מצב
הנושא נעול.

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
קובי בורנשטיין ב'משפחה': ראה"ע אלעד ישראל פרוש קיבל לאחרונה הצעות להתמודד לתפקיד ראה"ע בי-ם, בני ברק ובית שמש, פרוש דחה את ההצעות ויתמודד שוב באלעד.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
זיסמן ב'יתד': הקואליציה והאופוזיציה מתכננות לנהל קרב איתנים אדיר בבחירות המוניציפליות. הסיפור האמיתי ממתין למערכת הפוליטית מעבר לפינה והוא יתחולל כאמור בעוד פחות משנה.
כמו"כ יש להניח שנראה כוחות חדשים שיתמודדו בבחירות לרשויות. מדובר בעיקר ב'עצמה יהודית' שינסו לתרגם את כוחם הארצי גם במישור המקומי.
זיסמן ב'יתד': יועצים אסטרטגיים שהחלו לדוש בנעשה בבחירות לרשויות, מזהים מגמה לפיה לשיוך המפלגתי תהיה הפעם משמעות רבה בהצבעה המקומית משני צדי המפה הפוליטית.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לירן תמרי: 9 חודשים לבחירות המקומיות - הלילה (חמישי) בבית שמש נתלו מודעות נגד ראה"ע בלוך בכותרת "בית שמש חייבת משהו אחר".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דרמה בב"ב,
נחשפו הקלטות של רבני העיר של ש"ס שדורשים להריץ מועמד לראשות העיר,
כל הקלפים מתערבבים מחדש...

Collage-Maker-16-Feb-2023-10.50-AM-1024x683.jpg

צילום: ארכיון/באדיבות המצלם​

טלטלה בש"ס ב"ב: הרבנים דורשים החלפת נציגים והתמודדות לרה"ע • פרסום ראשון​

רבני הקהילות בב"ב מתכננים להחליף את רוב הנציגים של ש"ס הקיימים היום • בנוסף, רבני הקהילות מתכוונים להריץ מועמד מטעמם לראשות העיר • לא נשללת אפשרות של ריצה משותפת עם הליכוד והפלג הירושלמי • הקלטה דרמטית
לקראת מהפכה בש"ס בני ברק? רבני קהילות בני התורה בעיר דורשים לקראת הבחירות שיתקיימו בעיר בעוד פחות משנה, להחליף את רוב הנציגים הקיימים היום בנציגים חדשים. בנוסף, רבני הקהילות מתכוונים להריץ מועמד מטעם ש"ס לראשות העיר, זאת לאחר שבעשורים האחרונים ראשות העיר עברה בין דגל התורה לאגודת ישראל ברוטציה. אך כעת כאמור, המצב עומד להשתנות וש"ס ככל הנראה תתמודד, כך נודע ל'חדשות JDN'.

WhatsApp-Image-2023-02-15-at-15.25.50-1024x576.jpeg

הכינוס בשבוע שעבר

לפני כשבוע נערך כינוס חירום בביתו של המרא דאתרא הגאון הרב מסעוד בן שמעון שליט"א יחד עם שאר רבני הקהילות בעיר. בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי 'חדשות JDN' מהכינוס נשמעים רבני הקהילות מביעים ביקורת קשה על האפליה הקשה בעיר ושידם של הנציגים הקיימים קצרה מלהושיע. בכינוס עלה שוב ושוב נושא איחוד הקהילות למטרה משותפת של החלפת הנציגים.

WhatsApp-Image-2023-02-15-at-15.26.14-1024x576.jpeg

הכינוס בשבוע שעבר







הרב יוסף שושן, רב חניכי הישיבות פרדס כץ ויו"ר קו ההלכה ספרדי בכינוס


עוד נודע ל'חדשות JDN' כי רבני הקהילות אינם שוללים ריצה משותפת לראשות העיר עם הליכוד של יעקב וידר והפלג הירושלמי. בנוסף, בשבועיים הקרובים יתקיים כינוס ענק עם 250 רבני הקהילות בעיר כאשר מטרת הכינוס היא לאחד את השורות תחת הרב מסעוד בן שמעון שליט"א במטרה לשנות את המצב כיום שלטענתם בלתי הגיוני כאשר אינם מקבלים את המגיע להם.
גורם המעורב בפרטים מספר ל'חדשות JDN' כי "במהלך השנים ש"ס נתנה את ראשה. כיום אנחנו יותר מארבעים אחוז, אין שום סיבה שלא נתמודד לראשות העיר. האפליה המתמשכת בעיר כנגדנו הגיעה למצב בלתי אפשרי, לכן הנציגים יוחלפו ונתמודד לראשות העיר"
רבנים רבים השתתפו בכנס, ביניהם, הגאונים הרב מסעוד בן שמעון, הרב רצאבי, הרב חממי, הרב אלעזר נידם, הרב צארום, הרב לוי פנחסי, הרב עדס, הרב משדי, הרב מלכה, הרב שמעון כהן, הרב יהושע לוי, הרב קדוש, רב בי"כ אינטר, הרב ירון אשכנזי ורבנים נוספים.
פנינו לנציגי ש"ס, אך הם סירבו להתייחס לדיווח.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

שמונה חודשים לפני הבחירות המוניציפאליות:

מעלה עמוס: ניצחון ליטאי מובהק בבחירות לועד.​

מעלה עמוס: ניצחון ליטאי מובהק בבחירות לועד​

נציגי הועד הנבחר התכנסו לישיבה מקצועית ראשונה. כל חמשת הנבחרים נמנים על מועמדי הקהילה המרכזית הליטאית ביישוב​

fd71a3a2187326edda24.jpg
הכניסה למעלה עמוס | צילום: באדיבות המצלם
בשבוע האחרון התכנס לראשונה מאז הבחירות ועד ההנהלה של היישוב החרדי מעלה עמוס, כשהנציגים זוכים לברכתם של רב היישוב ושל מאות התושבים.
שמונה חודשים לפני הבחירות המוניציפאליות בכל הארץ, נערכו לאחרונה הבחירות ביישוב מעלה עמוס. מדובר בבחירות אישיות לועד ההנהלה של היישוב וכמו גם לועדת הביקורת, כשהמועמדים נבחרים באופן אישי על ידי התושבים. המתמודדים נחלקו בעיקרם לשתי קבוצות – האחת המזוהה עם הקהילה הליטאית המרכזית ביישוב, והזוכה לברכתו של המרא דאתרא הגאון רבי זאב חרלפ, והשנייה המזוהה עם הקהילה החסידית הקטנה יותר והמורכבת ממספר תתי קבוצות.
251 מתוך 256 בעלי זכות ההצבעה ניצלו את זכותם והצביעו, כשהמועמדים המזוהים עם הקהילה הליטאית זכו ברוב מוח ונבחרו לכל המשבצות המיועדות.
בועד ההנהלה, המונה חמישה חברים (כאשר כל בוחר יכול לסמן עד חמישה מועמדים בהם הוא תומך) נבחרו יוסף חיים חבה (154 קול), פנחס יופה (152 קול), צבי פסח אולסקר ומיכאל דובינסקי (148 קול כל אחד) ויהונתן גלסנר (139 קול). שלושת המועמדים המזוהים עם הקהילה החסידית נותרו בחוץ: יהודה צבי אדלר (111 קול), מאיר אלבוים (108 קול) ומשה בר (104 קול).
גם בועדת הביקורת זכו שלושת המועמדים המזוהים עם הקהילה המרכזית ביישוב: אריה צבי וינברג (155), נתן אפלבוים (154) וחנוך בן חיים (146), ואילו הנציגים המזוהים יותר עם הכלל חסידי נותרו בחוץ, עם כמאה קולות ומטה לכל אחד מהם.
המשמעות הייחודית של הבחירות על רקע ניסיונות שנערכו בתקופה האחרונה לשנות את האופי הקהילתי של היישוב, כאשר התוצאות החד משמעיות עשויות ככל הנראה לבלום את הניסיונות הללו ולשמור את הסגנון הייחודי של התושבים ביישוב.
בחדרי חרדים
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עיתון ׳צפת בתנופה׳: רבה של צפת הגר״ש אליהו יכריז בקרוב על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי הספרדי. בנתיים אתמול הודיע שלום אלבז דובר עיריית צפת לשעבר על התמודדותו לתפקיד ראש העיר בבחירות הקרובות.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בשלומי אמונים מתכוננים לבחירות:
(יודעים משהו שאנחנו לא יודעים?),

הוקם פורום "צעירים" של אגודת ישראל בביתר...​

WhatsApp-Image-2023-03-12-at-13.54.35-1024x682.jpeg

באדיבות המצלם​

בהשתתפות פרוש: הוקם פורום צעירים של אגודת ישראל בביתר​

כנס ההקמה נערך בהשתתפות רבים מתושבי העיר ובהשתתפות ראש העיר וחבר המועצה • בכנס הוכרז כי ישודרג מערך פניות הציבור בשת״פ עם הפעילות העירונית והממשלתית, וכן יפעלו להכנת תכניות ומיזמים עבור הצעירים
זה קרה השבוע בביתר עילית. רבים מתושבי העיר התאספו לכנס הקמת פורום צעירים אגודת ישראל. הפורום, שמורכב מעשרים ושניים נציגים תושבי העיר הוקם על מנת לסייע לציבור הצעירים אשר עדיין לא מאוגד ומיוצג כיאה באגודת ישראל.
רעיון ההקמה עלה לראשונה בחוג בית שקיים השר פרוש טרם הבחירות האחרונות, ביוזמתו של חבר המועצה הרב יצחק מאיר ברים ובהשתתפותו של ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין.
בחוג הבית עלו נושאים שונים לדיון בדיאלוג מיוחד שקיימו התושבים עם השר פרוש, ובסיום החוג דובר על הקמת הפורום שיאגד את כלל הדרישות הנצרכות עבור הציבור, וינגיש את מערך פניות הציבור הקיים כיום בעיריית ביתר עילית ובאגודת ישראל.
לאחר הקמת הממשלה ומינוי השר פרוש לשר ירושלים ומסורת, הוחלט לצאת לדרך ולהקים את פורום הצעירים. לניהול הפורום מונה עוזי שלום, תושב העיר. ולאחר מלאכת איסוף הנציגים ממגוון סגנונות תושבי העיר יצאו לדרך בשבוע האחרון בכנס הייסוד והקמת הפורום.
סביב שולחנות ערוכים נאספו תושבי העיר בהשתתפות השר הרב מאיר פרוש, ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, חבר המועצה הרב יצחק מאיר ברים ונציגי הפורום. בפתיחת האירוע הכריז חבר המועצה הרב ברים על הקמת הפורום: ״יש לנו כאן התאגדות חשובה של אנשים טובים שרוצים לפעול ולסייע למען הציבור, בידיכם הדבר להתאחד ולפעול יחד למען המטרות הטובות הנדרשות והנצרכות לציבור״. לאחר מכן הזמין את עוזי שלום מנהל הפורום להציג את תכניות הפעולה של פורום הצעירים.

מנהל הפורום בירך את השר פרוש ואת ראש העיר רובינשטיין על האמון שנתנו בו להוביל את המהלך החשוב: ״אני רוצה להביע הערכה מרובה לנציגים שנמצאים איתנו כאן. אלו אנשים פשוטים כמו כולנו, שבקשו מהם לפעול ולסייע לציבור והם נרתמו לעניין ללא היסוס. אני בטוח שיחד נוכל לפעול דברים גדולים״.
עוד הוסיף מנהל הפורום בדבריו: ״כיום הן בעירייה והן בלשכת השר, קיים מערך פניות ציבור מדהים שמטפל באלפי פניות ציבור ביסודיות יעילה. דרך הפורום אנו נפעל להתממשק עם מערך פניות הציבור ולשדרג את המערך לטובת הציבור החשוב. כמו כן אנו נתכנס באופן קבוע ונייצר תכניות ומיזמים לטובת הציבור. אני פונה לציבור לשתף פעולה ולתת בנו אימון למען המטרה החשובה״.
השר הרב מאיר פרוש בירך על הקמת פורום הצעירים: ״ההתעסקות הציבורית הראשונה שלי הייתה בהקמת לשכת פניות הציבור במרכז אגודת ישראל ברחוב פרס. ומאז לעולם לא הפסקנו ב״ה. אגודת ישראל מטפל בעשרות אלפי פניות הן דרך הלשכות הממשלתיות והן דרך הלשכות העירוניות, ואני מברך כל התכנסות והתאגדות שהיא לטובת הציבור. ישנם עשרות נושאים שאנחנו כנציגי ציבור יכולים לטפל, וכשפורום מכובד שכזה מצליח להתאגד יחד ולזקק את הנושאים לדרישות ברורות, אפשר בהחלט לקדם עניינים חשובים ולהועיל לציבור החשוב. אני וראש העיר וכל הצוותים החשובים נותנים לכם את מלוא הגיבוי לצאת לדרך ואני בטוח שיחד נוכל לסייע ולעשות דברים חשובים ולטפל בצרכי הציבור״.
ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין בירך את המשתתפים: ״ב״ה ישנם קהילות רבות כיום בביתר, ולכולם אנו מעניקים את מלוא היחס בדרישות שונות ובעזרה בכלל הנושאים. הגיע הזמן שציבור הצעירים יתאגד אף הוא לקהילה ויוכל למקד את הדרישות ולסייע לכלל הציבור״.
לאחר הנאומים התקיים סימפוזיון ארוך במשך שעה ארוכה עם השר הרב מאיר פרוש, שהקשיב לשאלות הציבור וענה על כולן במתינות ובסבלנות.
בהנהלת "פורום צעירים אגו"י ציינו בסיפוק את אירוע ההקמה והיציאה לדרך ואת שיתוף הפעולה של כלל הגורמים החשובים למען הצלחת הפורום. ״אני קורא לציבור לפנות אלינו בהצעות ורעיונות באילו נושאים כדאי להתמקד ומה ניתן לעשות על מנת לשפר את חיי היום יום עבור הציבור״ סיכם מנהל הפורום.
















 

----------

משתמש מקצוען
בחירות באשדוד 2023 מתחמם.
 

קבצים מצורפים

  • לסרי.jpg
    לסרי.jpg
    KB 71.2 · צפיות: 139

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
השמועות טוענות שברק סרי הכריז על התמדדות.
ברק סרי: "החלטתי לאחר חודשים של מחשבות ותוכניות, לרוץ לראשות עיריית אשדוד. נולדתי באשדוד ומעולם לא עזבתי את העיר. הקמתי כאן את משפחתי, כאן נולדו ומתגוררים גם ילדיי ונכדיי וכמובן גם אבי בן ה-84, אבינועם סרי שייבדל לחיים ארוכים."

עמית סגל: ברק סרי, מבכירי יועצי התקשורת בארץ, שעבד עם שרים מכל המפלגות, הודיע הבוקר כי יתמודד על ראשות עיריית אשדוד שייערכו בסוף אוקטובר. לפי בדיקות ראשוניות, סיכוייו לא מבוטלים.
 

----------

משתמש מקצוען
ישי כהן: ‏במשך ארבע וחצי שנים בש״ס מתלוננים על היחס של ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי. טוענים שהוא כפוי טובה. פגע ביו״ר המקומי, אבי אמסלם, שלדבריהם הביא אותו ללשכת ראש העיר. דרעי דיבר עליו דברים קשים. לא הסכים לסלוח. ברק סרי, יועצו הקרוב של דרעי לשעבר, הכריז על ריצה וצפוי לקבל את תמיכת ש״ס.
 

גרעין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ישי כהן: ‏במשך ארבע וחצי שנים בש״ס מתלוננים על היחס של ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי. טוענים שהוא כפוי טובה. פגע ביו״ר המקומי, אבי אמסלם, שלדבריהם הביא אותו ללשכת ראש העיר. דרעי דיבר עליו דברים קשים. לא הסכים לסלוח. ברק סרי, יועצו הקרוב של דרעי לשעבר, הכריז על ריצה וצפוי לקבל את תמיכת ש״ס.
הוא עלה לראשות העיר על חודו של קול. אם אני זוכרת טוב 51% משהו כזה. כשכל החרדים ובמיוחד אבי אמסלם תומכים בו ב100% ויןם אח"כ , ויקם מלך חדש ...
 

שמחה קופי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הוא עלה לראשות העיר על חודו של קול. אם אני זוכרת טוב 51% משהו כזה. כשכל החרדים ובמיוחד אבי אמסלם תומכים בו ב100% ויןם אח"כ , ויקם מלך חדש ...
צלח בקושי את הסיבוב הראשון כשגירד 40% מלמעלה
 

----------

משתמש מקצוען
יעקב ריבלין: תמיכת אגודת ישראל בלסרי לא מובטחת,
יתכן ולסרי יקבל את הצעת ש"ס לתפקיד שגריר ישראל במרוקו וככה יסיר את מועמדתו.
 

----------

משתמש מקצוען
יעקב ריבלין: תמיכת אגודת ישראל בלסרי לא מובטחת,
יתכן ולסרי יקבל את הצעת ש"ס לתפקיד שגריר ישראל במרוקו וככה יסיר את מועמדתו.
איתי גדסי: המרוץ לראשות עיריית אשדוד: גורם בכיר באגו״י אומר לי כעת - ״לא הוחלט על תמיכה של המפלגה ביחיאל לסרי. לא נעשה מו״מ בלי תיאום עם ש״ס. באגו״י ובסיעה המרכזית מקבלים החלטות בצורה מסודרת לאחר התייעצות בדרכים המקובלות״.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עטרה גרמן: השר לשעבר ח״כ אלעזר שטרן שוקל להתמודד לראשות עיריית חיפה, לאחר שקיבל פניות מגורמים שונים בעיר. טרם קיבל החלטה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

הדילים במוניציפלי ופירוק השותפות עם 'אגודה'​

F230109OF37.jpg

צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90​

כינוס 'דגל'; הדילים במוניציפלי ופירוק השותפות עם 'אגודה' • פרסום ראשון​

חברי הכנסת של דגל התורה מתכנסים בשעה זו כדי לדון על הדילים לקראת הבחירות המוניציפליות, היו"ר משה גפני שוקל את פירוק השותפות עם 'אגודה' כאשר אף נפגש עם מספר רבנים מ'ש"ס' • בשבוע הבא – ישיבת סיעת יהדות התורה
הבחירות המוניציפליות כבר באופק: חברי הכנסת של דגל התורה מתכנסים בשעה זו (חמישי), בבית 'דגל' בעיר בני ברק. לפני חול המועד פסח הוציא יו"ר המפלגה, ח"כ משה גפני, זימון "בהול" כפי שמגדירים זאת במפלגה, לכינוס שמתקיים היום. ל'חדשות JDN' נודע שמטרת הכינוס עליו החליט גפני, היא סביב הבחירות לרשויות שיתקיימו בעוד חצי שנה בדיוק.

בהודעה לח"כים לא פירט גפני יותר מדי מה מטרת הכינוס, אלא דרש שכל הח"כים יופיעו במשרדי המפלגה בבני ברק. כאמור, מטרת הכינוס היא הבחירות המוניציפליות, כאשר גפני מעוניין כבר מעכשיו להתחיל ולרקום את הדילים סביב הערים המרכזיות – בני ברק, ירושלים, אלעד, ביתר עילית ובית שמש. למעשה, כל דיל שייסגר בעיר אחת יגרור דיל בעיר אחרת.

ל'חדשות JDN' נודע בנוסף כי בחודשים האחרונים בחן גפני אפשרות של ריצה משותפת עם ש"ס, ולא עם האחות התאומה 'אגודת ישראל', כולל בעיר בני ברק שם מכהן כיום אברהם רובינשטיין כחלק מהסכם הרוטציה עם 'אגודה', כאשר בבחירות הקרובות אמור להיות מועמד יהדות התורה המאוחדת – חנוך זייברט, שכיהן כבר בעבר כראש העיר וכיום מכהן בסגן רה"ע.

כחלק מאותם מחשבות של גפני, הוא אף נפגש עם מספר רבנים מהעדה הספרדית במהלך החודשים האחרונים, תיעודים מחלקם הגיעו לידי המערכת. ההחלטה על הדילים תידון היום, לקראת ישיבת סיעת 'יהדות התורה' שתתקיים בשבוע הבא בכנסת. על אף הפגרה, ביום רביעי הקרוב תתכנס המליאה כדי לדון על תקציב המדינה. בעקבות כך ישיבת הסיעה השבועית תתכנס ברביעי, ולא ביום שני כמקובל.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
׳ערוץ 12׳: ר״ע טבריה בועז יוסף הגיש תלונה במשטרה נגד ראש העירייה לשעבר והמועמד לעתיד רון קובי בגין הטרדה. לפי הודעתו של יוסף, קובי נהג לצלמו במקומות ציבוריים, לגדף אותו ולכנות אותו בשמות גנאי.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה