ישראל ספרא
משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
קצת מהתהליך:
(ביקשו ממני לפרט קצת יותר, אז למי ששונא הסברים, לא מומלץ ללחוץ פה)
1. סקיצה.
אז בשלב הראשון סקיצה קלילה וגסה רק כדי לשחרר את הרעיון מהראש אל הדף
2. סקיצת טונים.
אחרי שיש לנו סיפור קיים על הדף עכשיו מגיע תורה של סקיצת הטונים.
זוהי גם סקיצה גסה מאד, המטרה פה היא בעצם ליצור סדרי עדיפויות, מה יבלוט יותר ומה יבלוט פחות. או במילים אחרות מה יותר חשוב בסיפור שלנו ומה פחות
3. סקיצה שנייה.
הסקיצה הזאת קצת יותר מפורטת. מטרתה של הסקיצה השנייה היא בעצם לסדר את הקומפוזיציה של הציור ולדאוג שמה שחשוב בציור שלנו יהיה הכי בולט בעין.
בנוסף גם לתת פחות או יותר צורות סופיות ומדויקות לכל האובייקטים בפריים שלנו. אפשר לעשות הרבה סקיצות בין הראשונה לשנייה, העיקר להגיע לתוצאה שאנחנו מרוצים ממנה.
4. סקיצת טונים שניה.
אחרי שסידרנו את כל מה שצריך לסדר דייקנו וחידדנו, זה הזמן לחשוב ברצינות על איך אנחנו מסבירים לצופה מה הוא צריך לראות קודם ואיפה מתרחש מרכז העלילה בצורה חזקה אף יותר.
פה לדוגמה דאגתי שהגנב יהיה עם בגדים כהים (מתאים גם לקונוטציה של גנב) על רקע בהיר מה שגורם לו יחסית לבלוט.
5. בלוק צבע.
הסצנה שלנו מתרחשת בלילה, מה שאומר שכנראה שתאורת הסביבה שלנו היא כחולה. לכן כל הגוונים בציור אמורים לנטות קצת לכיוון הקר של הספקטרום. וכמובן, הגנב מקבל גוון ייחודי משלו כדי לעזור לצופה החביב להתמקד: )
(גם המכונית מקבלת את אותו הגוון כדי שזה יחליק בגרון)
6. אור מתפזר וצללים רכים.
זה השלב שהדברים נהפכים לנפחיים, ומקבלים עומק.
7. אור ישיר.
אוקיי, עשינו כל מה שצריך, דאגנו לצורות דאגנו לקומפוזיציה, דאגנו גם לטונים, צבענו והוספנו נפחים, אבל עדיין אני רוצה לתפוס את העין של הצופה עוד יותר לכיוון הדמות הראשית, אז זה הזמן להוסיף סקיצה מהירה של אור ישיר.
החלק השני הכי חשוב בסצנה שלנו זה הסולם, הרי בגללו התחיל כל הברדק, אז גם אותו נדאג להבליט כמו שצריך כדי ששום פרט חשוב לא יעלם מעיני הצופה היקר שלנו
8. התאמת הגוונים של האור הישיר.
כל אובייקט מגיב אחרת לאור לפי הצבע והמרקם שלו, בחרתי בכוונה באור חם ובהיר כדי ליצור ניגודיות לסצנה הקרה והחשוכה. לכן כל האובייקטים המוארים יטו לכיוון החם יותר של הספקטרום.
9. אור אחורי נוסף, התאמת רוויה ופילטרים.
הסצנה צריכה חידוד אחד אחרון, וכדי להבליט יותר הדמות שלנו הוספתי אור אחורי קר מהירח.
בנוסף תיקנתי קצת את הרוויה, והוספתי פילטר 'שילכלך' קצת את הציור.
ו.. כמובן חתימה
תודה למי שהגיע עד לפה, מקווה שזה עזר למישהו, ואם יש עוד שאלות אני לא מבטיח לענות אבל מבטיח להשתדל
אז בשלב הראשון סקיצה קלילה וגסה רק כדי לשחרר את הרעיון מהראש אל הדף
2. סקיצת טונים.
אחרי שיש לנו סיפור קיים על הדף עכשיו מגיע תורה של סקיצת הטונים.
זוהי גם סקיצה גסה מאד, המטרה פה היא בעצם ליצור סדרי עדיפויות, מה יבלוט יותר ומה יבלוט פחות. או במילים אחרות מה יותר חשוב בסיפור שלנו ומה פחות
3. סקיצה שנייה.
הסקיצה הזאת קצת יותר מפורטת. מטרתה של הסקיצה השנייה היא בעצם לסדר את הקומפוזיציה של הציור ולדאוג שמה שחשוב בציור שלנו יהיה הכי בולט בעין.
בנוסף גם לתת פחות או יותר צורות סופיות ומדויקות לכל האובייקטים בפריים שלנו. אפשר לעשות הרבה סקיצות בין הראשונה לשנייה, העיקר להגיע לתוצאה שאנחנו מרוצים ממנה.
4. סקיצת טונים שניה.
אחרי שסידרנו את כל מה שצריך לסדר דייקנו וחידדנו, זה הזמן לחשוב ברצינות על איך אנחנו מסבירים לצופה מה הוא צריך לראות קודם ואיפה מתרחש מרכז העלילה בצורה חזקה אף יותר.
פה לדוגמה דאגתי שהגנב יהיה עם בגדים כהים (מתאים גם לקונוטציה של גנב) על רקע בהיר מה שגורם לו יחסית לבלוט.
5. בלוק צבע.
הסצנה שלנו מתרחשת בלילה, מה שאומר שכנראה שתאורת הסביבה שלנו היא כחולה. לכן כל הגוונים בציור אמורים לנטות קצת לכיוון הקר של הספקטרום. וכמובן, הגנב מקבל גוון ייחודי משלו כדי לעזור לצופה החביב להתמקד: )
(גם המכונית מקבלת את אותו הגוון כדי שזה יחליק בגרון)
6. אור מתפזר וצללים רכים.
זה השלב שהדברים נהפכים לנפחיים, ומקבלים עומק.
7. אור ישיר.
אוקיי, עשינו כל מה שצריך, דאגנו לצורות דאגנו לקומפוזיציה, דאגנו גם לטונים, צבענו והוספנו נפחים, אבל עדיין אני רוצה לתפוס את העין של הצופה עוד יותר לכיוון הדמות הראשית, אז זה הזמן להוסיף סקיצה מהירה של אור ישיר.
החלק השני הכי חשוב בסצנה שלנו זה הסולם, הרי בגללו התחיל כל הברדק, אז גם אותו נדאג להבליט כמו שצריך כדי ששום פרט חשוב לא יעלם מעיני הצופה היקר שלנו
8. התאמת הגוונים של האור הישיר.
כל אובייקט מגיב אחרת לאור לפי הצבע והמרקם שלו, בחרתי בכוונה באור חם ובהיר כדי ליצור ניגודיות לסצנה הקרה והחשוכה. לכן כל האובייקטים המוארים יטו לכיוון החם יותר של הספקטרום.
9. אור אחורי נוסף, התאמת רוויה ופילטרים.
הסצנה צריכה חידוד אחד אחרון, וכדי להבליט יותר הדמות שלנו הוספתי אור אחורי קר מהירח.
בנוסף תיקנתי קצת את הרוויה, והוספתי פילטר 'שילכלך' קצת את הציור.
ו.. כמובן חתימה
תודה למי שהגיע עד לפה, מקווה שזה עזר למישהו, ואם יש עוד שאלות אני לא מבטיח לענות אבל מבטיח להשתדל
נערך לאחרונה ב: