דיון והאיש משה עניו מכל אדם - האם אין זו גאווה?

מצב
הנושא נעול.

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יש לי התנגדות והתלבטות סביב הכתיבה של עצמי, החלטתי לפרסם בכל זאת את המאמר מתוך הבנה שגם אם מדובר בדברים לא מדויקים הקוראים מספיק חכמים כדי להחליט מה מתאים ומה פחות, ומתוך הבנה שאם בורא עולם שולח לאדם איזו תובנה או הארה טוב להעביר את הדברים.

ומבחינתי אפשר להעביר את הדברים הלאה גם בלי קרדיט. שנזכה לגאולה שלימה במהרה, אמן!

*


משה רבינו כתב על עצמו את הפסוק הבא: "והאיש משה ענו מכל האדם".

האם זו לא גאווה?

לפי התשובה המקובלת הוא הכיר בכוחות של עצמו ולהכיר במי שאתה זה לא גאווה.


אם נתבונן נראה שצדיקים נוספים תיארו את הכוחות שלהם:

רבי נחמן אמר על עצמו: "אני פלא... חידוש כמוני לא היה מעולם".

גם הרבי מחב"ד אמר או רמז שהוא המשיח.

וכאן שוב נשאלת השאלה אם זו לא גאווה.

התשובה נמצאת בכך שגדולי האומה שלנו ידעו שכל אדם חי לעצמו – כך שהוא לא יכול לחיות/למלוך/להורות דבר מה אצל הזולת. (אם כי מצד שני כולנו ערבים זה לזה) בנוסף – בגלל שכל אחד חי לעצמו הרי שאין מושג כזה גאווה אלא זה רק רגש ואין בו אמת. כי האדם לא יכול להיות מעל אף אחד, כי לכל אדם יש נתונים שונים.

אם כך – כיצד מנהיגי האומה מנהיגים אותנו?

התשובה – נקודת הצדיק.

כשמשה רבינו כתב על עצמו "עניו" הוא בא להעיד שהוא כבש את פסגת הענווה וכל אדם שרוצה להיות כמותו להגיע לדרגה שלו – זה אפשרי אם הוא יהיה עניו.

ובגלל שלהיות עניו מכל אדם זה גאווה גדולה – הרי שמדובר בנקודת 'ביטול' עצמי. (ושמעתי בהרצאה - איך אדם ידע אם הוא בענווה נכונה – אם יש שמחה בגלל הענווה אפשר להבין שזה ביטול נכון ואמיתי).

כשרבי נחמן אמר שהוא פלא גדול ואין חידוש כמותו – זה נקודת הצדיק שלו.

הוא השיג בעמל רב את נקודת החידוש וההתחדשות וכל אדם שרוצה לזכות בכך יכול להשיג זאת בקלות מעתה והלאה, על ידי לימוד תורתו.

כשהרבי מחב"ד אמר או הסכים עם האמירה שהוא המשיח הוא בא להעיד שהוא השיג את נקודת המשיח בעולם – שזה שליחות ללא פשרות וללא התחשבות בשום כח שבעולם – וכך אדם שיזכה ללמוד את תורתו ולהתחבר לדמותו יזכה ביתר קלות לממש את יעודו ולגאול את עצמו וממילא את העולם.

למה צריך בעולם אנשים שישיגו השגות כדי שכל העם יזכה לכך? בגלל שכל אדם הוא עולם, הרי שהעולם נמצא בתוכנו בקטן, כך שאם התורה מבקשת למחות את זכר עמלק – כידוע שהציווי הוא בעיקר למחות את עמלק שבתוכנו.

וכן אם יש בעולם אנשים שהאידיאל שלהם זה לגנוב - אז למרבה הצער הם נמצאים גם בתוכנו ועלינו לתקן אותם.

ואם יש בעולם – או היה בעולם צדיק – הרי שהכח שלו עצום וקיים בתוכנו ועלינו להשיג את הנקודה שלו על ידי חיבור לעבודתו בעולם.

ויותר מכך – בגלל שכל אחד מאיתנו יחודי הרי שיש בכוחו להשיג השגה או לחדש משהו בעולם מתוך עבודתו – והדבר הזה ישפיע על העולם כולו באופן רוחני.

ההבדל בין רשעים לצדיקים:

רשעים פועלים בעולם נקודה של רשע- שצריך למחות ולתקן

צדיקים פועלים בעולם נקודה של צדיק – שצריך ללמוד ולהתחבר.

בסוגריים נראה שכשמבקשים 'קרב יום שהוא לא יום ולא לילה' הכוונה שיגיע היום בו לא יהיה מושג של רשעים וצדיקים כי 'ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד' זה כאשר הבריאה כולה תכיר במלכותו יתברך ותתבטל לפני בורא עולם ותפעל ללא הפסקה לקיים את רצונו, אז היום והלילה לא יהיו קיצוניים, כי הכל יהיה מאוזן.

דוגמאות לצדיקים שפעלו את הנקודה שלהם:

רחל אמנו – הסמל של הדמעות והתחינה : "מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה". התפילות של אם על בניה התחילו אצלה.

כל שבט זכה לפסוקים שהגדירו את הכח בו פעל וחידש בעולם.



לכל אחד מאיתנו יש נקודה שהוא יכול לפעול ולקדם איזה חידוש או הארה או תיקון ובכך להפוך לנקודת אור שתנציח את עבודת המידות הספציפית ותרומתו לעולם.

הבשורה הטובה – שכנראה לא צריך להיות מפורסמים בשביל שאותה נקודה תאיר. כי העבודה של הצדיקים משפיעה באופן מהותי על העולם. כך שזה לא ממש משנה אם מתפרסמים או לא, אם כי יש צורך לפרוץ הלאה ולהפיץ ככל שיותר.

זו נקודת איזון משמעותית בין לזכור שהמטרה היא התכנסות פנימה ויחד עם זה לא להסתפק בפנימיות אלא לפרוץ החוצה ככל שניתן.

יתכן שבדור שלנו או בדור הבא נצטרך להיות כמו בינה מלאכותית - בתחום של עבודת המידות – יש לנו יכולת לקחת את המידות והנקודות של צדיק שנקנו בעמל וביזע גדול ולהשתמש בהם למימוש העצמי שלנו.

כל המידות לרשותנו – חידוש, ביטול עצמי, משיחיות, גבורה, תפילה, בטחון ואמונה וכו'.

מה שצריך זה ביטול עצמי שהוא הבסיס לקבל את התורה האישית שלנו.

בתור אחת שבעבר התודעה שלה היתה במקום הזה של 'מה יגידו עלי', ככל שאני לומדת עד כמה באמת אף אחד לא אומר עלי כלום והכל בדמיון שלי – אני מבינה כמה אנחנו מפספסים את החיים האמיתיים של חיבור ויצירתיות – לטובת כל הדמיונות הללו שבאיזה שהוא מקום יש אנשים שמתבוננים עלינו וחושבים עלינו, או שאנחנו צריכים לשאוף להגיע למקום בו אנשים יסתכלו עלינו.

כי כל אדם, מטבעו, חושב רק על עצמו והתפקיד של כל אחד זה לעשות את המקסימום שלו בעולם כדי להתפתח ואולי לפתח את הסביבה והחברה, ולתרום לסביבה מכשרונו (גם אם הסביבה לא מתעניינת – זה לא אמור לעניין אותו כי ההשתדלות היא לפעול ולעשות ולהפיץ ולא לקבל את התעניינות הסביבה – שכבודה במקומה מונח אבל היא לא המטרה).

כשאנחנו צריכים לרצות לפתח את החברה זה מתוך מקום אינטרסנטי כי יש לנו אינטרס עליון שהחברה תתנהל כמו שצריך, כי זה יתרום לרווחה האישית שלנו.

לכן כל אדם שהוא בעמדת השפעה (וגם אם אין לו עמדת השפעה...) טוב יהיה אם יחשוב תמיד בגדול ויפתח את העיניים לראות הלאה, מה אפשר לתקן, מה בעולם צריך לשפר, איפה אני יכול לתרום, והכל בלי לצפות לתמורה כי את השכר האמיתי יכול רק בורא עולם לתת, ולא אף אחד אחר.

ומכיוון שהעולם גדול וקשה להבין מה העולם צריך - אפשר להתבונן מה אני צריך לתקן? ומתוך תיקון אישי לפעול ולהפיץ הלאה את האפשרויות לתיקון כללי. זה לא פשוט ואפילו מאתגר בהתחלה, אך מעצים מאוד.
 

רואים שקוף

משתמש מקצוען
אין לי העת להרחיב כעת, אך בגמרא בסוף מסכת סוטה מובא על דברי המשנה 'משמת רבי (רבינו הקדוש, רבי יהודה הנשיא) בטלה ענווה', 'אמר רב יוסף, לא תיתני בטלה ענווה, דאיכא אנא', ופירש רש"י, שאני ענוותן, ויעו' שיש פירשו שהיה אמורא בשם זה, שנקרא 'אנא' ונדחה פירושם.
אך העניין בזה הוא פשוט, שיא הענווה היא לדעת מי אני באמת, ובכל אופן לדעת שלא מגיע לי כלום בגלל זה, כי זה לא אני והכל ניחונתי במתנת חינם מאת הא-ל יתברך ויתעלה, זו היא ענווה אמיתית, בשונה מבעל הגאווה, כי הלא המתגאה מתגאה הוא בשל כך שכביכול יש לו יכולות מיוחדות שאין לאחרים, וענווה היא היפך הדבר הזה,
ובפיוט ביום כיפור אנו אומרים 'לכן יתגאה', היינו בגלל שהוא באמת יש לו את כל היכולות, כי הגאווה מצד עצמה אניה מידה מגונה, רק בהיותינו בני אנוש, שאין ביכולתנו לפעול דבר לולא רצונו יתברך, אין לנו במה להתגאות.
והענווה היא, לדעת מי אני באמת, וככל שיש לי יותר מעלות, ואני מכיר בכך שזה מאתו יתברך הרי שאני יותר ענוותן.

ואי הכרה בערך העצמי, נחיתות היא זו.
ואכמ"ל ואי"ה עוד חזון למועד
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אין לי העת להרחיב כעת, אך בגמרא בסוף מסכת סוטה מובא על דברי המשנה 'משמת רבי (רבינו הקדוש, רבי יהודה הנשיא) בטלה ענווה', 'אמר רב יוסף, לא תיתני בטלה ענווה, דאיכא אנא', ופירש רש"י, שאני ענוותן, ויעו' שיש פירשו שהיה אמורא בשם זה, שנקרא 'אנא' ונדחה פירושם.
אך העניין בזה הוא פשוט, שיא הענווה היא לדעת מי אני באמת, ובכל אופן לדעת שלא מגיע לי כלום בגלל זה, כי זה לא אני והכל ניחונתי במתנת חינם מאת הא-ל יתברך ויתעלה, זו היא ענווה אמיתית, בשונה מבעל הגאווה, כי הלא המתגאה מתגאה הוא בשל כך שכביכול יש לו יכולות מיוחדות שאין לאחרים, וענווה היא היפך הדבר הזה,
ובפיוט ביום כיפור אנו אומרים 'לכן יתגאה', היינו בגלל שהוא באמת יש לו את כל היכולות, כי הגאווה מצד עצמה אניה מידה מגונה, רק בהיותינו בני אנוש, שאין ביכולתנו לפעול דבר לולא רצונו יתברך, אין לנו במה להתגאות.
והענווה היא, לדעת מי אני באמת, וככל שיש לי יותר מעלות, ואני מכיר בכך שזה מאתו יתברך הרי שאני יותר ענוותן.

ואי הכרה בערך העצמי, נחיתות היא זו.
ואכמ"ל ואי"ה עוד חזון למועד

קודם כל יישר כח על התגובה.

הכתיבה שלי קצת אגואיסטית לטעמי (כן כן..) ולקרוא את דברי התורה אחרי כל הכתיבה שלי זה כמו מים צלולים אז תודה

שנית חשוב שתדעו שהעובדה שפרסמתי את הדברים זה מעל הטבע כי אני כמובן מכירה בגדולתם של הצדיקים ובתור חרדתית אין מצב שהייתי כותבת או מפרסמת דברים שיכולים אפילו ברמז רחוק להוריד מכבודם. יש לי תחושה לא טובה בגלל זה וחשוב לי לומר שפרסמתי כי התוכן נראה לי שיכול לחדש ולקדם את הקוראים.

אני כמובן מבקשת סליחה אם יש כאן רמז כלשהו אפילו קטן של פחיתות כבוד.


לגבי המשיח - חקרתי את הנושא וקראתי חומר גם של מחקר שלא קשור לחב"ד, ומשם עולה שיש הסתברות גבוהה שהרבי מחב"ד הוא המשיח.

יתכן שזו טעות.. כי אף אחד לא יכול להיות בטוח בכזה נושא, נתפלל שהמשיח יבוא בקרוב ונזכה לגאולה ברחמים והשאלות יזכו לתשובות.

*

ציינתי את דמותו של הרבי מחב"ד כמשיח אפשרי שפעל והשפעתו באופן רוחני כי משום מה נראה לי ברור שהמשיח לא יבוא בדמות מלך וימלוך עלינו. אני מקווה שכן, כי זה מגניב שיש מלך, אבל היהדות כנראה פחות מתחברת לקונספט.

אשמח יחד עם כולם אם יבוא מלך אמיתי שנוכל לסמוך עליו ושיעשה מלחמות ויתקע בשופר וכו' זו התגשמות המשאלות שלנו כעם.

אבל אפשר להבין שזה פחות רצון הבורא. גם לפי דרך המלכתו של שאול המלך כשהעם דרש מלך וגם מאוחר יותר...


והקטע שכל העם - כיחידים - אמורים לממש את יעודם כמשיח יותר נראה סביר לפי היהדות השוללת אלמנטים חיצוניים כאמצעי לקשר עם הבורא ומייקרת את הקשר הפנימי של כל אחד מול הבורא יתברך.


למען האמת זה לא ממש משנה, כי תחשבו אם כל אחד יתייחס לעצמו כאל משיח אמיתי ויתחיל לחשוב איך לקדם את הגאולה... הוא לא יתחשב לא בכסף ולא בכבוד ולא בשום כח שבעולם... כמובן הוא צריך שאיפות טובות ולא לפוצץ את המסגד בהר הבית, אלא יותר בקטע של מימוש כשרונות, או מימוש יכולות כלכליות למטרות טובות או לתקן חוסר צדק וכו' וכו'

אם יהיו הרבה אנשים עם תודעה של משיח (זה קורה אגב, יש הרבה אנשים שמתארים את המימוש העצמי שלהם כתחושה משיחית והם- כמעט כולם -מספרים על חיבור לדמותו של הרבי מחב"ד. ביניהם מכרה שלי שלמרות שהיא לא שייכת לחסידות כלשהי הטלפון והמייל שלה מסתיימים בספרות 770 והיא סיפרה לי שבתחילת דרכה כמנטורית היא התחברה לדמותו של הרבי ושאבה השראה).

כך שיתכן שהגאולה מתחוללת כבר ומה שצריך זה שנזכה להמליך את הבורא שזה אומר להמליך אותו עלינו בפנימיות שלנו, באופן שרק הוא ימלוך עלינו ולא כל כח חברתי או אחר.


כמובן שאם הדברים פחות נראים לכם זה בסדר כי מדובר בהשערות וצריך הרבה תפילות כדי שנזכה לאור הגדול ולגאולה השלימה

באותו נושא ראוי להזכיר את התגובה של ה' כשמשה רבינו ועם ישראל צעקו על שפת הים: "מה תצעק אלי דבר את בני ישראל ויסעו".
הוכחה לכך שבורא עולם מצפה מאיתנו לפעול, ליסוע הלאה. גם אם זה לכיוון המדבר. (ובדרך למימוש עצמי יש מדבר משמעותי...) בכל אופן הציווי להתקדם, בלי להתחשב יותר מידי במהמורות שיש בדרך, הוא ברור.
המטרה היא עולם מתוקן וזה יתחיל אצל כל אחד מאיתנו, וימשיך הלאה.
אפילו אם אדם אחד יחיד מתחיל לצאת למסע של גאולה אישית - הוא יכול באותו מסע לגאול את כל הסביבה. כי דרכו של האור לגדול ולהאיר.
שנזכה בעז"ה להיות מוארים ולהאיר. כי עמך מקור חיים ובאורך נראה אור. אמן.
חנוכה שמח, ותודה לכל הקוראים.

לפעמים אני אומרת לעצמי, די כבר לכתוב, ובטח לא בפרוג. מילא אם היתה לי רשימת תפוצה במייל, אבל כאן אף אחד לא ביקש ממני לכתוב ואולי זה מייגע סתם את הציבור... אז אני מזכירה לעצמי שאף אחד לא חייב לקרוא, זה בחירה של כל אחד, ושנית מדובר בתכנים מועילים. אם כי התחלתי להבין שאני חוזרת על אותם דברים בשינוי אדרת (מימוש עצמי... כמעט בכל פוסט אני כותבת טיעונים כמה חשוב לממש את הכשרונות, זה בגלל הדרך שעברתי, אבל אני מודעת שיש גבול לכל דבר:) ). תודה לכל הקוראים, בתפילה שהדברים יהיו לתועלת. ולא באתי לחדש כלום, כמובן, אלא לחזק קודם כל את עצמי...
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מקווה שכן, כי זה מגניב שיש מלך, אבל היהדות כנראה פחות מתחברת לקונספט.
התחלתי לקרוא את התגובה, ונעצרתי במשפט הזה.

מה זאת אומרת היהדות לא מתחברת לקונספט?
יש לנו ספר שלם בתנ"ך שמדבר על מלכים.
מי היו שאול ודוד אם לא מלכי ישראל? ושלשלת שלימה שמלכה אחריהם.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
התחלתי לקרוא את התגובה, ונעצרתי במשפט הזה.

מה זאת אומרת היהדות לא מתחברת לקונספט?
יש לנו ספר שלם בתנ"ך שמדבר על מלכים.
מי היו שאול ודוד אם לא מלכי ישראל? ושלשלת שלימה שמלכה אחריהם.

ככה זה נראה.
כשהעם ביקש מלך ככל הגויים, ה' אמר לשמואל: "לא אותך מאסו אלא אותי", אמירה מאוד משמעותית.
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ככה זה נראה.
כשהעם ביקש מלך ככל הגויים, ה' אמר לשמואל: "לא אותך מאסו אלא אותי", אמירה מאוד משמעותית.
כשהבעיה היא לא עצם הבקשה למלך, כי לזה יש רשות מהתורה ['שם תשים עליך מלך'], אלא שהבקשה הייתה - ככל הגויים.

[הוספה, הסבר: עמ"י רצו מלך כדי להידמות לגויים, ולא בגלל הציווי. וזו הייתה הבעיה].
 
נערך לאחרונה ב:

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כשהבעיה היא לא עצם הבקשה למלך, כי זו מצווה מהתורה ['שם תשים עליך מלך'], אלא שהבקשה הייתה - ככל הגויים.

[הוספה, הסבר: עמ"י רצו מלך כדי להידמות לגויים, ולא בגלל הציווי. וזו הייתה הבעיה].


אפשר להבין ש"שם תשים עליך מלך" - עליך באופן פרטי. הכוונה האדם צריך לשים עליו מלך - שמעתי פרוש שמלך זה ראשי תבות מח לב כבד - שאדם נעשה מלך
אם המוח שולט על הלב והכבד.
אם הלב קודם יוצא "למך" ואם הכבד קודם יוצא "כל(ו)ם".

יתכן שמדובר בטעות שלי, בכל מקרה דיונים בנושא גאולה זה תמיד טוב, כי חשוב לחשוב על כל ההיבטים של הגאולה.
מה זה גאולה? מה המטרה? ועוד שאלות שיכוונו אותנו להבין מה התפקיד שלנו, של כל אחד, בסיפור הזה.


.
 
נערך לאחרונה ב:

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אפשר להבין ש"שם תשים עליך מלך" - עליך באופן פרטי. הכוונה האדם צריך לשים עליו מלך - שמעתי פרוש שמלך זה ראשי תבות מח לב כבד - שאדם נעשה מלך
אם המוח שולט על הלב והכבד.
אם הלב קודם יוצא "למך" ואם הכבד קודם יוצא "כל(ו)ם"

הקטע שאנחנו צריכים מלך בשר ודם זה אולי כדי שהחברה תתנהל כמו שצריך ולא יהיו מקרים של חוסר צדק.
אבל לא נראה לי שיש ענין רוחני שימלוך עלינו מלך בשר ודם מלכות אמיתית.
ובכלל, התורה שמה פחות דגש על מלך המשיח ויותר דגש על התוצאה של הגאולה.

אז זה כבר להיכנס לפרשנויות, ולזה אין לי מספיק ידע.

אבל עדיין זה לא נראה לי נכון לומר שיהדות לא מתחברת לקונספט. [גם מבחינת המשמעות, וגם מבחינת הניסוח. התורה לא מתחברת כן או לא. אלא מתירה או אוסרת.
ובעניין של מלך יש בהחלט היתר מפורש, וגם שלשלת מלכים שמלכה בפועל.
ואם ברמב"ם כתוב 'יעמוד מלך מבית דוד [וכתוב] אז זה ייתקיים מפורשות.]
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אפשר להבין ש"שם תשים עליך מלך" - עליך באופן פרטי. הכוונה האדם צריך לשים עליו מלך - שמעתי פרוש שמלך זה ראשי תבות מח לב כבד - שאדם נעשה מלך
אם המוח שולט על הלב והכבד.
אם הלב קודם יוצא "למך" ואם הכבד קודם יוצא "כל(ו)ם".
זה הסבר יפה, אבל שימי לב להיזהר לא להוציא את הדברים מידי פשוטם.
יש לך הרבה הסברים יפים בכל מה שכתבת, עם חלקם אני מסכים ועם חלקם לא, אבל העיקרון הוא שאלו הסברים נוספים על פשוטם של דברים והם אינם פשוטם של דברים. ולפעמים מרוב ההיבטים הפנימיים והנוספים על פשוטם של דברים, מאבדים קצת את הצפוֹן ואת הגישה הישירה והפשוטה המקובלת שמהווה בסיס להכל.

לעצם הענין, פשוטם של דברים הוא שמלך בשר ודם על ישראל הוא דבר יהודי לגמרי. יש מצוות שלמות בתורה הנוגעות לזה, ספרי הנביאים מלאים בזה, ומלכי יהודה וישראל הם דבר בלתי נפרד ממהות העם היהודי.
וגם לעתיד לבוא יהיה לנו מלך בשר ודם, הלא הוא מלך המשיח שיבוא במהרה בימינו אמן, וכמובא בגמרא כמה פעמים (ולא כמו שכתבת שמשיח לא יהיה מלך).
יש אמנם נידון שלם האם מלך הוא דבר שלכתחילה או רק דבר שתלוי במשאלת העם, אבל ברור שהיהדות ״מתחברת לקונספט״ הזה, והרבה יותר מ״מתחברת״...

לגבי המשיח - חקרתי את הנושא וקראתי חומר גם של מחקר שלא קשור לחב"ד, ומשם עולה שיש הסתברות גבוהה שהרבי מחב"ד הוא המשיח.

יתכן שזו טעות.. כי אף אחד לא יכול להיות בטוח בכזה נושא, נתפלל שהמשיח יבוא בקרוב ונזכה לגאולה ברחמים והשאלות יזכו לתשובות.
בכנות אני מציע שלא להיכנס לנושא הזה בפורום הזה, כי כמה שמדובר בנושא מרתק - הוא גם נושא ששנוי במחלוקת עזה ורגישה מאוד, ואני מבטיח לך שהאשכול ימחק על אתר.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מה שכתבתי על כך שכל אחד מלך זה לא דברים שלי אלא הקשבתי להרבה הרצאות שהביאו את הרעיון והוכיחו אותו. יש פודקאסט מומלץ של הרב שניאור אשכנזי לשיעור קוראים "משיח באמת יבוא?" שיעור ממש מרתק. רעיון קצר מהשיעור, ממה שאני זוכרת (לא מדויק):
בדורות הקודמים היו אנשים מאוד גדולים, אך הם היו יחידים.
כמו משה רבינו, יהושוע, אחר כך נביאים וכו'.
בדור של חז"ל הנבואה ירדה אבל חכמת התורה נעשתה זמינה ליותר אנשים.
העולם מתקדם למקום בו בורא עולם רוצה לשכון בתוך כל אחד מאיתנו - ברמה של נבואה לכל אחד (התיאור מביא את ההבנה שלי מהשיעור, לא בהכרח שזה המסר).

לגבי מלכות-
מלכות היא רוחנית ולא גשמית.
מלך זה אדם או רעיון או כח כלשהו שממליך את האמונה, הדעות שלו על אנשים אחרים. או יותר נכון שאנשים אחרים נכנעים אליו בפנימיות שלהם, ומוכנים להשתעבד לו ולהיכנע אליו, להעריץ אותו ולהתבטל כלפיו. יש הבדל בין מלכות ובין שלטון.

כרגע אנחנו מסובכים במלכות של הגויים וטוב אם נשתחרר משם. (אופנה, דעת הסביבה בצורה קיצונית, רצון לקבל פרסום והכרה חברתית וכו', שהם כולם טובים בתור אמצעי ולא בתור מטרה)

השאיפה במלכות שמים זה להיות בלי מלכות של משהו חיצוני.

לכן הרבי מחב"ד מתאים לדמות של המשיח כי המלכות שלו בלי אגו אלא בקטע של לעודד את כולם להמליך את הבורא ולשמור מצוות קלה כבחמורה.

אם נתחבר לדמותו ולתורתו נזכה לשפע רוחני של מלכות שמים יחד עם קבלת עידוד למימוש עצמי שזה פסגת השאיפה האנושית.

כמובן שהמצב המועדף זה להמליך ולהתקשר עם הבורא בלי אדם שיקשר בינינו אבל מהותו של מלך המשיח זה שהוא כולו אלוקות. ובלתי אפשרי לדעת מה נכון ומה פחות, כי הדרך לגאולה זה לשבור אמונות וצריך את החיבור הרוחני לתורה של אדם צדיק וקדוש שמחובר לאלוקים.

אמנם יתכן שפתאום יבוא האדון להיכלו וזה לא הרבי מחב"ד... זה רק כיוון חשיבה שנראה כרגע כנכון.

באמת קטונתי לדבר על כך זה רק כיון חשיבה וזה לא משנה כי יותר חשוב שנתחבר להבנה שהמטרה של משיח זה ללחום את מלחמות ה' ולהחזיר מלכות בית דוד ואת זה כל אחד יכול לעשות בתוכו מול עצמו.

ומלכות בית דוד הביאה לעולם תודעה גבוהה של כנות, חסד ורחמים, יצירה,
תוך כדי ביטול והכנעה לפני בורא עולם.

שנזכה לגאולה אישית וכללית.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה