חדשות בעולם אלכסיי נבלאני מת בכלא

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני - מבקר קולני של הנשיא ולדימיר פוטין, מת בכלא בגיל 47, כך לפי שירות בתי הסוהר של אזור ימאלו-ננטס, בו ריצה את עונשו, בית הסוהר משתייך למחוז טיומן במערב סיביר.

ה'גארדיאן' דיווח כי סביר שזאת התנקשות פוליטית המיוחסת לוולדימיר פוטין.

נבלני, בן 47, אחד המבקרים הגלויים והעקשנים של פוטין, הוחזק בכלא לאחר שנידון ל-19 שנים. בסרטון מהכלא בינואר, נבלני נראה כחוש כשראשו מגולח.

מהקרמלין נמסר שאין להם מידע על סיבת המוות.

נגד נבלני הוגשו במהלך שנים כתבי אישום מופרכים לאחר שחשף שחיתויות ענק של פוטין. הוא הורעל על ידי סוכנים רוסיים. הוא הוביל את האופוזיציה נגד הקרמלין בשנת ה-2010 ומאז היה נתון לרדיפה מצד פוטין. הוא לא ציפה להשתחרר מהכלא במהלך חייו של פוטין שפשוט החליט לחסל אותו.


נקודת השיא בקריירה הפוליטית שלו הגיעה ב-2013, כאשר זכה ב-27% מהקולות בתחרות לראשות עיריית מוסקבה שמעטים האמינו שהיתה חופשית או הוגנת. הוא נשאר אויב של הקרמלין במשך שנים, וחשף ארמון ענק שנבנה על הים השחור לשימושו האישי של פוטין, אחוזות ויאכטות ששימשו את הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב.

בשנת 2020, נבלני הורעל באמצעות גז נוביצ'וק על ידי שירות הביטחון של רוסיה ופונה לטיפול בגרמניה. הוא התאושש וחזר לרוסיה בינואר 2021, הוא נעצר באשמות שונות ומומצאות, הוא מאז היה מאחורי סורג ובריח.

בחדרי חרדים
 

דיני

משתמש מקצוען
בשנת 2020, נבלני הורעל באמצעות גז נוביצ'וק על ידי שירות הביטחון של רוסיה ופונה לטיפול בגרמניה. הוא התאושש וחזר לרוסיה בינואר 2021, הוא נעצר באשמות שונות ומומצאות, הוא מאז היה מאחורי סורג ובריח.
זה היה צעד התאבדותי מובהק. אף אחד לא הכריח אותו להיכנס חזרה לרוסיה. אשתו ניסתה למנוע ממנו אבל הוא התעקש.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
המבקרים המתים של פוטין: עיתונאי, יועץ מס ופוליטיקאים
מותו בכלא של אלכסיי נבלני מנהיג האופוזיציה ברוסיה לא הפתיע איש, במדינה שבה הביקורת נחנקת לעתים קרובות בכוח, נבלני הוא לא איש אופוזיציה הראשון שמת בנסיבות מסתוריות או במאסר

אלכסיי נבלני, דמות האופוזיציה הבולטת ביותר ברוסיה, מת ביום שישי במושבת עונשין. הנשיא ביידן האשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במותו. נבלני נראה בווידאו מתלוצץ ומחייך יום לפני שגורמים רשמיים אמרו שהוא חלה לפתע ומת.

במדינה שבה הביקורת נחנקת לעתים קרובות בכוח - נבלני רחוק מלהיות דמות האופוזיציה הראשונה שמתה בנסיבות מסתוריות או במאסר.

הנה עוד ארבעה רוסים שמתו לאחר שביקרו או חקרו את פוטין כפי שדווח ב'וושינגטון פוסט'.

אנה פוליטקובסקיה, עיתונאית נורתה למוות בלובי של בניין הדירות שלה במוסקבה.

אנה פוליטקובסקיה הייתה ידועה בדיווחיה הצורבים ובחקירותיה על שחיתות ברוסיה תחת שלטונו של פוטין, במיוחד בצ'צ'ניה, בספרה, "רוסיה של פוטין", היא כתבה שהיא לא אוהבת את פוטין בגלל "הציניות שלו, בגלל הגזענות שלו, בגלל השקרים שלו".

פוליטקובסקיה נורתה למוות בשבת אחר הצהריים באוקטובר 2006. האקדח הושלך לרגליה, לדברי ויטלי ירושבסקי, אז סגן העורך הראשי של העיתון שלה, נובאיה גאזטה, בעבר מהעיתונים העצמאיים הבודדים ברוסיה, הוא נמצא כעת בריגה, לטביה.

אלכסנדר ליטוויננקו, חודש שלאחר הריגת פוליטקובסקיה, אלכסנדר ליטוויננקו הלך לשתות תה במלון בלונדון. ליטוויננקו, מרגל ק.ג.ב. לשעבר שהפך לסוכן מודיעין בריטי ומבקר של פוטין, אושפז ונמצא שהורעל בחומר רדיואקטיבי, שהיה בתה הירוק שלו. שני רוסים הוגדרו כחשודים בהרעלה; הם ברחו לרוסיה.
ליטוויננקו עבד בחשאי עבור MI6, סוכנות הביון הבריטית, ובמקביל כתב מאמרים ביקורתיים כלפי פוטין, והאשים אותו בשחיתות.

על ערש דווי האשים ליטוויננקו את פוטין במותו הקרוב. בית משפט בריטי קבע כמעט עשור לאחר מכן כי יש "ראיות נסיבתיות חזקות לכך שהמדינה הרוסית אחראית".

סרגיי מגניצקי, יועץ מס אולי לא נראה כמו האדם הסביר ביותר לעורר את זעמו של פוטין, אבל סרגיי מגניצקי מצא את עצמו כלוא לאחר שחשף רשת של שחיתות פיננסית שK מיליוני דולרים נגועים בהונאה לקרמלין.

הוא מת בנובמבר 2009 לאחר שהוכה בכלא, שם הוחזק קרוב לשנה. ארגון זכויות אדם בריטי טען כי "תנאי מעצר בלתי אנושיים, הבידוד ממשפחתו, היעדר גישה סדירה לעורכי דינו והסירוב המכוון להעניק סיוע רפואי הולם" הובילו למותו. תומכיו של נבלני הגישו תלונות דומות על הטיפול בו בכלא לפני מותו.

שמו של מגניצקי מוכר, בארה"ב יש את "חוק מגניצקי", אשר נחקק ב-2012 על ידי הנשיא ברק אובמה ומאפשר הטלת סנקציות על חשודים בפגיעה בזכויות אדם.

בוריס נמצוב, פעם נתפס כיורש פוטנציאלי של בוריס ילצין - הנשיא לשעבר של רוסיה. בוריס נמסטוב צעד על גשר במוסקבה קרוב ממש לקרמלין. הוא נורה למוות ביום שישי בפברואר 2015.

נמסטוב, פיזיקאי בהכשרתו, שהתקדם ממושל אזורי לסגן ראש הממשלה תחת ילצין, הפך למבקר חריף של פוטין, והאשים אותו בשחיתות ובהגדלת הכוחות הרוסיים להילחם לצד הבדלנים באוקראינה.

נמסטוב אמר שבועות לפני הריגתו שהוא "קצת מפחד שפוטין ירצה להרוג אותו", ואמר "אם הייתי מפחד מאוד, כנראה לא הייתי עומד בראש מפלגת אופוזיציה".
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
דיווח בטיימס הבריטי: יומיים לפני מותו של אלכסיי נבלני, קציני FSB רוסים הגיעו למושבת העונשין שבה הוחזק באזור הארקטי וניתקו מצלמות ומכשירי האזנה רבים שהיו במקום.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
דיווחים ברוסיה: גופתו של נבלני נמצאה כשעליה סימני חבלה, ככל הנראה סבל מפרכוסים. בדיילי מייל נכתב כי אנשי צוות האמבולנס שפינה אותו העידו כי על חזהו אותרו "סימני לחיצה", המעידים על ניסיונות החייאה שבוצעו בבית הסוהר, וכי סביר שמת בסוף מדום לב
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
העיתונאית האמריקנית בארי וויס חושפת התכתבויות חשאיות מהכלא של אסיר המצפון נבלני שנרצח בכלא ברוסיה ובין נתן שרנסקי שהיה אסיר ציון 12 שנה בברית המועצות.
המכתבים הוברחו בידי עורכי הדין של נבלני תחת אפם של השלטונות. שרנסקי עודד את נבלני וכתב לו שמיליונים שואבים הרשאה מהאומץ שלו.

מדינת ישראל הרשמית לא גינתה עד עתה את הרצח
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
אלמנתו של נבלני: "פוטין הרג את בעלי, אמשיך בדרכו"

יוליה נבלניה, אלמנתו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני שמת בכלא הרוסי, אמרה היום (שני) כי תמשיך במאבקו של בעלה למען "רוסיה חופשית" וקראה להילחם בנשיא ולדימיר פוטין. בשיחה עם התקשורת במינכן שבגרמניה, אמרה נבלניה: "אני רוצה לחיות ברוסיה חופשית, אני רוצה לבנות רוסיה חופשית. אמשיך את עבודתו של אלכסיי".
הקרמלין, המכחיש מעורבות במותו של נבלני, הודיע כי נמשכת חקירת נסיבות המוות, שאירע, על פי דובר ממשלת רוסיה, עקב בעיה לבבית. בקרמלין הוסיפו כי בשל החקירה, גופתו של נבלני לא משוחררת לעת עתה לקבורה ולא נמסרת לבני המשפחה.
נבלניה הגיבה להודעת הממשל הרוסי וציינה כי פוטין "הרג את אלכסיי, פוטין הרג חצי ממני - חצי מהלב שלי וחצי מהנשמה שלי. אבל עדיין יש לי את החצי השני, והוא אומר לי שאין לי זכות לוותר. התשובה היחידה לפשע כזה היא להמשיך במאבקו של בעלי המנוח. הרוסים רוצים לחיות אחרת, גם אם נראה שאין תקווה רבה. אני מפצירה בכם לעמוד לידי. אני מבקשת מכם לחלוק איתי את הזעם. את הכעס והשנאה כלפי מי שהעז להרוג את עתידנו. צריך להתכנס כולם יחד כאגרוף אחד חזק ולהכות איתו את המשטר המטורף הזה - פוטין, חבריו, שודדים במדים, גנבים ורוצחים ששיתקו את המדינה שלנו".
לדבריה, סיבת אי שחרור הגופה היא על מנת להעלים ראיות אותן היא תחשוף בקרוב: "אנחנו יודעים בדיוק למה פוטין הרג את אלכסיי לפני שלושה ימים. נספר לכם על זה בקרוב. בהחלט נגלה מי בדיוק ביצע את הפשע הזה ואיך בדיוק. נזכיר את השמות ונראה את הפרצופים".
על פי הודעת הממשלה הרוסית, נבלני, בן 47, איבד את הכרתו ומת באופן פתאומי ביום שישי לאחר טיול במושבת העונשין "זאב הקוטב" באזור הארקטי. הוא ריצה עונש מאסר של שלושה עשורים לאחר שהורשע בעבירות שחיתות, ניסיון פגיעה במשטר ועוד.
העיתון הגרמני בילד דיווח היום כי על פי פעילים של ארגון זכויות האדם "גולאג.נט", ימים לפני מותו של נבלני הגיעו למושבת העונשין כמה קצינים של "שירות הביטחון הפדרלי" הרוסי, וניתקו חלק ממצלמות האבטחה ומכשירי ההאזנה שהיו שם.
קירה יארמיש, הדוברת של נבלני, פרסמה אמש סרטון שבו טענה באופן נחרץ ש"אלכסיי נבלני נרצח". בנוסף, העובדה שלא מאפשרים למשפחתו של נבלני ולעורכי דינו גישה לגופתו, ולא מאפשרים לנתח אותה, רק מגבירה את החשדות באשר לאפשרות שהוא נרצח על ידי סוכני המשטר.
 

Efrat א

משתמש מקצוען
ארה"ב מתכננת להטיל היום סנקציות על יותר מ-500 גופים ואנשים פרטיים, בגין מותו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, בכלא.

משרד האוצר ומשרד החוץ אחראים על הטלת הסנקציות, הדיווח בניו יורק טיימס מגיע לאחר שהבית הלבן אותת השבוע כי הוא מכין עונשים "גדולים" לאחר מותו של נבלני בכלא הרוסי. לא ברור לאלו מגזרים או אנשים ממשל ביידן מתכוון, כמות האנשים עליהם יוטלו סנקציות היא הגדולה ביותר מאז פלשה רוסיה לאוקראינה לפני שנתיים.

ככל שהמלחמה מתקרבת לשנתה השלישית, ממשל ביידן ממשיך לנסות לפגוע ולבודד את כלכלת רוסיה. בין השאר, הקפאת מאות מיליארדי דולרים של נכסי הבנק המרכזי הרוסי, חקיקת מגבלות סחר כדי לנסות לחסום את זרימת הטכנולוגיה. ושיבוש רכישת ציוד שרוסיה משתמשת בו כדי לספק לצבא הרוסי.

גם האיחוד האירופי הטיל סנקציות על כמעט 200 אנשים וגופים שסייעו לרוסיה לרכוש נשק או לעשות עסקים בתוך הגוש. בריטניה גם הכריזה השבוע סנקציות על חברות הקשורות לשרשרת אספקת התחמושת של רוסיה, וכן על שישה רוסים שהואשמו בניהול הכלא שבו מת נבלני.

למרות המאמץ להפעיל לחץ כלכלי על רוסיה, היא הצליחה להתמודד במידה רבה עם ההגבלות והסנקציות. סין, הודו וברזיל קנו נפט רוסי בכמויות שיא, וההוצאות על המאמץ המלחמתי עוררו את הכלכלה הרוסית, שקרן המטבע הבינלאומית אמרה בחודש שעבר שצמחה מהר מהצפוי.

בחדרי חרדים
 

WEN

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
זה היה צעד התאבדותי מובהק. אף אחד לא הכריח אותו להיכנס חזרה לרוסיה. אשתו ניסתה למנוע ממנו אבל הוא התעקש.
אז היו תופסים אותו במקום אחר
כמו הטייס שערק לאוקראינה וחיסלו אותו בספרד
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אז היו תופסים אותו במקום אחר
כמו הטייס שערק לאוקראינה וחיסלו אותו בספרד
אם היו מחסלים אותו בכל מקום אחר הערך האופוזיציוני של המוות שלונ היה יורד משמעותית
כעת הוא גיבור לאומי שחוסל על מזבח ההתנגדות לפוטין. בכל מקום אחר זה היה נראה ונשמע אחרת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה