דיון ניהול ההשקעה בתקופת מלחמה

כסף-חכם

ליווי משקיעים פאסיביים בשוק ההון
מנוי פרימיום
ברקע החשש ממלחמה אזורית שתזעזע את המזרח התיכון, והחשש מהשפעתה השלילית על תיק ההשקעות הפאסיבי התיישבתי לכתוב סקירה קצרה על מלחמות העבר והשפעתם על השווקים.

השווקים נמצאים כרגע בתקופת אי וודאות והחשש ממלחמה שתפרוץ כבר השפיעו על השווקים העולמיים, מדד ה s&p-500 חווה בתחילת השבוע ירידה יומית של 1.2% ומדד הnasdaq ירד ב 1.79%,

אבל כמה אנחנו כמשקיעים צריכים לחשוש מכך?

אז נתחיל מהתחלה, בששת החודשים שאחרי פרוץ מלחמת העולם הראשונה, מדד הדאו ג'ונס ירד 30%. באותה תקופה, ובעקבות השפעתה על השווקים, הוחלט לסגור את הבורסה,
כעבור שישה חודשים, כשהבורסה שבה ונפתחה לפעילות מלאה בתחילת שנת 1915, הדאו ג'ונס עשה את העלייה השנתית הגדולה ביותר אי פעם בשנה אחת: ‎88%!

במלחמת העולם השניה בעקבות המתקפה היפנית על הבסיס האמרקיאי פרל הארבור (המתקפה שסימלה את כניסתה של ארה"ב למערכה) מדד ה s&p-500 הגיב בירידה של 3.8% באותו היום ובסה"כ המדד ירד 19.8%, השוק חזר להתאושש במהירות כעבור 307 ימים בלבד!

באסון התאומים אמנם לא פרצה מלחמה, אך הפיגוע זעזע את אמריקה כולה וההשפעה על מדד ה s&p-500 הייתה מיידית, המדד ירד ביותר מ-14% בשבוע המסחר הראשון! אבל גם במקרה הזה ההתאוששות הייתה מהירה מאוד וספק אם מישהו צפה שהיא תקרה במהירות כזו, ב-11 באוקטובר מדד S&P 500 סגר את הפער וחלף על פני השיא מה-10 בספטמבר.

ולגבי מלחמות בישראל ניתן לראות מגמה דומה במחלמות מהתקופה האחרונה:

השווקים בארץ חזרו להתאושש במהירות ואף הניבו תשואות יפות לאחר ההתאוששות,

אנחנו כמשקיעים פאסיביים שמפזרים את ההשקעה על פני מדדי מניות רחבים בכל העולם, חייבים להתעלם מרעשי הרקע לא לקרוא חדשות כלכלה, ולזכור תמיד שבסוף השווקים תמיד חזרו לעלות,

ואלו הכללים למשקיע פאסיבי להתנהלות פיננסית בזמן מלחמה:

הישאר רגוע: חשוב לזכור ששוק ההון תנודתי באופן טבעי, ואירועים כמו מלחמות יכולים להגביר את התנודתיות הזאת. עם זאת, חשוב לא לקבל החלטות פיננסיות פזיזות מתוך פחד או פאניקה. זכור שהשקעות לטווח ארוך נועדו להחזיק מעמד גם בתקופות של חוסר ודאות.
האויב הגדול ביותר של תיק ההשקעות: המשקיע!



היצמד לתוכנית ההשקעות שלך: כמשקיע פאסיבי, יש לך כנראה תוכנית השקעות מבוססת על יעדים אישיים. חשוב להיצמד לתוכנית זו, גם אם השוק יורד. שינוי תוכנית ההשקעות שלך בתגובה לתנודות קצרות טווח בשוק עלול להוביל להפסדים בטווח הארוך.



המשך להשקיע באופן קבוע: אחת האסטרטגיות הטובות ביותר להתמודדות עם תנודתיות בשוק היא להמשיך להשקיע באופן קבוע. זה נקרא רכישה בעלות ממצועת, וזה עוזר לך לרכוש יותר מניות כאשר המחירים נמוכים ופחות מניות כאשר המחירים גבוהים.



הימנע מלהשקיע כסף שאתה זקוק לו בטווח הקצר: חשוב להשקיע רק כסף שאתה לא צריך בטווח הקצר. אם אתה זקוק לכסף בטווח הקצר, עדיף לשמור אותו במזומן או בחשבון חסכון.
 

איש פנינים

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תודה על המאמר.
אפשר להוסיף:

אל תראה בירידות משבר, ראה בהם הזדמנות.

אני כבר הרבה זמן חושב על לקיחת הלואה ללא ריבית ( יש בבנקים השונים) לצורך השקעה.
אם תקרה ירידה, זאת תהיה ההזדמנות המושלמת לפעולה הזו.
כמובן שכל אחד צריך להסתכל על יכולת ההחזר שלו גם בזמני משבר לפני לקיחת הלוואה כל שהיא.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה