מחיר למשתכן בקרוב! מאורסים יכלו להירשם להגרלות דירה בהנחה.

המרכז להחזרי מס

משתמש פעיל
מנוי פרימיום

שר הבינוי נענה לבקשת נציגי הקהילות: "גם זוגות מאורסים יוכלו להשתתף בהגרלות לדירות מוזלות"​

אתמול נפגש שר השיכון יצחק גולדקנופף עם קבוצת נציגי קהילות חרדיים בתחום הדיור, על מנת לשמוע מהם הצעות וללמוד על אתגרים עמם הם מתמודדים • השר ביקש לשמוע כיוונים ורעיונות חדשים מתוך ניסיונם העשיר, איש איש בתחומו

אתמול (חמישי) נפגש יו"ר יהדות התורה ושר השיכון יצחק גולדקנופף עם קבוצת נציגי קהילות חרדיים בתחום הדיור, על מנת לשמוע מהם הצעות וללמוד על אתגרים עמם הם מתמודדים. השר ביקש לשמוע כיוונים ורעיונות חדשים מתוך ניסיונם העשיר, איש איש בתחומו. "זוהי פגישה ראשונה מתוך סדרת פגישות שהשר מעוניין לקיים בתקופה הקרובה עם נציגים ועסקני דיור נוספים" אומרים בלשכתו. "לאחר פגישות רבות שנערכו בין שר הבינוי והשיכון לגורמי המקצוע וצוות המשרד, הוא מבקש לשמוע ולהשמיע את קול הציבור דרך עיני הנציגים והעסקנים".
נציגי הקהילות תיארו בפני השר את המצב הקשה בו שרויים עשרות אלפי משפחות מהמגזר החרדי, המתגוררות בחלקם בדירות ומחסנים שאינם ראויים למגורים. "המצוקה מחריפה, היוקר מאמיר, ומידי יום מתווספות משפחות חדשות למעגל העוני" אמר אחד הנציגים. העסקנים סיפרו על קשיים שהם חווים בעת ניסיונותיהם לקדם בניה עבור הציבור החרדי. כך למשל הרב אברהם סלונים, שבנה שכונות רבות בבית שמש ולוד, תיאר בפרוטרוט כיצד מאז רכישת הקרקע ועד קבלת ההיתר חלף כעשור. "ישנם יזמים ופילנטרופים המעוניינים לסייע אך אינם מוכנים לשבת על הגדר ולהמתין שנים כה רבות, כאשר במדינות אחרות הליך זהה אורך מספר שבועות בלבד" אמר.
הרב אליעזר יוטקובסקי מיוזמי העיר חריש, עפולה ונוף הגליל, תיאר את עליית המחירים בתחום הדיור כשהוא מאשים חלק משרי השיכון שהכבידו את ידם על הציבור החרדי כשבמקביל קידמו שיווק קרקעות יקרות לבני מיעוטים במחירים זולים ואף ללא תשלום כלל. הוא ביקש להחיות את חזונו של השר לשעבר יעקב ליצמן לסייע ברכישת דירות יד שנייה בפריפריה.
הרב לייבוש רייך מוועד הדיור דחסידי צאנז, הזכיר את השתלשלות הקמת הקהילות בטבריה, צפת וחיפה, הוא סקר את הקשיים והעלה מגוון פתרונות. הרב צבי רבינסקי שעוסק בהתיישבות החרדית, טען כי חלק מראשי הרשויות מערימים קשיים. הרב אוריאל זלזניק הביא את דבריו של מרן הגר"ד כהן שליט"א ר"י חברון ועוד גדולי ישראל שביקשו ממנו לפעול לאיתור פתרונות ברי ביצוע.

הרב גרשון לוי מעסקני חסידי בעלזא ביקש לזרז את המרכזים החדשים בהר יונה, והרב חיים יעקב קלפהולץ מקרלין הזכיר את כמות הדירות שנרכשו על ידי החרדים בטבריה ואת הקושי של החסידים לעמוד במחירים העדכניים. הרב צוריאל קריספל נאמנו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל הציג מספר דוגמאות לחסמים שחווים כאשר מנסים לבנות דבר שבקדושה ואף הציג פתרונות בעניין. בישיבה נטלו חלק גם יעקב קינד והרב מנחם גלבר.
עו"ד ר' נתן רוזנבלט, שאירגן את המיפגש לבקשת שר הבינוי גודלקנופף, ציין כי "וועד הדיור החרדי ללא כוונות רווח" פועל בעיקר במסגרת ההגרלות של משרד השיכון, כאשר הודות לפעילות הכוונה זו נבנו קהילות פאר בחריש, נוה שמיר, ועתידות להיבנות גם בעכו טבריה ואופקים. "בכל אחת מההגרלות בערים האלו זכו מאות משפחות חרדיות, ולקראת ההגרלה הקרובה שתיערך בעוד כחודש, אנו מבקשים לאפשר גם למאורסים להיכנס להגרלה. יש להורות על הקלות נוספות להשתתפות בהגרלה כפי שמופיע בהסכם הקואליציוני".
השר האזין בקשב רב לכל אחד מהמשתתפים וסיכם את הפגישה בשורת החלטות מיידיות. בין היתר נקבע כי תוקם וועדה מייעצת לשר השיכון בהשתתפות עסקני דיור מכל החוגים ובראשות מנכ"ל המשרד, הוועדה תתכנס ותיתן את המלצותיה לשר. כן נקבע כי השר יעמוד על כך שכבר בקרוב יוכלו מאורסים להירשם לפי תנאים שיפורסמו על ידי רמ"י, והקלות נוספות לקראת ההגרלה הקרובה.
WhatsApp-Image-2023-02-16-at-20.16.15.jpeg
 

פסי

משתמש רשום
דיבורים כמו חול ואין מה לאכול :mad::mad::mad::mad::mad:

הבטיחו בכותרות גדולות שיהיה בסדר


אוטוטו מתחילות ההגרלות ועדיין לא מסודר

מהטור האחרון של עו"ד רוזנבלט מתחילים כבר לשמוע את התירוצים של גולדקנופף ושות'
שזה מסובך -הפקידות לא מרשה-
 

רצוני לעשות רצונך

משתמש מקצוען
מה הבעיה, חודשיים שלוש לפני החתונה כבר אין בעיה כי אפשר כבר להירשם לנישואין.
(זה מה שאנחנו עשינו).
הבעיה כשזה יותר רחוק.
אני הייתי במשרד של הרב לנדא בבני ברק
לפני ההגרלה האחרונה שהייתה בבני ברק (לפני שנה בערך)
והיו שם כמויות של חתנים וכלות שבאו להירשם לנישואין
בשביל לקבל תעודת זכאות.
הבעיה היא כשהחתונה עוד רחוקה...
 

יעקב 11

משתמש פעיל
נראה לי שהיום גם רשומים לנשאים לא יכולים להירשם, רק נשואים, אני טועה?
 

ה. מפרוג

משתמש פעיל
קודם שכל הנשואין יזכו ואח"כ נדבר על המאורסים, כבר 3 שנים בהגרלות ואף פעם לא זכיתי!
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
קודם שכל הנשואין יזכו ואח"כ נדבר על המאורסים, כבר 3 שנים בהגרלות ואף פעם לא זכיתי!.
3 שנים זה באמת הרבה. שיהיה בהצלחה ובס"ד בהגרלה הקרובה.
טיפ חשוב: אני לא יודע איפה נרשמתם עד היום, אבל כדאי מאד להירשם גם למקומות פחות מבוקשים בעלי סיכויי זכיה גבוהים יותר.
 

פסי

משתמש רשום
אלקין ביטל את האפשרות של מאורסים שנרשמו לנישואין להרשם להגרלות

גולדקנופף יצא בכותרות שיבטל את הביטול, אך בינתיים חוץ מכותרות כאן ובעיתונים לא עשה בפועל שום דבר
 

ווי

משתמש פעיל
אפשר אולי קצת מידע, במידה וזה מאושר
מה צריף לעשות בשביל להוציא זכאות למאורסים
תודה!
 

ווי

משתמש פעיל
אני מאורסת ורוצה להרשם להגרלות אפשר כבר ?
ואם כן איך ?
תודה רבה
תזכה למצוות!
את צריכה קודם להוציא תעודת זכאות בשביל זה ללכת להירשם לנשואין את והוא (צריכה להביא אישור מהסמינר שאת רווקה) אחרי שיש לך תעודת נישואין
יכולה באופן מכוון או ללכת לסניף לאחת מ3 החברות שמוציאות זכאות עולה 240 ש''ח יש את עמידר אלונים ומילגם
יכולה לראות פרטים:https://www.gov.il/he/service/request_for_eligibility_confirmation
אחרי שיש לך זכאות והם עושים את זה תןך 10 ימים יכולה להירשם
בהצלחה!
 

ווי

משתמש פעיל
והנה מה שאגודת ישראל פרסמו :
מומלץ לכל מי שצפוי להנשא בחודשים הקרובים להרשם מיד לנישואין ולקבל אישור מתאים על הרישום ועל מועד החתונה הצפוי, כדי שיוכלו בהמשך להנפיק תעודת זכאות לקראת ההגרלה הגדולה שצפויה להפתח מיד לאחר חג הפסח. לתשומת לב, עם פתיחת ההגרלה תחסם האפשרות להנפקת תעודות זכאות להגרלה זו.

ממחרת הפסח


נזכיר כי מיד לאחר חג הפסח תיפתח הגרלת ענק של 9000 יח"ד, מתוכם חלק הרלוונטיים למגזר החרדי, חשוב לשים לב כי החל מעת פתיחת ההגרלה (יום ראשון כ"ה ניסן 16/4) לא יהיה ניתן להנפיק תעודות זכאות, ועל המעונינים להשתתף בהגרלה להנפיק תעודות זכאות כבר כעת.

הנפקת תעודת זכאות

ניתן להנפיק תעודת זכאות ב:אלונים-מגער, מילגם, עמידר
(כעיקרון אין הבדל היכן מנפיקים, אך רצוי להנפיק בחברה שיש לה סניף קרוב אליכם, למקרה שתידרשו לבוא לסניף, לאיתור רשימת הסניפים לחצו כאן)
עלות הנפקת התעודה 240 ש"ח

במקרים הבאים לא ניתן להגיש בקשה באופן דיגיטלי אלא להגיש פיזית מסמכי רישום לחברה המנפיקה:

  • משפחות שהגישו בעבר בקשה לסיוע בשכר דירה (ניתן לנסות להגיש כרגיל, אך בד"כ לא תוכלו לסיים את התהליך).
  • נרשמים לנישואין (יש לצרף אישור מהרבנות על רישום לנישואין בטווח של 3 חודשים)
  • משפחות שאחד מבני הזוג אינו אזרח ישראל (יש לצרף תצהיר עו"ד ואשרת שהיה בארץ).
  • משפרי דיור.
עם זאת בדרך כלל החברות לא עומדות על הגעה פיזית למשרדי החברה, וניתן להסדיר את הנפקת התעודה באמצעות שליחת המסמכים בדוא"ל (במקרה שהגשתם בעבר בקשה לסיוע בשכ"ד יתכן ותדרשו לפעול מול אותו הסניף בו הגשתם את הבקשה).
להלן פרטי יצירת קשר עם החברות

במידה ויש צורך בהגעה פיזית ניתן לזמן תור כאן או במוקדים הטלפוניים של החברות
בכל החברות תדרשו למלא את סט מסמכי הבקשה (ניתן להורידו מכאן או לקבלו אוטומטית בשליחת אימייל לכתובת <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>) ולצרף צילומי ת.ז. ומסמכים רלוונטיים.

במקרים בהם לא ניתן להנפיק את התעודה באופן דיגיטלי, רצוי במיוחד להקדים ולעשות זאת כיוון שהתהליך לוקח זמן.
 

ווי

משתמש פעיל
יש מידע באיזה יישובים יהיה הגרלות
ממה שאני ראיתי:ראשון לציון, נוף הגליל, אלעד, חריש, אילת, ערד, בת ים, ירוחם, כפר קאסם – אלה חלק מהיישובים שבהם תוגרל דירה בהנחה של מאות אלפי ש"ח
יש למישהו מידע מדויק???
 

ביתו של ה'

משתמש צעיר
יש למשהו הסבר מדויק על מחיר למשתכן ?
למה שווה , כמה חוסך , האם שווה להכנס למקום שבטוח לא יגורו ?
אשמח לעזרתכם
תודה !!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה