דרוש מידע האם אתם נותנים ריטלין בחופש??

שאלה טובה!
לא יודעת מה אצלכם- אבל אצלנו ההסתגלות לריטלין לא קלה- תופעות לוואי בשבוע הראשון---
ולכן אם עושים הפסקה אז אח"כ זה מתנקם בנו ובילדים, הם כבר רגילים לקחת ומרגישים שזה עושה להם (ולנו) יותר טוב, אז פעם/ פעמיים בחופש שהם רוצים לא לקחת- אנחנו מאפשרים, אבל לא על בסיס קבוע...
בקשר להתפתחות גופנית- ב"ה הכל כמו שאמור להיות...
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
זו שאלה מידי קשה לתת תשובה בפורום
זה תלוי כל ילד לגופו, סוג הכדור, מינון וכו' והרופא המטפל.
בגדול יש כאלה שלא כדאי להם הפסקות ואלה שצריכים ומדלגים זה עושה להם בעיות ברצף ותופעות לוואי כל פעם מחדש.
יש כאלה שלוקחים רק מידי פעם ואת התשובה לכך צריך לתת המורה ולא האמא :cry:.
ויש כאלה שמשתדלים לקחת קבוע ואם פספסו יום אחד לא קרה כלום ויש את אלו שמיד כולם ירגישו שהם לא לקחו, הכדור הוא לא רק ללמידה אלא גם להתנהגות עם האחים והחברים.
בהצלחה
 

113570

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא ידוע לי איך זה מהצד במשפחה עצמה כי אנחנו אישית לא מתמודדים עם זה אבל כשכנים יש לנו זכר לחורבן על הדלת שילד של השכנים לא קיבל ריטלין בחופש ואנחנו קיבלנו בזכות זה גירוד מהפיויסי בדלת הכניסה שלנו
אנחנו לא דנים אבל כשבוחרים לא לתת לחשוב גם על הסביבה
 

ח.ג.ג'.

משתמש צעיר
כבר אמרו את זה אבל מחזקת - מאד תלוי בילד, יש ילדים שצריכים ויש כאלו שלא, יש כאלו שזה פוגם להם בהנאה מהחופשה וכאלו שבלי הכדור ההנאה נפגמת.
הילד שלי מקבל תמיד, גם בשבתות ובחופשות, כי בלי הכדור הוא מועד לתאונות ונפילות (בגלל מוסחות וחוסר תשומת לב לגבולות גוף, לפעמים גם בשילוב היפראקטיביות), בלי הכדור האימפולסיביות גורמת לו להפסיד במשחקים, וכיוצא בזה.
כשיוצאים החוצה לטיולים, פארקים וכד' הוא בכלל יכול להיות מסוכן לעצמו בלי הכדור...
יש ילדים שבלי הכדור מתקשים בקריאת מצבים חברתיים וזה יוצר אצלם הרבה חיכוכים עם אנשים אחרים, מעכיר את האוירה והורס את ההנאה של כולם כולל שלהם.
מצד שני זה נכון שלפעמים הכדור קצת "מכבה" ומוריד התלהבות. אפשר לשקול במקרים כאלו לתת מינון נמוך יותר. זה כמובן אישי וצריך לנסות בהתייעצות עם הרופא המטפל, אבל לפעמים המינון שצריך כדי להוריד את רמת ההיפראקטיביות, האימפולסיביות והמוסחות למשהו שאפשר להסתדר איתו בחברת אנשים, או בפארק, הוא פחות ממה שנצרך כדי להתרכז בשיעור, והמינון הנמוך פחות "מכבה".
לגבי ההתפתחות, ילד שלוקח ריטלין אמור להיות במעקב גדילה. אם הכל בסדר אין סיבה לא לקחת כל יום. אם לא, זה צריך להיות נושא לדיון עם הרופא המטפל.
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
תלוי בילד, ביום, במשפחה, בזמן, בגיל, בתקופה בהרכב המשפחתי ב...
יש לי כמה בבית
חלקם מקבלים תמיד!!! (אין מצב לחיות בלי בקושי יום כיפור)
אבל לאחר כמה שנים לאחד הפסקנו כי לא היו חיבים
חלקם רק בלימודים ואם יש יום קצר אז לא לוקחים
חלקם גם בלימודים וגם לא תמיד
חלק לפעמים בחופש
לאותם ילדים גם תלוי מה המצב רוח לפעמים כן ולפעמים לא
בקיצור רק באה לפרט שאין שום כלל
 

לאה דבורץ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
תלוי בילד, ביום, במשפחה, בזמן, בגיל, בתקופה בהרכב המשפחתי ב...
יש לי כמה בבית
חלקם מקבלים תמיד!!! (אין מצב לחיות בלי בקושי יום כיפור)
אבל לאחר כמה שנים לאחד הפסקנו כי לא היו חיבים
חלקם רק בלימודים ואם יש יום קצר אז לא לוקחים
חלקם גם בלימודים וגם לא תמיד
חלק לפעמים בחופש
לאותם ילדים גם תלוי מה המצב רוח לפעמים כן ולפעמים לא
בקיצור רק באה לפרט שאין שום כלל
מאד מסכימה.
יש כאלו שאולי יגידו- מסכן הילד, למה לדחוף לו ריטלין אם יש חופש... אבל למעשה הרבה ילדים זה רק עושה להם טוב יותר, הם נהנים, ידידותיים לסביבה, רגועים יותר....
ודבר נוסף- אם המצב הוא שהילד אולי יהנה אבל כל האחים יתעצבנו עליו ויעליבו אותו 'תראה איך בלי ריטלין אתה מופרע' וכו'- אז לא בטוח שהמחיר שווה את זה... כנ"ל אם ברור לנו שהוא יקבל הרבה הערות מיותרות מההורים....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  12  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה