יום חמישי, ב' באב
הקקאו כבר רוקד במיקסר, עוד רגע וחצי כוס יין מצטרף לחגיגה.
רגע, מה אומרת ההלכה? מותר להשביח את עוגת השוקולד ביין?
אשתי לכל הפחות - לא ידעה. ואיך תדע? פעם פעם למדה בסמינר, או שלא. ובעלה, למד בישיבה גמרא.
ומה יהיה עם היין לעוגה?
- - -
ב"ה זכות גדולה לי,
לעמד תמידין כסדרן את הקונטרס הנפלא "איש יהודי" ובו פסקי הלכות מהרה"ג ר' מרדכי ברנשטיין שליט"א.
ההלכות ערוכות בתמצית, בקיצור ובשפה ברורה ונהירה, בכדי להגדיל את לימודי ההלכה לציבור הרחב, ולרווחת עמלי ה'.
המטרה העיקרית בקונטרס זה, שאכן משמש רבים לקראת כל מועד וחג,
שההלכות יהיו בצורת הדרכה ברורה, קלות לקריאה ולהבנה.
ובעיקר - לא מייגעות ומייאשות.
אישה באמצע הכנת עוגה תתקשה לפתוח קיצור שולחן ערוך לבירור הלכה ספציפית,
וגם, רבים מאיתנו לא משננים כל תקופה משנה ברורה.
ועדיין, חשוב לנו לדעת את ההלכות בסדר השנה.
בלי לדעת, צריך להתקשר לרב.
ולהתקשר לרב כל הזמן, זה קצת מתיש, ולא כל כך נעים - - -
(ובל נשכח את אלו שמוותרים מלהרים טלפון....)
איך כן נעצור ללמוד, ונקרא בעיון?
כשהחומר יהיה ברור להבנה וקריאה, ובגובה העיניים.
הן מבחינת החומר המוגש,
והן – מבחינת עימוד הטקסט.
בעימוד הקונטרס, היה לי חשוב להעביר חוויה של זרימה וקלילות, ועם זאת סדר בעין ובראש.
שמתם לב לסדר? הוא קריטי.
אם אתם מחברים ספרי קודש, ובפרט מעמדים -
בדקו מי קהל היעד שיקרא את הקונטרס/ספר/עלון.
אם הוא עבור הקהל הרחב, שימו דגש על בהירות.
עימוד מורכב, עמוס, צפוף, מלא בהערות וביאורים קטנים מייגעים את הקורא.
אישית, בנוסף לבהירות אני אוהב להוסיף יופי והדר לספרי קודש.
יופי מרחיב את הלב, וגורם לנו לרצות לקרוא עוד ועוד.
מתי מתחילה הבעיה? כמאמר הקלישאה- כל המוסיף גורע. עומס יופי גורע.
שימו לב, יש כאן יופי, הדר ומשחק-
וכל ההרמוניה הזאת מורכבת מעיטורים עדינים, ומשתי משפחות פונטים בלבד!
לטקסט רץ בחרתי את פונט מזל של פונטביט - זורם וקליל לקריאה רצופה.
לכותרות בחרתי את הפונט הנפלא של היוצר הדגול @איתמר נתן – צלותנא, המעניק את היופי וההרמוניה לספר.
(הטכניקה היא משחק ריבוי גדלים ווריאציות במשפחת פונט אחד או שניים, ולא בריבוי פונטים
ובכלל, על עולם הפונטים העצום ראוי להרחיב מאמר נפרד...)
עד כאן טוב ויפה.
אבל רגע, למי יש כח לקרוא הר מלל?
העין אוטומטית מדלגת על קטעים ארוכים!
תרווחו, תפשטו, תנו אוויר. זה עושה סדר.
(כמו במאמר הזה...)
ואם כבר דיברנו על סדר,
לא תמצאו ארון ללא מדפים, ללא מגירות וללא ערמות...
כך גם בספר. ת-ח-ל-ק-ו -!
הוספה של כותרות והדגשתם באופן בולט לפני כל הלכה והלכה,
"מסדרת" לקורא את הנקרא, ועוזרת למח לשלוט בערמות המידע ללא בלבול.
עוד טיפים?
יש המון.
אבל מה, לחלק הכל בחינם?
(אם תבקשו יפה, אשמח....)
- - -
ותכלס, מה לגבי עוגת השוקולד? האם מותר להוסיף יין לעוגה שכבר הספיקה לצנוח?
פשוט תציצו.
מהר מאוד תפגשו עם ההלכה.
לטובת הכלל,
בלחיצה על קישור זה אפשר להצטרף לרשימת התפוצה של מכון איש יהודי
ולקבל מידי תקופה את הקונטרס.
כמו"כ מצורף הקונטרס השלם לזיכוי הרבים בשתי מהדורות - מהדורת כיס ומהדורת מייל
בתפילה לבניית בית המקדש במהרה בימינו.
תודה שקראתם, תזכו למצוות - - -
הקקאו כבר רוקד במיקסר, עוד רגע וחצי כוס יין מצטרף לחגיגה.
רגע, מה אומרת ההלכה? מותר להשביח את עוגת השוקולד ביין?
אשתי לכל הפחות - לא ידעה. ואיך תדע? פעם פעם למדה בסמינר, או שלא. ובעלה, למד בישיבה גמרא.
ומה יהיה עם היין לעוגה?
- - -
ב"ה זכות גדולה לי,
לעמד תמידין כסדרן את הקונטרס הנפלא "איש יהודי" ובו פסקי הלכות מהרה"ג ר' מרדכי ברנשטיין שליט"א.
ההלכות ערוכות בתמצית, בקיצור ובשפה ברורה ונהירה, בכדי להגדיל את לימודי ההלכה לציבור הרחב, ולרווחת עמלי ה'.
המטרה העיקרית בקונטרס זה, שאכן משמש רבים לקראת כל מועד וחג,
שההלכות יהיו בצורת הדרכה ברורה, קלות לקריאה ולהבנה.
ובעיקר - לא מייגעות ומייאשות.
אישה באמצע הכנת עוגה תתקשה לפתוח קיצור שולחן ערוך לבירור הלכה ספציפית,
וגם, רבים מאיתנו לא משננים כל תקופה משנה ברורה.
ועדיין, חשוב לנו לדעת את ההלכות בסדר השנה.
בלי לדעת, צריך להתקשר לרב.
ולהתקשר לרב כל הזמן, זה קצת מתיש, ולא כל כך נעים - - -
(ובל נשכח את אלו שמוותרים מלהרים טלפון....)
איך כן נעצור ללמוד, ונקרא בעיון?
כשהחומר יהיה ברור להבנה וקריאה, ובגובה העיניים.
הן מבחינת החומר המוגש,
והן – מבחינת עימוד הטקסט.
בעימוד הקונטרס, היה לי חשוב להעביר חוויה של זרימה וקלילות, ועם זאת סדר בעין ובראש.
שמתם לב לסדר? הוא קריטי.
אם אתם מחברים ספרי קודש, ובפרט מעמדים -
בדקו מי קהל היעד שיקרא את הקונטרס/ספר/עלון.
אם הוא עבור הקהל הרחב, שימו דגש על בהירות.
עימוד מורכב, עמוס, צפוף, מלא בהערות וביאורים קטנים מייגעים את הקורא.
אישית, בנוסף לבהירות אני אוהב להוסיף יופי והדר לספרי קודש.
יופי מרחיב את הלב, וגורם לנו לרצות לקרוא עוד ועוד.
מתי מתחילה הבעיה? כמאמר הקלישאה- כל המוסיף גורע. עומס יופי גורע.
שימו לב, יש כאן יופי, הדר ומשחק-
וכל ההרמוניה הזאת מורכבת מעיטורים עדינים, ומשתי משפחות פונטים בלבד!
לטקסט רץ בחרתי את פונט מזל של פונטביט - זורם וקליל לקריאה רצופה.
לכותרות בחרתי את הפונט הנפלא של היוצר הדגול @איתמר נתן – צלותנא, המעניק את היופי וההרמוניה לספר.
(הטכניקה היא משחק ריבוי גדלים ווריאציות במשפחת פונט אחד או שניים, ולא בריבוי פונטים
ובכלל, על עולם הפונטים העצום ראוי להרחיב מאמר נפרד...)
עד כאן טוב ויפה.
אבל רגע, למי יש כח לקרוא הר מלל?
העין אוטומטית מדלגת על קטעים ארוכים!
תרווחו, תפשטו, תנו אוויר. זה עושה סדר.
(כמו במאמר הזה...)
ואם כבר דיברנו על סדר,
לא תמצאו ארון ללא מדפים, ללא מגירות וללא ערמות...
כך גם בספר. ת-ח-ל-ק-ו -!
הוספה של כותרות והדגשתם באופן בולט לפני כל הלכה והלכה,
"מסדרת" לקורא את הנקרא, ועוזרת למח לשלוט בערמות המידע ללא בלבול.
עוד טיפים?
יש המון.
אבל מה, לחלק הכל בחינם?
(אם תבקשו יפה, אשמח....)
- - -
ותכלס, מה לגבי עוגת השוקולד? האם מותר להוסיף יין לעוגה שכבר הספיקה לצנוח?
פשוט תציצו.
מהר מאוד תפגשו עם ההלכה.
ציטוט מפסק ההלכה (עמוד כו סעיף ז):
יש להמנע גם מתבשיל או עוגה שהכניסו שם יין להשביח הטעם ועדיין מרגישים טעם יין (שע“ת ומ“ב סג).
יש להמנע גם מתבשיל או עוגה שהכניסו שם יין להשביח הטעם ועדיין מרגישים טעם יין (שע“ת ומ“ב סג).
לטובת הכלל,
בלחיצה על קישור זה אפשר להצטרף לרשימת התפוצה של מכון איש יהודי
ולקבל מידי תקופה את הקונטרס.
כמו"כ מצורף הקונטרס השלם לזיכוי הרבים בשתי מהדורות - מהדורת כיס ומהדורת מייל
בתפילה לבניית בית המקדש במהרה בימינו.
JUMBOmail - איש יהודי בין המצרים תשפ"ג
הורדה והצגת קבצים שנשלחו באמצעות JUMBOmail - הדרך הטובה ביותר לשלוח את הקבצים שלך לכל מקום.
www.jumbomail.me
תודה שקראתם, תזכו למצוות - - -