חידה חידה לילדים שלכם (אתם יכולים לנסות גם)

נחמן ג

משתמש פעיל
חידה מאתגרת לראש חזק.

לפניך 12 משקולות, משקל כל אחת היא קילו, למעט משקולת אחת ששוקלת או חצי קילו או קילו וחצי.
קח מאזניים ובתוך 3 שקילות בלבד! עליך לדעת איזו משקולת שונה, וכמה היא שוקלת (האם חצי קילו או קילו וחצי)

שימו לב: עליכם לומר מראש איזה 3 שקילות אתם תבצעו, כלומר אילו משקולות יונחו על המאזניים בכל צד, בשלושת השקילות. כך שבסוף סדרת פעולות אלו תדעו את התוצאה.

(כמובן שאין אפשרות לראות בכמה צד אחד יותר כבד מהשני אלא רק אפשר לדעת במאזניים איזה צד יותר כבד.

1681402384044.jpeg
 

291

משתמש פעיל
חידה יפה.
1. שקילה של 4 מול 4. אם שווים - הפגום ב-4 הנותרים ואז שקילה של 2 נגד1 ועוד אחד תקין. ואז אם המשקל שווה הפגם ביחיד שלא נשקל כלל ואז שוקלים אותו למול תקין לדעת משקלו. ואם המאזניים אינם שוים הפגום הוא מהשלושה, ואז מוציאים אחד (לא משנה איזה) מהפגומים החוצה. אם הוצאת את ההוא שליד התקין, אזי שקול את ה-2 שהיו עד עכשיו יחדיו אחד מול השני (וידוע כבר המשקל מקודם אם קלים אם כבדים) ואם שווים הם אז הפגום הוא המוצא,.(וידוע משקלו מקודם) ואם הוצאת אחד מה-2 ההספיקות שהיו יחדיו, אזי לאחד את 2 הספיקות משני הצדדים ולשקול אותם למול 2 וודאים. (אם כבדים אז הפגום הוא מי שהיה גם קודם כבד וכן להיפך).

נחזור להתחלה במקרה שה-4 מול 4 אינם שווים:
נוציא 2 כבדים וקל. נוסיף תקין במקום אחד הקלים שהוצאנו ונחליף כבד אם קל כלומר, המאזניים ייראו כך:
תקין כבד וקל למול קל קל וכבד. (כמובן אני קורא להם בשמות - ביחס לשקילה ראשונה).

אם המשקל נשאר זהה - הפגום הוא באלו ה-3 שהוצאו.
ואז שוקלים 1 קל ו1 כבד למל 2 תקינים. אם המשקל שווה אז הפגום הוא הכבד שלא נשקל ( קילו). אם המשקל קל אז הפגום הוא הקל הנשקל והוא חצי קילו ואם כבד הפגם בכבד והוא שוקל 1.

אם המשקל נוטה כך:

צד ימין צד שמאל
התקין כבד וקל = כבדים, והקל קל וכבד = קלים

הפגומים הוא או הכבד בצד ימין או אחד מהקלים בצד שמאל. ואז בשכילה של כבד וקל יחד למול 2 תקינים תדע מיהו הפגום וכמה משקלו. אם נהיה קל אז הפגום הוא הקל ומשקלו = חצי קילו, וכן להיפך. ואם שווים אז הפגום הוא הקל שלא שקלנו עכשיו והוא= חצי קילו.

ואם המשקל כך:

צד ימין צד שמאל
התקין כבד וקל = קלים, והקל קל וכבד = כבדים

הפגומים הוא או הקל בצד ימין או הכבד בצד שמאל. ואז בשכילה של שתיהם יחד למול 2 תקינים תדע מיהו הפגום וכמה משקלו. אם נהיה קל אז הפגום הוא הקל ומשקלו = חצי קילו, וכן להיפך.

ממש לא לילדים
אם יש אי בהירות, אפרט יותר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה