Create-for-me-a-realistic-image-of-a-screen-with-a-man-pointing-at-the-viewer-on-the-screen-.jpg
אחד הכללים הכי חכמים שלמדתי בכתיבת אתרים
כדי להניע את הגולש באתר
הוא לכתוב לרוב את האתר בלשון נוכח.

מה פירוש?
לכתוב באתר: 'שלום לך'... או 'מה הכתובת שלך?'
ולא סתם 'שלום לכם' או 'כתובת:________'
הפניה הישירה הזו לגולש, יוצרת אינטראקציה טובה
ומעניקה לו תחושה נעימה וחברית כזו,
כאילו אנחנו נמצאים ממש כאן ומדברים אליו מהמסך ב2 בלילה.


אפילו אתרים רשמיים היום כתובים בלשון נוכח.
כך למשל באתר של פירמת רואי חשבון BDO, פירמה ענקית וגלובלית:
ADKq_NYzKZK2QS5e1WUAESn26YT0M3RS6P09Of-1uiQP7I4_YVq-teGtii1JT9-OsR4fvemj1giDzG6cD8H6yHHS7iKT_V5usRYtLnHLmv83Oo_xj-CbrNApBP2INGEvC0wCyH44Ug-2-J_DCEBpKN0=s0-d-e1-ft


הבנו?
הבנו.
אבל, בטח יהיה מי שיגיד כאן:
'לא תמיד נמצא ככה משפט שפונה גם גברים וגם לנשים...'

צודקים.
ובכן, יש כמה דרכים לאכול את העוגה הזו ולהשאיר את המשפט בפניה ישירה.
היום אביא לכם שתים מהן.
האחת,
כן להתאמץ ולמצוא משפט בלשון נוכח שאפשר לקרוא אותו גם כפניה לאישה וגם כפניה לגבר.
במשפט כזה נכניס מילים כמו: שלך, לך, עליך (אני חושבת שיש לי כבר קובץ שלם של מילים כאלו...)
או את הפעלים בעבר : בדקת, עשית, קנית וכולי.

ומה נעשה כשלא מצאנו משפט כזה?
נשכתב את המשפט מחדש כך שהנושא במשפט יהיה הדומם, הצומח או החי, רק לא הנוכח...
לדוגמא: במקום לכתוב: איזו שעה את\ה מחבב\ת בבית?
נכתוב: איזו שעה חביבה עליך בבית?
וכך כן יהיה אפשר לכתוב את המשפט בלשון נוכח.
זה בדיוק מה שעשיתי גם באתר שכתבתי לmaxtech פלטפורמה לקורסים בהייטק:
ADKq_NZjiCCXm3uRcCOtO7jWmg3n-4wdY9husRnSkCkQ-kZWM_lmpVgXAXtJFnyS4jUX1FaZdqR628WRnTCedA03jUaSYhbGAOoU4NM1mXnhtSFaYFjn1UfLJLbzlLNvTvw9qLuhFADJGriX2K37ZIU=s0-d-e1-ft

במקום לכתוב "פתח\י לך את הדלת לפיתוח אתרים עם הקורס...."
שזה משפט ממש איום, מסורבל ולא זורם.
המרנו את הנושא מהגולש – לפועל על הקורס שהוא דומם,
כך שעכשיו הפניה התאימה גם לאיש וגם לאישה.

בהצלחה!

קופיUX
כתיבה שיווקית לאתרים | מיקרוקופי | קופירייטינג

רוצים לקבל עוד הדרכות לכתיבה לאתרים? עקבו אחרי.