו 40% מהמצביעים הרפובליקנים לא מעוניינים לראות את הנשיא לשעבר טראמפ חוזר לבית הלבן.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

מושל פלורידה מותח ביקורת על מעורבות ארה"ב במלחמה באוקראינה,​

המושל מועמד מוביל לתפקיד יו"ר המפלגה הרפובליקנית, ואם ינצח יתמודד לתפקיד הנשיא ב-2024.

מושל פלורידה מותח ביקורת על מעורבות ארה"ב במלחמה באוקראינה​

מושל פלורידה מתח ביקורת על הסיוע האמריקני לאוקראינה. ותהה אם ארצות הברית צריכה להיות מעורבת בסכסוך הרוסי בכלל. המושל טען שרוסיה אינה מהווה איום "באותה רמה כמו סין"​

2e1281782adf2b12686b.jpg
רון דה-סנטיס | צילום: טוויטר
מושל פלורידה, רון דה סנטיס, מתח ביקורת על הסיוע האמריקני לאוקראינה כ"צ'ק פתוח" ושאל אם ארצות הברית צריכה להיות מעורבת בסכסוך הרוסי בכלל. "אני לא חושב שזה האינטרס שלנו להיכנס למלחמת פרוקסי עם סין או בחצי האי קרים", אמר דה סנטיס לרשת 'פוקס ניוז' ביום שני, בהתייחסו לשטח האוקראיני שרוסיה השתלטה עליו.
הדברים, שנאמרו לרגל ביקורו המפתיע של ביידן בקייב, אוקראינה, היו כמה מהביקורות הישירות ביותר של דסנטיס על מעורבות ארה"ב במלחמה מאז החלה המלחמה לפני שנה. המושל מועמד מוביל לתפקיד יו"ר המפלגה הרפובליקנית, ואם ינצח יתמודד לתפקיד הנשיא ב-2024.
כשנשאל "איך נראה ניצחון" עבור ארה"ב, דה סנטיס המעיט בפעולות הצבאיות של מוסקבה עד היום ואמר שרוסיה "באמת פצועה וספגה הפסדים אדירים, אדירים" אך לא התייחס לנשק, למודיעין הצבאי והסיוע האמריקאי שמעורב בלחימה. דה-סנטיס התעקש שרוסיה אינה מהווה איום "באותה רמה כמו סין".
"הפחד שרוסיה תיכנס למדינות נאט"ו וכל זה... זה אפילו לא התקרב למציאות", אמר דה סנטיס, "אני חושב שהם התגלו כמעצמה צבאית מדרגה שלישית".
בחדרי חרדים
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

ג'יל ביידן: "ג'ו ירוץ לכהונה נוספת":rolleyes::oops:...​

הגברת הראשונה של ארה"ב נתנה בריאיון לסוכנות הידיעות AP את האיתות הכי משמעותי עד כה לכך שהנשיא ביידן ירוץ לכהונה נוספת. אם אכן יבחר, יהיה ביידן בסוף כהונתו בן 86 - גיל מופלג במיוחד לתפקיד הנשיא...​

ג'יל ביידן: "ג'ו ירוץ לכהונה נוספת"​

הגברת הראשונה של ארה"ב נתנה בריאיון לסוכנות הידיעות AP את האיתות הכי משמעותי עד כה לכך שהנשיא ביידן ירוץ לכהונה נוספת. אם אכן יבחר, יהיה ביידן בסוף כהונתו בן 86 - גיל מופלג במיוחד לתפקיד הנשיא​

26516c45148806deaf56.jpg
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: דוברות הבית הלבן
בסוף השבוע האחרון התראיינה הגברת הראשונה של ארה"ב ג'יל ביידן לסוכנות הידיעות AP במהלך מסעה באפריקה, ונתנה איתות ברור במיוחד לכך שבעלה, ג'ו, ירוץ לכהונה שנייה כנשיא ארה"ב. בריאיון אמרה ג'יל כי לא נשאר "פחות או יותר" דבר לעשות מלבד למצוא את המקום והמועד המתאימים להכרזה הרשמית על הריצה לנשיאות.
בהנחה שאכן יתמודד ויבחר, יהיה ביידן בסוף כהונתו בן 86. כבר היום ביידן בן ה-80 הוא נשיא ארה"ב המבוגר אי פעם, ורבים מעריכים כי ככל שיתקדמו השנים יצטברו בעיות שיקשו עליו לכהן כמנהיגה של המעצמה המשמעותית בעולם.
בריאיון מסוף השבוע כמעט ולא השאירה הגברת הראשונה מקום לספקות, כשאמרה כי "כמה פעמים הוא צריך לומר את זה כדי שתאמינו? הוא אומר שהוא לא סיים. הוא לא השלים את מה שהוא התחיל. וזה מה שחשוב".
עוד אמרה בריאיון כי שיקול דעתה חשוב בעיני בעלה. "ודאי שהוא יקשיב לי, כי אנחנו זוג נשוי. אבל בסופו של דבר הוא מחליט בעצמו, תאמינו לי".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה