חידות תורניות חידה לגברים

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני משיב
שיש יותר מוריד מאשר משיב
למוריד הרי תמיד 14 יום תחשיב
ורק 30 במעוברת יוסיף המשיב
ועל כן לחשבון הבא תקשיב

שבע מעוברות בשלשים תכפיל
בדיוק 210 , מאום לא תוסיף ולא תפיל
ואילו 14*19 על זה בהרבה מעפיל
אני חושב שיוכל לחשב זאת כל פיל
הלא כן???




סליחה מראש זה פשוט השעה
שגורמת לי לכתוב כזו הודעה...
אתה צודק אולם החשבון אינו כ"כ פשוט.
קודם כל בחורף יש חודשי חשון - אדר וכנגדן בקיץ אייר - אלול, זה כבר נותן ל"מוריד הטל יתרון ב2 פעמים בגלל מוסף דשבועות (אם חשוון כסלו כסדרן)
בחודש ניסן יש ב' ימים יותר שאומרים מוריד הטל שזה עוד 6 פעמים ועוד 7 מוספים דפסח ביחד 13
בחודש תשרי יש רק 8 ימים ומנחה אחת אומרים משיב הרוח, ומוריד הטל 22 ימים בניכוי מנחה אחת נמצא 40 פעמים יותר מוריד הטל, ויש עוד מוספים דר"ה ויו"כ וסוכות ונעילה שהם ביחד הרי 11 כנגדם יש 1 בש"ת שאומרים משיב הרוח הרי 10 יותר
הכל ביחד בשנה פשוטה (כסדרן) אומרים 65 פעמים יותר מוריד הטל. [שנה חסרה 64 שנה מלאה 66].
בשנה מעוברת אומרים במשך עוד ל' יום שלמים שהם 90 תפילות + מוספים של 4 שבתות וב' ר"ח [תחילה וסוף] הרי 96 חסר מהם 65 נמצא שבשנה מעוברת אומרים 31 פעמים יותר משיב הרוח.
צא וחשוב 7 כפול 31 = 217, ו65 כפול 12 = 780, הרי ברור שבמחזור שלם יאמרו הרבה פעמים יותר מוריד הטל.
 
נערך לאחרונה ב:

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
היכי תמצי שאדם יניח על פי ההלכה תפילין בשבת, להלכה דקי"ל כמ"ד שבת לאו זמן תפילין?
אם אינו מהול, וההסבר, משום דכל בנ"י צריכים שני בריתות עם הקב"ה, אחד ברית מילה והשני תפילין, ושבת שהיא ברית לא מניחים תפילין, אבל מי שאינו מהול, מניח תפילין בשבת, [וכך פסק הגר"ח קנייבסקי להלכה
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
חידה: כיצד ייתכן שני מאכלים שאחד מהם מותר באכילה והשני אסור באכילה וכשמחברים שניהם יחד מתהפך הדין שמה שהיה מותר עד עתה נאסר ומה שהיה אסור עד עתה מותר מעתה?
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אם אינו מהול, וההסבר, משום דכל בנ"י צריכים שני בריתות עם הקב"ה, אחד ברית מילה והשני תפילין, ושבת שהיא ברית לא מניחים תפילין, אבל מי שאינו מהול, מניח תפילין בשבת, [וכך פסק הגר"ח קנייבסקי להלכה
אכ חידה נוספת. מתי הניחו רוב עמ"י תפילין בשבת?
בדור המדבר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה