ביקורת שמנונית

  • פותח הנושא y&m
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י קו מחשבה;2216295:
איסתרק - מחליט, אחרי לילה ללא שינה, לשלוח את יקוואל לנופש. הוא אפילו גאה בעצמו שהצליח להתעלות מעל השיקולים הראשוניים ולבחור נכון. ואז הוא נזכר בהחלטה שלו שלא לקבל שום החלטה משמעותית בחינוך של יקוואל בלי להתייעץ. התשובה מפתיעה ומביכה אותו, אבל, כמו מלך, הוא עומד יפה בניסיון.

דווקא כאן היועץ החכם פספס בגדול.
זה היה המכה בפטיש שזרק את יקוואל החוצה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י dLive;2215733:
בחר שלא? מה בחור צעיר יכול לעשות בלי חרב וסוס, מול גדוד שודדים (גם אם לא מאומן - אבל מדובר באנשים בוגרים)? ברגע שהיה מנסה לברוח, היו תופסים אותו.
ואם נמשיך בקו ההגיוני, נציבות פנים לא נועדה לפעול נגד גדוד שודדים, אלא כנגד בודדים. לטיפול בקבוצות מזעיקים את הצבא (גם בימינו).
זה סוג קשה של התלבטות. לברוח עכשיו? עוד רגע? משגיחים עלי או לא? והלחץ שאם לא יצליח לברוח יהרגו אותו...

בפעם הראשונה שהוא ראה את אשר הבוגד, הרבה הרבה לפני שהוא פגש את השודדים, היתה לו הזדמנות בסיסית לגלות אזרחות טובה.
בפעם השניה הציעו לו מחסה ללילה באכסניה לא הכי סימפטית, והוא התעלם מההמלצות.
בפעם השלישית הוא יכל לוותר על הסוס ולהינצל.
מסכימה שמכאן ואילך הכל היה יותר מסובך, אבל חזור להודעה הקודמת שכתבתי - בחירות שגויות מקטינות את האפשרות לבחור מחדש בטוב.
(תמיד אפשר, אבל לפעמים זה קשה יותר)
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י גלבוע;2216301:
בפעם הראשונה שהוא ראה את אשר הבוגד, הרבה הרבה לפני שהוא פגש את השודדים, היתה לו הזדמנות בסיסית לגלות אזרחות טובה.
בפעם השניה הציעו לו מחסה ללילה באכסניה לא הכי סימפטית, והוא התעלם מההמלצות.
בפעם השלישית הוא יכל לוותר על הסוס ולהינצל.
מסכימה שמכאן ואילך הכל היה יותר מסובך, אבל חזור להודעה הקודמת שכתבתי - בחירות שגויות מקטינות את האפשרות לבחור מחדש בטוב.
(תמיד אפשר, אבל לפעמים זה קשה יותר)

ומשום שנסיך צעיר, מפונק וגאוותן לא הסכים ללון בבית אחד מתושבי העיר (הוא לא ידע על השודדים) וחזר לסוסו - מעשה מטופש בהחלט גם אם בודקים שאין אף אחד, עונשו מוות?
ראה את אשר? חיפש את נציבות הפנים. מה לעשות שנתקל באותו כפרי.
השגיאות שלו מתבררות רק לאחר מעשה.

דווקא כאן היועץ החכם פספס בגדול.
זה היה המכה בפטיש שזרק את יקוואל החוצה.
הספר לא אצלי - אני לא יכול לבדוק את זה, אבל נדמה לי שהוא תכנן לברוח באותו נופש.
אולי אני טועה. קראתי רק פעם אחת והעברתי הלאה לשואלים...

בכל אופן - אלמלא הסתבכותו יוצאת הדופן של יקוואל, הוא היה חוזר לארמון יותר בוגר בסופו של דבר. חברים הוא לא כל כך הצליח למצוא...
 

מנדי שלום

משתמש פעיל
נכתב ע"י dLive;2216343:
ומשום שנסיך צעיר, מפונק וגאוותן לא הסכים ללון בבית אחד מתושבי העיר (הוא לא ידע על השודדים) וחזר לסוסו - מעשה מטופש בהחלט גם אם בודקים שאין אף אחד, עונשו מוות?
ראה את אשר? חיפש את נציבות הפנים. מה לעשות שנתקל באותו כפרי.
השגיאות שלו מתבררות רק לאחר מעשה.
לא מסכים, הוא ראה את אשר עוד לפני, ומאחר שלא רצה להיחשף לנציבות הפנים, נמנע מלספר עליו
 

תרצה613

משתמש מקצוען
למה ספרים חייבים להסתיים בהפי אנד?
הסיפור של יקוואל הוא טרגי, אבל מבחינתי המוות שלו היה מסר עצום מאין כמוהו.
לפעמים אין אפשרות לתקן, וצריך לשים לב בחיים לעשות את כל הבחירות נכונות, ולא רק את אלו שבגיל מאוחר.
"בכל יום יהיו בגדיך לבנים"...
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
טוב, אז גם לי יש ביקורת :)

נתחיל מהחלק הקטנוני יותר, אך המפריע מאוד:
1. יש קצוות לגמרי לא סגורים / מיותרים - לדוג' מה נהיה עם התוכנית שתכנן מטריאס? סתם התאדתה לה? ואם אין לה השפעה על העלילה, למה בכלל זה נכנס לספר?
עוד משהו - יוזבד בסוף הספר משחזר שהגיע איש גבוה עם איזה מונדרי להביא את מיכאל, אבל רגע, הוא אמור להכיר את ישי (המונדרי), הרי הוא היה האיש שגייס את הצעירים לגדוד שלו (גם לא ברור למה בדיוק הוא עשה את זה)
או לדוגמא העלילה עם אשר ומנשה קפחבר - לא הבשילה לשום כלום, חוץ מכמה חשדות סביב יקוואל.
2. יש שגיאות לשוניות שמאוד מאוד מציקות, נראה כי ויתרו על ההגהה האחרונה, וזה מאכזב נורא.
3. יש איזשהו בלבול בזמנים ומקומות - לא ברור כמה זמן עובר בכל מקום, האם עכשיו הערב של אותו יום או של היום הבא, האם במקום ההוא הדברים קורים במקביל, או בדיליי, או אולי פה כבר עבר שבוע ושם נתקעו באותו יום? כל מיני כאלו.

ולביקורת המשמעותית יותר:
1. באיסתרק ומהללאל הכרנו היטב ואהבנו את הגיבורים, בסוף מהללאל העלילה הגיעה להבשלה ממש יפה. כל כך רצינו שהעלילה תמשיך מאותן נקודות ציון, עם אותם הגיבורים שאהבנו.
אבל ההרגשה שהיתה לי, היא שמיה לקחה את כל העלילה, וערבבה אותה בעצימת עיניים, ואז התחילה מההתחלה.
איפה נעלם טוביה אח של ליאה? הוא היה נראה כהמשך העלילה, מבחינת כל מה שקשור לאבקה השחורה. (ואם זה כל כך מפורסם הסיפור של מהללאל מקאן, איך זה שאף אחד לא יודע על טוביה?? ושלוואן - זה הרי גיסו??)
למה מהללאל לא לוקח תפקיד משמעותי בעתידה של כוזר? תפקיד כלשהו, מצידי אפילו סתם ידיד המלך, אבל שלא יהפוך לאיזה טיפש ותמים.
ולעומת זאת - את אבא הגדול וגאלן מיצינו לחלוטין, אין טעם להעלות אותם באוב. בסדר, שמהללאל יתן לאבא הגדול כסף, אבל אין שום סיבה להכניס אותם לכל העסק הזה עם האבקה השחורה. גאלן בכלל - היה איזה בנאדם מלוקק ורפה שכל, ופתאום הופך לאיזה מפקד עריץ וחד תפיסה. זה לגמרי מיותר.
ואיפה אונמר? ורנה? והלה? ואיסתרק שבכלל לא רואים אותו? טוב, על זה כבר כתבו.
2. לגבי יקוואל - ברור שהבחירות הראשונות שלו היו מוטעות, אבל ככל שהוא מסתבך יותר - הבחירות שלו כן נהיות טובות וממוקדות יותר. כל זה שהוא נשאר עם השודדים - לכל מי שפספס - זה אך ורק כי הוא הבין שהולך להיות איזשהו מרד / מהפכה, ורצה להיות שם כדי לעזור למלכותו של איסתרק.
רק מה שמאכזב זה - אוקי, תהרגי את יקוואל, תקברי אותו באלמוניות, אבל תני לנו לפחות כמה מילים, משפט וחצי, שמתוכם נבין שכולם מתחילים להבין שיקוואל בעצם מסר את נפשו כדי להשמיד את האבקה. תכתבי שעצרו את ברכיהו ושהוא מסביר לההם שכל התוכנית נהרסה בגלל הנער ההוא, או משהו בסגנון. תטהרי קצת את שמו, קצת.

ובסופו של דבר, זה עדיין אחד הספרים הכי טובים שנכתבו בציבור שלנו.
 

חסיד נלהב

משתמש פעיל
נכתב ע"י ronitg;2216428:
טוב, אז גם לי יש ביקורת :)

נתחיל מהחלק הקטנוני יותר, אך המפריע מאוד:
1. יש קצוות לגמרי לא סגורים / מיותרים - לדוג' מה נהיה עם התוכנית שתכנן מטריאס? סתם התאדתה לה? ואם אין לה השפעה על העלילה, למה בכלל זה נכנס לספר?
עוד משהו - יוזבד בסוף הספר משחזר שהגיע איש גבוה עם איזה מונדרי להביא את מיכאל, אבל רגע, הוא אמור להכיר את ישי (המונדרי), הרי הוא היה האיש שגייס את הצעירים לגדוד שלו (גם לא ברור למה בדיוק הוא עשה את זה)
או לדוגמא העלילה עם אשר ומנשה קפחבר - לא הבשילה לשום כלום, חוץ מכמה חשדות סביב יקוואל.
2. יש שגיאות לשוניות שמאוד מאוד מציקות, נראה כי ויתרו על ההגהה האחרונה, וזה מאכזב נורא.
3. יש איזשהו בלבול בזמנים ומקומות - לא ברור כמה זמן עובר בכל מקום, האם עכשיו הערב של אותו יום או של היום הבא, האם במקום ההוא הדברים קורים במקביל, או בדיליי, או אולי פה כבר עבר שבוע ושם נתקעו באותו יום? כל מיני כאלו.

ולביקורת המשמעותית יותר:
1. באיסתרק ומהללאל הכרנו היטב ואהבנו את הגיבורים, בסוף מהללאל העלילה הגיעה להבשלה ממש יפה. כל כך רצינו שהעלילה תמשיך מאותן נקודות ציון, עם אותם הגיבורים שאהבנו.
אבל ההרגשה שהיתה לי, היא שמיה לקחה את כל העלילה, וערבבה אותה בעצימת עיניים, ואז התחילה מההתחלה.
איפה נעלם טוביה אח של ליאה? הוא היה נראה כהמשך העלילה, מבחינת כל מה שקשור לאבקה השחורה. (ואם זה כל כך מפורסם הסיפור של מהללאל מקאן, איך זה שאף אחד לא יודע על טוביה?? ושלוואן - זה הרי גיסו??)
למה מהללאל לא לוקח תפקיד משמעותי בעתידה של כוזר? תפקיד כלשהו, מצידי אפילו סתם ידיד המלך, אבל שלא יהפוך לאיזה טיפש ותמים.
ולעומת זאת - את אבא הגדול וגאלן מיצינו לחלוטין, אין טעם להעלות אותם באוב. בסדר, שמהללאל יתן לאבא הגדול כסף, אבל אין שום סיבה להכניס אותם לכל העסק הזה עם האבקה השחורה. גאלן בכלל - היה איזה בנאדם מלוקק ורפה שכל, ופתאום הופך לאיזה מפקד עריץ וחד תפיסה. זה לגמרי מיותר.
ואיפה אונמר? ורנה? והלה? ואיסתרק שבכלל לא רואים אותו? טוב, על זה כבר כתבו.
2. לגבי יקוואל - ברור שהבחירות הראשונות שלו היו מוטעות, אבל ככל שהוא מסתבך יותר - הבחירות שלו כן נהיות טובות וממוקדות יותר. כל זה שהוא נשאר עם השודדים - לכל מי שפספס - זה אך ורק כי הוא הבין שהולך להיות איזשהו מרד / מהפכה, ורצה להיות שם כדי לעזור למלכותו של איסתרק.
רק מה שמאכזב זה - אוקי, תהרגי את יקוואל, תקברי אותו באלמוניות, אבל תני לנו לפחות כמה מילים, משפט וחצי, שמתוכם נבין שכולם מתחילים להבין שיקוואל בעצם מסר את נפשו כדי להשמיד את האבקה. תכתבי שעצרו את ברכיהו ושהוא מסביר לההם שכל התוכנית נהרסה בגלל הנער ההוא, או משהו בסגנון. תטהרי קצת את שמו, קצת.

ובסופו של דבר, זה עדיין אחד הספרים הכי טובים שנכתבו בציבור שלנו.

מסכים עם כל מילה
 

אגודה אחת

משתמש פעיל
ובסופו של דבר, זה עדיין אחד הספרים הכי טובים שנכתבו בציבור שלנו.

רק דבר אחד להוסיף...
מה עם פילאק פנילאן, להיכן הוא נעלם??? אולי בפדאהל נמצא אותו...
ואיך רובן מן הגי חזר לשטח אחרי שבמהללאל כמעט לא הוזכר...

אבל מסכים אין כמו סדרת ממלכה במבחן!
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
איסתרק ואחיו לא צריכים לשבת שבעה על יקוואל?:)
למה לא הודיעו להם?
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י נחמלה;2216648:
איסתרק ואחיו לא צריכים לשבת שבעה על יקוואל?:)
למה לא הודיעו להם?

כנראה שהם לא נכנסים לפרוג.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י רותי קפלר;2216990:
הריגתו של יקוואל היא בעיניי משל ל(חוסר) התמודדות של הציבור החרדי עם הנוער השונה.
לא יודעים מה לעשות איתם, אז פשוט הורגים אותם.
וכולם כאן עוד מוחאים כפיים מול המחזה.

ילד מסכן, יתום עגול, שלאף אחד לא באמת אכפת ממנו (איסתרק האנוכי, תסלחו לי, חושב רק על כבוד הממלכה ובית הביואר המהולל. את ליסיה ובנימין הוא אוהב רק כי הם משרתים אותו בהתנהגותם הטובה!!!).
ובהחלט התוכנית של יקוואל הייתה יכולה להצליח, והוא היה יכול להיות אזרח פשוט ונחמד ולהקים משפחה ועסק מצליח ולהיות מאושר.
אממה, במקרה כזה הסופרת והקוראים לא היו יודעים איך 'לאכול' את זה. כי מה יכתבו, שהמרדנות משתלמת?
אז מוטב להרוג אותו וזהו, והנה יש לנו מסר שצריך ללכת בתלם! הריעו לאיסתרק, הריעו!

(והספר מרתק ומיה סופרת מליגה א' וכולי וכולי. כל המחמאות הן בנפרד ובלי קשר למחאות).

אפילו לא נער נושר.

רק נער עם חשיבה עצמאית וקצת שונה.
עם צרכים שונים ודרך ביטוי אחרת.

לא בשטאנץ.

לדעתי ההתנקות מהארמון היתה הכרחית לצמיחתו ובחירה בוגרת למרות שאי יצירת הקשר עם נציבות הפנים כן היתה בחירה אופיינית לנער בשלהי הטיפש עשרה - תחילת העצמאות.

לפני שפגש בשודדים קוויתי לראות אותו הופך לבעל בית אלמוני ומכובד בפני עצמו.

יותר משאכפת לי שהוא מת ונקבר כנבל, אכפת לי שאיסתרק ממשיך להרגיש צודק, מחנך, ואם אולה יעדכן אותו הוא עוד ירגיש עצמו כחכם הרואה את הנולד...

בקטנה,
היתה לי בעיה עם ההתנהלות בטיפול בהרוגים, לא היו נהלים ברורים לזיהוי ועדכון בין המחוזות במקרים טראגים שכאלו? לו נניח אשר היה משאיר אחריו אשה מה היה פותר את עגינותה?
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
באיסתרק דווקא היה את הקטע של תובאל שהוזעק כדי לצייר את פניו של קלידיאס.
כנראה שבמלחמה הנוהל קצת הוזנח. הנוהל הזה מסביר את העובדה שלא שלחו את מנשה קפחבר לאדמות דיאלידאן, כי בעקבות בדיקה זיהו שההרוגים במרכבה הם משפחתו.:eek:

איסתרק לא אנוכי, הוא ניסה לעשות הרבה בשביל יקוואל. לא בשביל כבוד המלוכה, אלא כמו שכתוב ב"מהללאל" - משום שהוא ונשמתו עלולים למצוא את עצמם מבלים בשאול.
בסופו של דבר הוא הותש.

אני לא זוכר מי הביא את הציטוט הזה: "סיפור טוב הוא לא על מלחמה של טוב ברע, אלא על מלחמה של טוב בטוב".
רוב הדמויות חיוביות וניתנות להבנה, אף אחת מהן לא אשמה, ובכל זאת התוצאות כואבות.

אפילו לא נער נושר.

רק נער עם חשיבה עצמאית וקצת שונה.
עם צרכים שונים ודרך ביטוי אחרת.
נדמה לי ששכחו כמה תיאורים מ"מהללאל". יקוואל לא היה צדיק. ביוזבד פגשנו אותו יותר בוגר, אבל לא היה לנו מספיק זמן איתו בארמון כדי להבין מה המקום שבו הוא עומד כיום.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י נחמלה;2216648:
איסתרק ואחיו לא צריכים לשבת שבעה על יקוואל?:)
למה לא הודיעו להם?

גם לי זה הפריע.
כל המשפחה הולכת לחגוג את שובו של מיכאל מבבל, אבל הי!!!
הם אמורים לשבת שבעה בכלל, להגיד עליו קדיש.
יופי שאולה לא רוצה לקלקל להם ולעצמו את המצב רוח (והכבוד), אבל אין לו זכות להעלים מידע בסיבי כל כך מהמלך ומכולם.
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אנשים לא יודעים מהי מלכות - ולכן שוכחים להתייחס לזה. אם תתחשבו בזה קו המחשבה של אולה יהיה מובן.
גם כשהמלך יהודי יש מקרים שההלכה אומרת שאסור לפעול כך וכך, אך אם המלך יעשה אין למחות בידו.
היחס לכבוד משפחת המלוכה הוא לא טיפשי וקטנוני.
בזיון שכזה למשפחת המלוכה - שאחד מבניה מת במהלך נסיון מרד נגד מלכות אחיו, הוא אינו נסבל. אסור לתת לדבר כזה להתפרסם.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י dLive;2217697:
אנשים לא יודעים מהי מלכות - ולכן שוכחים להתייחס לזה. אם תתחשבו בזה קו המחשבה של אולה יהיה מובן.
גם כשהמלך יהודי יש מקרים שההלכה אומרת שאסור לפעול כך וכך, אך אם המלך יעשה אין למחות בידו.
היחס לכבוד משפחת המלוכה הוא לא טיפשי וקטנוני.
בזיון שכזה למשפחת המלוכה - שאחד מבניה מת במהלך נסיון מרד נגד מלכות אחיו, הוא אינו נסבל. אסור לתת לדבר כזה להתפרסם.

ולהעלים מהמלך על דעת עצמו???
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם זה יבזה את משפחת המלוכה, למה לא?
הרי אם יקוואל פושע צעיר, כמו שהוא חושב, ולא מגיע לו שום כבוד, הוא ממילא אמור להיקבר בבזיון, מה הטעם לצער את המלך?
הרי המלך לא מחפש אחרי יקוואל. עדיף שיחשוב שהוא סתם מתהולל מאשר שידע שהוא פושע, שודד ומורד במלכות.
סוף סיפור.
(מזווית הראיה של אולה.)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י dLive;2217728:
אם זה יבזה את משפחת המלוכה, למה לא?
הרי אם יקוואל פושע צעיר, כמו שהוא חושב, ולא מגיע לו שום כבוד, הוא ממילא אמור להיקבר בבזיון, מה הטעם לצער את המלך?
הרי המלך לא מחפש אחרי יקוואל. עדיף שיחשוב שהוא סתם מתהולל מאשר שידע שהוא פושע, שודד ומורד במלכות.
סוף סיפור.
(מזווית הראיה של אולה.)

מישהו כתב כאן שהיום אנחנו לא מבינים מה המשמעות של מלוכה.....
ולעשות כאלו חשבונות במקום המלך עצמו, וכל להעלים מידע, זה עצמו חוצפה שלא תתואר ביחס מול מלך אמיתי.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;2216990:
הריגתו של יקוואל היא בעיניי משל ל(חוסר) התמודדות של הציבור החרדי עם הנוער השונה.
לא יודעים מה לעשות איתם, אז פשוט הורגים אותם.
וכולם כאן עוד מוחאים כפיים מול המחזה.

ילד מסכן, יתום עגול, שלאף אחד לא באמת אכפת ממנו (איסתרק האנוכי, תסלחו לי, חושב רק על כבוד הממלכה ובית הביואר המהולל. את ליסיה ובנימין הוא אוהב רק כי הם משרתים אותו בהתנהגותם הטובה!!!).
ובהחלט התוכנית של יקוואל הייתה יכולה להצליח, והוא היה יכול להיות אזרח פשוט ונחמד ולהקים משפחה ועסק מצליח ולהיות מאושר.
אממה, במקרה כזה הסופרת והקוראים לא היו יודעים איך 'לאכול' את זה. כי מה יכתבו, שהמרדנות משתלמת?
אז מוטב להרוג אותו וזהו, והנה יש לנו מסר שצריך ללכת בתלם! הריעו לאיסתרק, הריעו!

(והספר מרתק ומיה סופרת מליגה א' וכולי וכולי. כל המחמאות הן בנפרד ובלי קשר למחאות).

נכון.
את צודקת, וגם תרצה613 צודקת.

יקוואל יכול להיות משל לילד מסכן שאף אחד לא הבין ומחנכיו עשו טעויות פטאליות.
ואז הילד המסכן הזה יצא לרחוב, ובלי להבין הרבה הסתבך ב(נניח) עסקת סמים עם איזו מאפיה, וגילה שדרך היציאה מסובכת משחשב.
ואז, נניח, בגיל 20 בקושי מצא את עצמו בכלא.
הוא אשר אמרנו; יש בחירות שמביאות את האדם למקום שאחר כך כבר כמעט ואין ברירה.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י גלבוע;2218571:
נכון.
את צודקת, וגם תרצה613 צודקת.

יקוואל יכול להיות משל לילד מסכן שאף אחד לא הבין ומחנכיו עשו טעויות פטאליות.
ואז הילד המסכן הזה יצא לרחוב, ובלי להבין הרבה הסתבך ב(נניח) עסקת סמים עם איזו מאפיה, וגילה שדרך היציאה מסובכת משחשב.
ואז, נניח, בגיל 20 בקושי מצא את עצמו בכלא.
הוא אשר אמרנו; יש בחירות שמביאות את האדם למקום שאחר כך כבר כמעט ואין ברירה.

הלכת רחוק. נראה לי שרותי התכוונה לאנשים פורצי דרך , ואפילו בכיוון חיובי אבל הוא לא סטנדרט.
בימינו לא צריכים להסתבך עם סמים בשביל "לההרג" ע"י הממסד.
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
נכון שאת האשכול הזה לא ימחקו?
כי אני באמצע קריאת הספר, ולא מעונינת לקרוא את התגובות פה שמגלות את ההמשך.
מצד שני, חשוב לי לקרוא את התגובות לאחר גמר הספר.
אז אנא, בקשה מכם(ן) ומההנהלה, השאירו את האשכול הזה פתוח!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה