בוודאי גם אתם שמתם לב לצמיחה המדהימה של עולם העיצוב הדיגיטלי.
בשנים האחרונות אפשר לראות איך הדיגיטל שואב אליו
את מעצבי הפרינט בקצב הולך וגובר מחודש לחודש, ממש כפטריות אחרי הגשם.
מה הסיבות לכך? אפשר לחשוב על כמה כאלה,
כמו עליית ממוצע השכר בתחום הדיגיטל,
הקורונה ששינתה את פני האנושות, וסגרה את כולנו בבית
מעבר של אלפי עסקים למכירות אונליין ומשלוחים,
פלטפורמת אלמנטור שכבשה את עולם הבנייה של האתרים,
טרנד ולחץ חברתי להיות "תותח וירטואלי" בקרב בעלי עסקים ועוד כהנה וכהנה...
הדבר הטוב הזה קורה בקצב מסחרחר כל כך, ובצורה נוחה ופשוטה מבעבר.
לדוגמה בתחום בניית האתרים- בניגוד לשנים המוקדמות יותר כשאתר
היה מבוסס קוד וצירופי מושגים מתישים- אז היתה הבניה בלעדית למפתחים,
ולכאלו שהחלק השמאלי במוח חזק אצלם הרבה יותר.
כיום אני רואה איך כל שני וחמישי מעצב מתחיל מעלה אתר לאויר, ועוד אתר.
מה יקרה אם נשים לב רגע וניקח עצירה מחשבתית בתוך כל ההתפתחות הענקית הזאת,
כדי לבחון מחדש את המקצועיות והאיכות לה שאפנו כשהתחלנו - אנו המעצבים -
את צעדינו הראשונים בעולם הפרסום? כדי להקדיש מעט בחינה מקצועית יותר,
מעמיקה, לפי כללי היסוד הפשוטים והמוכרים לנו, אלו הוותיקים מעולם העיצוב?
בעיני יש כאן סאגה מסוכנת של התלהבות, של התמכרות מהקלות בה ניתן היום,
בכמה פעולות פשוטות ובלי הרבה מחשבה, להרים אתר לכל לקוח פוטנציאלי.
שרק יבוא ויבקש. אך החברה שלנו שואפת לתוצרים איכותיים, עם רמה ודיוק
אמיתי של מה שהיא מפיקה.
במאמר הזה אני רוצה להאיר מספר נקודות חשובות בתחום עיצוב הדיגיטל
והמשמעות של טרנדים שונים בכלליותם.
לפני הכל יש להבין: כי כללי העיצוב היסודיים תקפים גם לפרינט, וגם לדיגיטל.
מעצב שהוא טוב בפרינט, אני אצפה ממנו לתוצרים טובים גם בדיגיטל.
מעצב שיודע את המשמעות הנכונה של קומפוזיציה, הרמוניה בצבע,
שילוב של מסר וצורה, טקסט ואוירה- יוכל לתת עבודה מקצועית בכל תחום פרסומי ועיצובי כלשהו.
כך שאם יש לכם חור השכלתי בכללי העיצוב הבסיסיים, זה הזמן להתחיל ללמוד אותם.
מבחינה מסוימת, עיצוב הדיגיטל מורכב הרבה יותר מעיצוב הפרינט-
בחלק התכנוני, האפיוני והרעיוני שלו.
ניתן להסביר זאת ע"י ההשוואה בין כמות האנשים או רמת הפיתוח
הנדרשים כדי ליצור מודעת פרסום טובה, לבין כמות האנשים או המאפיינים
שנדרשים לכל שלבי הקמת האתר. אין ספק כי הקמת אתר מקצועי ונכון,
דורשת מחשבה ותכנון רב, החל משלבי הסקר שוק להם
הוא נדרש ועד לפרטים הקטנים של ה- UX וה- UI.
מאפיין טוב ומנוסה יקח בחשבון את הפרמטרים הבאים בבואו לתכנן את האתר:
הוא ישאף ככל היותר שהאתר יהיה קל ונוח לשימוש, הן לאוכלוסייה הרגילה
והן לאוכלוסייה עם הצורך להנגשה.
הוא יתכנן את אזורי האתר בצורה שהמשתמש יוכל לבצע את הפעולות באתר
בצורה קלה ופשוטה, ללא צורך לחפש את המעבר מפעולה לפעולה במשך יותר משניות ספורות.
מאפיין טוב יהיה בעל יכולת הבנה של ראש המשתמש
והשפעת כל חלק באתר באופן פסיכולוגי על תחושתו ואהדתו למוצר.
תכנון נכון בין היתר כולל סקר לקוחות, סקר מתחרים, אפילו בריף מותג אם צריך
וכמובן שיחת חזון מעמיקה על הצורך לשמו האתר מוקם. בתכנון יכלל האפיון
של חלקי האתר לפי נתוני עבודת המחקר שנעשתה קודם.
המלצה: בעבודה על אתר מורכב הדורש מחשבה עמוקה מאחוריו
על מנת להשיג המרות גבוהות, אל תהססו לקחת איתכם כשותף מאפיין מקצועי,
המבין את הצורך והיעד של הלקוח שלכם.
כך תוכלו להבטיח שאתם נותנים השקעה מיטבית, לתוצאה שתעשה את העבודה טוב יותר.
הלאה, כתיבה מדויקת לאתר.
הכתיבה של האתר משפיעה על יצירת החיבור הרגשי של המשתמש שגולש באתר שלכם.
הכתיבה גם בסופו של דבר תגרום לכך שהוא ירצה לפעול לפי מטרתכם,
או לחילופין-הוא לא יתחבר ויצא מהאתר מהר משחשבתם.
חשוב להקדיש לכך רצינות רבה ולדייק ככל הניתן במסר שאותו אתם רוצים
להעביר בכתיבת האתר.
אני ממליצה לערוך בריף קצר ומתומצת עם שאלות מיקוד
של מה שאתם רוצים שיופיע בעמוד האודות, מה המסר שאותו תרצו להעביר,
באיזו שפה ואוירה המסר הזה יועבר לקורא, למי הוא יפנה ועוד.
אף לקופי הקטן שמופיע בכפתורים- יש יכולת מדהימה לתת חיבור והנעה לפעולה רצויה עבורכם.
אף כאן אם אתם שואפים לשלמות-
קחו אתכם לעבודת הכתיבה כותב תוכן מקצועי שידע בטקסט קצר יחסית
(כמו שפחות מלל- כך יהיה טוב יותר) לתת את הדיוק הנכון של מי עומד מאחורי האתר ומהי מטרתו.
נראות ויז'ואלית - צבעים, טיפוגרפיה, גריד, שפה עיצובית, יצירתיות - וכל מה שבינהם... (תנשמו עמוק...)
בבואכם לעצב את האתר לבעל מותג קיים, התחשבו מאוד בשפה העיצובית
שבנו לפני כן למותג.
זה כולל את כל מרכיבי המותג כמו נראות ויזואלית, פונטים, מסר ואוירה.
בקשו לפני תחילת העבודה את הבריף והאסטרטגיה הקיימת של המותג,
במקרה שהוא עבר את התהליך הזה קודם עם בעל מקצוע אחר.
זה יתן לכם הכרות מעמיקה יותר עם המותג ועם השפה הויזואלית
שתצטרך להיות באתר עצמו גם כן.
תבניות זה רק לביצים.
אחד היתרונות הבולטים בתוסף האלמנטור העכשווי לבניית האתרים
הינו כמות התבניות הגדולה שהוא מציע לכל מעצב ובונה מתחיל.
רק מה, מזמן עברנו את גיל הביצ'פר, שאהבנו להעתיק מהמחברת של השני...
השוק שלנו רווי באתרים שחוזרים על עצמם- אפילו אתרים של מתחרים שנראים אותו דבר.
ישנם לקוחות שאף יציעו לכם לבנות עבורם מתבנית על מנת להוזיל עלויות, למה לא?
אבל לעסקים עם רצון לייחודיות מובדלת, כדאי להשקיע הרבה מעבר.
צריך לזכור שבשימוש בתבנית- היכולות העיצוביות שלנו מאוד מוגבלות,
לכן עלינו לשאוף להביע את הייחודיות של הלקוח באתר עם טעם שונה ממתחריו.
זה לא רק ענין של נראות, אלא גם ענין של תוצאה רגשית של המשתמש באתר,
כי אתר שנעים לבקר בו, לקוח פונטנציאלי ירצה להשאר בו ואף יזכור אותו לטובה כמותג.
נורא קל לחפף, אבל צריך לזכור שבידים שלנו הכלי כדי לתת את
המירב שהלקוח דורש, ולעשות עבודתנו נאמנה.
צבעים.
בעיצוב האתר השתמשו בצבעים תואמים, בעלי הרמוניה וקשר.
בשנים האחרונות גם עולם הפרינט הושפע מאוד מאוירת הדיגיטל המתחדשת,
ותוכלו לראות כיצד צבעים בוהקים ועזים מופיעים גם במגזינים ובמודעות פרסומת.
אם כך- העבודה שלנו בבחירת סקאלות צבעים אמורה להיות אף קלה יותר.
מהצד השני- ישנו טרנד בשנים האחרונות של חזרה למקורות-
צבעים בעלי ניחוח רטרו- וינטאז' של שנות ה- 60 וה- 70 המוקדמות,
שהופיעו במדיות השונות של אז.
אתר טוב לבדיקת התאמת צבעים אפשרית בעיצוב,
יכול להיות לדוגמה האתר הזה: https://mycolor.space/
תוכלו ליצור בו שילובים מדהימים והרמוניים, למצוא צבע משלים לצבעי מותג, ליצור מעברי צבע נכונים ועוד.
טיפוגרפיה.
השתמשו בגדלים הגיוניים לכותרות, כותרות משנה וטקסט רץ באתר.
שימו לב, האתר הוא לא מודעת פרסום סטטית על לוח מודעות!
עליכם להבליט בכל דרך כותרות שאמורות להביע מסר מרכזי ולצעוק
את מה שהן משדרות, הן בגודל, בצבע המתאים או באפקטים משלימים.
אחד הטרנדים שהולכים היום הוא טיפוגרפיה ברוטלית שמופיעה בכותרות בגדלי ענק מוגזמים.
ניתן לראות בטרנד זה קלילות ואופטימיות, כתחלופה לויזואל עמוס בתמונות.
זה משתלב נהדר עם המינימליזם של עיצוב הדיגיטל בימנו.
אויר. תנו לי אויר כשאתם מעצבים.
אתר פחות עמוס, עם רווחים הגיוניים בין אזור לאזור או אלמנט לאלמנט,
ייתן תחושה קלילה וידידותית יותר. כך גם העין תקלוט בבהירות את עומס המסרים שיש באתר.
מומלץ לתת לכל אזור באתר לא יותר מאשר את גובה המסך,
כך כל מסר יקלט בעין בתוך אזור גלילה אחד.
שימוש בגריד שחוזר על עצמו, מקל מאוד על העין ועל תפיסת העיצוב הכוללת של המשתמש.
זה עוזר לשמור על ההרמוניה בין כל חלקי האתר, בלי בלבול של אלמנטים ללא סדר הגיוני.
אפקטי גלילה ואפקטי אנימציה בכלל.
השתמשו בחכמה, לא מתוך מצוקת ה- אני רוצה משהו מגניב.
אפקטים רבים מידי גורמים להסחות דעת מהמסרים אותם תרצו לעביר בכל אזור.
אנימציות פחות מומלצות לאתרים עם אופי רשמי ויוקרתי, שימו לב.
אפקטי גלילה אמורים לתת ניווט נעים למשתמש, אך לא להציק מידי או לבוא על חשבון נוחות השימוש באתר.
בדיוק כמו האפשרות לקרוא ספר בקצב שלך, האתר אמור לאפשר לשלוט
בזרימה של התוכן המגיע אליו, כל אחד לפי דרך קליטתו.
עוד בענין הזה- כפתורים. נסו כמה שפחות לגרום להם לזוז,
הן בגלילה והן באנימציות דינאמיות אחרות.
אם המשתמש יצטרך "לרדוף" אחרי הכפתור שמנסה לברוח לו בגלל איזה פיצ'ר מגניב,
מירב הסיכויים שזה רק יעצבן אותו ויפחית מחווית המשתמש.
יצירתיות.
נסו להיות יצירתיים בתוך הקופסה. כן, בתוך.
בסך הכל אם זה לא אתר פורטפוליו אישי שלכם,
אתר יכול להיות יצירתי אבל בתוך גבולות ההיגיון המקובלים.
השתמשו בתמונות או בכל ויז'ואל בצורה מעוררת עניין ומחברת,
אך שימו לב גם להיזהר מעודף יצירתיות שתגרום לחוסר חיבור של הגולש
וליצירת המטרה ההפוכה בבניית האתר, כמו שימוש בתמונות יצירתיות
אך לא מביעות נכון את המסר, או שלקוחות מחוץ לעולם התוכן של קהל היעד של האתר.
השראות לעיצוב.
לפני תחילת העבודה כדאי ל"שטוף את הראש" ברעיונות חדשים מאתרים שונים,
מהם ניתן לקחת השראה.
לפעמים לקיחת רעיון מאתר קיים ועיבודו לרעיון חדש בדרך נועזת,
יכולים לתת תוצאה מיוחדת ויצירתית. בנוסף, שמרו לכם אתרים שאהבתם
בשביל השראות לעבודות עתידיות ברשימה מסודרת.
לפניכם רשימת מקורות השראה מרוכזים- לאתרים מקצועיים מרחבי העולם:
www.behance.net
https://dribbble.com/
https://elementor.com/blog/category/showcase/
https://www.designrush.com/
https://www.pinterest.com/
https://www.calltoidea.com/form/
https://www.designspiration.com/
https://bestwebsite.gallery/
https://www.webdesign-inspiration.com/
https://abduzeedo.com/
https://www.cssdesignawards.com/
לסיום, כדאי לזכור שאם אנו רוצים שהעבודות והעיצובים שלנו
יתאימו למטרת הלקוחות שלנו, עלינו לבקר בכנות את העבודה מכל היבטיה,
לבסס את התהליך של בניית האתר עם כלים שמזדהים עם האישיות שלנו
ו- לא להפסיק ללמוד.
לרענן את כישורי העיצוב ע"י למידה עצמאית מפיחה בנו רוח יצירה מחודשת כל פעם מחדש.
מקווה ששרדתם את אורך המאמר עד כה,
זה היה ארוך- אך לא הצלחתי להחסיר ממנו דבר.
אני מאמינה שהמאמר הזה ייתן לכן
תועלת מעשית גדולה בבואכם לעצב אתר האתר הבא שלכם.
תצליחו, ובגדול!!
בשנים האחרונות אפשר לראות איך הדיגיטל שואב אליו
את מעצבי הפרינט בקצב הולך וגובר מחודש לחודש, ממש כפטריות אחרי הגשם.
מה הסיבות לכך? אפשר לחשוב על כמה כאלה,
כמו עליית ממוצע השכר בתחום הדיגיטל,
הקורונה ששינתה את פני האנושות, וסגרה את כולנו בבית
מעבר של אלפי עסקים למכירות אונליין ומשלוחים,
פלטפורמת אלמנטור שכבשה את עולם הבנייה של האתרים,
טרנד ולחץ חברתי להיות "תותח וירטואלי" בקרב בעלי עסקים ועוד כהנה וכהנה...
הדבר הטוב הזה קורה בקצב מסחרחר כל כך, ובצורה נוחה ופשוטה מבעבר.
לדוגמה בתחום בניית האתרים- בניגוד לשנים המוקדמות יותר כשאתר
היה מבוסס קוד וצירופי מושגים מתישים- אז היתה הבניה בלעדית למפתחים,
ולכאלו שהחלק השמאלי במוח חזק אצלם הרבה יותר.
כיום אני רואה איך כל שני וחמישי מעצב מתחיל מעלה אתר לאויר, ועוד אתר.
מה יקרה אם נשים לב רגע וניקח עצירה מחשבתית בתוך כל ההתפתחות הענקית הזאת,
כדי לבחון מחדש את המקצועיות והאיכות לה שאפנו כשהתחלנו - אנו המעצבים -
את צעדינו הראשונים בעולם הפרסום? כדי להקדיש מעט בחינה מקצועית יותר,
מעמיקה, לפי כללי היסוד הפשוטים והמוכרים לנו, אלו הוותיקים מעולם העיצוב?
בעיני יש כאן סאגה מסוכנת של התלהבות, של התמכרות מהקלות בה ניתן היום,
בכמה פעולות פשוטות ובלי הרבה מחשבה, להרים אתר לכל לקוח פוטנציאלי.
שרק יבוא ויבקש. אך החברה שלנו שואפת לתוצרים איכותיים, עם רמה ודיוק
אמיתי של מה שהיא מפיקה.
במאמר הזה אני רוצה להאיר מספר נקודות חשובות בתחום עיצוב הדיגיטל
והמשמעות של טרנדים שונים בכלליותם.
לפני הכל יש להבין: כי כללי העיצוב היסודיים תקפים גם לפרינט, וגם לדיגיטל.
מעצב שהוא טוב בפרינט, אני אצפה ממנו לתוצרים טובים גם בדיגיטל.
מעצב שיודע את המשמעות הנכונה של קומפוזיציה, הרמוניה בצבע,
שילוב של מסר וצורה, טקסט ואוירה- יוכל לתת עבודה מקצועית בכל תחום פרסומי ועיצובי כלשהו.
כך שאם יש לכם חור השכלתי בכללי העיצוב הבסיסיים, זה הזמן להתחיל ללמוד אותם.
מבחינה מסוימת, עיצוב הדיגיטל מורכב הרבה יותר מעיצוב הפרינט-
בחלק התכנוני, האפיוני והרעיוני שלו.
ניתן להסביר זאת ע"י ההשוואה בין כמות האנשים או רמת הפיתוח
הנדרשים כדי ליצור מודעת פרסום טובה, לבין כמות האנשים או המאפיינים
שנדרשים לכל שלבי הקמת האתר. אין ספק כי הקמת אתר מקצועי ונכון,
דורשת מחשבה ותכנון רב, החל משלבי הסקר שוק להם
הוא נדרש ועד לפרטים הקטנים של ה- UX וה- UI.
מאפיין טוב ומנוסה יקח בחשבון את הפרמטרים הבאים בבואו לתכנן את האתר:
הוא ישאף ככל היותר שהאתר יהיה קל ונוח לשימוש, הן לאוכלוסייה הרגילה
והן לאוכלוסייה עם הצורך להנגשה.
הוא יתכנן את אזורי האתר בצורה שהמשתמש יוכל לבצע את הפעולות באתר
בצורה קלה ופשוטה, ללא צורך לחפש את המעבר מפעולה לפעולה במשך יותר משניות ספורות.
מאפיין טוב יהיה בעל יכולת הבנה של ראש המשתמש
והשפעת כל חלק באתר באופן פסיכולוגי על תחושתו ואהדתו למוצר.
תכנון נכון בין היתר כולל סקר לקוחות, סקר מתחרים, אפילו בריף מותג אם צריך
וכמובן שיחת חזון מעמיקה על הצורך לשמו האתר מוקם. בתכנון יכלל האפיון
של חלקי האתר לפי נתוני עבודת המחקר שנעשתה קודם.
המלצה: בעבודה על אתר מורכב הדורש מחשבה עמוקה מאחוריו
על מנת להשיג המרות גבוהות, אל תהססו לקחת איתכם כשותף מאפיין מקצועי,
המבין את הצורך והיעד של הלקוח שלכם.
כך תוכלו להבטיח שאתם נותנים השקעה מיטבית, לתוצאה שתעשה את העבודה טוב יותר.
הלאה, כתיבה מדויקת לאתר.
הכתיבה של האתר משפיעה על יצירת החיבור הרגשי של המשתמש שגולש באתר שלכם.
הכתיבה גם בסופו של דבר תגרום לכך שהוא ירצה לפעול לפי מטרתכם,
או לחילופין-הוא לא יתחבר ויצא מהאתר מהר משחשבתם.
חשוב להקדיש לכך רצינות רבה ולדייק ככל הניתן במסר שאותו אתם רוצים
להעביר בכתיבת האתר.
אני ממליצה לערוך בריף קצר ומתומצת עם שאלות מיקוד
של מה שאתם רוצים שיופיע בעמוד האודות, מה המסר שאותו תרצו להעביר,
באיזו שפה ואוירה המסר הזה יועבר לקורא, למי הוא יפנה ועוד.
אף לקופי הקטן שמופיע בכפתורים- יש יכולת מדהימה לתת חיבור והנעה לפעולה רצויה עבורכם.
אף כאן אם אתם שואפים לשלמות-
קחו אתכם לעבודת הכתיבה כותב תוכן מקצועי שידע בטקסט קצר יחסית
(כמו שפחות מלל- כך יהיה טוב יותר) לתת את הדיוק הנכון של מי עומד מאחורי האתר ומהי מטרתו.
נראות ויז'ואלית - צבעים, טיפוגרפיה, גריד, שפה עיצובית, יצירתיות - וכל מה שבינהם... (תנשמו עמוק...)
בבואכם לעצב את האתר לבעל מותג קיים, התחשבו מאוד בשפה העיצובית
שבנו לפני כן למותג.
זה כולל את כל מרכיבי המותג כמו נראות ויזואלית, פונטים, מסר ואוירה.
בקשו לפני תחילת העבודה את הבריף והאסטרטגיה הקיימת של המותג,
במקרה שהוא עבר את התהליך הזה קודם עם בעל מקצוע אחר.
זה יתן לכם הכרות מעמיקה יותר עם המותג ועם השפה הויזואלית
שתצטרך להיות באתר עצמו גם כן.
תבניות זה רק לביצים.
אחד היתרונות הבולטים בתוסף האלמנטור העכשווי לבניית האתרים
הינו כמות התבניות הגדולה שהוא מציע לכל מעצב ובונה מתחיל.
רק מה, מזמן עברנו את גיל הביצ'פר, שאהבנו להעתיק מהמחברת של השני...
השוק שלנו רווי באתרים שחוזרים על עצמם- אפילו אתרים של מתחרים שנראים אותו דבר.
ישנם לקוחות שאף יציעו לכם לבנות עבורם מתבנית על מנת להוזיל עלויות, למה לא?
אבל לעסקים עם רצון לייחודיות מובדלת, כדאי להשקיע הרבה מעבר.
צריך לזכור שבשימוש בתבנית- היכולות העיצוביות שלנו מאוד מוגבלות,
לכן עלינו לשאוף להביע את הייחודיות של הלקוח באתר עם טעם שונה ממתחריו.
זה לא רק ענין של נראות, אלא גם ענין של תוצאה רגשית של המשתמש באתר,
כי אתר שנעים לבקר בו, לקוח פונטנציאלי ירצה להשאר בו ואף יזכור אותו לטובה כמותג.
נורא קל לחפף, אבל צריך לזכור שבידים שלנו הכלי כדי לתת את
המירב שהלקוח דורש, ולעשות עבודתנו נאמנה.
צבעים.
בעיצוב האתר השתמשו בצבעים תואמים, בעלי הרמוניה וקשר.
בשנים האחרונות גם עולם הפרינט הושפע מאוד מאוירת הדיגיטל המתחדשת,
ותוכלו לראות כיצד צבעים בוהקים ועזים מופיעים גם במגזינים ובמודעות פרסומת.
אם כך- העבודה שלנו בבחירת סקאלות צבעים אמורה להיות אף קלה יותר.
מהצד השני- ישנו טרנד בשנים האחרונות של חזרה למקורות-
צבעים בעלי ניחוח רטרו- וינטאז' של שנות ה- 60 וה- 70 המוקדמות,
שהופיעו במדיות השונות של אז.
אתר טוב לבדיקת התאמת צבעים אפשרית בעיצוב,
יכול להיות לדוגמה האתר הזה: https://mycolor.space/
תוכלו ליצור בו שילובים מדהימים והרמוניים, למצוא צבע משלים לצבעי מותג, ליצור מעברי צבע נכונים ועוד.
טיפוגרפיה.
השתמשו בגדלים הגיוניים לכותרות, כותרות משנה וטקסט רץ באתר.
שימו לב, האתר הוא לא מודעת פרסום סטטית על לוח מודעות!
עליכם להבליט בכל דרך כותרות שאמורות להביע מסר מרכזי ולצעוק
את מה שהן משדרות, הן בגודל, בצבע המתאים או באפקטים משלימים.
אחד הטרנדים שהולכים היום הוא טיפוגרפיה ברוטלית שמופיעה בכותרות בגדלי ענק מוגזמים.
ניתן לראות בטרנד זה קלילות ואופטימיות, כתחלופה לויזואל עמוס בתמונות.
זה משתלב נהדר עם המינימליזם של עיצוב הדיגיטל בימנו.
אויר. תנו לי אויר כשאתם מעצבים.
אתר פחות עמוס, עם רווחים הגיוניים בין אזור לאזור או אלמנט לאלמנט,
ייתן תחושה קלילה וידידותית יותר. כך גם העין תקלוט בבהירות את עומס המסרים שיש באתר.
מומלץ לתת לכל אזור באתר לא יותר מאשר את גובה המסך,
כך כל מסר יקלט בעין בתוך אזור גלילה אחד.
שימוש בגריד שחוזר על עצמו, מקל מאוד על העין ועל תפיסת העיצוב הכוללת של המשתמש.
זה עוזר לשמור על ההרמוניה בין כל חלקי האתר, בלי בלבול של אלמנטים ללא סדר הגיוני.
אפקטי גלילה ואפקטי אנימציה בכלל.
השתמשו בחכמה, לא מתוך מצוקת ה- אני רוצה משהו מגניב.
אפקטים רבים מידי גורמים להסחות דעת מהמסרים אותם תרצו לעביר בכל אזור.
אנימציות פחות מומלצות לאתרים עם אופי רשמי ויוקרתי, שימו לב.
אפקטי גלילה אמורים לתת ניווט נעים למשתמש, אך לא להציק מידי או לבוא על חשבון נוחות השימוש באתר.
בדיוק כמו האפשרות לקרוא ספר בקצב שלך, האתר אמור לאפשר לשלוט
בזרימה של התוכן המגיע אליו, כל אחד לפי דרך קליטתו.
עוד בענין הזה- כפתורים. נסו כמה שפחות לגרום להם לזוז,
הן בגלילה והן באנימציות דינאמיות אחרות.
אם המשתמש יצטרך "לרדוף" אחרי הכפתור שמנסה לברוח לו בגלל איזה פיצ'ר מגניב,
מירב הסיכויים שזה רק יעצבן אותו ויפחית מחווית המשתמש.
יצירתיות.
נסו להיות יצירתיים בתוך הקופסה. כן, בתוך.
בסך הכל אם זה לא אתר פורטפוליו אישי שלכם,
אתר יכול להיות יצירתי אבל בתוך גבולות ההיגיון המקובלים.
השתמשו בתמונות או בכל ויז'ואל בצורה מעוררת עניין ומחברת,
אך שימו לב גם להיזהר מעודף יצירתיות שתגרום לחוסר חיבור של הגולש
וליצירת המטרה ההפוכה בבניית האתר, כמו שימוש בתמונות יצירתיות
אך לא מביעות נכון את המסר, או שלקוחות מחוץ לעולם התוכן של קהל היעד של האתר.
השראות לעיצוב.
לפני תחילת העבודה כדאי ל"שטוף את הראש" ברעיונות חדשים מאתרים שונים,
מהם ניתן לקחת השראה.
לפעמים לקיחת רעיון מאתר קיים ועיבודו לרעיון חדש בדרך נועזת,
יכולים לתת תוצאה מיוחדת ויצירתית. בנוסף, שמרו לכם אתרים שאהבתם
בשביל השראות לעבודות עתידיות ברשימה מסודרת.
לפניכם רשימת מקורות השראה מרוכזים- לאתרים מקצועיים מרחבי העולם:
www.behance.net
https://dribbble.com/
https://elementor.com/blog/category/showcase/
https://www.designrush.com/
https://www.pinterest.com/
https://www.calltoidea.com/form/
https://www.designspiration.com/
https://bestwebsite.gallery/
https://www.webdesign-inspiration.com/
https://abduzeedo.com/
https://www.cssdesignawards.com/
לסיום, כדאי לזכור שאם אנו רוצים שהעבודות והעיצובים שלנו
יתאימו למטרת הלקוחות שלנו, עלינו לבקר בכנות את העבודה מכל היבטיה,
לבסס את התהליך של בניית האתר עם כלים שמזדהים עם האישיות שלנו
ו- לא להפסיק ללמוד.
לרענן את כישורי העיצוב ע"י למידה עצמאית מפיחה בנו רוח יצירה מחודשת כל פעם מחדש.
מקווה ששרדתם את אורך המאמר עד כה,
זה היה ארוך- אך לא הצלחתי להחסיר ממנו דבר.
אני מאמינה שהמאמר הזה ייתן לכן
תועלת מעשית גדולה בבואכם לעצב אתר האתר הבא שלכם.
תצליחו, ובגדול!!