חיסכון לכל ילד מה זה בעצם הגמ"ח המרכזי ודומיהם? אם אני תורם לא עדיף לחסוך?

אנוניnי

משתמש פעיל
כלומר אני תורם מספר רב של שנים בשביל לקבל הלוואה אבל בסופו של דבר הסכום שתרמתי הוא נכבד ביותר.
כבר עדיף לקחת את אותה הלוואה עם ריבית והרבית תעלה לי כמו התרומה לא?
 

תהילה ר

משתמש פעיל
יש על הנושא אשכולות רבים
זה לא כלכלי. כמובן שעדיף לשמור את הכסף בצד ולחסוך אותו (לגבי הלוואה זה לא ממש נכון כי לא תמיד אפשרי לקבל כמה הלוואות במיוחד כשמחתנים מס' ילדים ברצף)

לדעתי המקום היחיד שמשתלם כשתורמים מכספי מעשר ואז זה לא על חשבון חסכון
 

The special one

משתמש פעיל
גם ככה יש מתירים להתשמש בכספי מעשר (לא את הכל) להשקעה לצורך נישואי ילדים
תלמד פה על שוק ההון ותהנה
 

סנץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
יש בזה שני סוגים סוג אחד הגמ"ח המרכזי לבית ישראל (אולי יש עוד שהם באותה שיטה - אושר וכבוד לא בדקתי) שנותנים תרומה לגמ"ח, אח"כ אפשר לקבל הלוואה. יש כמות יחידות שכל יחידה נותנת אפשרות לסכום של הלוואה ככל שיש יותר יחידות יש אפשרות להלוואה יותר גדולה (יש הגבלה לפי כלל הגמ"ח עד כמה יחידות ניתן לעשות על שם כל ילד) ובאופן זה כיון שזה תרומה לגמ"ח אפשר לתת מכספי מעשר.
סוג שני גמ"ח המרכזי ביתר (אולי יש עוד באותה שיטה) במשך השנים נותנים פיקדון לגמ"ח ובהגיע הזמן מקבלים את הפיקדון חזרה ועוד סכום של הלוואה * 3 מההלוואה. (י"א שגם סכום זה אפשר לתת מכספי מעשר) יש גם תשלום חודשי של 40 ש"ח דמי חבר למשפחה לא תלוי בכמות הילדים שעליהם נותנים פיקדון.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה