"האנשה, שנקראת בלעז אנתרופומורפיזם, היא ייחוס תכונות אנושית למי שאינו אדם: בעלי-חיים, חפצים דוממים, איתני הטבע, וכן הלאה. בפרוזה נעשה בהאנשה שימוש מורכב יותר מאשר בשפת היומיום או בשירה. במסגרת זו הופך החפץ, החיה, או המושג המואנש לדמות של ממש בסיפור, לעיתים אף הדמות המרכזית."
תודה לוויקיפדיה על ההסבר המחכים. במחשבה שנייה, אני מניח שגם להודות לאנציקלופדיה וירטואלית זה סוג מסויים של האנשה, אז הנה לנו דוגמה חיה ונושמת של האנשת ישות שאינה חיה ונושמת.
הייתי מנסח פה עכשיו מגילה שלמה על מגוון האפשרויות הנרחב שהאנשה פותחת בפנינו, על יכולות ההבעה שהיא מאפשרת, על ההזדמנות שהיא מעניקה לנו להתמקד על דברים מהצד וכו' וכו' אבל פורים כבר מרים את היד לדפוק בדלת ולמי יש זמן. אז אני רק אומר שממש בדומה לתחפושות אפשר למצוא כאן הרבה עומק פילוסופי, אבל בסופו של דבר זה פשוט ממש נחמד.
אז איפה היינו? האנשה. רוצו על זה.
האתגר ייסגר בעז"ה במוצאי שבת כ' אדר ב', אחרי שכל התחפושות כבר יהיו בארון או איפה שתחפושות נמצאות אצלכם, מה אני יודע.
האתגר כאן. ויכוחים על כך שמצינו כבר בתורה שצריך להכיר תודה ליאור - בפסח. או פשוט שם.
תודה לוויקיפדיה על ההסבר המחכים. במחשבה שנייה, אני מניח שגם להודות לאנציקלופדיה וירטואלית זה סוג מסויים של האנשה, אז הנה לנו דוגמה חיה ונושמת של האנשת ישות שאינה חיה ונושמת.
הייתי מנסח פה עכשיו מגילה שלמה על מגוון האפשרויות הנרחב שהאנשה פותחת בפנינו, על יכולות ההבעה שהיא מאפשרת, על ההזדמנות שהיא מעניקה לנו להתמקד על דברים מהצד וכו' וכו' אבל פורים כבר מרים את היד לדפוק בדלת ולמי יש זמן. אז אני רק אומר שממש בדומה לתחפושות אפשר למצוא כאן הרבה עומק פילוסופי, אבל בסופו של דבר זה פשוט ממש נחמד.
אז איפה היינו? האנשה. רוצו על זה.
האתגר ייסגר בעז"ה במוצאי שבת כ' אדר ב', אחרי שכל התחפושות כבר יהיו בארון או איפה שתחפושות נמצאות אצלכם, מה אני יודע.
האתגר כאן. ויכוחים על כך שמצינו כבר בתורה שצריך להכיר תודה ליאור - בפסח. או פשוט שם.
נערך לאחרונה ב: