תחבורה לוחית זיהוי גם לאופניים וקורקינט חשמליים

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

וועדת הכלכלה אישרה הבוקר תקנה חדשה של השרה רגב המחייבת לוחית זיהוי גם לאופניים וקורקינט חשמליים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום ב') תקנה של השרה רגב המחייבת אופניים וקורקינטים חשמליים בנשיאת לוחית זיהוי. זאת במטרה לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל ושאר משתמשי הדרך, ואת עצמם.
על פי התקנות המוצעות, יש לרשום את בעלי הרכב באופן חד פעמי בעת הרכישה. הרישום יבוצע באופן מקוון על ידי הרוכש, אשר יזדהה באמצעות תעודה הזהות שלו. אם הרוכש הוא תאגיד, כגון חברת שליחויות או חברת השכרה, ההזדהות תבוצע באמצעות מורשה מטעמו.
בתום התהליך יישלח לבעל הרכב אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי הכולל שתי אותיות לועזיות וארבע ספרות. עם האישור ייגש בעל הרכב למטביע לוחיות זיהוי מורשה, אשר יכין עבורו את הלוחית.
יודגש כי שלא כמקובל ברכב מנועי, מספר הרישוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש, על הבעלים לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש.
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
זה פיגור או טמטום או אולי שניהם?
אני מתאר לעצמי כל רוכב אץ רץ להכין לעצמו לוחיות
בקיצור היכונו למגבית הגדולה לכיסוי הוצאות הלחימה
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
כי קשה לי להאמין שאפשר ליישם זאת במציאות
יתר על כן אם מכרתי אופניים חשמליות אני צריך לפרק את הלוחית, בזמן שעד שהקונה ירשם שיש לו כלי וילך להתקין הוא ילך ליד האופניים או שירים אותם על הכתפיים?
ועוד שתיים רעות עשה עמי ראיתי שהלוחיות הן אישיות ואם כן האם מותר להשכיר אופניים למישהו?
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כי קשה לי להאמין שאפשר ליישם זאת במציאות
יתר על כן אם מכרתי אופניים חשמליות אני צריך לפרק את הלוחית, בזמן שעד שהקונה ירשם שיש לו כלי וילך להתקין הוא ילך ליד האופניים או שירים אותם על הכתפיים?
ועוד שתיים רעות עשה עמי ראיתי שהלוחיות הן אישיות ואם כן האם מותר להשכיר אופניים למישהו?
אם זה יגרום ליותר ממסדיות של הכלי המשחית הזה - זה שווה הכל
כן, שפחות ישתמשו, שפחות ילדים זה יהיה להם נגיש, שזה יהיה כלי רכב ממוסד ויעיל ולא אטרקציה

לא מאחלת לאף אחד לחוות תאונה מקרוב כדי להבין את זה על הבשר
 
נערך לאחרונה ב:

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכון, באמת הנושא של הלוח האישי ושצריך להנפיק ולפרק ולהרכיב וכו' קצת מטופש
אבל כמו שנכתב כאן פגיעותיו של הכלי הזה מרובים, וכל הסדרה שהיא - מבורכת
אני חושבת שזה שהלוחית היא אישית יוצר הרבה יותר אחריות על פעילות הרכב
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
אם זה יגרום ליות רממסדיות של הכלי המשחית הזה - זה שווה הכל
כן, שפחות ישתמשו, שפחות ילדים זה יהיה להם נגיש, שזה יהיה כלי רכב ממוסד ויעיל ולא אטרקציה

לא מאחלת לאף אחד לחוות תאונה מקרוב כדי להבין את זה על הבשר
אני חד משמעית חושב שהתחום חייב הסדרה, ויסכים איתי כל מי שנוהג ברכב, אנשים שלא יודעים מינימום חוקים עוקפים בצורה מסוכנת ועוד
אני חושב שזה לא הדרך (אא"כ אנחנו מחפשים להציק לאזרחים תמימים)
הדרך היא יותר אכיפה, ואכיפה חד משמעית. אני לא מבין למה אני רואה ילדים שנוסעים על אופניים חשמליות במהירות של למעלה מחמישים (מותר 25) לעיתים ברמזורים אדומים או נגד כיוון תנועה
לגבי חבות ביטוח
אני חושב שלא נכון לחייב נהג אופניים לביטוח אא"כ המדינה תגבה מחירים שפויים (50 לחודש ננח ולא יותר)
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני חושב שזה לא הדרך (אא"כ אנחנו מחפשים להציק לאזרחים תמימים)
הדרך היא יותר אכיפה, ואכיפה חד משמעית. אני לא מבין למה אני רואה ילדים שנוסעים על אופניים חשמליות במהירות של למעלה מחמישים (מותר 25) לעיתים ברמזורים אדומים או נגד כיוון תנועה
שלב ראשון באכיפה היא רישוי הכלים, כדי שיוכלו לרשום דוחות, ולהתלונן וכו'
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הרע במיעוטו
כי בעולם מתוקן ישנם שבילים מיוחדים לאופניים וכל זמן שזה לא קיים הטוב ביותר לאסור את הכלי משחית הזה לגמרי ילדים ומבוגרים שמתנהגים כילדים מחזיקים כלי נשק שיכול להרוג אנשים מבלי הכשרה מינימלית בלי רישיון בלי ידע בכללי הדרך ובתמרורים, מתזזים בין הכביש למדרכה בהפקרות מוחלטת ומכניסים את משתמשי הדרך הנורמליים לחרדות מאמין שאם היו עושים סקר רוב הנהגים ורוב הולכי הרגל היו תומכים בהוצאת הכלי הזה מחוץ לחוק
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום ב') תקנה של השרה רגב המחייבת אופניים וקורקינטים חשמליים בנשיאת לוחית זיהוי. זאת במטרה לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל ושאר משתמשי הדרך, ואת עצמם.
זה כבר מזמנה של מירב מיכאלי במשרד התחבורה.
 

יהודי חשוב

משתמש פעיל
לגבי חבות ביטוח
אני חושב שלא נכון לחייב נהג אופניים לביטוח אא"כ המדינה תגבה מחירים שפויים (50 לחודש ננח ולא יותר)
אני דווקא חושב שהמצב כרגע שבכל תאונה שרכב מבוטח מעורב בה החובה תמיד לבעל הרכב ולא משנה מה קרה,
זה מצב אבסורדי וחייבים לחייב בביטוח כל אופנים חשמליות ובכמה שזה יעלה
 

יהודי חשוב

משתמש פעיל
הדרך היא יותר אכיפה, ואכיפה חד משמעית. אני לא מבין למה אני רואה ילדים שנוסעים על אופניים חשמליות במהירות של למעלה מחמישים (מותר 25) לעיתים ברמזורים אדומים או נגד כיוון תנועה
יש קושי באכיפה מבלי לדעת מי היה הרוכב...
 

היו היה

משתמש פעיל
לגבי חבות ביטוח
אני חושב שלא נכון לחייב נהג אופניים לביטוח אא"כ המדינה תגבה מחירים שפויים (50 לחודש ננח ולא יותר)
לא יהיה שווה לאף גורם לבטח במחיר כזה
עם כמות כזו של הרוגים ופצועים מהכלים האלה הביטוח יעלה פי מאה
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
ביי ביי לאופניים, החל מהיום: רכב לתחבורה קלה.

משרד התחבורה מציג: "רכב לתחבורה קלה"

תקנות הגדרת רכב לתחבורה קלה מגדירות מחדש את מעמדם החוקי של קורקינטים ממונעים ואופניים חשמליים. החל מ-1 בפברואר יוכלו ישראלים מגיל 16 ומעלה לרשום אותם על שמם במאגרי המידע של מדינת ישראל, ובאוגוסט תחול החובה להתקין לוחית רישוי. הכלי יהיה פטור ממבחן רישוי שנתי

ה1 בפברואר, מועד רישום הקורקינטים החשמליים והאופניים החשמליים יחול בעוד פחות משבוע, ומשרד התחבורה מפרסם באופן רשמי ברשומות את "תקנות הגדרת רכב לתחבורה קלה". תקנות אלו כוללות הגדרה חוקית למעמדם של קורקינטים ממונעים ואופניים חשמליים, חובות הרוכבים והרשאות הרכיבה בכלים אלה. אחרי ה- 1 בפברואר יוכלו בעלי כלים אלה לרשום אותם במאגרי המידע של מדינת ישראל, והחל מ-1 באוגוסט, כלומר בעוד כחצי שנה, יחויבו בעליהם של כלים אלה בהתקנת לוחית רישוי. על פי נוסח התקנות, רכב לתחבורה קלה יוכל להירשם על שם תאגיד, או על שם ישראלים שגילם הוא 16 ומעלה. על כל רכב לתחבורה קלה יוכל להירשם רק בעלים אחד, וכלי הרכב יהיה פטור ממבחן רישוי שנתי.
על פי עיקרי התקנות החדשות, מעתה תתווסף לתקנות התעבורה הגדרה חדשה לרכב- "רכב לתחבורה קלה" שתכלול את כל סוגי האופניים המצוידים במנוע עזר או גלגינוע, כלומר קורקינט. עוד עולה מנוסח התקנות כי הרישיון לרכב "תחבורה קלה" יינתן גם למי שלא מורשה לנהוג על מכונית או אופנוע במקרים מסוימים. כך לפי לשון התקנות, את הרישיון יוכל לקבל גם מי שרישיון הנהיגה שלו אינו בתוקף, אך עבר מבחן תיאוריה. נוסח התקנות קובע, כי המדינה תוכל לזהות את בעלי הקורקינטים החשמליים והאופניים באחד משני אמצעים: "אמצעי זיהוי אלקטרוני הכולל אימות רב־גורמים, ובו שני פרטי אימות לפחות", או "אמצעי זיהוי אלקטרוני אחר שאישר שר התחבורה בהודעה ברשומות, שההזדהות באמצעותו היא ברמת ודאות שלא תפחת מרמת הוודאות המושגת באמצעות האמצעי כאמור בפסקה".
מיום חמישי הקרוב יוכלו הישראלים לבצע רישום רכב לתחבורה הקלה. התהליך כולל מספר שלבים של רישום מקוון: מסירת פרטי קשר, ציון של סוג הרכב (אופניים, קורקינט), ציון יצרן הרכב ומספר השלדה שלו או מספרו הסידורי, הצהרה כי הרכב עומד בדרישות החוק הישראלי והצהרה כי הרכב (כלומר קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים) לא עבר שיפורים ושדרוגים, והתחייבות לא לתת את הרכב למי שגילו פחות מ-16. לאחר ביצוע שלבים אלו יתקבל אישור דיגיטלי מרשות הרישוי הכולל את פרטי בעל הרכב כפי שרשמה מדינת ישראל. לאחר מכן יוכל בעל הרכב לרכוש לוחית רישוי לכלי תחבורה קלה, ויצרן הלוחית יהיה האחראי על זיהוי הבעלים. כך לפי התקנות: "יצרן לוחית הזיהוי יזהה את מבקש הנפקת לוחית הזיהוי ויוודא את ההתאמה בין פרטי הזיהוי שלו לבין פרטי בעל הרכב המפורטים באישור הדיגיטלי, ובין פרטי הרכב באישור האמור לבין פרטי הרכב שעליו מבוקש להתקין את הלוחית". על פי התקנות, כאשר הכלי אינו לא יהיה שייך יותר לבעליו (יימכר, או ייגנב) תוסר לוחית הרישוי והבעלים יצהיר על כך באתר משרד התחבורה. לוחית הזיהוי עצמה תותקן מאחורי הכלי, אך אם לא ניתן להתקינה מאחור- היא תותקן מלפנים, מה שמונע בעצם זיהוי של הרוכבים מאחור על ידי שוטרים או מצלמות.
בין היתר קובע נוסח התקנות כי בעליו של רכב לתחבורה קלה לא יוכל לתת את הרכב למי שאינו מורשה לנהיגת רכב לתחבורה קלה וגילו הוא פחות מ-16 שנים. עם זאת, התקנות גם קובעות כי: "בעל הרכב לתחבורה קלה לא יהיה אחראי לנהיגתו בידי מי שלא עומד בתנאים אלה, אם יוכיח שנקט את כל האמצעים הסבירים למניעת נהיגתו של אותו אדם". כלומר אם כלי הרכב הקל נלקח מבעליו והוא יוכל להוכיח שהוא נקט "אמצעים סבירים" למנוע את לקיחת הכלי, והוא לא יהיה אחראי להתנהגותו של מי שלקח את הכלי בניגוד לחוק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה