מידע שימושי פקסלוביד לחולי קורונה

מישהו התנסה עם הטיפול הזה?
האם אכן עוזר?
מה תופעות הלוואי?

לצעירה שאובחנה כעת בקורונה והרופא המטפל ביקש להתחיל מיידי.
 

סטיקר

משתמש פעיל
אחרי שעשו כל טצדקי להדחיק כל שאר התרופות, ודחפו רק רמדסביר ומכונות הנשמה המסוכנים מישהו עוד מאמין להם
 

סטיקר

משתמש פעיל
ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע בסוף השבוע כי הוא ממליץ שלא להשתמש בתרופה "רמדסיביר" (Remdesivir) לטיפול בחולי קורונה, גם אם מצבם קשה. על פי הודעת הארגון, אין הוכחות לכך שהתרופה משפרת את סיכויי ההישרדות של החולים. רמדסיביר, שפותחה במקור נגד נגיף האבולה, נחשבה עד כה לתרופה מרכזית בטיפול בחולי קורונה מאושפזים, ונעשה בה שימוש נרחב גם בישראל. הארגון לא קבע כי התרופה עשויה להזיק למטופלים.
רמדסיביר, שמשווקת תחת המותג המסחרי "וקלורי", מיוצרת על ידי חברת גיליאד. היא קיבלה אישור חירום בחודש מאי על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בהליך חירום מזורז לטיפול בחולי קורונה מאושפזים, ומאז הפכה למבוקשת ברחבי העולם. עם אישור התרופה, ישראל רכשה אספקה שלה ב-72 מיליון שקל, עם אפשרות לרכישת מלאי נוסף בכ-30 מיליון שקל.
על פי ארגון הבריאות, בחודש אוקטובר החלו מומחי הארגון לבדוק את יעילות התרופה בקרב חולי קורונה. במסגרת הבדיקה, פאנל של 28 מומחים ניתח ממצאים של ארבעה ניסויים קליניים בתרופה, שכללו יותר מ-7,000 משתתפים. "לא הוכחה השפעה משמעותית על תמותה, הפחתה בצורך בהנשמה או שיפור קליני במדדים חשובים אחרים", נכתב בהודעת הארגון



דווחו מקרים בהם נצפו תופעות מערכת העיכול: בחילות, הקאות, דימום רקטלי.

דווחו מקרים בהם נצפו עליות באנזימי כבד.

דווחו מקרים בהם נצפו תופעות לבביות, ירידה בלחץ דם.

דווחו מקרים של פגיעה בכליות- אין זה ידוע האם התרופה גרמה לפגיעה הכלייתית שנצפתה (ידוע כי נגיף קורונה עשוי לפגוע בתפקוד הכליות).

פרטי תגובה עם תרופות אחרות

לא ידוע.

הצימוד עם כלורוקווין או הידרוכלורוקווין אינו מומלץ.

השפעת שימוש ממושך

לא ידוע.



עוד יש לציין כי לרמדסיביר, כמו לתרופות רבות אחרות, ישנן תופעות לוואי, וביניהן אי-ספיקה נשימתית בקרב חולי קורונה, משמע הטיפול הזה עלול להיות מסוכן בדיוק כמו שהוא עשוי להיות מועיל. בנוסף טיפול ברמדסיביר ככל הנראה גורם גם לאנמיה ותרומבוציטופניה (מיעוט בטסיות דם)

 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יש גם תרופה בשם

מולנופירביר Molnupiravir​

למי שלא יכול לקבל את התרופות הנ"ל כמו למשל מושתלי איברים שהם בסיכון גבוה לסיבוכים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  8  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה