כ"כ קשה להתנצל על טעות?

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
הוצאת תלמיד מן הכיתה אסורה ע"פ חוזר מנכ"ל בכל רשתות החינוך למיניהן.

ניתן להוציא לכיתה אחרת שאינה נמוכה מכיתתו של התלמיד.
 

רבקי בינעט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
הוצאת תלמיד מן הכיתה אסורה ע"פ חוזר מנכ"ל בכל רשתות החינוך למיניהן.

ניתן להוציא לכיתה אחרת שאינה נמוכה מכיתתו של התלמיד.
אז למה המורות ממשיכות להוציא מהכיתה??????????????
ועוד לשיעור שלם.
ובכלל אני בשיטה חדשה בתור אחת שגדלה בבית שמה שהצוות אומר הוא"קדוש",היום אני לא מסכימה עם זה,הילדים יודעים שאם זה לא היה חוצפה אז הם בסדר ולא צריך להיפגע ממה שהמורה אמרה,כל שני וחמישי הן חוזרות עם סיפור חדש שהמורה פגעה צעקה העליבה לפני כל הכיתה.
 
נערך לאחרונה ב:

שרית ו

משתמש מקצוען
המורה טעתה, קורה, כולם טועים וכמו שנאמר מי שלא עושה לא טועה,
היא כנראה מורה חדשה ודי מבוהלת מהסיטואציה,
לפעמים ברגעי לחץ אנחנו עושים דברים בלי לחשוב מדי הרבה,
כמה פעמים קרה שעשית טעות, עלו עליך באותה רגע ואמרת "לא, מה פתאום זה לא טעות... בדיוק לזה התכוונתי כי...."
מדובר על בנות בתחילת תיכון, תחשבי רגע על פרצי הצחוק ושמחה לאיד המורה,
זה הרבה יותר סביר שיקרה מאשר שיעריכו אותה,
את כל המילים הגבוהות הללו של להעריך מי שמודה בטעות אנחנו יודעות להגיד היום, אחרי ניסיון חיים בהרבה תחומים,
כאן מדובר בבנות נעורים! עם משובות נעורים....

מה שכן, בוודאי שהיה ראוי למורה מצד עצמה אחרי 3 דקות להכניס אותה ואח"כ בצד לאמר משהו כמו "יש לי בעיה בזכירת שמות, את תלמידה מעולה ומבטיחה לזכור את שמך..."(והיא כנראה גם לא תשכח את השם שלה כ"כ מהר ;))
 

שמחו

משתמש מקצוען
ובגלל זה הפגיעה לא פגיעה?
בנאדם שנפגע לא מענין אותו אם השני מסכן או לא במיוחד תלמידה.
ודבר נוסף ברגע שאת מגדירה אדם פוגע כמסכן נולת ממנו את הבחירה ובמיוחד מורה שמילה שלה מול כיתה שלימה פוגעת גם פוגעת.


במחשבה שניה אחרי דשדוש כל האשכול.
לא יותר נכון להרים טלפון למורה ולאמר - אני מודעת שיש טעויות אבל הבת שלי פגועה?
יתכן והיא תודה לך על זה .
באמת קטע. חשבנו על הכיוון. הבת שלי מתנגדת בתוקף, היא חוששת, מפחדת, מתביישת על שמה כרכרוכית פגיעה...
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
אז למה המורות ממשיכות להוציא מהכיתה??????????????
ועוד לשיעור שלם.
ובכלל אני בשיטה חדשה בתור אחת שגדלה בבית שמה שהצוות אומר הוא"קדוש",היום אני לא מסכימה עם זה,הילדים יודעים שאם זה לא היה חוצפה אז הם בסדר ולא צריך להיפגע ממה שהמורה אמרה,כל שני וחמישי הן חוזרות עם סיפור חדש שהמורה פגעה צעקה העליבה לפני כל הכיתה.

הכי קל להוציא מהכיתה.
גם אני בהתחלה כמורה צעירה ששמעה על החוק (הישן) הזה, די התרעמתי. היום זה לא בארסנל האפשרויות. ממליצה על הספר "הכיתה אתגר למורים". פתאום מתחדש מגוון התגובות היעילות. הוצאה מן הכיתה, בינינו, נובעת בד"כ מעצבים שלא שלטנו בהם.
 

gs

משתמש פעיל
אמהות יקרות, אנחנו אחראיות בלבד על חינוך ילדינו, אם זה מה שאנחנו חושבות ומתבטאות לאוזניהם או לא - ילדינו נושמים זאת - ילדים הם עם חכם! וההפסד יהיה שלנו, כך צומחים ילדים חצופים וחסרי דרך ארץ. ברור שאסור לפגוע וחייבים להתנצל לכל תלמידה בכל גיל שהוא זה לא מקטין. גם אנחנו כהורים טועים וחייבים להתנצל - אבל להרגיל קטנים לשפוט גדולים, זה דור המהפכה, חבל על הילדים היקרים שקבלנו - הם דור העתיד שלנו, ניתן להם כוח של עין טובה והבנה ולא של ביקורת וחוצפה.
 

לדLed

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לבקש סליחה זה לא חולשה, זו חוזקה. זה דבר שרוב האנשים לא מסוגלים לעשות ואם אתה מסוגל, אז אתה חזק יותר מהם. זו משוואה פשוטה.

לגופו של הסיפור לא הבנתי בדיוק ממה יש להיפגע. לא עבר זמן רב מאז היותי תלמידה ולא חושבת שהייתי נעלבת או אפילו חושבת על זה שניה אחרי שזה עבר. טעויות הן דבר אנושי ואם המורות שלנו לא יהיו אנושיות אז בואו נלמד מרובוטים וזהו.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
הכי קל להוציא מהכיתה.
גם אני בהתחלה כמורה צעירה ששמעה על החוק (הישן) הזה, די התרעמתי. היום זה לא בארסנל האפשרויות. ממליצה על הספר "הכיתה אתגר למורים". פתאום מתחדש מגוון התגובות היעילות. הוצאה מן הכיתה, בינינו, נובעת בד"כ מעצבים שלא שלטנו בהם.
כמורה שמשתלטת , קל לך לדבר.
מה עושה מורה שמגיעה לכיתה והתלמידה לא סופרת אותה?
להחטיף לה- היא לא יכולה,
לפגוע- אסור.
להוציא מהכיתה- חוזר מנכל אוסר.
היא מנסה לאיים בציון- אבל שמחת זקנתה של התלמידה, זה לא משפיע עליה אפילו.

לדעתי הוצאה מהכיתה כבר עדיפ על פני סנקציות אחרות כמו שליחה למנהלת, או שחנשים.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
את כל המילים הגבוהות הללו של להעריך מי שמודה בטעות אנחנו יודעות להגיד היום, אחרי ניסיון חיים בהרבה תחומים,

גם ילדים קטנים קולטים היטב מי הגון ומעניש על מה שמגיע להם, והם יקבלו את זה.
הם לא יקבלו מי שמעניש סתם. ואם מורה העניש/ה סתם, ואחר כך התנצל/ה שהיתה טעות - הם ירגישו אליו/ה לגמרי אחרת.
תקראי לזה אמון? הערכה? קרבה? נכונות לקבל ממנו/ה? לא משנה. הילדים הקטנים לא יודעים לבטא. הם כן מרגישים. בגדול. ק''ו נערה בסמינר.
 

ספרים מ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בקשת סליחה מורידה את הכבוד? בחלומות....

העסק הזה מזכיר לי זכרונות מימי בחרותי בישיבה, בשנים עברו
ראש הישיבה זצ"ל, אש מורם מעם (לא חשוב שמו)
באמצע השיחה, הרגיש באחד הבחורים שהוא כותב משהו במשך כל השיחה, וזה הוציא את הרב מהריכוז והפריע לו במהלך השיחה
בשלב מסויים - כשהבחור לא נרמז, הוא העיר לו בפני כולם כל כך
נו, נו... וכו'
לאחר השיחה, פנה אחד הבחורים ואמר לרב שהבחור בס"ה היה רושם את השיחה עצמה של הרב, מסכם את הדברים לעצמו.
בשבוע הבא בשיחה השבועית - ראש הישיבה הנערץ בתחילת השיחה פנה בפני כולם והתנצל לאותו הבחור על שהעיר לו על חינם שלא לצורך....

התרגשתי אז, ואני מתרגש שוב עתה כשאני נזכר בזה (אחרי עשרים שנה...).

כמובן שלא כולם בדרגתו
אבל בודאי שפחיתות כבוד אין בזה.
אם כבר הפוך.

ההערצה והכבוד באים כך בכפליים....
 

שרית ו

משתמש מקצוען
נראה שהבינו לא נכון מה שאמרתי
ברור שאדם שמתנצל על טעות הוא ערכי יותר ויש על מה להעריכו בטח שלא יורד דבר מכבודו
אבל-- לא כל אחד יודע לעשות את זה
ומהסיפור נשמע שמדובר במורה חסרת ביטחון מה שהיה קורה ההתנצלות היתה יוצאת מגומגמת ובגיל הזה בנות רואות חולשה יותר מגבורה
ומה לעשות בסיטואציה הזו המורה היתה בעמדת חולשה
כנראה שאם היתה יותר בוגרת ודאי שהתגובה שלה היתה שונה לחלוטין
 

אפשוטער איד

משתמש מקצוען
בעיני אם הסינגור על אותה מורה הוא שההתנצלות יכולה להתפרש כחולשה, הבעיה של אותה מורה קשה כפלים ויותר מהדיון אם אי ההתנצלות יכול להתקבל על הדעת או לא, צריך להיות פה דיון אם מורה ששולטת בכיתתה ברמה שכל התנצלות בטעות הכי פשוטה, שיכולה להיות לכל אחד, כבר מוציא את העסק מכלל שליטה ומתפרש כחולשה ורפיסות, המצב של המורה הזו בטטה...
אני מסכים עם העובדה שהמורה אינה צריכה לייחד חזה "שיעור" שלם, זה טעות שקיימת ויכולה להיות אצל כל אחד, אבל לא להתנצל? אפי' במילים פשוטות "חמודה התבלבלתי"?
 

רותינה

משתמש מקצוען
הוצאת תלמיד מן הכיתה אסורה ע"פ חוזר מנכ"ל בכל רשתות החינוך למיניהן.

ניתן להוציא לכיתה אחרת שאינה נמוכה מכיתתו של התלמיד.
באמת???????
אבל באמת, המורות שאני הכי מעריכה הן מורות שגם מתנצלות ובאופן כללי נותנות לי את התחושה שגם הן אחרי הכל...בן אדם! באמת! זה גורם לי לרצות להקשיב ולשמוע מהן! אף אחת לא נהנית לשבת ולהקשיב לרובוט שכל תפקידו עלי אדמות הוא להעביר את החומר ולשמור על דיסטנס ברור בינו לבין התלמידות.
וברור שחייב להיות דיסטנס, אבל לא ברמה שמורה יכולה לחשוב שזה יוריד מכבודה(ה' ישמור!:eek::eek::eek:לא מסוגלת לחשוב על זה.....)אם היא תתנצל!
אבל מה שכן, לא באמת כל כך מפריע לי אם המורה תתנצל או לא(ברור שזה רק יוסיף, לה ולי, אבל אני ממש לא יחזור עם דמעות בעיניים אם מורה קראה בשם שלי בטעות, באמת!)
אגב, אני עדיין תלמידה, בי"ב.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ילד הוענש בעונש חמור. לא היה לו מושג על מה ולמה. (מחדל חינוכי בפני עצמו).
התברר שהיו כל מיני פרשנויות לא נכונות, והעונש לא היה מוצדק.
טען המלמד: אסור למלמד לפייס תלמיד.
נפלא.
לפני יום כיפור הוא כנראה ירצה בלהט על עבירות שבין אדם לחברו, שלא מתכפרות אם לא פייסו.
והתלמידים יהיו אמורים לקבל את זה ממנו.
מעניין מאיפה כל ה'משנות החינוכיות' הללו, ששומרות (כאילו) על מעמד העל של המורה, שלא טועה ותמיד צודק. הרי חוץ מהעניין שזה לא חינוכי, זה גם משפיל את המורה בעיניי תלמידיו - כי הם יודעים את האמת - אז מה מרוויחים מזה?
 
נערך לאחרונה ב:

נעמי פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כמורה שמשתלטת , קל לך לדבר.
מה עושה מורה שמגיעה לכיתה והתלמידה לא סופרת אותה?
להחטיף לה- היא לא יכולה,
לפגוע- אסור.
להוציא מהכיתה- חוזר מנכל אוסר.
היא מנסה לאיים בציון- אבל שמחת זקנתה של התלמידה, זה לא משפיע עליה אפילו.

לדעתי הוצאה מהכיתה כבר עדיפ על פני סנקציות אחרות כמו שליחה למנהלת, או שחנשים.




ובטח שהוצאה עדיפה על פני שליחה לכיתה אחרת.
לא מבינה את החוזר מנכ"ל הזה. בעיני זה הזוי.
 

נעמי פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
התלבטתי אם לכתוב. אבל סיפורים כאלו, מהסוג שעליהם ר' ישראל סלנטר החליט שצריך להביא מהפכה בעם בדמות תנועת המוסר, לא יתכן שיעברו בשקט, ואני מבין מבנותי שזה מעשים שבכל יום. אם כי בחינוך הבנים מעולם לא נתקלתי בכזה שפלות.


אגב, היות שהזכרת את ר' ישראל סלנטר... שמעתי בהרצאה, איני זוכרת בשם איזה גדול זה נאמר, שאנו חושבים שתנועת המוסר קמה בשל מעשהו של אותו אדם שפגע בסנדלר לשעבר כשהביא לו נעל באמצע חופת ביתו ובזה גרם למותו, אך למעשה, מה שזעזע את ר'ישראל סלנטר זו העובדה שהפגיעה התקבלה אצל אבי הכלה בעוצמה כזאת גבוהה עד כדי מוות .

מה שאומר שתנועת המוסר קמה לא בשל הפוגע אלא בשל תגובתו הרגשית החזקה של הנפגע...

וכל כך חרה הדבר לר' ישראל סלנטר עד שהקים את תנועת המוסר.

שווה עיון.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אגב, היות שהזכרת את ר' ישראל סלנטר... שמעתי בהרצאה, איני זוכרת בשם איזה גדול זה נאמר, שאנו חושבים שתנועת המוסר קמה בשל מעשהו של אותו אדם שפגע בסנדלר לשעבר כשהביא לו נעל באמצע חופת ביתו ובזה גרם למותו, אך למעשה, מה שזעזע את ר'ישראל סלנטר זו העובדה שהפגיעה התקבלה אצל אבי הכלה בעוצמה כזאת גבוהה עד כדי מוות .

מה שאומר שתנועת המוסר קמה לא בשל הפוגע אלא בשל תגובתו הרגשית החזקה של הנפגע...

וכל כך חרה הדבר לר' ישראל סלנטר עד שהקים את תנועת המוסר.

שווה עיון.

אכן שווה עיון ויש הרבה מה ללמוד מזה. ומעניין מה המקור לזה.
יחד עם זה מי שמעיין בדבריו של ר' ישראל סלנטר - מבין היטב מה דעתו על פגיעה ולו קלה באנשים.
והרי הוא נזהר בעניין זה בדברים שלא היינו חולמים להיזהר.
 

נעמי פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אכן שווה עיון ויש הרבה מה ללמוד מזה. ומעניין מה המקור לזה.
יחד עם זה מי שמעיין בדבריו של ר' ישראל סלנטר - מבין היטב מה דעתו על פגיעה ולו קלה באנשים.
והרי הוא נזהר בעניין זה בדברים שלא היינו חולמים להיזהר.


לא סותר בכלל.

העובדה שאנו אמורים להיות יציבים מספיק ולקבל דברים בהתאם לפרופורציה שלהם, לא מסירה מאיתנו אחריות לא לפגוע באחרים ולו פגיעה קלה ביותר.
את הפרופורציה נשמור ביחס לעצמנו, ואת הזהירות מפגיעה- ביחס לאחרים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  24  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה