דרוש מידע אומן ראש השנה תשפ"ג

מצב
הנושא נעול.

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עוד מהתקשורת האוקראינית מלפני ראש השנה:

חסידים היכו אישה באומן. היא נלקחה משם על ידי אמבולנס​

25 בספטמבר
היום, סמוך לשעה 14:00, פרץ סכסוך בין חסידים לבני המקום, במהלכו נפצעה אישה. היא נלקחה לבית החולים.
זויה וובק, דוברת שירות הביטחון הלאומי באזור צ'רקאסי, דיווחה על כך
לדבריה, הרופאים העריכו את דרגת הפציעות שהתקבלו כקלה. המשטרה זיהתה שני משתתפים בסכסוך בקרב זרים. הם הועברו לתחנת המשטרה לבירור כל נסיבות האירוע.
מאוחר יותר הוחלט לא לאפשר לנשים לעלות לרגל במהלך השמחה, ליד קברו של צדיק נחמן. המשטרה ממליצה לא לזוז ללא ליווי.
גם היום חתכו החסידים את צמיגי הרכבים. המשטרה חוקרת את נסיבות ומניעי המעשה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ועוד:

שני אזרחים ישראלים שהגיעו לאומן גורשו מאוקראינה​

23 בספטמבר

מחוץ לאוקראינה, שני זרים שלא הייתה להם זכות להישאר בשטח המדינה שלנו. כעת נאסר עליהם להיכנס לאוקראינה עד 2034.
כך דווח בשירות העיתונות של GUNP באזור צ'רקאסי.
מפרי חקיקת ההגירה התגלו ב-16 בספטמבר באומן. במהלך בדיקת המסמכים של שני זרים בני 17 גילו שוטרי אכיפת החוק שלצעירים אין זכות להישאר באוקראינה משנת 2021, אך הם התעלמו מאיסור זה. שניהם אזרחי ישראל.
הליך הגירוש מהארץ בוצע על ידי עובדי המנהלת הראשית של המשטרה הלאומית באזור צ'רקסי יחד עם שירות הביטחון של אוקראינה בסיוע שירות ההגירה הממלכתי.
כעת נאסר על זרים אלה להיכנס לשטחה של אוקראינה במשך עשר שנים.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
במוצאי ראש השנה ביצעו כונני 'הצלה אוקראינה' פעולות החייאה על אדם שהתמוטט באוטובוס לאחר שיצא מגבולות אומן, לאחר כמה ניסיונות שלא צלחו, נאלצו לקבוע את מותו.

הנפטר בן ה 60 שנפטר הוא ר' משה יהונתן ליפמן ז"ל ממירון ארונו בדרך לארץ וההלוויה תתקיים במירון, וה' ישמור שלא יבוא עוד שוד ושבר בגבולינו.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
@נחמן העמקן @אור אורות @הילוך גבוה
אני רוצה שיחות באוקראינה מהטלפון וממספר הישראלי הכשר לרבינו נוסעים רק בכשר! שלי!
איזה חברה נותנת החבילה הכי טובה להרבה דקות ולהישאר עם הפלפון שלי!
לא וודפון ולייב סטור וכו'
תודה רבה!
קצת דחוף כי ביום שלישי כבר נוסע! איך שאני מתגעגע.......
כבר לא רלוונטי, אבל אולי לשנים קרובות.
לייף העלו את המחירים, וודה פון גם, (ווודה פון אף פעם לא היו אמינים).
בקייב סטאר אפשר לקנות ב680 גר"נ 300 דקות לישראל שזה הכי זול עכשיו.
חוץ מזה יש את התוכנית של שיחות הועידה.
בחברות ישראליות אני לא מבין.

טלפונים כשרים יש לועד לטוהר התקשורת באומן כמה דרגות של טלפונים כשרים (עם חותמת), חלקם ישראלים שיכולים לקבל סים אוקראיני, וחלקם אוקראינים שעברו טיפול של הועדה, כמו כן יש להם מידע איזה טלפונים אוקראינים יש בעיות עם אינטרנט ואיזה לא.
:mad:
יש לזה שם אחר מאנטישמיות? מס מיוחד ליהודים!!! ועוד תראו את הכתובת של האתר המובא בלינק: tax.uman.uaצפה בקובץ המצורף 1210332
זה לא אנטישמיות.
בערים מתויירות באוקראינה יש חוק מס תייר (לא רק באומן) שמשולם לעירייה המקומית (לא לממשל ולא למחוז), הסיבה של המס הוא שבגלל שבערים ישנה תיירות רבה שמצריכה את העירייה להשקיע בעוד תשתיות אז כמו שדורשים מהתושבים ארנונה דורשים מהתיירים מס.
המס חל על תיירים שיושנים בעיר מגיל 18 ומעלה.
המס אינו חל על בעלי דירות או בעלי תושבות אוקראינית, ועל כאלה שמתארחים בבתי אוקראינים (בתנאי של כמות אנשים סבירה בדירה ושזה ללא תשלום).
בדרך כלל המס משולם על ידי המלון המארח.
בגלל שכמעט ואין דרך רגילה לאכוף את החוק לתיירים שלא מתארחים במלונות רשמיים, ובפרט באומן, ואומן היא אחת מהערים שמוגדרות כערי תיירות, מגיעים כל נסיונות האכיפה המוזרים של העירייה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
למי שרוצה רשמים מהנסיעה:
קודם כל (וסליחה שאני מתחיל עם זה) הטירוף בנתב"ג:
נסענו דרך טרמינל 1, קודם כל כשנכנסים לטרמינל הפנו את כולם ימינה עד הסוף לבידוק בטחון של כל הטיסות!!!
אחרי זה עד הסוף שמאלה להמתנה לצ'ק אין של כל טיסות וויזאייר (היה תור אחר להמתנה לכל טיסות אלעל ועוד אחד לעוד חברה), חשבתי שגם הצ'ק אין הוא דלפק משותף לכל הטיסות, אבל אחרי שעתיים של המתנה התור הסתייים ושלחו כל אחד לפי היעד שלו כאשר לכל עיר יעד יש 3 דלפקים, ללא תור - חלם בהתגלמותו!
לקראת העליה למטוס היה כתוב לנו להמתין בשער 38, כשהגענו לשם היה כתוב על השער טיסה אחרת של חברה אחרת!
במודיעין לא ידעו מה להסביר... עד שבסוף היה כרוז שהשער שלנו התחלף ל39, וגם שם היה טיסה אחרת וחברה אחרת... אחרי כ45 דקות של תוהו ובוהו וריצות לכל הצדדים סוףסוף עלינו ל.. אוטבוס שלקח אותנו לעבר המטוס...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בהלוך בגלל כמה סיבות נסענו עם טנדר וי. אי. פי. (חבל שבארץ אין רכבים כאלה) ועל אף שזה היה יחסי מוקדם (לפני סליחות) פגשנו עוד יהודים בדרך לאומן בכל מקום (חוץ מהטיסה שהיו בה הרבה יהודים, בתחנות דלק, בגבול, בעצירות בדרך).
הגבול עבר מהר, ובלי לצאת מהרכב, לא הצטרכו כלום חוץ מדרכונים, העברנו מהחלון את ערימת הדרכונים, הם בדקו אותם, קראו את השמות וחיכו לשמוע תגובה מבעל הדרכון, חתמו והחזירו, כנ"ל בכניסה לאוקראינה, כל הגבול ביחד היה 20 דק'.
התפללנו ותיקין במז'יבוז', היה מניין גדול של יהודים בדרך לאומן, כשהסתיים ותיקין התחילו עוד מנין, ואנחנו פנינו לציון הבעש"ט, ולפני שנסענו הספקנו לראות עוד יהודים שמגיעים ומתקבצים למניין.
הגענו לאומן לפני כל הבעיות של מס תייר וכו', אבל מיד אחרי שסגרו את פושקינא, וירדנו למטה בבילינסקי, לפעמים בקשו שם דרכון, לפעמים בדקו גם את החותמת בגבול, ולפעמים לא בקשו.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בחזור נסענו ברכבת מויניצה לצופ שהיתה מלאה ביהודים, (כמה מאות).
הלכנו לישון ובבוקר היו כמה מניינים (מניין ותיקין בקרון 5, מניין ב8 בקרון 6, מניין ב8:20 בקרון 3, מניין ב9 בקרון 4 בקרונות שהייתי קרוב אליהם, קרונות יותר רחוקים אין לי מידע...), כמובן סליחות וחזנים.
ברכבת היו 36 קרונות.
המצב ברכבת היה ממש היימיש, וכל אחד הוציא את השאריות של האוכל, אנשים למדו ודברו, היה גם פינות שקטות (בין הקרונות ובסוף כל קרון) להתבודדות, לדבר בטלפון (הקליטה ברכבת לא כל כך טובה) וכו'
הגענו לצופ ב12:33 בצהריים ושם קנו כרטיסים במקום לרכבת שחוצה את הגבול, החתימו דרכונים ונכנסו לחדר המתנה מיוחד, שם המתינו כ200 ברסלבים (ועוד כמה גוים) והיה מניין גדול למנחה "ברב עם הדרת מלך".
הרכבת התעכבה כ3/4 שעה, בסוף היא הגיעה, פתחו את הדלתות (מאולם ההמתנה לרציף הרגיל) ונעמדו שורות של שוטרי משמר הגבול מהצדדים עד לרכבת (שאף אחד לא יברח אחרי החתמת הדרכונים אל תוך אוקראינה), היה עמוס ברכבת, כולל עמידה על המדרגות ובין הקרונות...
כשהגענו לזחוני (אחרי 13 דק' נסיעה) שוטרי הגבול עמדו על מדרגות הרכבת והחתימו דרכונים תוך כדי הירידה אל הרציף, אחד מתוך כמה בקשו לפתוח את המזוודה ובדקו מלמעלה (כמה שאפשר לבדוק על מדרגות הרכבת).
משם היו כאלה שהמשיכו ברכבות לבודפשט, קרסטיר, ועוד, אנחנו המשכנו ברכבים לקרסטיר, היינו גם באיהל וליסקא, המתנו שם עד סמוך לטיסה ואז נסענו לבודפשט.

אגב, בתחנת רכבת היו הרבה ארגונים של קבלת פליטים ששמחו שסוף סוף מישהו משתמש באוהלים שלהם...
הם חילקו תה וקפה, ואנשים השתמשו באוהלים הממוזגים לנוח מהדרך, לשבת לאכול, להניח ר"ת, וכו'.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

576 מקרים טופלו: סיכום ראש השנה באומן​

צוותי איחוד הצלה שמלווים את אלפי החסידים שהגיעו לעיר אומן שבאוקראינה מסכמים את אירועי החג: 576 מקרים טופלו - שני חולי לב פונו באמבולנסים של איחוד הצלה לאודסה
  • המחדש
בסניף אומן של איחוד הצלה בסיוע צוותי איחוד הצלה מישראל וארה"ב מאבטחים בימים אלו את שלומם של חסידי ברסלב שהגיעו לעיר אומן שבאוקראינה מכל העולם למרות אזהרות המסע החמורות. עד כה (צאת החג) בחסדי ה' לא נרשמו אירועים חריגים.
מת'ס שפירא ראש סניף איחוד הצלה באומן סיפר: "עד כה טופלו 576 מקרים שהתקבלו למוקד הבינלאומי של איחוד הצלה.
אמבולנסים של איחוד הצלה פינו את הזקוקים להמשך סיוע רפואי לבית חולים באודסה ולמרפאת אומן הממוקמת בכניסה למתחם הקלויז' (בית הכנסת) המרכזי של איחוד ברסלב באומן".
אלפי המתפללים שהגיעו לציין את ראש השנה בעיר אומן שבאוקראינה, היו תחת סכנה כבדה, כך מדווחים כלי תקשורת באירופה, על פי הדיווחים כוחות רוסיים כיוונו מל"טים מתאבדים תוצרת איראן לעבר המתפללים היהודיים שהגיעו לישראל, כוחות צבא אוקראינה יירטו כעשרה מל"טים ולמתפללים שלום.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

דיווח: בזמן שרבבות יהודים באומן – 10 מל"טים רוסיים שהיו בדרך לעיר הופלו​

המל"טים מתוצרת איראן שוגרו לעבר העיר אומן בה שוהים עשרות אלפי יהודים שהגיעו ל'קיבוץ הגדול' • שגריר אוקראינה בישראל: "נסיון הפיגוע באמצעות המל"טים הוא חדשות מאוד עצובות, החסידים מתנהגים בצורה טובה מאוד"
  • JDN

כוחות רוסים שיגרו מל"טי קמיקזה איראניים שאהד-136 לעבר העיר אומן בה שוהים עשרות אלפי יהודים שהגיעו ל'קיבוץ הגדול' סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב זי"ע, כך על פי דיווחים שציטט העיתונאי עמיחי שטיין מ'כאן חדשות'.
לפי הדיווח, במהלך הימים האחרונים הפילו הכוחות המזוינים של אוקראינה יותר מעשרה מטוסי שאהד-136 בדרום אוקראינה. חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לאומן.
שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק התייחס לדיווחים בשיחה עם 'כאן חדשות' ואמר כי: "נסיון הפיגוע באמצעות המל"טים הוא חדשות מאוד עצובות. ואנחנו שמחים שלא היה אובדן חיים". קורניצ'וק שיבח את המתפללים היהודים השנה ואמר: "החסידים מתנהגים בצורה טובה מאוד, ממלאים אחר ההנחיות. לא נתקלנו בבעיות". הוא הוסיף שהגיעו כ-23,000 מתפללים.
כזכור, משרד החוץ הישראלי הודיע הערב (שלישי) בהודעה חריגה כי ירושלים לא תכיר בתוצאות משאל העם שערכה רוסיה בחלק מהאזורים הכבושים באוקראינה. בהודעה שפרסם משרד החוץ עם צאת החג נכתב כי "ישראל מכירה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, ולא תכיר בתוצאות משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה".

ח ח ח..
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

שגריר אוקראינה בישראל מאשר: "הרוסים ניסו לתקוף מתפללים באומן עם מל"טים"​

"זו הייתה מתקפה על אומן – כולם ידעו שיהיו הרבה חסידים באומן", כך אישר שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניינצ'וק, את הדיווחים על עשרה מל"טים רוסיים שיורטו על ידי צבא אוקראינה – והיו מכוונים 'להתאבד' באומן
  • JDN
יממה אחרי חג ראש השנה, והצהריים (רביעי) הודה גורם רשמי באוקראינה, באופן פומבי, כי צבא רוסיה ניסה לפגוע במתפללים בעיר אומן בסמיכות לציון רבי נחמן מברסלב. לטענת שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניינצ'וק, הרוסים ניסו לתקוף את המתפללים באמצעות מל"טים מתאבדים. ההערכות הן שהיו כעשרה מל"טים כאלו, שבחסדי שמיים יורטו על ידי צבא אוקראינה עוד באוויר.
בראיון לרשת ב' אישר יבגן קורניינצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל, כי אכן היה ניסיון של תקיפת מל"טים הרוסיים על החסידים שהתפללו בחג באומן. לדבריו "זו הייתה מתקפה על אומן – כולם ידעו שיהיו הרבה חסידים באומן. אין סיבה לעזוב את אומן מסיבות ביטחוניות. הכוחות התכוננו היטב והוכנו מקלטים. האנשים נשמעו להוראות והמצב היה בשליטה".
קורניינצ'וק עלה לכותרות בתקופה האחרונה, בעקבות הלחימה של מדינתו מול רוסיה והפרובוקציות שהוא עורר כנגד הממשלה הישראלית, בניסיון להשיג סיוע צבאי וכלכלי. בראיון הוסיף השגריר, כי "יש כמה מכתבים משר ההגנה שלנו שמחכים על השולחן של גנץ בלי תשובה. אנחנו רוצים נשק נגד טילים ועדיין לא קיבלנו תשובה חיובית. כרגע היחסים ברף נמוך. אתם לא יכולים להיות ניטרליים כי ניטרליות זו תמיכה ברוסיה".
הלחימה באוקראינה נמשכת כבר שבעה חודשים, כאשר למעלה מ-20 אלף חסידי ברסלב הגיעו להתפלל במהלך ימי ראש השנה בעיר אומן, בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב. אמש הבאנו עדות מהמקום, לפיה מספר שוטרים אוקראינים על מדים, הכו מתפללים שהפרו את העוצר הלילי שהוטל על העיר החל מהשעה 23:00 בלילה. המתפלל שראה את התקרית, העיד כי השוטרים נכנסו בהמשך גם לתוך מתחם לינה של היהודים.

עוד פעם ההזוי הזה...
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

מיוחד ל'JDN': התפילות באומן, הריקודים בציון והעימותים בעוצר הלילי •​

עם צאת החג החלו המונים בריקודים במתחם ציון רבי נחמן מברסלב, באומן שבאוקראינה • לצד ההקפדה על קיום העוצר הלילי, מתפלל מעיד כי שוטרים עם נשקים שלופים היכו מספר מתפללים • נוכרי תיעד את התפילה בראש השנה

עם צאת החג, חסידי ברסלב מסכמים בסיפוק את ימי ראש השנה שעברו עליהם בשלום יחסי בעיר אומן שבאוקראינה. הרשויות המקומיות הטילו על העיר עוצר לילי, בצל המלחמה שנמשכת במדינה כבר במשך שבעה חודשים. מעדות שהגיעה לידי מערכת JDN, נטען כי בשל השקט היחסי התרחשה גם תקרית חריגה, במהלכה שוטרים אוקראינים הכו מספר מתפללים ואף נכנסו למתחם שינה עם נשקים שלופים.

באומן מסכמים את החג שלטענתם עבר בשקט יחסי, "ללא אירועים חריגים". ההערכות הן שהיו בעיר כ-23,000 איש, ההערכות גבוהות הרבה יותר מההערכות של המל"ל ובכירי משרד החוץ בשיחה עם כתבים. מאות אנשים קיבלו טיפולים רפואיים במהלך החג, במרפאות השונות שהוקמו על ידי צוותי הצלה יהודיים, כאשר בחסדי שמיים לא היה מספר רב של מקרי רפואה קשים.
אלא מעדות של מתפלל למערכת JDN, עולה תמונה של מקרה קשה שהתרחש בליל החג. "היינו קבוצה של כמאה אנשים, שאכלו בהכנסת אורחים אצל שיינר בלילה", מעיד המתפלל שביקש להישאר בעילום שם. לדבריו, "מישהו הזכיר שהעוצר הליל יתחיל בשעה 12 בלילה, ובסביבות 23:30 יצאנו מהחדר אוכל לכיוון מתחם הלינה. ברחוב פושקינה, הרחוב המרכזי בעיר, ראתה אותנו קבוצה גדולה של שוטרים מקומיים". הסיבה לכך, ככל הנראה, היא שהעוצר החל בפועל כבר בשעה 23:00.

מכאן, מספר המתפלל, התרחשה תקרית אלימה: "השוטרים התחילו לרדוף אחרינו, כל אחד ברח למקום אחר. בהמשך טענו שהשוטרים הצליחו לתפוס 2 מתפללים, ואף הכו אותם. אני ישנתי במתחם לינה בשם 'מגומטר', ואחרי שהצלחתי ביחד עם עוד סועדים לחזור למקום – נכנסה קבוצת השוטרים לבפנים, עם נשקים שלופים. אחרי כמה דקות הם יצאו". כשניסינו לברר עם גורמים רשמיים באומן, טענו מצידם כי אינם מכירים תקרית שכזאת.
מתפלל אחר, שהגיע לאומן דרך מעבר הגבול עם רומניה, מספר כי לא היו תקרית חריגות: "הרבה שנים אני מגיע לאומן, היו השנה הרבה אנשים. הכול עבר חלק, העוצר הלילי היה בסדר גמור – כולם הבינו שצריך לכבד, ובאחת עשרה כולם נכנסו לבתים או לציון, היה מותר להיכנס להתפלל חמש דקות ולצאת. היו כאלו גם שהתפללו כל הלילה בציון ויצאו רק בבוקר. השוטרים דווקא היו אדיבים".
עם צאת החג, החלו ריקודים ושירה בתוך ציון רבי נחמן. לצד החגיגות, אלפים עושים את דרכם ביציאה מאומן וחזרה לביתם במדינות שונות בעולם. לטענת הארגונים הרשמיים במקום, הלילה בצאת החג צפויים כ-15.000 לצאת לדרכים לכיוון מדינות מוצאם. אחד המתפללים הוסיף גם הוא כי "היו אמנם אזעקות במהלך החג, אבל אנחנו לא מתייחסים אליהם. מקווים שלא יהיו עיכובים בגבולות בדרכים חזור".
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

האלפים מוותרים על החגיגות ועוזבים את אומן​

הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה מפרסמת כי בניגוד לשנים קודמות, השנה כמעט ואין ריקודים חסידיים מסורתיים בסוף החג: "בני הקהילה מבינים שיש שלב אקטיבי של פעולות איבה באוקראינה, ורובם כבר עוזבים את אומן"​

הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה (EOEU) פרסמה, כי לא היו אירועים יוצאי דופן "באזור העלייה לרגל של חסידי ברסלב באומן". עוד נאמר, כי "האירוע אורגן ברמה הגבוהה ביותר על ידי הקרן על שם רבי נחמן בתמיכת השלטונות. רשויות אכיפת החוק הבטיחו רמת אבטחה חסרת תקדים".
הקהילה מציינת כי "השנה כמעט ואין ריקודים חסידיים מסורתיים בסוף החג, שכן בני הקהילה מבינים שיש שלב אקטיבי של פעולות איבה באוקראינה, רובם כבר עוזבים את אומן". הקהילה מציינת כי "יותר מ-23 אלף עולי רגל הראו אמון בצבא אוקראינה"
בחדרי חרדים
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

בצל המל"טים ששוגרו לאומן, השגריר משבח את החסידים​

בצל הדיווחים כי עשרה מל"טים רוסים תוצרת איראן שוגרו לעבר אומן, שגריר אוקראינה בישראל מתייחס ומברך שלא היו נפגעים ומשבח את התנהגות החסידים | לדבריו כ-23 אלף איש נמצאים באומן כעת​

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק מתייחס לשיגורי המל"טים במהלך ראש השנה לעבר העיר אומן שבאוקראינה בה הסתופפו אלפי חסידים בצל ציונו של רבי נחמן מברסלב זי"ע.
השגריר אומר הערב ל'כאן חדשות' כי "ניסיון הפיגוע באמצעות המל"טים הוא חדשות מאוד עצובות. ואנחנו שמחים שלא היה אובדן חיים".
קורניצ'וק שיבח את המתפללים היהודים השנה ואמר: "החסידים מתנהגים בצורה טובה מאוד, ממלאים אחר ההנחיות. לא נתקלנו בבעיות". הוא הוסיף שהגיעו כ-23,000 איש לאומן, הרבה מעל המשוער.
כזכור, כפי שדווח הערב, כוחות רוסים שיגרו בכוונה מל"טי קמיקזה איראניים מסוג 'שאהד-136' מעל אומן כדי לפגוע בחסידים שחוגגים בימים אלה את ראש השנה בעיר.
ע"פ הדיווח במהלך הימים האחרונים הפילו הכוחות המזוינים של אוקראינה יותר מעשרה מטוסי 'שאהד-136' בדרום אוקראינה. חלק מהמל"טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לעבר אומן.
בינתיים בישראל לא מגיבים לדיווח הזה, אולם באופן חריג מתנערים ממשאל העם שערכו הרוסים בשטחים הכבושים באוקראינה שלדבריהם התוצאות הן כמובן רוב מהמסופחים בעד שליטה רוסית. משרד החוץ הישראלי הודיע היום כי ישראל לא מכירה בתוצאות משאלי העם שערכה בימים האחרונים רוסיה במחוזות שכבשה באוקראינה. עוד נמסר כי ישראל מכירה בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה.
במקביל דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי לאחר ספירה של קרוב לרבע מקולות הבוחרים במשאל העם שעורכת רוסיה במחוזות שכבשה באוקראינה עלה כי 97% מהבוחרים תומכים בסיפוח לפדרציה הרוסית. לפי הערכות, התוצאות הסופיות של המשאל יהיו באופן מובהק לטובת הסיפוח, דבר שעלול להוביל את רוסיה לומר כי תקיפה במחוזות האלה כמוה כתקיפה על רוסיה ולהסלמה במלחמה.
בחדרי חרדים
 

שקית ניילון

משתמש פעיל
קיבלתי במייל (לא יודע מי המקור).
אז הנה, הם חזרו...
מאיפה? נו משם, מהמקום המפחיד הזה, מאומן, זה שכולם סיפרו בידענות על האזעקות המאיימות (אלה שגם המשטר המקומי לא מתרגש מהם), על הטילים שחולפים מעל העיר (כמעט. במרחק 1000 ק"מ משם), ועל "הסרת האחריות" של ממשלת ישראל מאסון שאולי יקרה (כאילו שהייתה כזו פעם).
וכמעט שכחתי את הידיעה המרעישה, שרוסיה שלחה עשרה מל"טים להתאבד מעל אומן. כלומר, רוסיה תכננה לבצע מגה פיגוע טרור באופן ישיר באזרחים ישראלים שבאו להתפלל... תקראו שוב, ותגחכו בקול.
הם נסעו- מי ברכבת, מי בטנדר ומי באוטובוס,
הם נסעו- בעצם עמדו 8 שעות כדי לחצות את הגבול.
הם נסעו- מי בשמונה עשרה שעות, מי בשלושים ושש שעות ומי בארבעים ושמונה שעות (!! תחשבו על המספר הזה רגע. באוטובוסים/טנדרים מלאים באנשים).
הם נסעו- והפעם הוכיחו לכולם, שהם לא נוסעים כל שנה לבלות.
הם נסעו- כמו תמיד, כדי לבכות באמת ולהתחנן- על קצת רוחניות, על התכלית, על הגאולה, על אמונה.
הם נסעו- כדי למלא אחר צוואתו האחרונה והמהדהדת של הרבי שלהם: "ראש השנה שלי עולה על הכל".
הם נסעו- וחזרו עם גוף מפורק ונפש עייפה, אבל עם נשמה מאירה. עם עוד רצון, עם עוד קרבת אלוקים, עם צרור ברכות קדושות לשנה טובה ומתוקה, וכמובן- עם עוד תפילות רבות- שיזכו שוב להגיע אל הקודש.
מעריץ שלכם, אשריכם.
 

חסיד נלהב

משתמש פעיל
הבנתי שמצאו את הלב שלי באוקראינה
היה זרוק איפשהו, יבש וקשה

כבר תקופה שאני בלי לב,
עדיין נושם, אוכל וישן
אבל בלי לב.

רק לפעמים בלי שאני שם לב,
יורדות לי קצת דמעות
אבל רק קצת

בנסיעות הארוכות,
מגביר עוד ועוד את הרדיו
כדי לא לשמוע את המחשבות.

ככה זה כשאתה בלי לב

אז עכשיו סיפרו לי שמצאו אותו.
באותו המקום בדיוק כמו שנה שעברה
היה זרוק איפשהו על איזה ספסל

ביקשתי שישלחו לי בדואר
אבל זה לא אפשרי, הם אמרו
רק הם מרכיבים אותו חזרה.

אבל יורים שם טילים
ומחסומים ורכבות
וימים ושעות טרופות

שישאר שם, חשבתי לעצמי
אני מסתדר יפה בלי לב
נושם, אוכל, ישן.

אבל בנסיעות הארוכות,
השירים כבר לא עזרו
המחשבות היו לצעקות

ובלילות החשוכים
מהריקנות בחזה
עלה לו ההד

ממה אתה כל כך מפחד?
כך הדהד והדהד
הכי מפחיד זה לחיות בלי לב

כתב: נחמן זאב גלבך
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

אחר שלקה בדום לב בדרך חזור מאומן: הרב משה יהונתן ליפמן זצ"ל (48) מאנ"ש באתרא קדישא מירון | לא השאיר אחריו זש"ק| בָּרוּךְ דַּיַּן הָאֱמֶת:​


ביום שלישי האחרון (וילך) הסתלק לפתע פתאום הרב משה יהונתן ליפמן זצ"ל – מי שכונה בפי כל מיקי (48) ממירון, לאחר שזכה בפעם הראשונה בחיו לפקוד את ציון רבינו באומן בערב ראש השנה, ללא שהשאיר אחריו זרע של קיימא רח"ל:

אחר שלקה בדום לב בדרך חזור מהקיבוץ באומן:
מאוקראינה התפשטה השמועה הקשה כי ביום שלישי האחרון (וילך) הסתלק לפתע פתאום הרב מיקי ליפמן או בשמו המלא משה יהונתן ליפמן זצ"ל, מאתרא קדישא מירון, והוא כשבועים ימים טרם הגיע לגיל 48 שנים בפטירתו. לדאבון לבנו לא זכה להשאיר אחריו זרע של קיימא רח"ל.

המנוח הרב משה יהונתן זצ"ל נולד ביום כ"ב תשרי דשנת תשל"ה לאביו יבלח"ט ר' בן־ציון (באסיל) ליפמן הי"ו ואימו מרת עפרה שתחי' מהעיר פרת' שבאוסטרליה.

למחייתו עבד מיקי זצ"ל כמתרגם אנגלית-עברית, בעיקר לדיפלומטים, ואחר כך כמורה אנגלית. שמונה שנים עבד בכפר עלית הנוער "ימין אורד" שם היה מורה נערץ על חניכיו. לפני מספר שנים חזר מיקי בתשובה בעקבות בני הדודים שלו, או אז עבר להתגורר בכפר מירון, סמוך לציון התנא האלוקי הרשב"י זיע"א. שם עלה והתעלה בעשות חסד בלב ובנפש חפיצה.

אחד מחבריו כותב: "מיקי היקר היה בן אדם זהב שלימד בדרך מיוחדת וידע באיזה צורה לגשת לכל בן אדם. במהלך התקופה שבה לימד ב'ימין אורד' התחזק והתקרב להשם יתברך. זו אבדה גדולה לכולנו הוא היה בן אדם עם לב טוב".

האסון התרחש ביום שלישי – מוצאי ראש השנה בדרך חזור מהקיבוץ באומן. לאחר בירוקרטיה ופעילות אינטנסיבית שוחררה גופתו לקבורה בארץ הקודש.

כאמור שהה הרב מיקי ז"ל, בקיבוץ ראש השנה תשפ"ג בעיר אומן, ובמצאי החג התמוטט בפתאומיות מדום לב באוטובוס שעשה את דרכו לגבולות בכדי לחזור לארץ הקודש. היה זה לאחר שנים של רצונות וכיסופים, זכה סוף סוף מיקי זצ"ל להצטרף יחד עם עוד חברים ממירון למסע הארוך בכדי לשהות בקיבוץ ראש השנה סמוך לציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א – וזה בפעם הראשונה והאחרונה בחייו.

בימים שקודם ראש השנה חש הרב מיקי זצ"ל שלא בטוב, ובדרכו חזרה הוא אמר שהוא 'לא מרגיש טוב' וגם ש'כואב לו ביד ויש לחץ בחזה' לאחר דקות ספורות איבד מיקי את ההכרה, פרמדיק שהיה באוטובוס ניסה לבצע בו פעולות החייאה בהמשך הצטרפו עוד אנשי הצלה שבצעו בו פעולות החייאה במשך 45 דקות. אך למרות שהדופק חזר, לאחר שתי דקות למרבה הצער הוא שוב איבד את ההכרה, התמוטט ונפטר לבית עולמו.

בתום מבצע חילוץ מורכב בו התערבו עסקנים מיקירי אנ"ש שבצעו פעולות חובקות עולם, שוחררה הגופה ויצאה למסע ארוך ביניהם נסיעה בת כ-15 שעות, ולאחריה לטיסה לארץ ישראל.

מת'ס שפירא ראש סניף איחוד הצלה באומן סיפר: "הגענו לזירה באמבולנסים וצוות ניידת טיפול נמרץ של איחוד הצלה ובסיוע רופא ממרפאת אומן ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות בניסיון להציל את חייו. למרבה הצער נקבע מותו בזירה בתום מאמצי ההחייאה".

עזריאל שניצר, ראש משלחת זק"א באומן, סיפר על השתלשלות האירוע: "במוצאי החג סמוך לשעה 23:00 קיבלנו דיווח על אדם שסובל מרקע רפואי שהתמוטט באוטובוס בדרכו מאומן לגבול פולין, יחד עם מתנדב זק"א יהודה שפיצר וגורמי הצלה נוספים ביצענו פעולות החייאה ממושכות. לצערי, לאחר מאמצי החייאה רבים נאלץ רופא במקום לקבוע את מותו".

נחמן דיקשטיין ס. מפקד זק"א אוקראינה סיפר: "מרגע קבלת הדיווח על האירוע פעלנו מול הרשויות המקומיות, בעזרתם של איש החסד דוד רפפורט, עזריאל שניצר ר"צ זק"א אומן, שגרירות ישראל באוקראינה ומולדובה הצלחנו למנוע נתיחת הגופה שלאחר המוות, גופת המנוח הועברה לטיפול חברה קדישא קייב שפועלים ברגעים אלו לסדר את העברת המנוח בכבוד הראוי לגבול מולדובה בליווי מתנדבי זק"א, משם יעלה על מטוס לקבורה בישראל".

אימו שתחי': "רק עכשיו אני מגלה איזו מורה מסור היה מהודעות ששולחים לי התלמידים שלו ושמביאות אותי לדמעות", אמרה אימו. "הכאב שלי כזה חזק, הוא בלבי כל הזמן ויישאר בתוך הלב שלי. הוא היה בן מסור ואוהב ודואג שאין הרבה כאלה. הוא היה פטריוט לעם היהודי ולמעברי העם במלחמה האיומה בשואה והיה לו חלום לבקר באושוויץ. היה לו רגש מיוחד לניצולי שואה. לפני שלוש שנים נסענו יחד לפולין, לוורשה, למוזיאון היהודי. כשהגענו לאושוויץ הוא לא הפסיק לבכות ולהצר בצערם של העם היהודי. הרבה שנים הוא רצה לנסוע לאומן ולא יצא לו לנסוע. גם בגלל שלא היה יכול לקחת חפשה כמורה, וגם לא תמיד היה יכול להרשות לעצמו. השנה הוא החליט שהוא חייב לנסוע ואני ברכתי אותו ותודה לאל שנסע. אני בחג הייתי במירון וישנתי בחדר שלו, במיטה שלו. התכוונו לחזור ליום ההולדת והנה זה קרה. אני אומרת שהיה צריך לנסוע. אני מאמינה שאם זה היה צריך לקרות זה היה קורה בכל מקום. זה הגורל. הוא תמיד היה אומר לי על כל דבר שהכול משמים. הוא הגשים את החלום ומת. החסידים אמרו שהוא מת צדיק עם לב נקי. ניקה הכול. היה ישר, הגון, אחד שעוזר לזולת, פשוט איש שעשה את התיקון שלו וכנראה שאלוהים רצה איש כזה לידו".

מסע הלוויה:

מסע הלווייתו התקיים ביום שישי – ערב שבת וילך, בבית העלמין שבאתרא קדישא מירון, בהשתתפות מכרים חברים ידידים ותלמידים ובני משפחתו ובראשם אביו בן ציון ליפמן ואחיו, שהמריאו מאוסטרליה הרחוקה בכדי להשתתף במסע הלוויה, במקום נערכו הספדים, לאחריהם ניטמן שם למנוחת עולמים.

כלל אנשי שלומינו מתבקשים בזאת היות והמנוח לא השאיר אחריו זש"ק נא ונא ללמוד משניות ולהדליק נר לעילוי נשמתו, שמו המלא הרב משה יהונתן בן יבלח"ט ר' בן ציון הי"ו.

ניחום אבלים:

משפחתו יושבת שבעה בביתו שבכפר מירון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 
נערך לאחרונה ב:

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ברומניה נתקעו כ-300 חסידי ברסלב שעשו את דרכם מאומן באוקראינה לעיר יאסי ברומניה

חסידי ברסלב חיכו לטיסת 'ווייז אייר' באחד משדות התעופה
כ – 300 חסידי ברסלב שעשו את דרכם בטיסת 'ווייז אייר' לארץ, מהעיר יאסי שברומניה, הורדו מהמטוס, זאת לאחר שלטענת הדיילים, אחד מהנוסעים עישן, וקרוביו שהחלו לייצר מהומה על ניסיון הורדתו גרמו לכך שלאחר כשעתיים! של וויכוח, החליטו הטייסים לפנות את המטוס מכל נוסעיו, בהם גם ילדים קטנים, אנשים מבוגרים, ואף נכים על כסאות גלגלים.
הנוסעים בצר להם פונים לכל אחד שיוכל לסייע במקרה לעזור, כיוון שהמצב הולך ומידרדר כשלעת עתה, אין במקום את הצרכים המינימליים ביותר כאוכל ושתייה למאות האנשים במקום.
מעדויות שהגיעו עולה כי חברת 'ווייז אייר' שמתמקדת בטיסות 'לואו קוסט', המהוות טיסות זולות להמוני אנ"ש, מתבררת כחברה בעייתית מאד אם בענייני עמידה בזמנים, ואם בענייני הקפדה יתירה על משקל כבודה שחורג ממש במעט מהמותר ועוד כהנה, ואנו תקווה שעסקני הציבור יטפלו בנושא זה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה