בקשת עזרה בחיפוש מקור

קופית

משתמש רשום
היכן ניתן למצוא תיעוד/מקור על הסיפור של החזון איש שבדק את ספר התורה שהביאו איתם העולים מתימן והתפעל שאין שם שום שינוי מכל ספר תורה אחר למרות הנתק הארוך שהיה עם הקהילה הזאת. אודה מאוד למי שיכוון אותי למקור או לחילופין יתאר כאן את מה שקרה
 

ערך רב

משתמש צעיר
עריכה תורנית
לא מכיר את הסיפור, אבל הוא בודאי לא נכון. שכן ישנם תשעה שינויים בין הנוסח בס"ת התימני לבין ספרי התורה האשכנזיים והספרדיים.
אמנם כל תשעת השינויים הם מזעריים [כמו: דכה-דכא, תיעשה המנורה - תעשה המנורה, ובראשי חדשיכם - ובראשי חדשכם, ויהיו ימי נח - ויהי ימי נח וכדומה], אבל הם בכל זאת קיימים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה