חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חבורה צעדה לבד
נקראו ביד בדד
הלכו כה נראו באי בודד
בקצוות שבע וכפל אחד
שני העביר אחד מהגלגלים
תמורת לבו נתן בהבלים
לב שלישי שוב לא הרעים
ודי. אי. הם נקראים
אחד בשריקה היו מוסיפים
וגילו זהב בין כספים
שני ראשונים הלכו נרגשים
ונראו לפני שבעה חדשים
קמצן ניצב לו אחר השביה
ששה נסתרים לא באו לחוויה
והנה אוהב בין משפתיים
לב מצא חן ליד שפתיים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חבורה צעדה לבד
נקראו ביד בדד
למטהר
וְצִוָּה הַכֹּהֵן וְלָקַח לַמִּטַּהֵר שְׁתֵּֽי צִפֳּרִים. - ויקרא יד, ד' מילה רביעית.
הלכו כה נראו באי בודד
בקצוות שבע וכפל אחד
המטהר - ל' פחות כה = ה'.
וְהִזָּה עַל הַמִּטַּהֵר מִן הַצָּרַעַת שֶׁבַע פְּעָמִים.
וְכִבֶּס הַמִּטַּהֵר אֶת בְּגָדָיו וְגִלַּח אֶת כָּל שְׂעָרוֹ וְרָחַץ בַּמַּיִם וְטָהֵר וְאַחַר יָבוֹא אֶל הַֽמַּֽחֲנֶה וְיָשַׁב מִחוּץ לְאָֽהֳלוֹ שִׁבְעַת יָמִֽים.
הַמִּטַּהֵר וְאֹתָם לִפְנֵי ד' פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵֽד - מילה שביעית מהסוף.
שני העביר אחד מהגלגלים
תמורת לבו נתן בהבלים
לב שלישי שוב לא הרעים
ודי. אי. הם נקראים
המטהר - מ' שווא בלי דגש, ט' בלי דגש
וְהֶֽעֱמִיד הַכֹּהֵן הַֽמְטַהֵר אֵת הָאִישׁ - ויקרא יד, יא.
אחד בשריקה היו מוסיפים
וגילו זהב בין כספים
ומטהר - ה' ועוד אחד שווה ו'.
וְיָשַׁב מְצָרֵף וּמְטַהֵר כֶּסֶף וְטִהַר אֶת בְּנֵי לֵוִי וְזִקַּק אֹתָם כַּזָּהָב וְכַכָּסֶף.
שני ראשונים הלכו נרגשים
ונראו לפני שבעה חדשים
טהר - אותיות ומ ירדו.
וּקְבָרוּם בֵּית יִשְׂרָאֵל לְמַעַן טַהֵר אֶת הָאָרֶץ שִׁבְעָה חֳדָשִׁים.
קמצן ניצב לו אחר השביה
ששה נסתרים לא באו לחוויה
והנה אוהב בין משפתיים
לב מצא חן ליד שפתיים
טהר - שווא קמץ. ו' נמצאת רק בסוגריים.
אֹהֵב (טהור) טְהָר לֵב חֵן שְׂפָתָיו רֵעֵהוּ מֶלֶךְ.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הלכו כה נראו באי בודד
בקצוות שבע וכפל אחד
המטהר - ל' פחות כה = ה'.
וְהִזָּה עַל הַמִּטַּהֵר מִן הַצָּרַעַת שֶׁבַע פְּעָמִים.
וְכִבֶּס הַמִּטַּהֵר אֶת בְּגָדָיו וְגִלַּח אֶת כָּל שְׂעָרוֹ וְרָחַץ בַּמַּיִם וְטָהֵר וְאַחַר יָבוֹא אֶל הַֽמַּֽחֲנֶה וְיָשַׁב מִחוּץ לְאָֽהֳלוֹ שִׁבְעַת יָמִֽים.
הַמִּטַּהֵר וְאֹתָם לִפְנֵי ד' פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵֽד - מילה שביעית מהסוף.
בקצוות בדרך כלל הכוונה להופעה הראשונה והאחרונה. אז לא צריך שלשה פסוקים.
ומנין ההופעות כבר כתוב כאן.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הלכו כה נראו באי בודד
בקצוות שבע וכפל אחד
וְהִזָּה עַל הַמִּטַּהֵר מִן הַצָּרַעַת שֶׁבַע פְּעָמִים.
וְכִבֶּס הַמִּטַּהֵר אֶת בְּגָדָיו וְגִלַּח אֶת כָּל שְׂעָרוֹ וְרָחַץ בַּמַּיִם וְטָהֵר וְאַחַר יָבוֹא אֶל הַֽמַּֽחֲנֶה וְיָשַׁב מִחוּץ לְאָֽהֳלוֹ שִׁבְעַת יָמִֽים.
הַמִּטַּהֵר וְאֹתָם לִפְנֵי ד' פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵֽד - מילה שביעית מהסוף.
בקצוות בדרך כלל הכוונה להופעה הראשונה והאחרונה. אז לא צריך שלשה פסוקים.
ומנין ההופעות כבר כתוב כאן.
בהעדר תגובה מפני מצוות שהזמן גרמן, אתכבד להשלים:
נראו באי בודד, היו בי"א הופעות.
בהופעה הראשונה הופיע הפסוק המצוטט למעלה, ובאחרונה הפסוק הזה:
אֵת אֲשֶׁר תַּשִּׂיג יָדוֹ אֶת הָאֶחָד חַטָּאת וְאֶת הָאֶחָד עֹלָה עַל הַמִּנְחָה וְכִפֶּר הַכֹּהֵן עַל הַמִּטַּהֵר לִפְנֵי יְקֹוָק:
והרי לנו 'כפל אחד'.
תשע נקודות ל @sl disign ונקודה אחת לי..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
קבוצת רעים מתרועעים
במקום אחד מתראים
הסירו ראשם ובארבעה הם חונים
אצל ברזל ומלך וממלכות גבעונים
שוב הראש מהם נבדל והנה הם בדל
כח ועז הקיפום ראשונה
נתן ואחיו נראו באחרונה
הוסרו מרכבות יהודי עמד בפתח
תחת רעהו חרק, חיזק לבו במתח
אשת עם היפך ראו לנגדם
בשני מקומות היתה לצידם
הוסיפו גלגל והופעתם נשמעת
בין דכאונו של יואל ליד מבצעת
יהודי נתקמץ, לב חברו נדם
צדיק ורשעים נתעו לנגדם
ראש חלום חלם, בלב מלא ניצב
והנה דברים רבים והבל התייצב
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
קבוצת רעים מתרועעים
במקום אחד מתראים
וּמִיֶּתֶר הַשֶּׁמֶן אֲשֶׁר עַל-כַּפּוֹ
הסירו ראשם ובארבעה הם חונים
אצל ברזל ומלך וממלכות גבעונים
מִיֶּתֶר הָרְפָאִים הִנֵּה עַרְשׂוֹ עֶרֶשׂ בַּרְזֶל
מֶלֶךְ הַבָּשָׁן מִיֶּתֶר
מַמְלְכוּת עוֹג בַּבָּשָׁן אֲשֶׁר-מָלַךְ בְּעַשְׁתָּרוֹת וּבְאֶדְרֶעִי הוּא נִשְׁאַר מִיֶּתֶר
וְהַגִּבְעֹנִים לֹא מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֵמָּה כִּי אִם-מִיֶּתֶר
שוב הראש מהם נבדל והנה הם בדל
יֶתֶר
מופיע ד''ל פעמים בתנ''ך
כח ועז הקיפום ראשונה
נתן ואחיו נראו באחרונה
כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת וְיֶתֶר עָז
יֶתֶר הָעָם נָתַן בְּיַד אַבְשַׁי אָחִיו
הוסרו מרכבות יהודי עמד בפתח
תחת רעהו חרק, חיזק לבו במתח
אשת עם היפך ראו לנגדם
בשני מקומות היתה לצידם
האות י' בפתח, ת' בחיריק עם דגש
אשתמע(עם הפוך)
וְאֶת-יַתִּר וְאֶת-מִגְרָשֶׁהָ וְאֶת-אֶשְׁתְּמֹעַ
אֶת-יַתִּר וְאֶת-אֶשְׁתְּמֹעַ
הוסיפו גלגל והופעתם נשמעת
בין דכאונו של יואל ליד מבצעת
יָתֵר מֵרֵעֵהוּ צַדִּיק וְדֶרֶךְ
וְיֹאֵל ... וִידַכְּאֵנִי יַתֵּר יָדוֹ וִיבַצְּעֵנִי
יהודי נתקמץ, לב חברו נדם
צדיק ורשעים נתעו לנגדם
יָתֵר ... צַדִּיק וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תתעם
ראש חלום חלם, בלב מלא ניצב
והנה דברים רבים והבל התייצב
דְּבָרִים הַרְבֵּה מַרְבִּים הָבֶל מַה-יֹּתֵר לָאָדָם
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וּמִיֶּתֶר
לפני חללים מחלב עמדו שלשה, חמשה ועשרה ניצבו בתוכם, החליפו מרכבה ובאו כתגובה.
כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת וְיֶתֶר עָז
ההדגשה השניה מיותרת (אם היה ו' היה כתוב..)
אשתמע(עם הפוך)
משום מה, יש לי תחושה שהתחלת לפתור מכאן..
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כיון שהזמן אינו לכל מזומן, אביא חידה קצרה בינתיים:
קבוצת קשישים מהלכת אט
נקראו ביד אצל המצורע
לצד סוף הדלת מקומם מט
אל הבית נכנסו במהרה
תחת שביה רכבים שורקים
והנה מיד אצל הבן מובאים
את הבית ראו הם ממרחקים
נסעו שלשה מתוך השנים
ונראו במקומות שנים
לפני צפורים חיות ושחוטות
ויותר לא הספיקו לנטות
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נשאר:
ואיפה מרומז (בתזריע) שמותר להתגלח בל"ג בעומר, ובג' ימי הגבלה ?
ראיתי מביאים, שלג בעומר לומדים, כי המילה והתגלח הוא פסוק הלג בפרשה, ומהג' הרבתי לומדים לג ימי הגבלה
איפה היה שאלפי אנשים יחד לקו בצרעת (גויים) ?
העניין הוזכר אתמול באשכול חידות תורניות

מי הראשון בהיסטוריה שלקה בצרעת ?
למי מגיע עונש נגע טהור ?
למה מגיע נגעי בתים ? (מעבר לטעם שמובא למצוא את האוצרות)
 
נערך לאחרונה ב:

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כיון שהזמן אינו לכל מזומן, אביא חידה קצרה בינתיים:
קבוצת קשישים מהלכת אט
נקראו ביד אצל המצורע
לצד סוף הדלת מקומם מט
אל הבית נכנסו במהרה
תחת שביה רכבים שורקים
והנה מיד אצל הבן מובאים
את הבית ראו הם ממרחקים
נסעו שלשה מתוך השנים
ונראו במקומות שנים
לפני צפורים חיות ושחוטות
ויותר לא הספיקו לנטות
הרב @כל שם שתרצה , נראה שכולם עסוקים, אז נא, אולי תגלה לי רק איך מתחילים לפתור מבוך פתלתל כזה, גם להולכי רגל מפעם ?
לא נראה לי שהפותרים הקבועים שלך יכעסו על גניבת סיפוק פתירת חידה קטנטנה כזאת...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה