כתיבה היא כלי הבעה בשיווק מטרתו לגרום בסופו של דבר ללקוח להתרשם מהמוצר שאני משווקת אבל איך?
את זה באתי להסביר במאמר הקרוב

כמה טיפים על כתיבה שיווקית שמניעה לפעולה

קודם כל כשבאים לשכנע לקוח לרכוש וצר לעולם לא מדברים איתו מה הוא צריך לעשות אלא מה הוא הולך לקבל ממני
אל תיכתבו על הדרך שבה יושגו התועלות אלא על התועלות עצמן
זה מזכיר לי את המשפט של ג'ון קנדי בנאומו המפורסם
"אל תשאלו מה יכולה ארצכם לעשות למענכם - שאלו מה אתם יכולים לעשות למען ארצכם"
גם אנחנו כמשווקות צריכות לזכור תמיד שאנחנו צריכות לתת ללקוח כדי לקבל פניות

לדוגמא:
במקום מגוון כלים להתנהלות פיננסית נכונה
כתבו השאירו את החובות מאחוריכם
או להיפטר מהחובות אחת ולתמיד

שאלו את עצמכם: מה ישתנה בחיים של האנשים שישתמשו במוצר או בשירות?
מה הם יוכלו לעשות שלא עשו קודם?
אלו בעיות יפתרו להם?
ועל זה תדברו
פרטו מה הם ירוויחו מהפעולה המבוקשת ואז הזמינו לבצע אותה
(זה לא רק כתיבה נכונה אלא אסטרטגיה נכונה בפתיחת העסק לפעמים בעל מקצוע מדגיש כמה הוא מוכשר במושגים שרק הוא מבין במקום להסביר ללקוח איך חייו ישתנו לטובה אחרי שהוא ירכוש ממנו את השירות או המוצר בסכום כסף נאה)

על פי רוב אנשים אוהבים שמדברים איתם בשפה קלילה ושימושית ולא בשפה קרה מתכתית ורובוטית

לדוגמא:
במקום הגיפטקארד יאפשר לכם לרכוש בחנויות מובחרות
כתבו עם הגיפטקארד תוכלו לצאת לשופינג בחנויות מובחרות

תצחיקו את הלקוח תרגשו אותו תתחברו אליו כמובן כל קהל ידע מתאים לו חיבור מסגנון שונה
המטרה ליצור אמון למותג, המשכיות, חיבור ריגשי

הוכחה חברתית
העובדה שאחרים כבר היו בצומת שאנחנו נמצאים בה מעוררת אמון ויוצרת הרגשת שייכות
אנחנו אוהבות לקנות ממישהי מוכרה ושקנו אצלה כבר
הדרך לזה היא להראות נתונים באתר שלנו
1- נתונים מספריים - כמה אנשים כבר קנו את המוצר
2- חוות דעת, ביקורות ועדויות של משתמשים אחרים
3- דירוגים- לדוגמא 5 כוכבים
4- פרסים רשמיים וביקורות טובות בעיתונות
5-לקוחות אחרים – לוגואים או שמות

עכשיו נדבר על הרשמה לניוזלייטר
ניוזלייטר היא דרך יעלה לשמר קשר עם לקוחות אבל יש דרך לעשות את זה אנשים מאוד רגישים לשליחת ספאם למייל שלהם

א- למה לי להירשם?
תנו להם סיבה טובה להשאיר את המייל שלהם
ב- סליחה אנחנו מכירים?
הציעו למשתמשים להירשם לניוזלטר רק אחרי שהם הבינו מה אתם יכולים להציע להם
ג-כותרת
הירשמו ל... למה בעצם?
את המשתמשים לא מעניין שהם נרשמים לניוזלייטר
כמו שכתבתי כבר את המשתמשים לא מעניין שיש לך ניוזלייטר את צריכה לתת להם סיבה טובה להירשם לניוזלייטר שלך
ממילא את צריכה לכתוב את הערך שהניוזלטר ייתן למשתמשים
ד- למה כדי להם להירשם?
כתבו בדיוק מה אתם מתכוונים לשלוח למשתמשים
ה- הסירו את החסמים
מבטיחה שהמייל שלך שמור רק אצלי

כפתורים
כמו שכתבתי כבר תדברו על צרכי הלקוח
אל תכתבו מילים יבשות ומשעממות אלא תדברו בצורה מצחיקה מחברת או מרגשת שתגרום ללקוח ללחוץ על הכפתור
לדוגמא חפשו, שליחה הרשמה לא משכנעות את המשתמשים לקבל החלטה וללחוץ