חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 26

בכיר בפיקוד צפון אמר שהם קיבלו הוראה מגלנט לעבור בצפון מהגנה להתקפה. אתם מאמינים להם?

  • חחחחחחחחחחחחח

  • כן

  • אולי לא ממש התקפה, אבל בהחלט עליה בעצימות ההתקפות


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

טאבו

משתמש סופר מקצוען
שר החוץ האיראני על החיסול בדמשק: נתניהו איבד לחלוטין את שיווי המשקל הנפשי בשל הכישלונות הרצופים בעזה וכישלונו בהשגת היעדים של ישראל
חשבתי שהוא יאשים את יריב לווין...
 

שועל ספרות.

רודיום לשעבר. מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען

אלג’זירה מפי השגריר האיראני בדמשק:

נגיב על תקיפת הקונסוליה באופן דומה, במקום ובזמן המתאימים.
בקיצור, חזל"ש
אגב, הביטוי "שערי הגיהנום יפתחו" שמור רק לג'יאהד האיסלמי? :unsure:
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
תעלומה,
מדברים על כך שהתקיפה כוונה למפגש בין האיראנים לגי'האד,
ואולי מכאן נפוצו השמועות בהתחלה,
בפועל לא מדווח על אף איש גיהאד שנהרג,
אולי הם עזבו לפני?
ואם כן מעניין אם אכן זיאד נאחלה היה שם ופספסנו אותו.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
משמרות המהפכה האיראניות: שני מפקדים וחמישה קצינים נהרגו בדמשק

משמרות המהפכה האיראניות הודיעו בהצהרה כי שני מפקדים וחמישה קצינים נהרגו בתקיפה ליד בניין הקונסוליה האיראנית בבירת סוריה דמשק. לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, בתקיפה נהרגו חסן מהדווי, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה ובלבנון, וסגנו חאג'י רחימי, יחד עם מנהל משרדו ושני יועצים. בנוסף, נהרגו רמטכ"ל משמרות המהפכה האיראניות בסוריה ולבנון, חוסיין אמיר אללה, ושני איראנים נוספים. (ליאור בן ארי)

כרוז רשמי של משמרות המהפכה האיראנים:​



בתקיפה הישראלית בדמשק נהרגו שני יועצים וחמישה מבני לוויתם, אנשי משמרות המהפכה האיראנים.

שני היועצים:
מחמד רזא זאהדי
מחמד האדי חאג’י רחימי

5 המלווים:
חסין אמאן אללהי
סיד מהדי ג’לאלתי
מחסין צדקאת
עלי אקאבאבאיי
סיד עלי צאלחי רוזבהאני
###
הכרוז לא כלל עדיין איומים…

א.ע.

לא הבנתי אם חסין אמאן אללהי
הוא הרמטכ"ל המדובר,
וא"כ למה הוא מוזכר כמלווה?
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
תגידו, אף אחד לא בא ושואל:
מה איראן רוצה מהחיים שלנו?
למה היא משקיעה את כל מה שיש ואין לה כדי להציק לעמ"י, כבר מעל 40 שנה?
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
צחוק-צחוק
אבל המטורלל עופר כסיף בתגובה אמיתית לחלוטין!

״אם התקיפה על הקונסוליה האיראנית בדמשק אכן בוצעה בידי ישראל, כפי שטוענים מקורות זרים, הרי שזו פעולה מטורפת של ממשלה מופרעת העלולה לדרדר את האזור כולו למלחמה שתגרום לשביעי לאוקטובר להחוויר. מחרחרי מלחמת גוג ומגוג משיחיים מצייצים בעליצות וחוגגים אחריות, ואת המחיר נשלם כולנו.די עם הטירוף! רק שלום צודק יבטיח לנו חיים וביטחון!״
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
תגידו, אף אחד לא בא ושואל:
מה איראן רוצה מהחיים שלנו?
למה היא משקיעה את כל מה שיש ואין לה כדי להציק לעמ"י, כבר מעל 40 שנה?
בגשמיות- ענייני דת מוסלמים על אדמות שהיו בעבר בשליטה מוסלמית "ונשבו" וארץ ישראל נכנסת להגדרה הזאת ועוד כל מיני אמונות מוסלמיות אחרות.

בעיניים יהודיות- בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב"ה מצלינו מידם.
 
נערך לאחרונה ב:

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מישהו מוכן להסביר אם השתילו לערבי השני קב בתוך עצם הרגל? או ברגים חיצוניים?
צריך להסביר את הבדיחה?
עוד פייק מבית היוצר הפלסטינאי למטרות יחצנו''ת, אלא שהתוכנה פישלה ועשתה בושות.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען

דגל ישראל בלב טהראן: "העם האיראני מוכן להפיל את המשטר"​

דווקא כאשר העימות בין ישראל לאיראן מתעצם בכל החזיתות - עולים לאחרונה שוב ושוב קולות באיראן שמביעים תמיכה בישראל וקוראים להפלת המשטר האיראני (כל רגע)

לא הייתי בונה על זה יותר מידי.
מזכיר לכולם שברשתות התקשורת הערביות חגגו על תמונות שריפת הדגל על ידי תושב מאה שערים השבוע למרות שכל ילד יודע שאין שום משמעות לאירוע.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
תמונת מצב - 2 אפריל
חבר מערכת 301 - ד"ר דורון מצא
1. העיניים נשואות כמובן (וברוח האירוע האחרון 'תופס') לדמשק ולחיסול (הלא מוצהר) של בכירים איראניים שבוצע בקונסוליה האיראנית (אולי גם כמענה לבול פגיעה של הכטב"מ תוצרת איראן באילת).

2. הכותרות כמובן מפוצצות והאירוע (כמו הסיכול של אלעארורי בלבנון... מישהו זוכר ?) אכן ממחיש יכולות מודיעיניות ישראליות גבוהות, רמת ביצוע גבוהה ולשם שינוי גם התנהלות מושכלת (שתיקה).

3. ברמה הכוללת צריך לומר המלחמה הישראלית איראנית החלה די ממזמן. זה עוד רכיב טקטי-אופרטיבי שלה.

4. האם האירוע משנה את תמונת המציאות האסטרטגית שלה במלחמה ? כנראה שלא. הדילמות העקרוניות הן אותן דילמות ובעיות היסוד המערכתיות נותרו בעינן.

5. הבעייה המרכזית היא רפיח ולמעשה הסיפור האזרחי הומניטרי של רפיח. אתמול התרחשו שני אירועים בעלי השלכה ברורה על העניין הזה. כל אחד מכיוון אחר ושונה.

6. הראשון הוא תקיפה ישראלית בדיר אלבלח ברצועה שהביאה לארבעה הרוגים של אנשי ארגון סיוע בעלי אזרחות זרה. חמאס כמובן חוגג על העניין ועל האירוע הזה שמחדד את האינטרס הישראלי להימנע מהפיכת רפיח לסוג של כפר כנא של לבנון.

7. השני הוא שיחת "הזום" בין הנגבי ודרמר לבין היועץ לביטחון הלאומי בארה"ב שגם היא עסקה ברפיח. בשונה מהאירוע הראשון, הרי שזה השני משקף מאמץ נכון של ישראל לחתור לפעולה בהסכמה או תחת גיבוי אמריקני על מנת לפרק את מכשולי הדה לגיטימציה המדינית למאמץ המלחמתי שלה ברצועה.

8. בהקשר הזה, עוד נכונו לנו תיאומים נוספים כדי להגיע למתווה פעולה מוסכם שירגיע מצד אחד את וושינגטון, ומצד שני יאפשר את התכלית הישראלית של פירוק גדודי חמא"ס ברפיח.
 

דיני

משתמש מקצוען

כך רואים בסעודיה את מה שקורה בעזה, בירדן ומה באמת חושבים על חמאס​

01/04/2024 Nziv

העיתון עכאז ,אחד החשובים בסעודיה, שעורכו הראשי מקורב ליורש העצר בן סלמאן, מפרסם מאמר פובליציסטי של העיתונאי מוחמד א-סאעד.
לדעתו ישראל הביסה צבאית את חמאס בלי שום ספק, חמאס התנהל בחובבנות וכן הוא תוקף את מה שהוא רואה כמזימה של חמאס להפיל את השלטון בירדן.
חושב שזה מאמר מעניין וממליץ לקרוא את הציטוטים הבאים החשובים. "נראה שחמאס ובעלי בריתו עברו לתוכנית B כדי להשמיד את האזור, בעקבות כישלון תוכנית "A" והתבוסה המהדהדת שספגה לאחר 7 באוקטובר. תוכנית חמאס התבססה על מבצע צבאי מסיבי. שיצית את האזור וייצור בו בלבול מבחינה מדינית וביטחונית".
"ואז, ב-8 באוקטובר, הניח סינוואר רגל אחת על השנייה על הספה הנוחה שלו בחווה שלו בעזה, ממתין שמנהיגי העולם יתקשרו אליו כדי לתווך ויבקשו ממנו רחמים, כמו גם מאיסמעיל הנייה ומשעל… היו תפישות שישראל לא תיכנס למלחמה קרקעית, ושישראל תכרע ברך למען החטופים. זה היה לשווא. זה היה כישלון מוחלט (של חמאס) להבין את המנטליות הישראלית והמערבית".
"לאחר ההרפתקה ההיא תושבי עזה הפכו הרוגים, פצועים ועקורים, בעוד סינוואר מסתתר במנהרות ושבוי בתוכם".
בתוך יותר מ-100 ימים, חמאס לא הצליח להרוג יותר מ-300 חיילים ישראלים בעוד יותר מ-30,000 פלסטינים נהרגו. מאזן הדם כאן עומד לטובת ישראל ללא ספק. חמאס לא ניהל את המערכה בצורה צבאית. מה שעשה חמאס הוא קרב חובבני של פלג השולט בגורלם של 2.5 מיליון פלסטינים, אותם הוא לקח איתו לתהום."
"ברור שחמאס נכשל בניהול הקרב הצבאי שלו, וכיום הוא חי בכיכר האחרונה של עזה, כאילו הוא אומר לעולם "הצילו אותי מישראל" ובעצם רוצה לבנות עסקת חליפין פוליטית המבוססת על מחאת הרחוב בעמאן, כאילו היא אומרת לאמריקה עזה בתמורה לירדן."
"תוכנית חמאס החדשה היא בעצם סחיטה של המערב והעולם הערבי, והיא מעבירה מסר ברור למעצמות בינלאומיות ואזוריות, האומר: או שתשאירו אותנו בעזה או שנשתלט על ירדן. אם חמאס ישכח את ספטמבר השחור, הצבא הירדני לא ישכח אותו, והוא יישאר פטריוט נאמן המסוגל לפטור את ירדן מכל הסכנות העומדות בפניו."
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלה

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֶת שֵׁם יְהוָה הַלְלוּ עַבְדֵי יְהוָה:ב שֶׁעֹמְדִים בְּבֵית יְהוָה בְּחַצְרוֹת בֵּית אֱלֹהֵינוּ:ג הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב יְהוָה זַמְּרוּ לִשְׁמוֹ כִּי נָעִים:ד כִּי יַעֲקֹב בָּחַר לוֹ יָהּ יִשְׂרָאֵל לִסְגֻלָּתוֹ:ה כִּי אֲנִי יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְהוָה וַאֲדֹנֵינוּ מִכָּל אֱלֹהִים:ו כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ יְהוָה עָשָׂה בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ בַּיַּמִּים וְכָל תְּהוֹמוֹת:ז מַעֲלֶה נְשִׂאִים מִקְצֵה הָאָרֶץ בְּרָקִים לַמָּטָר עָשָׂה מוֹצֵא רוּחַ מֵאוֹצְרוֹתָיו:ח שֶׁהִכָּה בְּכוֹרֵי מִצְרָיִם מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה:ט שָׁלַח אֹתוֹת וּמֹפְתִים בְּתוֹכֵכִי מִצְרָיִם בְּפַרְעֹה וּבְכָל עֲבָדָיו:י שֶׁהִכָּה גּוֹיִם רַבִּים וְהָרַג מְלָכִים עֲצוּמִים:יא לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן וּלְכֹל מַמְלְכוֹת כְּנָעַן:יב וְנָתַן אַרְצָם נַחֲלָה נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ:יג יְהוָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם יְהוָה זִכְרְךָ לְדֹר וָדֹר:יד כִּי יָדִין יְהוָה עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם:טו עֲצַבֵּי הַגּוֹיִם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:טז פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:יז אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יַאֲזִינוּ אַף אֵין יֶשׁ רוּחַ בְּפִיהֶם:יח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:יט בֵּית יִשְׂרָאֵל בָּרְכוּ אֶת יְהוָה בֵּית אַהֲרֹן בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כ בֵּית הַלֵּוִי בָּרְכוּ אֶת יְהוָה יִרְאֵי יְהוָה בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כא בָּרוּךְ יְהוָה מִצִּיּוֹן שֹׁכֵן יְרוּשָׁלִָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

השירים שאהבנו • אתגר 20

לוח מודעות

למעלה