ביקורת שמנונית

  • פותח הנושא y&m
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

חותם1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתוב שם: גם שני אחיו, אמו והמשרת הקטן וכו׳,
וכמה שורות אח״כ, שיקוואל התקשה לעכל שאשר נרצח.
אם לא היה רואה את גופתו, אני מאמינה שהוא היה חושב שאשר היה בין הנמלטים..

זה הסגנון של מיה, לא לכתוב את העובדות במפורש, אלא לתת לקורא להסיק את המסקנה.
 

בת ציון

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שירי12;2234858:
שולמית1 צודקת, בשומקום לא כתוב בפירוש שהוא ראה ממש את אשר מת. הוא ראה את העגלה הפוכה, מלא גופות (מיה הגזימה לגמרי הפעם), את הסוסים שנעלמו, והסיק את המסקנה ההגיונית שאשר נהרג.
די ברור שהיא הבריחה אותו משם עם הסוסים האבודים.
טוב, הלכתי לבדוק. ציטוט:
'...כמה מאמצים נדרשו מן הסתם לבני משפחת קפחבר למלט את בנם מן הכלא, ועכשיו הם מתים כולם. גם שני אחיו הגדולים של אשר וגם אמו. ועמם המשרת...
העגלון איננו...
...מנסה לעכל את העובדה שאשר מת, נרצח.
...'
 

אגודה אחת

משתמש פעיל
נכתב ע"י בת ציון;2234905:
טוב, הלכתי לבדוק. ציטוט:
'...כמה מאמצים נדרשו מן הסתם לבני משפחת קפחבר למלט את בנם מן הכלא, ועכשיו הם מתים כולם. גם שני אחיו הגדולים של אשר וגם אמו. ועמם המשרת...
העגלון איננו...
...מנסה לעכל את העובדה שאשר מת, נרצח.
...'

אם זכרוני אינו מטעה אותי במהלך הספר היה כתוב בבירור שיוסף מתלבט מה לעשות אם אשר שדורש הרבה, ואחד ממסקנותיו הוא לדאוג לו שיעבור לעולם שכולו טוב...

בתכלס לא כ"כ מבין את אשר הוא נראה לי טפש גמור וכל כלב בא יומו! מה נבהלתם שהוא מת! כן, מת!!!
רק העגלון ניצל...
 

בת ציון

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אגודה אחת;2235332:
אם זכרוני אינו מטעה אותי במהלך הספר היה כתוב בבירור שיוסף מתלבט מה לעשות אם אשר שדורש הרבה, ואחד ממסקנותיו הוא לדאוג לו שיעבור לעולם שכולו טוב...

בתכלס לא כ"כ מבין את אשר הוא נראה לי טפש גמור וכל כלב בא יומו! מה נבהלתם שהוא מת! כן, מת!!!
רק העגלון ניצל...

העגלון מן הסתם היה המשת"פ שרצח את כולם..
 

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י בת ציון;2235383:
העגלון מן הסתם היה המשת"פ שרצח את כולם..

העגלון היה המשת"פ שהוביל אותם למלכודת.

ציטוט: "הם באמת שכבו שם, מתים כולם. נראה שלאסוננו הכנופיה של האביר גאלן שלאטל שוב חזרה לסביבה"
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י y&m;2234551:
אנחנו לא דנים כרגע על המפתח לחיים מאושרים וזוגיות נהדרת.
אנחנו דנים על היחס הנכון שראוי שיהיה כלפי בני נוער על מנת לחנך אותם לחיים של עבודת ה', תורה ויר"ש.

הדיון נוצר בעקבות גיבור הספר יוזבד: יקוואל.
המייצג בעיני רבים נוער בן זמנינו, ואת היחס כלפי מי שלא צועד מבחינות מסוימות בתלם.

ברור שאדם בוגר אחראי לבחירותיו ולאושרו, ושהאושר לרוב הינו פרי סיפוק ועבודת חיים.
השאלה כאן היא מה מביא את האדם לפתח יכולת ומסוגלות לבחור נכון (שכאמור הבחירות של יקוואל היו הרסניות) האם חיים של הצמדה חזקה ונוקשה למסגרת בתקווה שגם כי יזקין לא יסור ממנה. או שלעיתים טוב יותר לשחרר, לקבל, לאהוב ולהכיל למרות עסקת החבילה הכללית שהנער סוחב עימו.

כל השאר זה כבר יציאה מההקשר הדיון לחלוטין.

בסה"כ אני מסכימה מאוד עם התגובות שלך, אבל אני לא בטוחה שההפך ל"הצמדה חזקה ונוקשה למסגרת" זה "לשחרר, לקבל, לאהוב", אלא פשוט לתת לנער או לנערה מרחב מחיה.

כלומר, כמו שהצמדה למסגרת לא קשורה לחוויה רגשית בין ההורה לבנו, אלא להתוויה כללית ולתפיסת עולם שרואה את הבן כישות המופעלת על ידי ההורה.

כך הגישה ההפכית לא שייכת לתחום של רגשות אלא לגישה כללית הרואה את הבן ישות בפני עצמו.
 

PRIMA

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מרשה לעצמי להעלות צד נוסף במעשית יקוואל...

לפעמים, לפני בחירה משמעותית נדמה,
שאם לא נהיה מאושרים בדרכנו אז מקסימום נעשה 'רוורס'.
ומיה נתנה כאן זוית ראיה שאומרת,
טעויות, או בחירות שגויות לא תמיד ניתנות לתיקון.
וכן, גם בחירות שנעשות בגיל צעיר ומוחסר שיקול דעת בוגר.

כל מתבגר שירד מן הדרך,
נמלח בדעתו וחוזר,
לא יחזור לעולם למצב שהיה לפני ירידתו,
הוא חוזר עם המון צלקות ודם.
זה ממש לא פשוט.

מיה הציגה כאן צד נוסף ומשמעותי לבחירות שלנו,
לפעמים הן חד צדדיות וחד משמעיות
... עד עולם.
 

פינת המבקר

משתמש רשום
ספרים יפים ומדהימים כיף לקרוא אבל,
אף מילת ביקורת על הריגה רצח ודם בכמות מוגזמת? לא חרדי בכלל בעיני

אבל אם אף אחד לא מזכיר את זה כנראה שזה חלחל בנו...

פעם המשוגעים בבית חולים לחולי נפש היו רבים זה אומר לי קוראים אליהו הנביא ,וזה אומר לי קוראים ירמיהו וכדו' היום החברה נמצאים שם על רציחות וכדו' וזה השיח שם ,למה? כי זה השיח הציבורי היום....
 

שולמית 1

משתמש רשום
נכתב ע"י שירי12;2234858:
שולמית1 צודקת, בשומקום לא כתוב בפירוש שהוא ראה ממש את אשר מת. הוא ראה את העגלה הפוכה, מלא גופות (מיה הגזימה לגמרי הפעם), את הסוסים שנעלמו, והסיק את המסקנה ההגיונית שאשר נהרג.
די ברור שהיא הבריחה אותו משם עם הסוסים האבודים.
ישששששששששש! אז צדקתי?!....
אומר לך גם על מה התבססתי:
כשבנאדם מתחבר למישהו ואוהב אותו- לא משנה כמה הוא יבגוד בו, משהו כלפיו נותר בו עמוק בפנים, חלק ממנו. היה לי מוזר- שכאשר יקוואל ראה את העלה הפוכה- הוא לא התמקד, לפחות באופן רגעי בפנים או.... של אשר. זה כל כך מתבקש מאליו.
 

שולמית 1

משתמש רשום
נכתב ע"י פינת המבקר;2235989:
ספרים יפים ומדהימים כיף לקרוא אבל,
אף מילת ביקורת על הריגה רצח ודם בכמות מוגזמת? לא חרדי בכלל בעיני

אבל אם אף אחד לא מזכיר את זה כנראה שזה חלחל בנו...

פעם המשוגעים בבית חולים לחולי נפש היו רבים זה אומר לי קוראים אליהו הנביא ,וזה אומר לי קוראים ירמיהו וכדו' היום החברה נמצאים שם על רציחות וכדו' וזה השיח שם ,למה? כי זה השיח הציבורי היום....
חלחל זה לא, וכבר הוזכר כאן באשכול. זה זעזע את כולנו- כך לפחות אני חושבת, וזה המינוס הענקי של הספרים האיכותיים הללו, לילה שליו לא היה לי אחר כך, במיוחד עם התיאור המשובח של מיה....
 

רינה דיצה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
דווקא באחד האשכולות ז"ל היה דיון רחב על ענין הרציחות.
כך שזה לא "אף אחד לא מזכיר את זה"...
 

שולמית 1

משתמש רשום
נכתב ע"י בת ציון;2234905:
טוב, הלכתי לבדוק. ציטוט:
'...כמה מאמצים נדרשו מן הסתם לבני משפחת קפחבר למלט את בנם מן הכלא, ועכשיו הם מתים כולם. גם שני אחיו הגדולים של אשר וגם אמו. ועמם המשרת...
העגלון איננו...
...מנסה לעכל את העובדה שאשר מת, נרצח.
...'

היא מתארת את כל בני המשפחה ואותו- לא! את המסקנה של יקוואל- שמן הסתם- אשר מת, נרצח..... ופתאום היא תבוא בסיבוב ותוציא את אשר מהמוזיאון, כמו אצל אביי...
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י שולמית 1;2236021:
ישששששששששש! אז צדקתי?!....
אומר לך גם על מה התבססתי:
כשבנאדם מתחבר למישהו ואוהב אותו- לא משנה כמה הוא יבגוד בו, משהו כלפיו נותר בו עמוק בפנים, חלק ממנו. היה לי מוזר- שכאשר יקוואל ראה את העלה הפוכה- הוא לא התמקד, לפחות באופן רגעי בפנים או.... של אשר. זה כל כך מתבקש מאליו.

כתוב מפורש שהוא לא האמין שאשר מת, נרצח.
 

ביקי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תגידו ומה עם רניל? נורא אהבתי אותו כל הספר (כמעט התנדבתי לאמץ אותו), ובסוף לא כתוב מה קרה איתו. לא יפה ככה לזנוח ילד עזוב
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
והיכן ליאה אשת שלואן? עדיין תקועה אי שם באיזה מלון, עם תינוקת? כמה זמן היא תישאר לבד?

במהללאל היה כתוב שהוא יעשה משהו (לא זוכרת מה) לנוער של כוזר. לא רואים זאת בכלל.
 

♦ברכי קעניג♦

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י pr777;2235885:
מרשה לעצמי להעלות צד נוסף במעשית יקוואל...

לפעמים, לפני בחירה משמעותית נדמה,
שאם לא נהיה מאושרים בדרכנו אז מקסימום נעשה 'רוורס'.
ומיה נתנה כאן זוית ראיה שאומרת,
טעויות, או בחירות שגויות לא תמיד ניתנות לתיקון.
וכן, גם בחירות שנעשות בגיל צעיר ומוחסר שיקול דעת בוגר.

כל מתבגר שירד מן הדרך,
נמלח בדעתו וחוזר,
לא יחזור לעולם למצב שהיה לפני ירידתו,
הוא חוזר עם המון צלקות ודם.
זה ממש לא פשוט.

מיה הציגה כאן צד נוסף ומשמעותי לבחירות שלנו,
לפעמים הן חד צדדיות וחד משמעיות
... עד עולם.

זה בדיוק חלק מהרעיון של בן סורר ומורה, שסופו ללסטם את הבריות- אם בגיל 13, הוא לא בוחר לרומם את ה'אני' שלו, ולעבוד את ה' ולקחת עליו את העול.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י פינת המבקר;2235989:
ספרים יפים ומדהימים כיף לקרוא אבל,
אף מילת ביקורת על הריגה רצח ודם בכמות מוגזמת? לא חרדי בכלל בעיני

אבל אם אף אחד לא מזכיר את זה כנראה שזה חלחל בנו...

פעם המשוגעים בבית חולים לחולי נפש היו רבים זה אומר לי קוראים אליהו הנביא ,וזה אומר לי קוראים ירמיהו וכדו' היום החברה נמצאים שם על רציחות וכדו' וזה השיח שם ,למה? כי זה השיח הציבורי היום....

נו נו.
היום אנשים (בציבור שלנו) שמשוגעים, מאושפזים על סעיפים אחרים לגמרי.
שלא מדברים עליהם בקול.
אז גם אם הביקורת על עודף רציחות נכונה או לא, ההקבלה שעשיתם לא מעוגנת בשום מציאות.
 

חותם1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תקוה;2236073:
והיכן ליאה אשת שלואן? עדיין תקועה אי שם באיזה מלון, עם תינוקת? כמה זמן היא תישאר לבד?

במהללאל היה כתוב שהוא יעשה משהו (לא זוכרת מה) לנוער של כוזר. לא רואים זאת בכלל.

גם לי הפריע שמיה לא סיימה לקשור את הקצוות..
והשאירה אותנו עם הרבה סימני שאלה לגבי דמויות שאהבתי והתחברתי..
אולי כדי שנתחיל לחכות לספר הבא :)
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י חותם1;2236613:
גם לי הפריע שמיה לא סיימה לקשור את הקצוות..
והשאירה אותנו עם הרבה סימני שאלה לגבי דמויות שאהבתי והתחברתי..
אולי כדי שנתחיל לחכות לספר הבא :)


כן, נתחיל לחכות לפדהאל. באביב הבא...
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י שירו;2236676:
כן, נתחיל לחכות לפדהאל. באביב הבא...

אולי הוא כבר כתוב? הוא רק מחכה לרייטינג שלו?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יא

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד בַּיהוָה חָסִיתִי אֵיךְ תֹּאמְרוּ לְנַפְשִׁי (נודו) נוּדִי הַרְכֶם צִפּוֹר:ב כִּי הִנֵּה הָרְשָׁעִים יִדְרְכוּן קֶשֶׁת כּוֹנְנוּ חִצָּם עַל יֶתֶר לִירוֹת בְּמוֹ אֹפֶל לְיִשְׁרֵי לֵב:ג כִּי הַשָּׁתוֹת יֵהָרֵסוּן צַדִּיק מַה פָּעָל:ד יְהוָה בְּהֵיכַל קָדְשׁוֹ יְהוָה בַּשָּׁמַיִם כִּסְאוֹ עֵינָיו יֶחֱזוּ עַפְעַפָּיו יִבְחֲנוּ בְּנֵי אָדָם:ה יְהוָה צַדִּיק יִבְחָן וְרָשָׁע וְאֹהֵב חָמָס שָׂנְאָה נַפְשׁוֹ:ו יַמְטֵר עַל רְשָׁעִים פַּחִים אֵשׁ וְגָפְרִית וְרוּחַ זִלְעָפוֹת מְנָת כּוֹסָם:ז כִּי צַדִּיק יְהוָה צְדָקוֹת אָהֵב יָשָׁר יֶחֱזוּ פָנֵימוֹ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה