חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלשה נערים
היו מתרועעים
בחמשה מקומות
היו מופיעים
בתחילה במרוצה
היו הם באים
ולבסוף בשמים
היו הם רואים
אופן נוסף בראש מרכבה
ויואל במושבה הנה בא
נדבקו גלגלים מעל החדש
בראש אסתר מקומם נדרש
הרה ניצבה בראשונה
ובקעה נגדם באחרונה
חלום ללבם הנה הובא
את אחריתם פקדה גניבה
ובחמשה היו מצביהם
כי צעקות מסביבותיהם
צדק ומצוות על ידיהם
בקשות וקדושות לצידיהם
נסע ראשון ברכב שלצידו
וחבירו בצרה עמד לנגדו
כמעט יהיו כופלים הופעתם
מליץ חכם בא בקצוותם
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שלשה נערים
היו מתרועעים
בחמשה מקומות
היו מופיעים
בתחילה במרוצה
היו הם באים
ולבסוף בשמים
היו הם רואים
שמע
וַיְהִי כִשְׁמֹעַ לָבָן אֶת שֵׁמַע יַֽעֲקֹב בֶּן אֲחֹתוֹ וַיָּרָץ לִקְרָאתוֹ.
וּמַלְכַּת שְׁבָא שָׁמְעָה אֶת שֵׁמַע שְׁלֹמֹה וַתָּבוֹא לְנַסּוֹת אֶת שְׁלֹמֹה בְחִידוֹת בִּירוּשָׁלִַם בְּחַיִל כָּבֵד מְאֹד וּגְמַלִּים נֹשְׂאִים בְּשָׂמִים.
אופן נוסף בראש מרכבה
ויואל במושבה הנה בא
שמע - ש' סגול.
וּבֶלַע בֶּן עָזָז בֶּן שֶׁמַע בֶּן יוֹאֵל.
נדבקו גלגלים מעל החדש
בראש אסתר מקומם נדרש
הרה ניצבה בראשונה
ובקעה נגדם באחרונה
שמע - קמץ פתח - ראש אסתר - ס"א פעמים.
הִנָּךְ הָרָה וְיֹלַדְתְּ בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ יִשְׁמָעֵאל כִּֽי שָׁמַע ד' אֶל עָנְיֵֽךְ.
וְלֹא הֵסֵב יֹאשִׁיָּהוּ פָנָיו מִמֶּנּוּ כִּי לְהִלָּחֵם בּוֹ הִתְחַפֵּשׂ וְלֹא שָׁמַע אֶל דִּבְרֵי נְכוֹ מִפִּי אֱלֹקים וַיָּבֹא לְהִלָּחֵם בְּבִקְעַת מְגִדּוֹ.
חלום ללבם הנה הובא
את אחריתם פקדה גניבה
ובחמשה היו מצביהם
כי צעקות מסביבותיהם
צדק ומצוות על ידיהם
בקשות וקדושות לצידיהם
שמע - קמץ חולם פתח גנובה.
כִּי אִם צָעֹק יִצְעַק אֵלַי שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַֽעֲקָתֽוֹ.
לֵאמֹר שָׁמֹעַ בֵּין אֲחֵיכֶם וּשְׁפַטְתֶּם צֶדֶק.
וְהָיָה אִם שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתַי.
שָׁמֹעַ שָׁמַע עַבְדְּךָ כִּי מְבַקֵּשׁ שָׁאוּל.
וְהָיָה אִם שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּן אֵלַי נְאֻם ד' לְבִלְתִּי הָבִיא מַשָּׂא בְּשַׁעֲרֵי הָעִיר הַזֹּאת בְּיוֹם הַשַּׁבָּת וּלְקַדֵּשׁ אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת.
נסע ראשון ברכב שלצידו
וחברו בצרה עמד לנגדו
כמעט יהיו כופלים הופעתם
מליץ חכם בא בקצוותם
שמע - ש' חולם, מ' צירה - מופיע שלושים פעמים כמעט יהיו - 31.
וְהֵם לֹא יָֽדְעוּ כִּי שֹׁמֵעַ יוֹסֵף כִּי הַמֵּלִיץ בֵּֽינֹתָֽם.
טוֹב לִשְׁמֹעַ גַּעֲרַת חָכָם מֵאִישׁ שֹׁמֵעַ שִׁיר כְּסִילִים.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמישה נערים
היו מתרועעים
רק בפרשה הזו באו
ויותר לא נראו
ראשה הגיעה לסופה
ואחריתה נסתלקה
יד ניגשה לפני הסוף
ושם הוא מושבה
ידיך לידה
ומשפחות לשמאלה
בם נצמד לראש
והנה בפרק שלוש
אלמנה יתום וגר
לאחריה מצטבר
ראש נכרת ובמקומו הגיע לו
חרטומים לשמאלו
וחרטומים לימינו.
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
צריך לדייק
הוא לא בקש להיות שר אלא לעשות שרים
אמר הרקליטוס המדקדק בענין זה אינו אלא טועה ואם תאמר כן כיצד תפרש הֲדַר הַכַּרְמֶל וְהַשָּׁרוֹן הֵמָּה יִרְאוּ כְבוֹד וכו' והלא אינם יכולים לראות כי להרים עינים כאשר לשכוי קרנים:
ואני אומר אינו אלא מקרא קצר המה ולא פירש מי המה וכן להיות לא פירש מי יהיה:
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בש"ס (שבת פז.) כתוב שעה אחת 'נשא קל וחומר בעצמו אמר ומה ישראל שלא דברה שכינה עמהן אלא שעה אחת וקבע להן זמן אמרה תורה (שמות יט, יא) והיו נכונים וגו' אל תגשו אני שכל שעה ושעה וכו'

בפרקי דר"א פמ"ו כתוב 3 שעות, עי"ש שגם כותב שזה היה ביום ו'.

שמעתי שרבינו בחיי מביא בשם מדרש שזה לקח ל"ו שעות, ושהשמש נעמדה, וכנראה לזה אתה מתכוון.​
@נכון מאוד
כך אמנם מביא בסדר הדורות בשם רבינו בחיי, כנראה הבין כך מדברי רבינו בחיי שהיה ארוך ל"ו שעות כמו שהיה אצל יהושע בן נון (כמובא בפרקי דר"א פרק נ"ב), או שמצא כן להדיא ברבינו בחיי.​
ומשה העמיד השמש לפחות 4 פעמים. 1. יציאת מצרים 2. קריעת ים סוף 3. מלחמת עמלק 4. מתן תורה.
חסר עוד פעם 1, עיין ברבינו בחיי הנ"ל.
נשאר רק לפתור איזה פולמוס הלכתי נפתר בזה
זה שייך לחידה אחרת:
מי הם ששרו ג"כ יחד עם בני ישראל על הים, ומה קיבלו בשכרם?
 
נערך לאחרונה ב:

הרקליטוס

משתמש פעיל
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בשכר שמירת הלשון
זכה לשכר רב
שמו מזכיר את שמו של אדם
אשר גם הוא התפרסם בשמירת הלשון
כלב.
לכלב תשליכון אותו, בשכר שלא חרץ לשונו.
כלב בן יפונה שלא היה בעצת מרגלים שדיברו לשון הרע.
ובאותו ענין:
איזה עוד מתנות קיבלו הכלבים בשכרם(בנוסף להנ"ל)?
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
בשנת הארבעים
אמר הרקליטוס זה הדבר לא יתכן וכי לא ידעו מהאיסור קרובים כל מ' שנה ועל מה כפה עליהם הר כגיגית והמקראות יעידו שהוא סמוך לו כי ממדבר סיני נסעו לקברות התאווה [ואמנם המרי והתאנות התחילו אצל הערב רב כבר ממתן תורה אלא שהפסיק חטא העגל ואח"כ המשכן וכו' ואח"כ היה זה המעשה]:
ואני אומר כי האומר על דורו של יהושע שבכו על עסקי משפחות אינו אלא מלעיז:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
איזה עוד מתנות?
כבר ענו על זה. בכל זאת אוסיף משהו קטן:
בספר המנהיג מבואר שגם הכתיבה עצמה נעשית על ידי הכלבים.
הנה לשונו בהל' תפילין:
וגם בכתיבתן נהגו כל ישראל לתת בדיו החרי"ת והוא קנקנתום דתנן חרתא דאושכפי הנקרא איירמנט שנעשה מצואת הכלבים ומחומץ שלהם אף על פי שהוא סתם יינן דקא אזיל לאיבוד ומזה הטעם התירו בני צרפת בדיו שלהן שעושין הגויים מקליפת עץ היזמי והיגי ומבשלין אותו בחומץ שלהם ובמים דמותר דאזיל לאבוד והשתא הכתיבה עצמה התירו כל ישראל מענין צואת כלבים עבוד העור לא כל שכן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ח

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַגִּתִּית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם:ג מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם:ד כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂי אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה:ה מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ:ו וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט מֵאֱלֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ:ז תַּמְשִׁילֵהוּ בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ כֹּל שַׁתָּה תַחַת רַגְלָיו:ח צֹנֶה וַאֲלָפִים כֻּלָּם וְגַם בַּהֲמוֹת שָׂדָי:ט צִפּוֹר שָׁמַיִם וּדְגֵי הַיָּם עֹבֵר אָרְחוֹת יַמִּים:י יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה