דיון מי רוצה להמר על מניות ...

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
מהן סחורות?
סחורות הן חומרים בסיסיים כמו מוצרים חקלאיים (בשר, דגנים); מקורות אנרגיה (פחם, נפט, גז טבעי); ומתכות יקרות (נחושת, זהב, ניקל), שניתן לסחור בהן בין יצרנים לקונים.

במילים אחרות, סחורות הן חומרי הגלם שמהם מיוצרים אינספור מוצרים: למשל תירס הוא מרכיב מרכזי במוצרי הצריכה; ניקל נדרש למוצרי טכנולוגיה רבים.

סחורות מובדלות מסוגים אחרים של ניירות ערך בעובדה שהן בעצם ניתנות להחלפה. מניה אחת בבירור שונה למדי מאחרות, ומוערכת אחרת על סמך החברה, המוצר, השוק וכו'. אבל חבית נפט אחת זהה למעשה לכל חבית נפט אחרת.

בנוסף, ישנם תקני מינימום מסוימים, או ציוני בסיס, המבטיחים רמת איכות משותפת לרוב הסחורות. דרגות הבסיס עשויות להשתנות משנה לשנה, אך ברגע שהן מקומן, כל הסחורות הנסחרות חייבות לעמוד בהן.

מומלץ: מדריך סחר בסחורות למתחילים

דוגמאות לסחורות כוללות:

• מתכות כמו זהב, כסף, פלטינה ונחושת

• מוצרי נפט

• בשר (למשל חזיר, בקר)

• דגנים ומוצרים חקלאיים אחרים, לרבות: תירס, חיטה, אורז, קפה, קקאו, כותנה וסוכר

ההתקדמות הטכנולוגית הוסיפה ללא ספק סחורות אחרות, כמו רוחב פס אינטרנט ודקות טלפון סלולרי. גם מטבעות חוץ, אינדקסים ומוצרים פיננסיים אחרים נחשבים לפעמים לסחורות.

מי משקיע בסחורות?
ישנם שני סוגים של משקיעים בסחורות, באופן כללי.

• יצרנים שמוכרים את סחורת הגלם בשוק הספוט של סחורה , וקונים הזקוקים לה כדי לייצר או לייצר סחורות מסוימות. עסקאות אלו כרוכות בדרך כלל בחוזים עתידיים עבור כמויות ספציפיות של הסחורה המעורבת במחיר מוסכם (למשל חברת תעופה שקונה 500,000 חביות נפט תמורת 90 דולר לחבית).

• סוחרים שקונים ומוכרים חוזי סחורות, או אופציות על סחורות בסיס, אך אינם מקבלים את חומר הגלם בפועל. הם פשוט מנסים להרוויח מהתנודתיות בשווקי סחורות שונים, מה שמוסיף לסיכון הסחורות.

💡 טיפ מהיר : כשאנשים מדברים על סיכון השקעה, הם מתכוונים לסיכון להפסיד כסף. חלק מההשקעות בעלות סיכון גבוה יותר, חלק נמוך יותר. הקפד לקחת זאת בחשבון בעת השקעה מקוונת .

סיכון סחורות
אלו הן חלק מהסיבות לכך שמשקיעים תוהים האם השקעה בסחורות היא בסיכון גבוה.

בניגוד לנכסים אחרים בבורסה, סחורות נסחרות בדרך כלל בשווקים עתידיים. חוזים עתידיים הם הסכמים שנקבעו מראש בין סוחרים שמבטיחים לקנות או למכור סחורה נתונה במחיר מסוים בזמן מסוים בעתיד - ומכאן השם.

חוזים עתידיים מציעים לקונה וגם למוכר אפשרות להרוויח כסף, אם התנאים מתאימים. אם הערך הכולל של סחורה עולה, הקונה מרוויח כסף מכיוון שהוא מקבל אותו במחיר המוסכם, שעשוי להיות נמוך משווי השוק.

אם ערך הסחורה יורד, המוכר מרוויח כסף מכיוון שהוא עדיין מוכר את הסחורה במחיר המוסכם, שהוא ככל הנראה גבוה משווי השוק.

עם זאת, מכיוון שמחירי הסחורות כל כך תנודתיים, משתנים על בסיס שבועי, ולפעמים אפילו יומי, המסחר בחוזים עתידיים מסוכן מאוד לשני הצדדים המעורבים.

דוגמה לסיכון סחורות
במקרים רבים צד מסחר אחד הולך להפסיד כסף על העסקה - אם כי המחיר שנקבע של החוזים העתידיים כן מאפשר לסוחרים רמה מסוימת של ערבות לגבי כמה המוכר או היצרן עומדים להפסיד.

למשל, נניח שחקלאי מנהלת משא ומתן על חוזה עתידי כדי למכור את קציר החיטה שלה. הקונה מסכים לקנות כמות מוגדרת של חיטה בנקודת מחיר מסוימת.

אם ערך החיטה יעלה עד שהחקלאי יקצור את היבול, הקונה יקבל עסקה טובה מכיוון שהוא משלם את המחיר שכבר הסכימו עליו (שנקבע על סמך ערך החיטה בזמן המשא ומתן ). לאחר מכן הקונה יכול להסתובב ולמכור את החיטה במחיר גבוה יותר, ולהרוויח רווח.

מצד שני, אם ערכה של החיטה ירד עד שהחקלאי יוצא לקצור את תנובתה, נחסך ממנה הרס כספי בתחתית המחיר המובטח. במקום להפסיד לגמרי מהרווחים שלה, היא תרוויח מה שהיה המחיר שהוסכם עליו.

בינתיים, הקונה נמצא בקצה המפסיד של החוזה, וכעת יש לו כמות חיטה ששווה פחות ממה שהם צריכים לשלם עבורה, לפי ההסכם.

למה להשקיע בסחורות?
בהתחשב בסיכון הכרוך בהשקעה בסחורות, מה מניע את המשקיעים לסחור בהן?

ראשית, השקעה בסחורות מעניקה למשקיעים את ההזדמנות לגוון את תיק ההשקעות שלהם עם סוג חדש לגמרי של נכסים - כזה שמתפקד בדרך כלל בניגוד לשוק המניות עצמו. (כלומר, כאשר שוק המניות דובי, סחורות נוטות לעלות בערכן.)

יתר על כן, פיזור יכול להיות טקטיקה שימושית לניהול סיכונים, והשקעה בסחורות עשויה להיות דרך לסגור תיק המבוסס על השקעות מסורתיות יותר כמו מניות ואג"ח .

לסחורות יש גם כמה מאפיינים שנותנים להם יתרון ייחודי בעולם ההשקעות. מכיוון שהם נסחרים לעתים קרובות באמצעות חוזים עתידיים, יש מחיר ותאריך מובטחים למכירה. עבור אלה שמוכנים לקחת על עצמם את הסיכון להיות בקצה המפסיד של החוזה, הפוטנציאל להרוויח סכום מוגדר יכול להיות מושך.

היתרונות של השקעה בסחורות
סחורות יכולות להוסיף גיוון לתיק שיכול לעזור בניהול סיכונים. מכיוון שלסחורות יש מתאם נמוך לתנועות המחירים של סוגי נכסים מסורתיים כמו מניות ואיגרות חוב, הם עשויים להיות מבודדים יותר מהתנודתיות של המניות שיכולה להשפיע על השווקים הללו.

היצע וביקוש, לא תנאי שוק, מניעים את מחירי הסחורות שיכולים לעזור להפוך אותם לגמישים לאורך מחזור עסקים משתנה.

מסחר בסחורות יכול גם לעזור למשקיעים להתגונן מפני עליית האינפלציה. מחירי הסחורות והאינפלציה נעים יחד. אז אם המחירים לצרכן עולים מחירי הסחורות לכו בעקבותיו. אם אתה משקיע בסחורות, זה יכול לעזור לתשואות שלך לעמוד בקצב האינפלציה כך שתהיה פחות שחיקה בכוח הקנייה שלך.

עם זאת, אף אחת מהיתרונות הללו לא שוללת את הסיכונים הכרוכים בהשקעה בסחורות או במסחר בהן.

💡 טיפ מהיר : משקיעים מתחילים עשויים להתפתות לקנות לשוק בהתבסס על כותרות חדשות אחרונות או סוגים אחרים של הייפ. לעתים רחוקות זה רעיון טוב. בחירה טובה לא צריכה לנבוע מרגשות חזקים, אלא מאסטרטגיית השקעה סולידית .

החסרונות של השקעה בסחורות
החיסרון הגדול ביותר הקשור למסחר בסחורות הוא ששינויים בהיצע ובביקוש יכולים להשפיע באופן דרמטי על תמחור הסחורות, מה שיכול להשפיע ישירות על התשואות שלך. סחורות שנראות עולות ועולות במחירן יכולות גם להתרסק תוך זמן קצר יחסית.

קיים גם סיכון טמון במסחר בסחורות, שהוא האפשרות להסתיים במשלוח של הסחורה הפיזית עצמה אם לא תסגור את הפוזיציה. אז אתה יכול להיות על הקרס למכור את הסחורה.

בנוסף, סחורות אינן מציעות הטבות כלשהן במונחים של תשלומי דיבידנד או ריבית . בעוד שאתה יכול לייצר הכנסה מדיבידנד עם מניות או הכנסות ריבית מאיגרות חוב, היכולת שלך להרוויח כסף עם סחורות מבוססת אך ורק על קנייתם נמוכה ומכירה גבוהה.

כיצד להשקיע בסחורות
אם אתה מעוניין כיצד לסחור בסחורות, ישנן אסטרטגיות שונות שכדאי לשקול.

מסחר במניות סחורות
אם אתה כבר מכיר את המסחר במניות, רכישת מניות של חברות שיש להן קשר לסחורות יכולה להיות צעד ראשון קל יחסית. מסחר במניות סחורות זהה למסחר במניות של כל מניה אחרת. ההבדל הוא שאתה מכוון ספציפית לחברות הקשורות לשוקי הסחורות בדרך כלשהי. זה מצריך הבנה הן את הפוטנציאל של החברה, כמו גם את ההשפעה הפוטנציאלית של תנודות בסחורה הבסיסית.

לדוגמה, אם אתה מעוניין לקבל חשיפה לסחורות חקלאיות, אתה עשוי לקנות מניות בחברות השייכות לענפי הביוטק, חומרי ההדברה או מוצרי הצריכה.

לחלופין, אתה יכול לשקול רכישת מניות אנרגיה או כרייה אם אתה מתעניין יותר בשווקי הסחורות האלה.

כפי שהיית עושה עם כל מניה אחרת, עליך לשקול את הקצאת הנכסים הנוכחית של התיק שלך, והאם הוספת מניות סחורות מסוימות לחלק ההון עולה בקנה אחד עם היעדים שלך.

מומלץ: מהי הקצאת נכסים?

מסחר עתידי בסחורות
כפי שצוין לעיל, חוזה עתידי מייצג הסכם לקנייה או מכירה של סחורה מסוימת במחיר מסוים במועד עתידי.

כך, למשל, מגדל תפוזים עשוי למכור חוזה עתידי שיסכים למכור כמות מסוימת מהיבול שלו במחיר מוגדר. חברה שמוכרת מיץ תפוזים תוכל אז לקנות את החוזה לרכישת התפוזים האלה לייצור במחיר הזה.

סוג זה של מסחר בחוזים עתידיים כרוך בהחלפה של סחורות פיזיות או חומרי גלם. עבור המשקיע היומיומי, מסחר בחוזים עתידיים בסחורות בדרך כלל לא אומר שאתה מתכנן לקבל משלוח של שני טונות של פולי קפה או 4,000 בושלים של תירס. במקום זאת, אתה קונה חוזה עתידי מתוך כוונה למכור אותו לפני שהוא יפוג.

מסחר בחוזים עתידיים בסחורות הוא ספקולטיבי, מכיוון שהמשקיעים מבצעים ניחושים מושכלים לגבי הדרך שבה מחיר הסחורה ינוע בשלב מסוים בעתיד.

מסחר בסחורות תעודות סל
תעודות סל של סחורות (או קרנות נסחרות בבורסה) יכולות לפשט את המסחר בסחורות. כאשר אתה רוכש תעודת סל לסחורות אתה קונה סל של ניירות ערך, כפי שהיית קונה בקניית כל סוג של תעודת סל. אלה יכולים למקד סוג תמונה של סחורות, כגון מתכות או אנרגיה, או להציע חשיפה לחתך רחב של שוק הסחורות.

תעודת סל לסחורות יכולה להציע גיוון בסיסי, אם כי חשוב להבין מה בבעלותך. לדוגמה, תעודת סל של סחורות הכוללת אופציות או חוזים עתידיים על סחורות עשויה לשאת דרגת סיכון גבוהה יותר בהשוואה לתעודת סל הכוללת חברות סחורות, כגון חברות נפט וגז, או יצרני מזון.

מומלץ: כיצד לסחור בתעודות סל

השקעה בקרנות נאמנות וקרנות אינדקס בסחורות
קרנות נאמנות וקרנות אינדקס מציעות נקודת כניסה נוספת להשקעות בסחורות. אז השקעה בקרן נאמנות סחורות המתמקדת במים או תירס, למשל, יכולה לתת לך חשיפה לחברות שונות שבונות טכנולוגיות או ציוד הקשורים לקיימות במים או לייצור תירס.

למרות שקרנות אלו מאפשרות לכם להשקיע בתיק של ניירות ערך שונים, זכרו שקרנות נאמנות סחורות וקרנות אינדקס הן עדיין ספקולטיביות, ולכן חשוב להבין את פרופיל הסיכון של אחזקות הבסיס של הקרן.

בריכות סחורות
מאגר סחורות הוא מאגר כסף פרטי שנתרם על ידי מספר משקיעים לצורך ספקולציות במסחר בחוזים עתידיים, בהחלפות או במסחר באופציות. מפעיל מאגר סחורות (CPO) הוא שומר הסף: ה-CPO אחראי על שידול משקיעים להצטרף למאגר ולניהול הכסף שהושקע.

מסחר דרך מאגר סחורות יכול לתת לך יותר כוח קנייה מאחר שמשקיעים מרובים תורמים כספים. המשקיעים שותפים גם ברווחים וגם בהפסדים, כך שהיכולת שלך להרוויח כסף בדרך זו יכולה להיות תלויה בכישורים ובמומחיות של CPO. מסיבה זו, חשוב לבצע את בדיקת הנאותות המתאימה.

רוב ה-CPOs צריכים להיות רשומים ב- National Futures Association (NFA). אתה יכול לבדוק את מצב הרישום והרקע של CPO באמצעות אתר ה-NFA.

סיכוני שוק המניות
בעוד שסיכון סחורות הוא גורם כאשר שוקלים השקעה בחוזים עתידיים על סחורות, חשוב להבין שכל ההשקעות נושאות סיכון . לדוגמה, מניות יכולות לצבור ולאבד ערך כאשר החברות המנפקות אותן מתפקדות טוב או גרוע. זו תמיד אפשרות להפסיד את כל הכסף שהושקע בהשקעה בבורסה במקרה של ירידה רצינית בשוק או מיתון.

כמובן, תנודתיות מסוימת בשוק היא נורמלית לחלוטין - ואפילו בריאה. ולמרות שאף אחד לא יכול לחזות את השוק בצורה מושלמת, ניתן לראות כמה נטיות לאורך זמן.

לדוגמה, בעוד שאין מתאם ישיר בין שיעורי הריבית לביצועי שוק המניות, בעבר כאשר הריבית עולה , ביצועי שוק המניות נוטים לרדת. הסיבה לכך היא שחברות, כמו אנשים פרטיים, יכולים להיות מתומחרים מלקיחת הלוואות שהן זקוקות להן להמשך הצמיחה והביצועים של העסקים שלהן, מה שאולי אומר שיש להן פחות כסף כדי להשקיע מחדש או להיחשב כרווח.

ובמהלך משברים עולמיים גדולים, כמו ההתפרצות האחרונה של נגיף הקורונה החדש, השווקים יכולים לפעמים לחוות מערבולת וירידה משמעותית.

מציאות הסיכון אינה סיבה לוותר על השקעה לחלוטין, שכן השקעה היא עדיין אחת הדרכים החזקות ביותר להגדלת עושר.

ניהול סיכוני סחורות באמצעות גיוון
גיוון פירושו שמירה על מגוון סוגים וסוגי נכסים שונים - למשל מניות, אג"ח, סחורות וניירות ערך אחרים - וגם להבטיח שההשקעות בתוך סוג מסוים מגיעות מחברות ותעשיות שונות.

בדרך זו, אם (וכאשר) תנודתיות השוק תתרחש, המשקיעים יהיו ביצים שלהם במגוון סלים, מה שעשוי לעזור להפחית את הסיכון להפסדים תלולים אם מגזר בודד יהפוך לתנודתי מדי.

שמירה על תיק מגוון עשויה להיות השקעה במניות ממגוון רחב של חברות שונות בעלות תכונות שונות.

לדוגמה, משקיעים עשויים לבחור במניות קטנות, בינוניות או גדולות, המגדירות חברות על סמך הערך הכולל של שווי השוק שלהן (הערך הכולל במזומן של המניות המצטיינים שיש לחברה בשוק). משקיעים עשויים גם לבחור להשקיע בחברות מתעשיות שונות, כגון טכנולוגיה, אנרגיה מתחדשת, תקשורת או שירותי בריאות.

לצד הכללת ריבוי סוגי חברות ומניות, משקיעים יכולים גם לרפד את התיקים שלהם בסוגי נכסים נוספים, כמו אג"ח ממשלתיות או - ניחשתם נכון - סחורות.

מכיוון שנכסים אלו מתפקדים לעיתים בניגוד לשוק, הם יכולים להיות דרך טובה לאזן השקעות במניות.

דרך קלה אחת להשיג הרבה גיוון עם מאמץ קטן יחסית היא להשקיע בתעודות סל וקרנות נאמנות.

גיוון באמצעות תעודות סל וקרנות נאמנות
תעודות סל וקרנות נאמנות שונות במקצת, אך פועלות במידה רבה באותו האופן: הן סלי נכסים, כמו מניות ואג"ח, המאפשרים למשקיע לרכוש חלק קטן מהשוק בקנייה אחת.

תעודות סל, או קרנות נסחרות בבורסה, ניתנות לקניה ולמכירה בדיוק כמו מניות, ועשויות לעקוב אחר מדד קיים ידוע כמו S&P 500. תעודות סל יכולות להכיל מגוון סוגי נכסים שונים, כולל סחורות כמו גם מניות ומניות. אג"ח, ובדרך כלל מציעים יחסי הוצאות נמוכים, מכיוון שהם עשויים שלא להיות מנוהלים באופן פעיל ואינם דורשים כל כך הרבה עמלות סחר או תיווך.

קרנות נאמנות דומות לתעודות סל במגוון הנכסים שלהן, אך בניגוד לתעודות סל, קרנות נאמנות נרכשות ונמכרות רק פעם ביום, בתום המסחר. קרנות נאמנות מנוהלות לעתים קרובות באופן פעיל על ידי צד שלישי, מה שעשוי להציע נוחות מסוימת למשקיעים, אך נוטה לשאת יחס הוצאות גבוה יותר מזה שניתן למצוא בתעודת סל דומה.

הטייק אווי
מסחר בסחורות הוא אסטרטגיה בסיכון גבוה שעשויה לעבוד טוב יותר עבור משקיעים שיש להם נוחות רבה יותר עם סיכון, לעומת אלה שמרניים יותר. חשיבה דרך סבילות הסיכון, יכולת הסיכון וציר הזמן להשקעה שלך יכולה לעזור לך להחליט אם יש טעם להשקיע בסחורות.
 

חכם ותם

משתמש פעיל
איפה הטעות?
בלי להכנס לאיפה הטעות..
תסתכל על הסכומים, השקעת כמו מליונר גדול, ונבהלת מכל שקל כמו דלפון;)
השקעת יותר ממליון דולר בעצם קרוב ל4 מליון ש"ח
והפסדת 5500 ש"ח
זה פחות מ 1.5 עשיריות האחוז :LOL:
 

blue eagle

משתמש פעיל
בלי להכנס לאיפה הטעות..
תסתכל על הסכומים, השקעת כמו מליונר גדול, ונבהלת מכל שקל כמו דלפון;)
השקעת יותר ממליון דולר בעצם קרוב ל4 מליון ש"ח
והפסדת 5500 ש"ח
זה פחות מ 1.5 עשיריות האחוז :LOL:
אל דאגה אני אוחז ב1700 הפסד.
 

צופר הנעמתי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
@אלי8888 , האם בין ההימורים שלך יש את מניית פריון?
(בחו"ל סימבול: PERI )
הם ירדו בדוחות מעל 20 אחוז בגלל צפיות לרווחיות יתר.
אם אני מסתכל על פונד יש שם הכנסה צומחת בקביעות (קישור) ומכפיל 9 שזה בהחלט נמוך.
אממה... המניה לא מתרוממת כבר חודש לאחר הצניחה.
מה דעתך יש שם בשר?
לידיעת הקוראים: לא לשכוח שזה אשכול הימורים ולא המלצות.
 
נערך לאחרונה ב:

אלי8888

משתמש פעיל
@אלי8888 , האם בין ההימורים שלך יש את מניית פריון?
(בחו"ל סימבול: PERI )
הם ירדו בדוחות מעל 20 אחוז בגלל צפיות לרווחיות יתר.
אם אני מסתכל על פונד יש שם הכנסה צומחת בקביעות (קישור) ומכפיל 9 שזה בהחלט נמוך.
אממה... המניה לא מתרוממת כבר חודש לאחר הצניחה.
מה דעתך יש שם בשר?
לידיעת הקוראים: לא לשכוח שזה אשכול הימורים ולא המלצות.
לא עקבתי אחריו אבל בדקתי עכשיו מלמעלה ואציין כמה נקודות.

1. נראה שהמשקיעים מאוד כועסים וגם לא סומכים על ההנהלה. (לא כיף להשקיע בכזאת חברה כשהמניה יכולה לרדת רק בגלל האוירה).
2. המניה אמנם ירדה ב40% השנה אבל היא עדיין אחרי עליה של למעלה מ700% ב5 שנים האחרונות.
3. מכפיל 9 בהחלט נמוך בהשוואה ל15 בשאר הסקטור.
4. נראה שהרבה מהשווי של החברה תלוי בחוזה שיש להם עם מיקרוסופט [ושאר הלקוחות במגמת ירידה] ועוד כמה חודשים החוזה אמור לפוג ולכן במידה ומיקרוסופט לא יחדשו את החוזה (ויש דיבורים כאלו) המניה עלולה לצנוח ב50% ולהיפך יכולה לעלות ב50%.
5. לדעתי (וכפי שכתבת זה בעיקר הימור) מכיוון שהדוחות עוד חודש ולדעתי לקראת הדוחות היא תעלה (אולי גם בדיווח עצמו) אז אם אתה רוצה להמר בקטנה הייתי קונה עכשיו ומוכר לקראת הדוחות אולי גם קצת אחרי (אם אתה רוצה לעלות את ההימור עוד שלב) ואם אתה מוכן להסתכן על 50% לכאן או לכאן תחכה לחוזה עם מיקרוסופט.
אני עדיין לא החלטתי אם אני אקנה... בעז"ה אודיע כאן במידה וכן.
בהצלחה לכולם.
 

צופר הנעמתי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
@אלי8888 מה התובנה שלך על לייבפרסון (lpsn)?
חברה שנסחרה לפני שנתיים ב-70 דולר והיום בדולר.
החברה מכניסה המון כסף אבל לא יודעת לתרגם את זה לרווח נקי.
שנים שהיא מפסידה כסף והענישו אותה בצדק ( מה הם נזכרו רק עכשיו?! אני לא יודע).
השאלה האם אתה מהמר שיש לה תקומה או שהיא בדרך לפח האשפה?
נ.ב. היא מתעסקת בתחום הצ'אטבוט וניזוקה מהתקדמות הבינה מלאכותית.
 

אלי8888

משתמש פעיל
@אלי8888 מה התובנה שלך על לייבפרסון (lpsn)?
חברה שנסחרה לפני שנתיים ב-70 דולר והיום בדולר.
החברה מכניסה המון כסף אבל לא יודעת לתרגם את זה לרווח נקי.
שנים שהיא מפסידה כסף והענישו אותה בצדק ( מה הם נזכרו רק עכשיו?! אני לא יודע).
השאלה האם אתה מהמר שיש לה תקומה או שהיא בדרך לפח האשפה?
נ.ב. היא מתעסקת בתחום הצ'אטבוט וניזוקה מהתקדמות הבינה מלאכותית.
לדעתי לא לגעת. Penny stock גרוע (ולמי שמחזיק אני גם הייתי מוכר)
4 דוחות כבר בהפסדים והתחזית עוד יותר גרועה מהעבר.
על מניות כאלה נאמר don't try catching a falling knife. (אפשר להיעזר Google translate)
וככלל אני משתדל לא להתקרב למניות שהשווי שוק שלהם פחות מ200 מיליון דולר.
 

פרוגיסט +

משתמש צעיר
לדעתי לא לגעת. Penny stock גרוע (ולמי שמחזיק אני גם הייתי מוכר)
4 דוחות כבר בהפסדים והתחזית עוד יותר גרועה מהעבר.
על מניות כאלה נאמר don't try catching a falling knife. (אפשר להיעזר Google translate)
וככלל אני משתדל לא להתקרב למניות שהשווי שוק שלהם פחות מ200 מיליון דולר.
חלק מהמניות שהמרת עליהם בתחילת האשכול נסחרים בפחות מ 5$...
 

אלי8888

משתמש פעיל

אלי8888

משתמש פעיל
להלן תוצאות לאחר חודש:
עוד ברשימה שלי לשנה הקרובה:
Avdl
Mrvl
avgo
Mdb
Cgen
Tgt
Aip
Mu
Sgh
Cpa
Syna

הראשונים ברשימה מדווחים רווחים בימים הקרובים.(מי שמתכנן לקנות ואח"כ למכור במקרה שיורד שלא יכנס!!! מי שנכנס זה בתנאי שלא נוגע בזה לפחות שנה ואז בדר"כ בחברות טובות זה עולה חזרה)

ושוב חלקם נמצאים בתיק שלי וחלקם אני רק מהמר עליהם.
Clsk
Bitx
Mbly (מובילאיי) ירד בכ50% לאחרונה ללא סיבה מוצדקת.
Smci
Intc
Amd למרות שרק היום זינק ב10% (מתחרה בnvda)
Dell

גילוי נאות- אני מחזיק את כל הנ"ל (חלקם בסכומים קטנים בשביל הספורט) ואני ברווח ב"ה.
Avdl 34%
Mrvl 5%
avgo 2.8%
Mdb -19%
Cgen 0%
Tgt 17%
Aip 13%
Mu 31%
Sgh 26%
Cpa 7%
Syna -2
Clsk 17%
Bitx 23%
Mbly 23%
Smci 23%
Intc 5%
Amd 2%
Dell 22%

ממוצע של 13% תוך חודש
בהשוואה לS&P500 שעלה 3.6% ולנסדאק שעלה 2.7% בתקופה המקבילה.

ו2 מניות שהמלצתי שלא לקנותם
aapl -5.5%
tsla -13%

אבל חברה לא להתלהב בהימורים לפעמים גם מצליחים...
 

צופר הנעמתי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ו2 מניות שהמלצתי שלא לקנותם
aapl -5.5%
tsla -13%

אבל חברה לא להתלהב בהימורים לפעמים גם מצליחים...
ספיציפית על טסלה זה נטו הימור.
כי אף פעם לא ראיתי רציונל בחברה של מאסק.
הוא יכול יום אחד להשמיד את טוייטר ויום אחד להחליט שהוא מעיף לגובה את טסלה.
אחי המושקע בטסלה ניסה לעניין אותי כשהמניה ירדה ל-180.
ובגלל הנ"ל לא התפתתי לו.
אגב במחיר של שבוע שעבר 160 (תמיכה כפולה) היית נכנס?
אני יושב ומסתכל בחוץ.
 

אלי8888

משתמש פעיל
גם אני כבר כתבתי דברים על טסלה למעלה ברוח דומה...
כפי שכבר כתבתי אני קניתי לפני כמה שנים מניות בטסלה ויש לי כלל שדברים שאני מחזיק לטווח ארוך אני לא נוגע בהם למרות שאני חושב שהם יפלו (ולכן למרות שהמרתי שזה יפול בכ"ז לא מכרתי) לכן אני לא רואה צורך לקנות עוד ואני גם רק מסתכל מהצד.
 

אלי8888

משתמש פעיל
@אלי8888
תודה על הזמן שאתה משקיע בשביל לעדכן אותנו,
מה דעתך שתתן רשימה או רשימה חלקית של המניות שאתה מהמר עליהם בחודש הקרוב?
אחרי שהצלחתי פעם שעברה אני לא רוצה להמר שוב שמא אני יפדח ויפסיד את המוניטין שלי...
סתם... בעז"ה אולי אם יהיה לי זמן. (למרות שאני מתלבט מכיוון שאחרי ההצלחה הנ"ל יש לי הרגשה שאנשים יקנו את המניות שאני מהמר עליהם ואז הם יפסידו את כספם והם לא יקלטו שזה רק הימור)
 

דף וצבע

משתמש רשום
(למרות שאני מתלבט מכיוון שאחרי ההצלחה הנ"ל יש לי הרגשה שאנשים יקנו את המניות שאני מהמר עליהם ואז הם יפסידו את כספם והם לא יקלטו שזה רק הימור
הפוך.. יפסידו!, ואז יבינו שזה רק... הימור.

וזה הזדמנות לומר תודה על התוכן המחכים שאתה מעלה.
 

פרוגיסט +

משתמש צעיר
(למרות שאני מתלבט מכיוון שאחרי ההצלחה הנ"ל יש לי הרגשה שאנשים יקנו את המניות שאני מהמר עליהם ואז הם יפסידו את כספם והם לא יקלטו שזה רק הימור)
עם האחריות הזאת אתה גורם שיקחו אותך דווקא יותר ברצינות... קצת אחריות...:)
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  26  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה