איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הגאון הגדול רבי משה צדקה במכתב חריף ליו"ר ש"ס אריה דרעי על חוק הגיוס המתגבש:
"פשרה גוררת פשרה, לא תהיה הסכמה לפשרה קטנה כגדולה !"
 

אביה מדמון

צלמת ילדים ניו בורן סמאש קייק סטודיו וחוץ
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
הגאון הגדול רבי משה צדקה במכתב חריף ליו"ר ש"ס אריה דרעי על חוק הגיוס המתגבש:
"פשרה גוררת פשרה, לא תהיה הסכמה לפשרה קטנה כגדולה !"
על רקע גיבוש חוק הגיוס, זקן הרבנים הספרדים חכם משה צדקה שיגר מכתב חריף ליו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי ובו הוא קורא לו שלא לשתף פעולה עם שום מתווה הכולל יעדי גיוס.

"מגמתם היא ברורה להכניס תחת שליטתם את הציבור החרדי, על מנת לקלקל ולדלל את ציבור שומרי התורה בארה"ק רח"ל", כתב הרב במכתב.

"אך הם יודעים שהדרך לממש את מזימתם הזדונית היא לפעול בתהליך ושלבים, ולזנב תחילה בנחשלים ובחורים חלשים כדרכו של עמלק".

לדבריו מדובר בגזירת שמד. "ומקובלנו שמול גזירות שמד כעין אלו אין לעשות חשבונות של רווח מול הפסד, אלא יש להילחם במסירות נפש על כל בחור אפילו אם אינו במסגרת לימודים, ולעמוד בתוקף מול גוזרי הגזירות ומול כל מי שמבקש להתפשר עמם אפילו בהסכמה שבשתיקה או בשב ואל תעשה.

הרב צדקה השווה את גיוס הבנים להתנגדות החרדית ההיסטורית נגד גיוס בנות. "והרי אם היו מבקשים מכסה של גיוס בנות או העברה על חילול שבת, האם היה אדם יהודי מעלה בדעתו או מעז להתפשר על יעדים ומכסות בזה?

"ועתה הרי לעקור את כל התורה הם באים כפי שהם אומרים ופועלים בעצמם. זאת מלבד מציאות העבירות החמורות שבצבא ה"י, שמחמת כן פסקו הגאון חזון איש והגרי"ז מבריסק שעצם השירות בצבא הוא ביהרג ואל יעבור אפילו לבנים".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
פרסום ראשון: במעונו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו כונס הערב (שלישי) דיון דרמטי בסוגיית חוק הגיוס. בדיון השתתף ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, ונציגי דגל התורה, סגן השר אורי מקלב וח"כ יעקב אשר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפגישה הוצג מתווה גיוס שכולל בתוכו יעדי גיוס שיגיעו עד ל-50 אחוזי גיוס מכל מחזור בעוד מספר שנים.

מי שהציעו את ההצעה של החוק המעודכן היו מקורביו של הגר"ד לנדו הרב דוד שפירא נכדו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שהיה מעורב בחוק הגיוס עוד מתקופת סבו, וראש העיר בני ברק לשעבר מרדכי קרליץ שסידרו מתווה על פי חוק ממשלת בנט-לפיד מלפני שנתיים.


עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי ראש הישיבה הגר"ד לנדו הורה לקבל את החוק. אך במהלך הדיון טען ראש הישיבה הגרמ"ה הירש כי החוק בעייתי מאוד משום שהוא מצהיר על הסכמה חרדית לחמישים אחוזי גיוס מכל מחזור חרדי, דבר שלא הוסכם מעולם, אך לא הביע התנגדותו לאחר שראש הישיבה הגר"ד לנדו נתן את אישורו למתווה.

יצוין כי הקושי עלול להיווצר דווקא בציבור החסידי שם ישנם אדמו"רים שעלולים להתנגד לחוק, ואולי גם מספר ראשי ישיבות ספרדיים. בנוסף, יהיה מעניין לראות כיצד יתייחסו גדולי הדור לחוק באופן רשמי.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

התוכנית האופרטיבית של צה''ל להקמת חטיבה חרדית שתכלול כ- 3000 לוחמים חרדים. צה''ל:טרם סוכמו כלל מתכונות השילוב''.​



פרסמנו אצל ספי ויניר בגלצ: התוכנית האופרטיבית של צה"ל להקמת חטיבה חרדית שתכלול כ- 3000 לוחמים חרדים. בצה"ל צפויים להציג אותה בקרוב. הפרטים המלאים: 1- לחטיבה יתגייסו אחרי ועדת קבלה מי שמתחייב לשמור על אורח חיים חרדי. 2- סגל הפיקוד יורכב רק מבנים שומרי מצוות, לא יהיו נשים כלל
3- סביבת השירות בכל שלב השירות תהיה רק על ידי בנים. ללא מפגש עם בנות. 4 - לא יהיו במסלולים הללו ביינישים (דתיים לאומיים), כמו במסלולים החרדים הנוכחיים. ההסכמות באות לאחר סדרת פגישות של בכירים באכ"א עם שורת רבנים חרדים, בראשם הרב דוד לייבל. בנוסף: יהיו זמני תפילות יומיות חובה
האוכל, בכשרות מהדרין של בד"צ, המשרתים יחויבו בשעת לימוד יומית וכל הטקסים הצבאיים האירועים והסיורים יהיו בהפרדה - מותאמים לחרדים. לגל"צ נודע כי ראש אכ"א האלוף יניב עשור ורח"ט תומכ"א שיי טייב נפגשו מספר פעמים עם הרב דוד לייבל, שהצליח לגייס הסכמות עקרוניות מרבנים בולטים בממסד החרדי
‏*כפי שפורסם כבר* ראשי צה"ל מקיימים פגישות אינטנסיביות עם גורמים חרדים כדי להבין מה יכול לעשות הצבא על מנת לקדם תוכנית גיוס חרדים אופרטיבית במקרה שחוק גיוס יעבור ויכלול בתוכו מכסות של חרדים בצבא. הפרטים שהבאנו כאן אלו שורת ההסכמות של צה"ל כדי שהחטיבה תוקם.
מקורבי הרב לייבל אומרים לנו כי הרב החליט לנסות להציל את עולם התורה שעומד בפני סכנה חמורה של אבדן הלגיטימיות שלו, בנוסף למשבר תקציבי שיכול לפגוע אנושות באברכי הכוללים ובחורי הישיבות שתורתם אומנותם.
צריך להבהיר: בצה"ל כותבים תוכנית, ספק אם תצליח באופן מלא, הקשיים ברורים.
תגובת דובר צה"ל: "צה״ל עוסק במגוון רחב של נושאים הקשורים בחיזוק כשירותו על רקע הצורך הנובע מהמלחמה. כחלק ממאמץ זה, מתקיימת עבודת מטה שוטפת ומאומצת להרחבת המסלולים לשילוב חרדים בצה״ל באופן המיטבי ובכללה פגישות עם גורמים רלוונטיים רבים. טרם סוכמו כלל מתכונות השילוב"
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ח״כ שמחה רוטמן לדוד חכם ב׳קול חי׳ על חוק הגיוס: ״עושים טעות שמשתפים פעולה עם מכבש הלחצים של בג״צ. צריך לחוקק מחדש את חוק טל כמו שהוא. המטרה של מי שדוחף לגיוס עכשיו היא לייצר משבר פוליטי, גם אם זה מצד בג״צ. הייתי אפילו מחוקק את החוק של לפיד שוב, נראה אותו מתנגד לו״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מיכאל שמש:
"במהלך הלילה שיחות נוספות בקואליציה בניסיון להציג מתווה גיוס מוסכם, לפי שעה סגן השר פרוש מתנגד, בקואליציה יש מי שעדיין מעוניינים להלות את הנושא בישיבת הממשלה שתתקיים היום, לפי שעה הנושא עדיין לא עלה לסדר היום."
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

שר הבטחון יקיים אחה״צ הצהרה לתקשורת​


אבי מוסקוב: ‏הצהרתו של שר הביטחון יואב גלנט הערב לא צפויה לעסוק בחוק הגיוס. מחר כזכור הדדליין שבמסגרתו הממשלה צריכה להשיב לבג״צ את התצהיר.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
נתניהו מודיע כי יקדם חוק גיוס במתווה שקידם גנץ כשהיה שר הביטחון - כדי למנוע את התנגדותו למהלך. נתניהו הנחה להביא מחר לועדת שרים לחקיקה את החלת דין הרציפות על המתווה דאז ומשתמש בו גם כדי להראות לבגץ שהממשלה מקדמת חקיקה בנושא
עמית סגל:

תרגיל לגנץ, ותרגיל לבג"צ

האם גנץ יצביע נגד החוק שהוא הביא?
האם גלנט יצביע נגד החוק שמערכת הביטחון גיבשה?
האם בגצ לא יקבל חוק שנמצא ערב חקיקה בקריאה שניה שלישית?

והתעלומה הגדולה: האם החרדים באמת יסכימו? הרי בזמנו התייחסו לחוק הזה (ולא בצדק) כמעט כגזירת שמד
 

2 3 שגר

משתמש מקצוען
שליפת הצעת חוק הגיוס מהכנסת הקודמת היא מהלך פוליטי מבריק של נתניהו שחושף את האמת הפשוטה, שח״כים חרדים גם הודו בה בשיחות סגורות - מה שהחרדים היו צריכים זה שחוק הגיוס יעבור כשהם באופוזיציה.
הם צעקו נגד הממשלה הקודמת וקיוו בכל ליבם שהיא תפתור את הבעיה.
השאלה אם עכשיו יתמכו פומבית באותו נוסח או יתנו למפלגות האחרות להעביר אותו בשבילם בזמן שהם יזעקו געוואלד
יאיר שרקי
 

2 3 שגר

משתמש מקצוען
מרדכי הלפרין:
היועמשי"ת הבהירה לחרדים בימים האחרונים שהיא מתנגדת למתווה הגיוס ולמעשה לכל חוק שהממשלה מנסה להביא. יו"ר ש"ס דרעי הציע להחיל רציפות על חוק גנץ כדי לדלג על החלק של הממשלה, ומעבירים ישירות לכנסת
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל:

מי מרמה את מי?
החרדים את נתניהו, כי לא יאפשרו לחוק להתקדם?
החרדים את הציבור, כשזעקו מרה לפני שנתיים על חוק שעכשיו הם תומכים בו?
גנץ את הציבור, כשהוא מתנגד עכשיו לחוק שאז תמך והציג?
נתניהו את בגצ, כי החוק לא יכול לעבור בשלוש קריאות?
הממשלה את הציבור, כי החוק הזה היה חוק שנועד לפחות במוצהר להיות זמני?
לפיד ליברמן ובנט, שהיום רוצים גיוס חרדים ואז קידמו חוק פרווה?
או כל התשובות נכונות?
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
השר בני גנץ עונה לרה״מ נתניהו - ״מדינת ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים. מתווה השירות הישראלי שעליו סוכם בממשלה הקודמת הוכן במערכת הביטחון כחוק גישור וכבסיס לפיתוח מתווה שירות ישראלי, כדי להביא לשירות של כל חלקי העם. חוק הגישור הזמני שהוגש ואותו אתה מבקש להעביר עכשיו - לא היה מספק אז, ואינו רלוונטי היום במציאות שאחרי ה-7.10. תם זמן הדיבורים - זה הזמן למעשים״
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  11  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה