דרוש מידע אומן ראש השנה תשפ"ג

מצב
הנושא נעול.

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

שני חרדים הפרו את העוצר וגורשו מאוקראינה​

שני חסידי ברסלב דורשו מאוקראינה לאחר שנתפסו כשהם מפרים את העוצר הלילי באומן. אחד החסידים עזב את מקום מגוריו בשעה 23:02 שתי דקות לאחר תחילת העוצר, ונתפס על ידי המשטרה ודרכונו נלקח ממנו​



אומן ראש השנה | צילום: משטרת אוקראינה
שני חסידי ברסלב נתפסו כשהם מפרים את העוצר הלילי באומן. בשל המלחמה הנוכחית באוקראינה קיים עוצר לילי באומן בין השעות 23:00-05:00. ואסור לעזוב את מקום המגורים מכל סיבה שהיא מלבד ללכת למקלט בזמן אזעקה. אחד מהם עזב את מקום מגוריו בשעה 23:02 (שתי דקות לאחר תחילת העוצר) ונתפס על ידי המשטרה ודרכונו נלקח ממנו.
בסוף השבוע הדרכון הוחזר לו ונאמר לו לעזוב את אוקראינה. האוקראינים אמרו לו כי הפעם הוא יוכל לחזור לאחר העזיבה, אך זאת הפעם האחרונה שהם מוותרים לו. חסיד ברסלב נוסף נתפס גם הוא בחוץ לאחר העוצר וגם הוא גורש מאוקראינה, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.
עסקנים באומן מבקשים להדגיש את אזהרת גורמי הממשל באוקראינה שכולם צריכים לפעול על פי כל החוקים. כל מי שמגיע לאומן ו"משחק משחקים במיוחד בתקופת המלחמה" מעמיד את הגעת המתפללים לאומן בראש השנה בסיכון. כמו כן, חשוב לציין כי יש לשאת את הדרכון בכל עת. כמו כן, אסור לצלם כוחות ביטחון אוקראינים, שוטרים, או כלי רכב צבאיים.
שלומי אלישע סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה בפניה לקהל הרחב שיגיע לאומן. "אנו קוראים לציבור ששוהה בימים אלו בחודש הרחמים והסליחות להישמע לחוקי המדינה והוראות הרשויות של המדינה, אוקראינה נמצאת במלחמה על עצמאותה ואסור להקל ראש במצב בזמן שכל המדינה תחת עוצר, וכמובן להמשיך בתפילה למען שלומה של מלכות שתנצח במהרה את הרוסים".
בחדרי חרדים
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אומן בצל המלחמה - סוכן הנסיעות נפתלי צמח לגלסנר במהדורה המרכזית ב'קול ברמה': "יש ביקוש מלאכותי. אלה שבאמת רוצים לטוס כבר סגרו כרטיסי טיסה. המצב כרגע הוא הרבה הרבה פחות מהמספרים שאנחנו רואים כל שנה. לא נראה השנה עשרות אלפים באומן"
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ארגון 'חומותייך אומן' החל את פעילותו לקראת ראש השנה תשפ"ג


בימים אלה, כאשר עיני כל חסידי ברסלב נשואות השמיימה בתקווה להגיע לאומן לימי ראש השנה בקלות ובבטחה, החלו בארגון "חומותייך אומן" האמון על שמירת גדרי הקדושה והצניעות באומן להתארגן לקראת הקיבוץ.
בשבוע שעבר נתבשרנו על מבצע קבלת הכללים הנהוגים לשמירת הצביון והקדושה באומן, כחלק מהמאמץ שעל כולנו לעשות על מנת לפתוח שערי שמיים ושהקיבוץ יתנהל בהצלחה ובקלות.
יו"ר הארגון, הרה"ח ר' נתן בורשטיין שליט"א, כבר נמצא בעיר הגעגועים ומקיים קשר עם גורמים מקומיים לדעת מה צפוי השנה.
הרב בורשטיין מסביר: "עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעירייה אם לאפשר את פתיחת דוכני הרחוב, ואנו דרוכים לדעת מה צפוי לנו, כיוון שהפעילות עם קיום דוכני הרחוב דורשת התארגנות שונה לגמרי מאשר אם לא יהיו דוכנים." – כך הרב בורשטיין, ומוסיף: "יש לדעת כי כל המקדימים לאומן צריכים לקחת בחשבון כי כעת עונת הקיץ כאן, ביחד עם כל הבעיות הרוחניות והמראות הבעייתיים הנלווים אליה.
לכן אני מבקש מכל אבא שמתכנן לבוא עם בניו - בין ילדי חמד ובין בחורים - לא להקדים ולבוא לפני שתוקם כאן מסגרת כלשהי, ההסתובבות ברחובות מביאה איתה קלקול וסכנות גדולות וחמורות, ויש לשים לב שלא יצא שכרו בהפסדו. אני קורא לכל מנהלי היכלות התורה השונים וכל מי שיש לו יכולת ארגון וקשר לעניין - למהר ולפתוח כולל וישיבה (ואולי אף חיידר) לשוהים באומן".
עוד נמסר מהנהלת הארגון כי הציבור נקרא להשתתף במימון הפעילות, אשר עולה אלפי דולרים רבים, וכמו שכל אחד משקיע כמה שנדרש במימון הטיסה והנסיעות, וכמובן שלא יזמין סעודות לא בכשרות מהודרת וגם לא טיסה בשבת רק כי זה במחיר זול יותר... כך גם כמובן יש להשקיע ממון על מנת שיוכלו פעילי הארגון לפעול לשמירת הכללים וגדרי הקדושה באומן בימי הקיבוץ. בשנים קודמות נתבקש כל אחד מאנ"ש להשתתף בסכום של 180$ לכל בית אב למימון הפעילות לשמירת הקדושה,
ומי שרואה בכך חשיבות, ואף יודע את השינוי לטובה שחל בימי הקיבוץ מאז תחילת פעילות הארגון, יחלץ חושים וישתתף בסכום הנ"ל לפחות עבור כל משפחה. אין לך עניין יותר חשוב משמירת הצניעות, והעניין דורש פעילות רבה שעולה ממון רב.
ניתן לתרום ב'נדרים פלוס' עבור "חומותייך אומן" או להתקשר לתרומה בדרכים אחרות ל- 054-84-76-888. עד סוף השבוע יפורסם באומן מספר טלפון של מוקד הפניות באומן.
הצלחתם היא הצלחתנו!
 

קבצים מצורפים

  • מודעה ראשונה חומותייך.jpg
    מודעה ראשונה חומותייך.jpg
    KB 81.4 · צפיות: 19

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כמה נקודות בעניין הנסיעות פנים לאומן:


 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בהקשר לדיווח שהבאתי בתחילת השבוע:
שמואל שפירא מדווח מאומן כי הגיעו להסדר עם הרשויות והעוצר באיזור הציון יתקצר עד השעה 4:00 לפנות בוקר
משיחות שקיימתי עולה כי נכון לעכשיו עדיין נמשכים המגעים להסדיר את הענין הזה
אבל בינתיים העוצר נמשך עד לשעה 5:00
נא לשים לב!!
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ר' שלמה הנדלר מדווח מאומן על רקע ההנחיות שפורסמו אתמול (ראה לעיל):
ההנחיות הם לא ממניע אנטישמי אלא באמת מתוך דאגה וחשש לשלום הציבור
מתחילים להפנים פה שהשנה לא יהיו עוד תפילות המוניות אלא רק מנינים קטנים
חשוב מאוד להקפיד על כל ההנחיות, צריך להבין שבמצב הנוכחי לא צריך חקיקה בפרלמנט כדי למנוע את כניסת החסידים, אפילו תקנה פרסונלית כנגד כניסת חסידים מהמשילות הצבאית ח"ו מספיקה כדי למנוע את הקיבוץ
על כן חשוב להקפיד מאוד מאוד על כל קוצו של יוד מסעיפי ההנחיות!
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

אומן • מספר ישראלי לאוקראינה במחיר מוזל​

אומן • מספר ישראלי לאוקראינה במחיר מוזל​

ברסלב נייעס

חדשות תקשורת: יש לך טלפון כשר? אשריך! קו ישראלי לאוקראינה במחיר מוזל | הפרטים:​

בשורה משמחת לציבור אנ"ש חסידי ברסלב הטסים לקיבוץ ראש השנה באומן תשפ"ג
אדפרו תקשורת שמחים להנגיש לציבור אנ"ש הטסים לאומן גם השנה שירות שיחות לאוקראינה המאפשר קבלת שיחות מישראל ע"י מספר ישראלי ישירות למספר שלכם באוקראינה ללא צורך בסמרטפון ומתאים לכל הרשתות סלולאר באומן.
תנאי שירות:
  • שיחות מישראל לאוקראינה ללא הגבלה בשימוש הוגן וסביר (כלומר: עד 1000 דקות נכנסות לאוקראינה).
  • השירות פעיל מרגע הרכישה ועד לתאריך ז' תשרי תשפ"ג – (2/10/2022 למניינם)
  • ניתן להאריך למשך תקופה ארוכה יותר מול השירות.
  • השירות במחיר מסובסד של 80 ש"ח כולל מע"מ.
איך זה עובד? מאוד פשוט.
מצטרפים לשירות בקישור https://app.icount.co.il/m/f2241 > לאחר התשלום מקבלים מספר ישראלי שכל מי שיתקשר אליו יגיע ישירות למספר האוקראיני שלכם.
שימו לב כי כדי לקבל את השיחות מישראל עליכם להיות מצויידים בכרטיס שים מקומי באוקראינה.
השירות מסופק ע"י אדפרו תקשורת.

שימו לב שעדיין צריך פלאפון התומך סים אוקראיני!

 

חסיד נלהב

משתמש פעיל
חשוב ביותר!!
נא לפרסם, כדאי לקנות ביטוח נסיעות עכשיו, רוב החברות כבר לא מבטחות נסיעה לאוקראינה,
פספורט כארד והפניקס עדיין מבטחות
סוכן ביטוח של הפניקס (חבר שביקש ממני לפרסם) 0549937377
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ציטוט מתוך
1661959002462.png
:

"אלפי פליטים מאוקראינה חצו את הגבול אל המערב דרך מדינת מולדובה מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. חב"ד מולדובה נענתה לאתגר וקלטה את הפליטים, כשמאמצים על טבעיים הושקעו בסיוע וב"ה נשאו פירות.

לאחר תקופה ארוכה בה מרבית המאמצים הופנו להצלת הפליטים, חוזרת חב"ד מולדובה לפעילות השגרתית עם יהודי המדינה בתנופה מחודשת, בשלל פרוייקטים עבור ילדים מבוגרים ותיירים.
תנועה נרשמת במשך התקופה לכיוון העיר אומן, ואכן חסידי ברסלב מסתייעים בשירותי בית חב"ד בעיר. הרב אליהו גודלבסקי מחשובי רבני ברסלב שביקר אף הוא בבית הכנסת והביע את התפעלותו מהשיפוץ בבית הכנסת, הודה בשם קהל חסידי ברסלב על העזרה החשובה שהם מקבלים מחב"ד במולדובה."
31-08-2022-02-03-44-summer5782_Chabad-Molodva_12-758x1007.jpg
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה