התלבטתי אם לכתוב. אבל סיפורים כאלו, מהסוג שעליהם ר' ישראל סלנטר החליט שצריך להביא מהפכה בעם בדמות תנועת המוסר, לא יתכן שיעברו בשקט, ואני מבין מבנותי שזה מעשים שבכל יום. אם כי בחינוך הבנים מעולם לא נתקלתי בכזה שפלות.
מעשה שהיה כך היה. סיפרה בתי היום כשחזרה מהסמינר {!} שמורה באמצע שיעור (שיעור הבעה!) קראה בשמה וצעקה עליה שהיא מפריעה כבר לא אחת ואיימה עליה שתענישה. כעבור דקות ספורות המורה קוראת שוב בשמה ומבקשת ממנה לצאת מהכיתה. אמנם בתי לא עשתה כלום, והיא ראתה שהמורה תוך כדי שקוראת בשמה מסתכלת בכלל לכיוונה של בת אחרת. כשהיא קראה לה לצאת מהכיתה, בתי שאלה "מה עשיתי". והמורה בלא למצמץ כשהבינה את הטעות קראה לבת ה"נכונה" בשמה [יומן הנוכחות לפניהן] ואמרה לה לצאת, בלא שמץ של התנצלות או הבעת מבוכה כלשהי.
הבת שלי בהתחלה סיפרה זאת כסיפור אפיזודי גרידא, אבל כשראתה את הבעת התדהמה שעלי, היא הבינה שמותר לה להביע אף היא את רגשותיה, וראו שהדבר פגע בה מאוד, וגם דמעות זלגו.
ומדובר במורה צעירה, אשה נשואה, שזכתה והתקבלה לעבודה בסמינר היוקרתי...
הן חושבות שאין לב לבנות? שהבנות הן אובייקט בכדי להעביר את המתודה שלהן? כ"כ קשה להתנצל ולהביע מילה אנושית על טעות?
מעשה שהיה כך היה. סיפרה בתי היום כשחזרה מהסמינר {!} שמורה באמצע שיעור (שיעור הבעה!) קראה בשמה וצעקה עליה שהיא מפריעה כבר לא אחת ואיימה עליה שתענישה. כעבור דקות ספורות המורה קוראת שוב בשמה ומבקשת ממנה לצאת מהכיתה. אמנם בתי לא עשתה כלום, והיא ראתה שהמורה תוך כדי שקוראת בשמה מסתכלת בכלל לכיוונה של בת אחרת. כשהיא קראה לה לצאת מהכיתה, בתי שאלה "מה עשיתי". והמורה בלא למצמץ כשהבינה את הטעות קראה לבת ה"נכונה" בשמה [יומן הנוכחות לפניהן] ואמרה לה לצאת, בלא שמץ של התנצלות או הבעת מבוכה כלשהי.
הבת שלי בהתחלה סיפרה זאת כסיפור אפיזודי גרידא, אבל כשראתה את הבעת התדהמה שעלי, היא הבינה שמותר לה להביע אף היא את רגשותיה, וראו שהדבר פגע בה מאוד, וגם דמעות זלגו.
ומדובר במורה צעירה, אשה נשואה, שזכתה והתקבלה לעבודה בסמינר היוקרתי...
הן חושבות שאין לב לבנות? שהבנות הן אובייקט בכדי להעביר את המתודה שלהן? כ"כ קשה להתנצל ולהביע מילה אנושית על טעות?