הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ...

תהילים

בואו נקרא יחד!
פרוג-בוט
מנוי פרימיום
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
דובר צה"ל דניאל הגרי על תקרית אש כוחותינו שבה נהרגו 5 לוחמי הצנחנים: ״זה אירוע קשה מאוד, סביבת העבודה היא תחת מתח מבצעי מורכב מאוד ובאזור צפוף מאוד. אנחנו בעיצומו של התחקיר, נפיק את הלקחים. שמירה על ביטחון כוחותינו היא משימה מרכזית״.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען

טוב עשתה ישראל שהחליטה להכנס לרפיח על אף האיומים האמריקאים והבינ”ל.

משלוח הנשק שעוכב הגיע בסופו של דבר וקנה לישראל תמיכה פומבית בארה”ב על חשבון המהלך שניסה לעשות ממשל ביידן.
הצופים ביציע של המזה”ת ראו שישראל עמדה על שלה והצליחה.
הלחץ על ישראל בעניין הפעולה ברפיח הצטמצם.
ממשל ביידן לא ימהר לעכב משלוחי נשק נוספים בשל האפקט השלילי מבחינתו בדעת הקהל האמריקאית.

חבל שישראל לא החליטה לעשות זאת קודם לכן.
לקח לעתיד…
אבו עלי אקספרס.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען

השליח האמריקאי הקודם ללבנון: הסכם עם חזבאללה לא יהיה שווה את המחיר

דיוויד שנקר, שהיה עוזר מזכיר המדינה האמריקאי לענייני המזרח הקרוב של ממשל טראמפ (היה האיש החזק של טראמפ בלבנון ומכיר היטב את חזבאללה ), במאמר למכון וושינגטון למדיניות במזרח הקרוב:

במסגרת ההסכם שמנסה להשיג ממשל ביידן בין חזבאללה לישראל, ינצל חזבאללה את המצב כדי להשיג ויתורים אמריקאים בעניין זהות הנשיא הלבנוני הבא (כך שיהיה נוח לחזבאללה – א”ע) ובסוגיות נוספות ואז פשוט יתחמק מעמידה בהתחייבויותיו בעניין הגבולות כלפי ישראל.
אבו עלי אקספרס.
 

דמות פלונית

משתמש פעיל
פרטים חדשים על הפגיעה הישירה במערכת "טל שמים" על ידי חיזבאללה: מערכת טל שמיים שנפגעה מכטב"ם של חיזבאללה עולה עשרות מיליוני דולרים, אך למרות שהבלון עצמו ספג פגיעה ישירה המערכת לא הושמדה. הבלון מחולק מבפנים לתאים, כך שפגיעה בו יוצרת נזק מקומי ולא משמידה אותו. (תמיר מורג)
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
מתוך הסרט שש וחצי ששודר בכאן 11

ילד רצח 50 איש .
עדות ראייה של שניים מניצולי טבח השבעה באוקטובר, שנחשפה רק לאחרונה, מגלה כי ילדים מעזה השתתפו לא רק בביזה אלא גם בטבח עצמו, כאשר אחד מהם רצח בעצמו לא פחות מחמישים יהודים.
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוקד עדכוני יו"ש - לפני זמן קצר התקבל דיווח על ארוע דריסה בצומת תפוח, במקום ישראלי פצוע קל, הרכב הדורס ברח, כוחות רבים פתחו בסריקות.
ככה”נ האירוע מוגדר כת.ד.
הרכב הדורס ניסה לבצע עקיפה על רכב אחר ובמהלך העקיפה דרס הולך רגל, ואז נמלט מהזירה.
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
אליאור לוי ב׳כאן 11׳: חמאס השיב לעצמו את יכולות הפיקוד והשליטה בחלקים מצפון הרצועה - בעיקר באזורים שבהם צה״ל פועל כעת: בג'באליה, בבית להיא ובחלקים מסוימים באזור העיר עזה.
 

א. ב

משתמש מקצוען
הצרת דובר צה"ל
בכאב גדול, מסרנו היום הודעה למשפחותיהם של הלוחמים סרן רועי בית יעקב, סמל ראשון גילעד אריה בוים, סמל ראשון בצלאל שעשוע, סמל דניאל חמו וסמל אילן כהן זכרונם לברכה על נפילתם במהלך הלחימה בג'אבליה. מהתחקיר הראשוני של האירוע עולה כי כוחותינו ירו מטנק לעבר המבנה בו הייו הלוחמים בעקבות זיהוי שגוי. זה אירוע חמור וקשה מאוד. מדובר בשטח לחימה צפוף, בו המחבלים יורים עשרות רקטות לעבר טנקים של צה"ל ולעבר לוחמים, וסביבת העבודה היא תחת מתח מבצעי מורכב מאוד ובאזור צפוף מאוד. אנחנו עדיין בעיצומו של התחקיר. נפיק את הלקחים ונלמד מהם. שמירה על בטחון כוחותינו היא משימה מרכזית ואנחנו עושים הכול על מנת לעמוד במשימה הזאת.
אני רוצה למסור מכאן, בשם מפקדי צה"ל כולו, תנחומים למשפחות השכולות. אנו משתתפים בצערכן העמוק. כל אחד מהנופלים הוא עולם ומלואו. אנחנו כואבים את האובדן ונמשיך ללוות אתכן.
צה"ל נמצא בלחימה עצימה בשלושה מוקדים ברצועת עזה, שם מתמרנות שלוש אוגדות שנלחמות בחמאס. הכוחות נלחמים באזורים בהם זיהינו פעילות של חמאס ובאזורים בהם טרם פעלנו עדיין. אלו מרחבים צפופים בהם מחבלי חמאס מתבצרים מתחת לאדמה ומעל האדמה ואנחנו פועלים כנגדם.
בצפון הרצועה, כוחות אוגדה 98 ממשיכים להילחם בג'אבליה. הכוחות מחסלים מחבלים ואת חלקם עוצרים ושובים. בנוסף הכוחות איתרו ותקפו עשרות משגרי רקטות, חלקן ארוכות טווח. אנחנו לא שוכחים את ירי הרקטות שהיה בימים האחרונים לעבר שדרות, ואנחנו ממשיכים לפעול כנגד כל ירי רקטי שמבוצע מרצועת עזה, או כנגד כל איתור מודיעיני שאנחנו יודעים עליו שיש בו רקטות, בין אם מהאוויר או בין אם מהיבשה.
בדרום הרצועה, במזרח רפיח, חטיבת הקומנדו הצטרפה ללחימה תחת אוגדה 162. חטיבת הקומנדו מתמחה בלחימה בשטחים צפופים ובביצוע פשיטות ממוקדות. אנחנו ממשיכים להתמקד באיתור פירים ותוואי תת-קרקע במרחב ומשמידים אותם. אנחנו משמידים תשתיות, אנחנו חושפים אמצעי לחימה והורגים מחבלים.
לצד מאמצי ההתקפה, אנחנו פועלים למימוש הנחיית הדרג המדיני לחיזוק המאמץ ההומניטרי, שמאפשר את הלחימה.
כך, למשל, בימים הקרובים יחל לפעול המזח הצף בהובלת ארצות הברית, מובל על ידי פיקוד המרכז האמריקאי, ובתיאום עם צה"ל. המזח יאפשר הכנסה של ציוד הומניטרי בציר הימי, והוא מתווסף למאמצים נוספים של הכנסת סיוע מהיבשה. הכנסנו היום כ-350 משאיות לסיוע הומניטרי מהיבשה לתוך עזה.
בגבול הצפון, תקפנו במהלך הלילה מתחם של אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה, אשר שייך לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה בג'בל שמס בבקעא. התקיפה בוצעה בתגובה לירי של חיזבאללה לעבר אתר צבאי שנמצא סמוך לצומת גולני, ופגע בבלון שהיה על הקרקע כחלק מתהליכי קליטה מבצעית של הבלון הזה. אין נפגעים ואין פגיעה ביכולת בניית התמונה האווירית של צה"ל במרחב. צה"ל פועל כנגד כלי הטיס הבלתי מאוישים של חיזבאללה וכנגד האיום האווירי בכל הגבולות. חשוב שאזרחי ישראל יידעו: חיל האוויר הישראלי מיירט אחת לכמה ימים כלי טיס בלתי מאויישים שחודרים למרחב לא רק מלבנון. מעיראק, מסוריה, מתימן, בכל גבולות המדינה.
במהלך היום תקפנו מטרות חיזבאללה נוספות ברחבי דרום לבנון, וחיסלנו חוליית מחבלים של פעילי מערך הכטב"ם של חיזבאללה, שהיו בדרכם לבצע פיגוע טרור.
במהלך היום נורו רקטות משטח לבנון לישראל. כטב"ם נפץ חמוש התפוצץ במרחב מטולה, כתוצאה מכך נפצע לוחם באורח קשה ושני לוחמים נוספים באורח קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.
ביהודה ושומרון, מחבל דקר איש קבע של צה"ל סמוך לצומת יצהר בשעות הבוקר. בתום מצוד בן שלוש שעות, כוחות צה"ל ושב"כ עצרו את המחבל והביאו אותו להמשך חקירה.
היום הודיעו נציגי צה"ל ומשרד החוץ למשפחותיהם של החטופים אזרחי תאילנד, סונטיה אוק'קראסרי וסונטיסק רינטאלק, שעבדו בחקלאות במטעים הסמוכים לקיבוץ בארי, כי הם נרצחו במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. גופותיהם נחטפו והן מחוזקות מאז על ידי חמאס בעזה.
ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס רצחו באכזריות 39 אזרחים תאילנדים, וחטפו 31 אזרחים תאילנדים לעזה. כמוהם נחטפו עוד אזרחים זרים רבים אחרים, ביניהם מטנזניה, נפאל, מקסיקו, ארצות הברית וצרפת. האכזריות הנוראית של חמאס הופנתה כנגד כל מי שעמד בדרכו, ללא הבחנה, מה מוצאו או מאיזו מדינה הוא מגיע.
לנגד עיננו שלנו עומדת החובה המוסרית להשיב את כולם – את כל 132 החטופות והחטופים הביתה מהר ככל הניתן. נמשיך להילחם ולפעול יחד עם כל ארגוני הביטחון, כדי לייצר את התנאים על מנת להשיב אותם אלינו הביתה, ולמשפחותיהם – בין אם בארץ או בחו"ל.
שו"ת

ש:
שאלה ראשונה, האם הצפון ימשיך לבעור עד שתסתיים המלחמה ברצועת עזה, ושאלה שנייה, האם גם הצבא חושב שקודם כל צריך לחסל את חמאס עד הלוחם האחרון, עד הסוף, ורק אז להביא גורם שלטוני אחר שימשול ברצועה?
ת: המלחמה שאנחנו נלחמים בה היא רב זירתית. אני ציינתי פה בסקירה מה קרה לנו היום בעזה, בצפון, בפיקוד המרכז, בגבולות שלנו מאיומים אווירים שמגיעים אלינו, זה קורה יום אחרי יום. אתגרים גדולים מאוד לפנינו ואנחנו נכונים להם. בצפון, אזרחי המדינה, תושבי הצפון, חיים במציאות בלתי אפשרית. אלו שפינו את בתיהם מחכים לזה שאנחנו נייצר מצב ביטחוני אחר שבו הם יוכלו לחיות באופן בטוח ליד הגדר בביתם, ואנחנו נחושים למשימה הזאת. בשלב הזה אנחנו נלחמים מול חיזבאללה ומשיבים באופן משמעותי ועצים כנגד כל פעולות הטרור שלו וכך נמשיך לעשות. באשר ללחימה בעזה, אנחנו ממשיכים לפרק את חמאס במקומות בהם הוא מנסה להרכיב את עצמו מחדש. אנחנו נמשיך לפרק אותו, בחלק מהמקומות צפינו שזה יקרה, כשיצאנו, שהוא ינסה להרכיב את עצמו מחדש. אנחנו רואים את זה בג'באליה ואנחנו פועלים כנגד זה. ברפיח, זה אזורים שעדיין לא היינו בהם ולכן נכון לפעול ולפרק את גדודי חמאס שנמצאים שם, בנוסף, לכל מה שצויין ודובר עליו בהקשר של האופן בו צריך להתבונן על עזה קדימה, כחלק מהמשך הלחימה ולראות את תמונת מצב הסיום בעזה, וזאת החלטה ושאלה ודיון לדרג המדיני.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
אבו עלי אקספרס

היום בסביבות השעה 12:30 תקפו מטוסי קרב את ביתו של “השהיד” עמאד עקל באזור אלפאלוג’א בג’באליא בצפון הרצועה.

עמאד עקל, למי שלא מכיר, היה אחד ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס – דור המייסדים.
עמאד עקל היה מחבל אכזר שדם ישראלי רב על ידיו.
עקל ביצע את הפיגוע המצולם הראשון בהיסטוריה של עז א-דין אלקסאם ושל “ההתנגדות הפלסטינים” כאשר רצח עם שניים מחבריו, 3 חיילים דרוזים ליד מסגד מצעב בן עמיר בשכונת זיתון בעיר עזה ב 12.9.93.
גופותיהם של השלושה היו מוטלות שעות ארוכות בג’יפ שלהם ליד המסגד בעזה עד אשר נמצאו על ידי חיילי צה”ל.
עקל חוסל בחילופי אש עם כוחות צה”ל חודשיים מאוחר יותר ונחשב מאז ל”אגדה” בקרב העזתיים.

אז למה סיפרתי לכם את כל זה?
במסגרת תקיפת ביתו של עקל היום בצהריים נהרגו 4 אנשים, בהם מחמד עקל המכונה “חידרה” (כאן בתמונה), אחיינו של עמאד עקל, וגם הוא מחבל מגדודי עז אדין אלקסאם. חידרה ראה בעצמו ממשיך דרכו של דודו וקרא לבנו עמאד עקל.
לאורך השנים האחרונות בהן עקבתי אחריו מקרוב נוכחתי לדעת עד כמה אכזר ומתועב הוא. הדברים שפרסם ב 7.10 היו מזעזעים. הוא חגג כל רגע ורגע.
היום סוף סוף הגיע יומו.
אח… איזה תענוג.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
משאיות סיוע עולה באש בסמוך לכוכב השחר.
נהג משאית פלסטיני הותקף ליד כוכב השחר בבנימין, מצבו בינוני.

התקיפה בוצעה ככל הנראה בידי מפגינים שחשבו שהנהג מוביל סיוע הומניטרי מיו״ש לרצועת עזה. לפי גורמי ביטחון, לא מדובר במשאית סיוע הומניטרי.

דורון קדוש
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
בדיון על החטופים באו"ם השתנק מבכי שגריר קוריאה הדרומית שהוא סגן ראש המשלחת של קוריאה הדרומית באו"ם בשעה שדיבר על הוידיאו ששיחרר חמאס של הירש גולדברג פולין ועל הדברים שאמרה אימו רייצ'ל, השגריר לא הצליח לסיים את דבריו והחזיר את רשות הדיבור לשגרירת ארה"ב.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען

כצפוי הקונגרס האמריקני אישר לפני זמן קצר הצעת חוק שמטרתה למנוע מממשל ביידן לעכב משלוחי נשק לישראל.

ההצעה אושרה ברוב של 224 תומכים מול 187 מתנגדים. למרות הנחיות מפורשות של הבית הלבן, 16 מחברי המפלגה הדמוקרטית (שבראשה עומד ביידן) הפרו אותן והצביעו יחד עם הרפובליקנים בעד הצעת החוק.

הנשיא ביידן איים מוקדם יותר השבוע להטיל וטו נשיאותי על ההצעה אם זו תאושר.
אבו עלי.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  35  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה