דרוס כל דוס\שיתוף-חוות דעת

אפשוטער איד

משתמש מקצוען
לא יודע, הקטע הבא, נראה לי יבשושי משום מה, אני טועה?
אם לא, היכן נעוצה הבעיה, בחוסר התיאור, משהו אחר?
דעתכם בבקשה!

---------------------------------------------------------


השקית המרוטה של וקסברגר ובתוכה התפילין, כבר בידו.

שורק להנאתו ברוח הירושלמית הקרירה של ערב יום קייצי ולוהט

, נו.. שחרית בר' שימען מה יכול להיות טוב מזה,

רק צריך לרדת לבגין לתפוס טרמפ, ועד שיעלה עמוד השחר הוא במירון, אולי אם יתמזל יספיק טבילה בספסופה במים הקפואים, אולי אפילו לחטוף תנומה קלה בשטיבל האחרון, זה עם הסירחון של הארוחת ערב שנשארה משלשום.
עד שההוא עם השינים בחוץ, יקום ויעיר איתו את כל שוכני השטיבלאך ומרפסת הכהנים.

יתפלל שחרית כוותיקין, ואז הדרך פתוחה למסלולים מרתקים אי שם ככל שיספיק הזמן והטרמפ.

הוא יורד כזקן ורגיל אל הכביש מפזם להנאתו את השיר "אורות ותיקונים במים הקפואים של מקווה האר"י",

בחריקה נעצר לידו רכב אדום, מהחלון מציץ עציץ, לרגע הוא מתלבט אם מתחת לערימת שחת הזו יש גם פרצוף,

"צופצ'יק, אין לי את כל הלילה בשבילך, אתה רוצה לעלות"?

אוהה יהיה מענין הלילה, מהרהר וקופץ לרכב, כמעט מתמכר לווליום של המוזיקה שמקפיץ את כל היעלים על הדרך, ואז נזכר..

-הלו –שלושת השבועות סגור ת' מוזיקה

-שלושת מה? אחשל'י מה נטרק איתך , עפ'ך הסכך, למה מי מת?

-נחרב בית המקדש

-נו.. מה אתה רוצה אני החרבתי את זה?

-לא אבל, אבל, אסור לשמוע מוזי....

טראח בום..

-יאללה יאללה אסור לעשות לדוסים האלו טובות..
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יפה מאוד. קצר ולעניין. לא יבשושי.


הערת אגב, המופנית אלי ולשאר החברים. נראה לי שצריך להכריז על מבצע למשך החודש הקרוב. אין להזכיר את צמד המילים 'שקית מרוטה' כלל...
 

ahron04

משתמש רשום
דעתכם בבקשה!
כתוב מעניין, וציורי,
ויש בזה אנקדוטה של תמימות ועמארציות שנפגשים,
ולכן יש לזה הרבה כיוונים להתפתח, אז יש פה ציפייה וסקרנות, איך זה התפתח/יתפתח.
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
בכלל לא יבשושי. רק החלוקה לקטעים, אהממממ... לפי מה עשית את זה? לא ירדתי לסוף דעתך.
ונקודה נוספת; אין חיה כזו 'פסיק בסוף משפט'. ולא שהיא הוכחדה, היא מעולם לא נבראה. אז תעשה לי טובה אישית, תטפל בעניין. אני חושב שאם תשנה מילה לפה ומילה לשם כדי שלא תצטרך לשים את הפסיקים בסוף המשפט, יחד עם חלוקה מחדש לקטעים תארגן ותהדק את הטור. גם לך וגם לנו יהיה יותר קל.
חוץ מזה - קטע מצויין מסיטואציה מצויינת, וכמו שכתב קודמי, יש משהו ציורי וקומי בחיבור שבין עמרציות לבין תמימות.
 

אפשוטער איד

משתמש מקצוען
רק החלוקה לקטעים, אהממממ...
אין חיה כזו 'פסיק בסוף משפט'
תודה רבה. (נקודה)
אכן, בעיית הפסיקים בסופי משפט נבעה מחלוקה של הקטעים ה"אהממ".
בתחילה הם עלו כקטעים מחוברים, ולכן היו ביניהם פסיקים לדוגמא: נו שחרית בר' שימען, מה יכול להיות טוב מזה וכו'
רק לפני שפרסמתי, משום מה הסתדר לי ה'אנטרים'
ענין של מצברוח
אבל בהחלט אתה צודק בראיה שניה.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
קטע נחמד.
הערס קצת מוקצן וצפוי, ורק בחורי ישיבה שמנסים לחקות ערסים אומרים "עפ'ך הסכך", אבל נייס.
אם מישהו היה עולה אלי טרמפ ומתחיל משפט ב"הלו" וממשיך בציווי לעשות משהו, הייתי זורק אותו מהחלון שבגג הרכב.
צמצם 90% מהאנטרים שלא בסמוך למשפטים. ותחליט אם משפט שמישהו אומר מתחיל בגיירשים או במקף.
לא הבנתי מה מוסיף העציץ - זו מטאפורה או סתם קישוט? מי נוסע כשמסתיר אותו עציץ?.

ארוחת הערב.
שיניים.
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
לא הבנתי מה מוסיף העציץ - זו מטאפורה או סתם קישוט? מי נוסע כשמסתיר אותו עציץ?.
לא הבנתי מה מוסיף העציץ - זו מטאפורה או סתם קישוט? מי נוסע כשמסתיר אותו עציץ?.
אבימי? לא מתאים לך לא להבין...
השערות, ידידי. השער בראש הנהג מעוצב כעציץ.
וידוע מאמר החכם אודות חי צומח דומם ונהגי מוניות וכו'.
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
@אפשוטער איד - נפלא, קולע ובעיקר - רטוב.

כמו שהעירו - נקודות וכו'.
ובגלל שהזכרת את ה"אורות ותיקונים", אני מרשה לעצמי להאיר ולתקן בקטנה (לפי ענ"ד, לא בכפיה דוסית, חלילה):
של ערב יום קייצי ולוהט
להשמיט את ה"יום".
---
רק צריך לרדת לבגין לתפוס טרמפ, ועד שיעלה עמוד השחר הוא במירון, אולי אם יתמזל יספיק טבילה בספסופה במים הקפואים, אולי אפילו לחטוף תנומה קלה בשטיבל האחרון, זה עם הסירחון של הארוחת ערב שנשארה משלשום.
עד שההוא עם השינים בחוץ, יקום ויעיר איתו את כל שוכני השטיבלאך ומרפסת הכהנים.

יתפלל שחרית כוותיקין,

רק צריך לרדת לבגין לתפוס טרמפ, ועד שיעלה עמוד השחר הוא במירון. אם יתמזל מזלו הוא עוד יספיק טבילה בספסופה במים הקפואים, או אולי אפילו יחטוף תנומה קלה בשטיבל האחרון, זה עם הסירחון של הארוחת ערב שנשארה משלשום. עד שההוא עם השינים בחוץ יקום ויעיר איתו את כל שוכני השטיבלאך ומרפסת הכהנים.

הוא יתפלל שחרית כוותיקין...

---
בחריקה נעצר לידו רכב אדום
רכב אדום נעצר לידו בחריקה...
--
ועוד משהו קטן, תן איזושהי תוספת הבהרה, שנבין איך ידע הצ'ופציק לאיזה כיוון נוסע העציץ.

:)
 

אפשוטער איד

משתמש מקצוען
לא הבנתי מה מוסיף העציץ - זו מטאפורה או סתם קישוט? מי נוסע כשמסתיר אותו עציץ?.
אבימי? לא מתאים לך לא להבין...
השערות, ידידי. השער בראש הנהג מעוצב כעציץ.
אכן, לכך היתה כוונת המשורר, אשמח לשמוע אם אין זה מובן.

להשמיט את ה"יום".
אני לא בטוח שהנך צודק, מכיון שכתוב "ברוח הירושלמית הקרירה של ערב יום קייצי ולוהט," אם אשמיט את ה"יום" אקבל מטבע לשון בלתי מציאותית "ברוח הירושלמית הקרירה של ערב קייצי ולוהט".
אמנם גם לי קצת הסתבך על הלשון אבל חוששני שכך המטבע מובן.

עוד משהו קטן, תן איזושהי תוספת הבהרה, שנבין איך ידע הצ'ופציק לאיזה כיוון נוסע העציץ.
אויש, מה אתה שואל שאלות על צ'ופצ'יקים, הוא ראה ערס והחליט שהוא איתו על הרכב אחר כך הוא יסתדר הלאה.
לגבי שאר ההערות, אכן אתה צודק.

חן חן לכולם על ההערות המחכימות, סוף סוף יש קצת התעוררות בפורום הלזה.
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
אכן, לכך היתה כוונת המשורר, אשמח לשמוע אם אין זה מובן.
לא מובן. לא מובן איך @אבימי לא הבין.

אני לא בטוח שהנך צודק, מכיון שכתוב "ברוח הירושלמית הקרירה של ערב יום קייצי ולוהט," אם אשמיט את ה"יום" אקבל מטבע לשון בלתי מציאותית "ברוח הירושלמית הקרירה של ערב קייצי ולוהט".
אמנם גם לי קצת הסתבך על הלשון אבל חוששני שכך המטבע מובן.
אתה ירושלמי? אני כן. ובירושלים המשפט הזה הוא שיא המציאותי ושיא המתאים...

סוף סוף יש קצת התעוררות בפורום הלזה.
לקוצר רוחי - אין יותר מתאים מקטעי שיתוף קצרצרים.
אלה עושים לי חשק להעיף מבט, לקרוא, להינות, ללייק, ואם צריך - לכתוב תגובה.
אז בפעם הבאה קחו בחשבון...
כטו"ט!
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
מקסים, אהבתי.
הערה לשונית
רק צריך לרדת לבגין לתפוס טרמפ, ועד שיעלה עמוד השחר הוא במירון, אולי אם יתמזל יספיק טבילה בספסופה במים הקפואים, אולי אפילו לחטוף תנומה קלה בשטיבל האחרון, זה עם הסירחון של הארוחת ערב שנשארה משלשום.
אולי לחטוף, או אפילו יחטוף. לא אולי אפילו, ואל תשכח שזה אולי שני.

הערה רעיונית
-הלו –שלושת השבועות סגור ת' מוזיקה
סליחה? למה מי אתה שתגיד לו מה לעשות? עלית, שתוק.
עפ'ך הסכך?
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
העדפתי לא להבין, המטאפורה וולגרית לי מדי.
מצטער, לא לטעמי לומר על בנדאם תמים שהוא עציץ שיש לקוות שיש לו תווי פנים.
עניין של טעם אישי בהסתכלות על העולם.
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
העדפתי לא להבין, המטאפורה וולגרית לי מדי.
מצטער, לא לטעמי לומר על בנדאם תמים שהוא עציץ שיש לקוות שיש לו תווי פנים.
עניין של טעם אישי בהסתכלות על העולם.
זה רק אצלך. בגלל החלון בגג.

הלו, אבימי, אני מחכה לך ביציאה מגב"ש כבר שעה, איפה אתה?!
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא יודע, הקטע הבא, נראה לי יבשושי משום מה, אני טועה?
אם לא, היכן נעוצה הבעיה, בחוסר התיאור, משהו אחר?
דעתכם בבקשה!
חובש את הכובע של מבקר הספרות
מכחכח בגרון בסגנון תרבותי ופותח בדברים:
רבותי!
לפניכם מקרה נדיר שבו תחושת הבטן צודקת..
יש לי בעיה עם הסיפור, עם המספר, ועם ההוא שצריך להסתפר.
בקשר לסיפור - אין סיפור.
לא קרה כלום בסיפור, אין לו סוף שהופך את הפתיח למשהו שמוסיף לי רקע לדיאלוג הלקוני הזה.
והדיאלוג עילג למדי, לא מספר את הסיפור ומעביר לקורא את המבטים, השנאה וה"תמימות" כפי שההמון נוטים לתאר התנהגות של
אנשים בעלי מצח נמוך
וכיפות לבנות מגוחכות.
וקעקוע.
ושרשרת עם קמיע של רבי נחמן.
וצמיד "לשון הרע לא מדבר אלי"
וקעקוע עם אותן המילים, על הגב.

ויש לי בעיה עם המספר שלא נותן לי שום מידע על הטרמפיסט
אני לא יודע אם התפילין שלו בשקית מרוטה כי הוא רווק זקן
או שהוא סתם מוזנח ולכן אף אחת לא רוצה להתחתן איתו
הוא שר שיר של 'זרוקים'
הוא נוסע בטרמפים
הוא גם מסכן את עצמו בזה שהוא עומד בבגין על השולים, ולא אכפת לו שזה מסוכן.
הוא ברשות עצמו, לא חייב כלום לאף אחד, לא להורים (אולי יתום) לא למשגיח של הישיבה (רווקים זקנים לא באמת חייבים להודיע למשגיח איפה הם)
הוא בוודאי לא נשוי, כי אם הוא היה נשוי הוא היה הולך עם טלית ותפילין, כאן הוא רק עם תפילין.
הוא גם לא ספרדי ולא יקה, כי בחורים ספרדים הולכים עם טלית, בטח כאלה שנוסעים למירון, והוא לא יקה, כי יקים לא מאמינים בשטויות האלה.
הוא גם לא ממש חסיד, חסיד היה טובל במקווה שוב לפני התפילה, לחסיד לא היו קוראים "צ'ופצ'יק"
"צ'ופצ'יק" זה בטוח ליטאי על שם ה"צ'ופ" המתנפנף.
נכנס כאן ספק קטן לגבי ה"צ'ופ", שהרי אם הוא בחור מבוגר, מסתבר שנתדלדלו שורשי שערותיו, ואין לו צ'ופ של צעירים, אלא כיפה גדולה בלי סרט, שמכסה כמעט את כל הקרחת.
יש מצב שהוא לומד בחברון כי הוא יורד לבגין לעצור טרמפ, למרות שלא מתאים לחברונאי לפזם שירים מהסוג הזה של אורות ותיקונים.
מצד שני יתכן מאוד שהחברונאי נתקע בשידוכים הרבה שנים בגלל שהוא אהב יותר את הקבר של תנא קמא מאשר את מה שהוא אמר בסוגיה, ולכן הולך למירון, וחוסר טקט זה מרכיב די חשוב באישיות שלו, ובשל כך הולך לו עוד יותר גרוע בשידוכים.

מה הייתה המוזיקה ששמע הערס?
מניח ששירים חסידיים חזקים, ולכן הבחור כמעט והתמכר.
לא ייתכן, שהרי אם הערס היה שומע שירים חסידיים, היה הבחור מתעורר להתפלא על כך, ולא היה מתמכר למוזיקה.
מסתבר ששירים נקיים בלי קול אישה, שהרי הבחור שלנו מקפיד ביותר, ולא היה חש בנוח בקול אשה, משמע ללא קול אישה.
משמע - טרנסים.
הרי לא ייתכן שהיה שומע את האנדלוסית, הרי אי אפשר לפספס את זה.
וגם לא מוזיקת דיכאון שיש אומרים שמותרת בשלושת השבועות משום עצבות דרבים לא הוטלה בפרהסיה (עיין בעופר לוי ושו"ת)
וגם לא שירי ארץ ישראל היפה, משום תמהון כמו שכתבתי לעיל.
ממה נפשך - טרנסים.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
חובש את הכובע של מבקר הספרות
מכחכח בגרון בסגנון תרבותי ופותח בדברים:
רבותי!
לפניכם מקרה נדיר שבו תחושת הבטן צודקת..
יש לי בעיה עם הסיפור, עם המספר, ועם ההוא שצריך להסתפר.
בקשר לסיפור - אין סיפור.
לא קרה כלום בסיפור, אין לו סוף שהופך את הפתיח למשהו שמוסיף לי רקע לדיאלוג הלקוני הזה.
והדיאלוג עילג למדי, לא מספר את הסיפור ומעביר לקורא את המבטים, השנאה וה"תמימות" כפי שההמון נוטים לתאר התנהגות של
אנשים בעלי מצח נמוך
וכיפות לבנות מגוחכות.
וקעקוע.
ושרשרת עם קמיע של רבי נחמן.
וצמיד "לשון הרע לא מדבר אלי"
וקעקוע עם אותן המילים, על הגב.

ויש לי בעיה עם המספר שלא נותן לי שום מידע על הטרמפיסט
אני לא יודע אם התפילין שלו בשקית מרוטה כי הוא רווק זקן
או שהוא סתם מוזנח ולכן אף אחת לא רוצה להתחתן איתו
הוא שר שיר של 'זרוקים'
הוא נוסע בטרמפים
הוא גם מסכן את עצמו בזה שהוא עומד בבגין על השולים, ולא אכפת לו שזה מסוכן.
הוא ברשות עצמו, לא חייב כלום לאף אחד, לא להורים (אולי יתום) לא למשגיח של הישיבה (רווקים זקנים לא באמת חייבים להודיע למשגיח איפה הם)
הוא בוודאי לא נשוי, כי אם הוא היה נשוי הוא היה הולך עם טלית ותפילין, כאן הוא רק עם תפילין.
הוא גם לא ספרדי ולא יקה, כי בחורים ספרדים הולכים עם טלית, בטח כאלה שנוסעים למירון, והוא לא יקה, כי יקים לא מאמינים בשטויות האלה.
הוא גם לא ממש חסיד, חסיד היה טובל במקווה שוב לפני התפילה, לחסיד לא היו קוראים "צ'ופצ'יק"
"צ'ופצ'יק" זה בטוח ליטאי על שם ה"צ'ופ" המתנפנף.
נכנס כאן ספק קטן לגבי ה"צ'ופ", שהרי אם הוא בחור מבוגר, מסתבר שנתדלדלו שורשי שערותיו, ואין לו צ'ופ של צעירים, אלא כיפה גדולה בלי סרט, שמכסה כמעט את כל הקרחת.
יש מצב שהוא לומד בחברון כי הוא יורד לבגין לעצור טרמפ, למרות שלא מתאים לחברונאי לפזם שירים מהסוג הזה של אורות ותיקונים.
מצד שני יתכן מאוד שהחברונאי נתקע בשידוכים הרבה שנים בגלל שהוא אהב יותר את הקבר של תנא קמא מאשר את מה שהוא אמר בסוגיה, ולכן הולך למירון, וחוסר טקט זה מרכיב די חשוב באישיות שלו, ובשל כך הולך לו עוד יותר גרוע בשידוכים.

מה הייתה המוזיקה ששמע הערס?
מניח ששירים חסידיים חזקים, ולכן הבחור כמעט והתמכר.
לא ייתכן, שהרי אם הערס היה שומע שירים חסידיים, היה הבחור מתעורר להתפלא על כך, ולא היה מתמכר למוזיקה.
מסתבר ששירים נקיים בלי קול אישה, שהרי הבחור שלנו מקפיד ביותר, ולא היה חש בנוח בקול אשה, משמע ללא קול אישה.
משמע - טרנסים.
הרי לא ייתכן שהיה שומע את האנדלוסית, הרי אי אפשר לפספס את זה.
וגם לא מוזיקת דיכאון שיש אומרים שמותרת בשלושת השבועות משום עצבות דרבים לא הוטלה בפרהסיה (עיין בעופר לוי ושו"ת)
וגם לא שירי ארץ ישראל היפה, משום תמהון כמו שכתבתי לעיל.
ממה נפשך - טרנסים.
חקירה חקרתי כבר לפני שנים
האם מותר ללקק ת'אצבעות בשבוע שחל בו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה