סיפור בהמשכים אשליה - סיפור מתח.

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
34
מרדף:

התמרור שביציאה מרחוב טרומפלדור הציג איור של ילדים משחקים בכדור, מבשר על כך שהכביש נחשב ל'דרך משולבת', שמהירות הנסיעה המרבית בה עומדת על שלושים קילומטרים לשעה. פנסי התאורה שלצדי הכביש היו מפוזרים בדלילות, כך שלמעט אזורים מצומצמים – הייתה הדרך חשוכה, כמעט בלתי נראית.

מכונית ה'טויוטה' הלבנה של אלישע התפרצה לרחוב במהירות מסחררת, מזדעזעת מדי כמה רגעים במפגשים עם פסי האטה צפופים שנקבעו בנדיבות בכביש הצר. אלישע החזיק את ההגה בשתי ידיים, גופו רוכן קדימה בדריכות, מבטו סוקר מדי כמה רגעים את מד המהירות שנע סמוך מאוד לקצה הסקאלה.

הוא ידע שאין לו זמן רב.

ההימלטות שלו מביתו של עמיקם, והצורה בה הצליח להתחמק מהאויבים חסרי הגבולות שהבעירו מאחוריו את הבית, העידו אמנם על יכולות מרשימות – יכולות שאלישע כבר הרבה זמן לא השתמש בהן, אבל יחד עם זאת - ברור היה לאלישע שבקלות רבה יכולה הייתה הפעולה האמיצה שלו להסתיים אחרת. הוא נמלט מהבית ברגע האחרון, כך שאם היו הרודפים אחריו זריזים יותר – התוצאה הייתה שונה לגמרי.

למרות ההימלטות שלו מזירת האירוע, ברור היה לאלישע שכלום עוד לא נגמר. ברגעים הראשונים הוא עוד לא קלט את הסיטואציה כולה, כי כולו היה תחת הרושם העמוק של האירועים, אבל ברגע שהחל לחשוב בצלילות – הוא הבין שהסכנה עוד לא חלפה.

ברגע ששחזר אלישע את רצף האירועים, היה ברור לו בלי צל של ספק - שהתיק שנח על המושב לצדו מכיל רכיב טכנולוגי כזה או אחר, רכיב שנכנס לפעולה ברגע שאלישע הזיז את התיק ממקומו, כך שבאותו הרגע פרצה האזעקה והרודפים קיבלו התרעה.

אם ההערכה שלו נכונה והתיק ששוכב במושב לצדו מאובטח באמצעות רכיב טכנולוגי, סביר להניח שהאחראי על מערכת האבטחה – העלה בדעתו מצב בו התיק ייגנב, והכין לשם כך תגובה הולמת בדמות רכיב ג׳י. פי. אס שמסוגל לשדר את מיקום התיק בכל רגע נתון. השערה זו הייתה סבירה בהחלט, משום שכמעט כל רכיב טכנולוגיה שמיוצר למטרות אבטחה – כולל בתוכו פונקציה מובנית של גילוי מרחוק באמצעות ג׳י. פי. אס.

המשמעות המדאיגה היא, שברגעים אלו ממש – משדר כנראה התיק אותות למרחוק, אל המוקד ממנו באו אנשי האופל לבושי השחורים, שכבר פספסו אותו פעם אחת בביתו של עמיקם – כך שהם עשויים להיות מסוכנים יותר, ממוקדים יותר. ללבושי השחורים הייתה מכונית, כך שייתכן מאוד שברגעים אלו ממש – הם כבר בעיצומה של נסיעה לעברו, כאשר הם מקבלים כל העת תשדורת חיה על מיקומו המדויק.

הפחד מן הסכנה הקרבה היה כל כך עמוק, עד שהוא שיתק כמעט לחלוטין את יכולת החשיבה של אלישע. הרצון להגן על עצמו, כמעט וגרם לו להתפתות לדחף פנימי הרסני – דחף שדחק בו להשליך את התיק החוצה, יחד עם כל תכולתו.

למרות שבסופו של דבר גבר ההיגיון על הפיתוי, ואלישע הצליח לשכנע את עצמו שהשלכות של פעולה פזיזה כזו הן בלתי הפיכות, לא היה בכך כדי להקל על ייסורי הנפש שלו. ההבנה שבמושב לידו נח עצם שעלול לגרום לו לסכנת חיים – הפכה את הנסיעה לחוויה נוראית.

למזלו של אלישע, היה לו יתרון אחד על פני לבושי השחורים – יתרון אחד ויחיד שסיפק לו מעט זמן יקר, זמן שאלישע היה זקוק לו כאוויר לנשימה, זמן שהעניק לו מרווח ביטחון קצר – שניות בודדות של רגיעה שאפשרו לאלישע להפעיל את מוחו, לחשוב, לתכנן את צעדיו.

היתרון ששיחק לטובתו של אלישע, היה הפער העצום בין יכולות כלי הרכב שלו, ליכולות כלי הרכב בו השתמשו לבושי השחורים.

מסיבה מסתורית כלשהי, בניגוד לכל היגיון אנושי בסיסי, בחרו לבושי השחורים להשתמש במכונית נדירה ועתיקה, כזו שמוגדרת באופן רשמי ׳רכב אספנות׳. כלי הרכב שבו הם ישבו אמנם נחשב למוערך בקרב אספני מכוניות, כאלו שהמראה החיצוני של כלי הרכב חשוב להם, אבל מכל בחינה אחרת – היה זה רכב בעל יכולות ביצוע בינוניות עד גרועות.

למרות שלא ניתן היה לדעת בבירור האם לבושי השחורים עדיין יושבים באותו הרכב, והייתה אפשרות תיאורטית שהם הספיקו להחליף אותו בכלי רכב מודרני, עדיין עמד לרשותו של אלישע פרק זמן מספיק בו הוא הצליח לצבור מהם פער. את הפער הזה היה אלישע מוכרח לנצל עבור המשימה החשובה ביותר בעת הזו – היפטרות מהרכיב הטכנולוגי.

מכיוון שהבנתו של אלישע בתחום האלקטרוניקה הייתה לכל היותר בסיסית, ומכיוון שלא היה לו אפילו רגע אחד פנוי ללבטים וניסיונות כושלים, ברור היה לאלישע שאת המשימה הזו הוא יוכל לצלוח רק אם יתאפשר לו ליווי צמוד של איש מקצוע. כשהבעה החלטית על פניו - הוא שחרר את ידו השמאלית מההגה, שולף באמצעותה את מכשיר הטלפון מכיס מכנסיו, מחליק באצבע אחת על המסך, מבטו נע במהירות בין המכשיר שבכף ידו לדרך החשוכה שלפניו.

על צג המכשיר התלקחה ההודעה – ׳שש שיחות שלא נענו׳. השיחות כולן בוצעו ממכשיר הטלפון של עמיקם, ואלישע חש מבוכה כשהבין שמדובר בבנו של עמיקם שבוודאי אינו מבין מה אירע, ומדוע אלישע מתעלם ממנו. הזמן הדוחק לא אפשר לאלישע לחזור אליו. הוא סילק את ההודעה בתנועת אצבע, פותח את תיקיית השיחות האחרונות, עובר בקוצר רוח על השמות שברשימה ונעצר מול השם ׳אמיר עכבר מעבדה׳. בלב מלא תקווה, העביר אלישע את אצבעו על המסך.

מכשיר הטלפון של אלישע היה מחובר אל מערכת השמע של הרכב, כך שצלצולים ארוכים, איטיים, נשמעו מיד בקול רם. עם כל צלצול, גאה מפלס הלחץ בליבו של אלישע לגבהים חדשים, והוא מצא את עצמו מתחנן: ״תענה כבר!״, כאילו היה אמיר עומד לצדו ומקשיב לו.

הניסיון הראשון נכשל, ואלישע צריך היה לגייס את כל כוחות הנפש שלו כדי לא לכרוע תחת הלחץ והייאוש. בלב הולם הוא ניסה שנית, הייאוש גדל בקרבו מרגע לרגע.

חמישה צלצולים ספר אלישע. חמישה צלצולים, לאחריהם התגשמה משאלתו של אלישע, וקולו של אמיר התפרץ אל חלל הרכב הסגור, מנומנם ומבולבל. ״אלישע?״ הוא שאל בקול איטי.

״אני צריך עזרה דחופה״. הגיב אלישע, מנסה לדחוף כמה שיותר מילים בכמה שפחות זמן. ״רודפים אחריי אנשים. אני חושד שהטמינו בתיק שאני מחזיק מכשיר מעקב. אני צריך שתסביר לי מה לעשות״.

מן העבר השני לא הייתה תגובה. צליל של זרימת מים נשמע, ואלישע הבין שאמיר מכריח את עצמו להתעורר על ידי שטיפת פנים במים קרים. ״מהר!״ הוא זירז את אמיר. ״אני בסכנה״.

קולו של מומחה המחשבים שב ונשמע, ערני מעט יותר, אבל עדיין צרוד מעט. ״מכשירי מעקב עובדים לפי מערכת ג'י. פי. אס״, הוא הסביר מיד, קולט את הדחיפות. ״בשביל שהם יפעלו - דרושה עבורם קליטה לוויינית. אתה צריך למצוא מקום בו אין קליטה. תוכל לוודא שאתה במקום כזה על פי המכשיר הסלולרי שלך. אם תראה בו הודעה 'אין קליטה' תוכל לדעת שאתה במקום בטוח״.

אלישע הביט מבעד לחלון, סורק את הרחוב השומם, מחפש אחר מקום כזה בו לא תהיה קליטה לטלפון שלו. "אני יכול אולי להיכנס למקלט של אחד הבניינים". הציע.

"לא טוב". אכזב אותו מומחה המחשבים. "בנתונים שיתקבלו ממכשיר המעקב הם יוכלו לראות לאן הלכת עד שהאות פסק. הם ידעו לאיזה בניין הגעת רגע לפני שהאות פסק ואתה תמצא את עצמך לכוד בלי דרך יציאה, כיוון שאם תצא מכשיר המעקב יחזור לחיים. אתה צריך מרחב גדול שאין בו קליטה, כמו מנהרה או תעלת ניקוז תת קרקעית".

אלישע התרגז "אין לי פה שום מערה! תמצא לי פתרון נורמלי בבקשה!"

"מנהרה, לא מערה". תיקן מומחה המחשבים בחשיבות. "בכל אופן, אם התיק אינו מכיל רכיבים אלקטרוניים מלבד מכשיר המעקב, אתה יכול להשליך את אותו לתחתית של בריכה או לשטוף אותו במים. הציוד האלקטרוני כמעט בוודאות ייהרס, אלא אם כן מדובר בטכנולוגיה חסינה למים".

"לא! אני לא יכול!" התפרץ אלישע לדבריו. "יש בתיק מחשב וייתכן שנמצא בו מכשור עדין נוסף או ראיות שעשויות להינזק במים".

מומחה המחשבים חשב רגע. "אין ברירה," קבע. "אתה תאלץ לחפש את מכשיר המעקב באופן ידני. אני אדריך אותך כיצד לעשות זאת בשלב הראשון, ולאחר מכן אפגוש אותך במעבדת המחשבים שלי כדי לוודא שאכן הסרת את כל אביזרי המעקב".

"הבנתי". אלישע סחט את דוושת הבלימה עד הסוף, הרכב נעצר בחריקת בלמים עזה במרכז הכביש. "מה צריך לעשות?"

"קודם כל תפתח את התיק" הורה מומחה המחשבים.

אלישע היסס לרגע. הוא חשש מפני מה שמצפה לו בתוך התיק, העדיף לפתוח אותו מאוחר יותר בישוב דעת. מומחה המחשבים הרגיש בהיסוס שלו. "אתה מפחד שהתיק ממולכד?" שאל. "אם כן, תצטרך לפנות לחבלן. אני לא יכול לעזור לך".

אלישע לא חשש מהאפשרות שהתיק ממולכד, משום שהוא כבר פתח אותו לפני כן על מנת להכניס לתוכו את המחשב. "הכול בסדר" הרגיע את מומחה המחשבים. "אני אעשה את זה".

הוא עצם את עיניו, נושם עמוקות כדי להירגע, אצבעותיו פותחות את רוכסן התא הגדול בצליל חיכוך. הוא עוד לא הספיק להציץ בתכולת התיק, כשגל דחוס ומחניק תקף אותו, גורם לו להשתעל שיעול בלתי רצוני. "אתה בסדר?" שאל מומחה המחשבים בדאגה מצדו השני של הקו.

"אני אחיה" השיב אלישע בעודו משתנק, אצבעו לוחצת במהירות על המתג האחראי לפתיחת החלון שלצידו. "התיק הזה שכב כנראה הרבה זמן איפה שמצאתי אותו", המשיך כשהוא משרבב את ראשו מחוץ לחלון הרכב, נושם עמוקות את האוויר הצח. "הכול בפנים מעלה עובש כנראה".

מומחה המחשבים נרגע, חוזר מיד לעניין לשמו הם משוחחים. "אתה צריך לרוקן את התיק לחלוטין". הדריך. "להוציא את התכולה שבתוכו ולחפש אחר כל מכשור אלקטרוני, מכל סוג ומכל גודל. המכשירים הללו מגיעים בשלל צורות והם יכולים להיות זעירים מאוד. ייתכן אפילו שהם מוסתרים בחפצים תמימים למראה, כמו כפתור של חולצה או שעון".

"הבנתי". אישר אלישע. הוא תפס את התיק בשתי ידיו, הופך אותו כשפתחו פעור כלפי מטה, מנער אותו בעוצמה, מאפשר לפריטים שבתוכו לנשור אל המושב שלצידו. ריח דחוס ובלתי נסבל של עובש התפשט בחלל הרכב, מאלץ את אלישע לעצור את נשימתו. הוא מתח את ידיו עד קצה היכולת כדי להרחיק ממנו את התיק כמה שיותר. פניו התעוותו בגועל.

רק כששקע מעט האוויר וחלל הרכב הפך להיות מאוורר יותר, הוא התפנה להביט בערמת הפריטים המגובבת בחוסר סדר על המושב. למראית עין הייתה זו תכולת תיק שגרתית למדי. כזו שמתאימה לטיולים קצרים של יום או יומיים. היו שם מדי משטרה מכווצים ומקומטים, מגבת גדולה מרובבת ברפש, מגפי עבודה מלוכלכים בבוץ מתוצרת 'בליינסטון' וכמה זוגות גרבי צמר. בשקית ניילון נחו שני כריכים ארוזים בנייר אלומיניום, לצד מימייה צבאית ישנה ואריזת ביסקוויטים מפוררים.

אלישע העביר את מבטו בין הפריטים, מסתפק במה להתחיל. שקית הניילון עם מוצרי המזון תפסה את עיניו מיד. עטיפת נייר האלומיניום עשויה להסתיר בתוכה מכשירים אלקטרוניים, בדיוק כמו המימייה הצבאית.

הוא נטל לידיו את שקית הניילון, קורע אותה ומוציא ממנה את אחת משתי אריזות הכריכים. הוא קילף בזריזות את נייר האלומיניום, מרחרח בחשד את תכולת האריזה.

רגע לאחר מכן הוא התחרט בכל מאודו על הצעד שעשה. בתוך האריזה נח כריך עבש, שכנראה הכיל בעבר נקניקיה מקושטת במיונז וקטשופ. הבשר המקולקל הדיף סירחון נורא ואלישע חשד שהוא רוחש תולעים. הוא השליך את האריזה בגועל מבעד לחלון הרכב, ממהר לקנח את אצבעותיו המזוהמות במגבון לח.

למרות תחושת הגועל, הוא לא הסכים לוותר על בדיקה באריזה השנייה, שגם היא מצאה את מקומה במהירות רבה לצד חברתה. אלישע המשיך בחיפושים, פונה לנער את המימייה, מאזין כדי לשמוע אם יש צלילי קרקוש שעשויים ללמד על חלקים קטנים המסתתרים בתוכה. משלא שמע כאלו הוא פתח אותה, מציץ פנימה ומרחרח את הנוזל המועט שבתוכה. אלו לא היו מים. לנוזל היה ריח מוכר של תכשיר חיטוי, אלישע שיער שזוהי תמיסה בה השתמש עמיקם לאחסן את עדשות המגע שלו.

הוא נאנח בייאוש, משליך את המימייה מידיו. "אני לא רואה כלום". אמר למומחה המחשבים. "לולי האזעקה שהחלה לפעול כאשר נגעתי בתיק, הייתי חושב שמדובר כאן בתיק טיול תמים שהוזנח בארונית במשך זמן רב. יש כאן רק בגדים ומוצרי מזון".

מומחה המחשבים חשב רגע. "תנסה לחפש בתיק עצמו," יעץ. "ייתכן שיש שם תאים נסתרים או דפנות כפולות. אם יש לך סכין או חפץ חד אחר, כדאי שתקרע את כל הבטנה של התיק. תוודא שאין מאחוריה מקומות מסתור".

אלישע לא היה צריך לחפש אחר סכין. בתא הכפפות שלו נח באופן קבוע אולר מבצעי, אותו הוא קיבל כשסיים בהצטיינות קורס קצינים. הוא הזדרז לבודד מן האולר סכין משוננת, מניח את התיק על ברכיו, מתחיל בקריעה זהירה של דפנות התיק.

רגעים ספורים אחר כך הוא השמיע קריאת צהלה.

לא ניתן היה להתבלבל. מתחת לבטנה ריצדו נורות קטנטנות, מחוברות לפקעת סבוכה של חוטי חשמל. מכשיר קטן בגודל של שעון יד היה מוצמד בסיכה לפנים הבטנה, כרטיס מידע זעיר תחוב בחריץ בחזיתו.

"מצאתי!" עדכן אלישע את מומחה המחשבים באושר. "מה עושים?"

"בעיקרון, אתה יכול לרסק את המכשיר או להשליך אותו". השיב מומחה המחשבים. "אבל אם אתה רוצה שאבדוק את המכשיר בעבורך, תצטרך להביא אותו למעבדה שלי כשהוא שלם. כדי לעשות זאת, תצטרך להוציא את הסוללה של המכשיר על מנת להפסיק את המעקב".

"הבנתי". אלישע ניתק את המכשיר ממקומו, סוקר אותו בדקדקנות ומחפש היכן עשויה להיות הסוללה שלו. "אני לא מוצא," בישר למומחה המחשבים. "המכשיר חלק לחלוטין. אין בו שום חלק שעשוי להיות מכסה של תא סוללות".

הוא חשב לפרק את המכשיר, העריך שהסוללה ממוקמת היכן שהוא בקרביו. אצבעו כבר קירבה את סכין האולר אל חיבורי המכשיר, כשרעם מנוע מאחוריו הקפיץ אותו, גורם לו להפיל את כל מה שבידיו בחזרה אל התיק.

הוא לא הספיק אפילו להציץ במראה, כשמכה אדירה הלמה בחלקו האחורי של הרכב, גורמת לו להישלח קדימה בצעקה, ראשו מתנגש במרכז ההגה, מטר של זכוכיות שוטף אותו. "הצילו!" הוא צרח, מקווה שהקו עם מומחה המחשבים עדיין מחובר. "הם גילו אותי!"

מהמראה הקדמית הוא יכול היה לראות בבירור את ה'לינקולן' העתיקה, הפגוש שלה צמוד לאחורי הרכב שלו, פנסיה מאירים. "אני חייב להימלט!" חלפה מחשבה במוחו. הוא מיהר למשוך ביד רועדת את הידית הקבועה משמאלו, מעביר את הרכב למצב נסיעה, מקווה שהמנוע עדיין תקין למרות ההתנגשות.

מאחוריו החלה המכונית העתיקה לנסוע אחורנית, אלישע הבין שהיא צוברת מרחק כדי לחזור ולהתנגש בו פעם נוספת. הוא דרך בכל כוחו על דוושת התאוצה, הרכב זינק קדימה בבת אחת, חלקים שונים מתפרקים מאחוריו, מתעופפים אל שולי הכביש בצליל מצמרר.

המכונית העתיקה הפסיקה את הנסיעה אחורה, נעצרה במקומה לרגע אחד ואז פרצה קדימה בצווחת מנוע כשהיא דולקת אחריו. אלישע הגביר את המהירות, מעריך שהמכונית העתיקה והכבדה לא תצליח להתחרות במהירות של הרכב המודרני שלו.

"אני חייב להפסיק את המעקב!" לחש לעצמו. "אם לא, כל הניסיון שלי לברוח חסר תועלת". הוא שלח את ידו האחת כלפי מטה, מגשש קרוב לקרקעית הרכב, מוצא שם את התיק שנפל מברכיו בזמן ההתנגשות. לא היה לו זמן להוציא את הסוללות ממכשיר המעקב כמו שתכנן. הוא היה מוכרח להיפטר כבר בשניות הקרובות מהמעקב.

מבע של צער נח על פניו כשהשליך את התיק מבעד לחלון הפתוח, מאפשר לו להתגלגל באיטיות לשולי הכביש. נוסעי המכונית שמאחוריו הבחינו בו כשהוא משליך את התיק, הגבירו את מהירות הנסיעה שלהם, מצמצמים אט-אט את המרחק ממנו.

למרות הפערים הגדולים בין מהירות הרכב שלו למהירות של המכונית מאחוריו, הנהג העוקב אחריו הצליח לשמור על קירבה יחסית אליו. כדי לעשות זאת, הוא עבר על כמה עבירות תנועה חמורות, אותן אלישע לא העלה בדעתו לרגע לעשות אפילו בכביש שומם וחסר תנועה.

"הוא מטורף!" לחש אלישע בפחד כשראה דרך המראה את המכונית שמאחוריו נכנסת לנתיב הנגדי המקביל אליו שהיה מופרד באמצעות גדר בטון, על מנת לקצר את הדרך בכמה מטרים בודדים. "הוא עוד יתפוס אותי בסוף!" המשיך בלחץ גובר. "אני לעולם לא אצליח לנהוג כמוהו. הוא לא מפחד למות".

עיניו חיפשו כל העת אחר דרך מוצא שתאפשר לו להימלט מהסבך. רעיונות שונים עלו במוחו, חלקם אפשריים, חלקם פחות. המרחק בין הרכבים הלך והצטמצם, אלישע ידע שלא נותר לו זמן רב. אם יצליח הנהג במכונית שמאחוריו להתנגש בו שוב, אין לו שום סיכוי מולו. המכונית העתיקה כבדה וחזקה פי כמה מהרכב שלו. בנוסף, הפגוש הקדמי שלה ארוך פי אחד וחצי מן הסטנדרט, מה שמצמצם מאוד את הפגיעה בנוהג בה במהלך תאונה.

הוא חייב למצוא פתרון מהיר. להפסיק את המעקב מיד.

לפניו, מימין הכביש, הוא הבחין בפניה חדה המובילה אל רחוב דל תאורה. הרחוב היה צר מאוד ומתוכנן בזווית אלכסונית שלא אפשרה כמעט שדה ראייה אליו מהכביש בו הוא נסע. "זו ההזדמנות האחרונה שלי!" חלפה מחשבה במוחו. "לא תהיה עוד אחת כזו!"

מבע של נחישות עלה על פניו. הוא נשם עמוקות, מחזק את אחיזתו בהגה. "הנהג שמאחורי משוגע!" הלהיט את עצמו. "אני אראה לו שאני משוגע לא פחות ממנו!"

הוא הגביר ברגלו את הלחץ על דוושת התאוצה, הנופים משני צדי הרכב החלו לנוע במהירות מסחררת. הפניה ימינה הלכה והתקרבה, אלישע המשיך לנסוע קדימה כאילו אינו מתכוון לפנות, כמעט חולף לחלוטין על פני הכניסה לרחוב הצר.

רגע לפני שאיבד סופית את האפשרות להיכנס לרחוב, חלף זיק מטורף בעיניו. הוא סובב בעצמה את ההגה לימין, גופו נוטה יחד עם ההגה, מושך אותו עד קצה גבול היכולת. ידו הימנית הרימה באחת את בלם היד.

הרכב ביצע חצי סיבוב מרהיב, חזיתו נשלחת מיד ימינה, גוררת מאחוריה בפראות את החלק האחורי, הגלגלים משתפשפים ומותירים סימני חריכה על האספלט הדהוי. מבעד לשמשה הקדמית יכול היה אלישע לראות את הנוף חג במהירות, נעצר כשהרכב ממוקם בדיוק בכניסה לרחוב הצר.

"הצלחתי!" צהל, פונה לחזור ולדרוך על דוושת התאוצה, גורם לרכב לזנק בבת אחת אל הרחוב השקט. אלישע בקושי הביט על הדרך שלפניו. עיניו היו ממוקדות בעיקר במראה הקדמית, בוחנות את המתרחש מאחוריו. הוא הבחין לשמחתו שהמכונית העוקבת לא נכנסה עמו לכביש. הנהג שלה כנראה לא קלט את הפניה שלו בזמן והמשיך קדימה.

למרות זאת, המרדף עוד לא הסתיים. אלישע העריך שתוך רגעים ספורים תיכנס אחריו המכונית העוקבת, מה שמאפשר לו זמן קצר מאוד להיעלם מהשטח. הוא בחן במצוקה את הכביש, מחפש אחר דרך מוסתרת אליה יוכל להיכנס, או לחילופין חניה חשוכה של בניין מגורים בה יוכל להסתתר.

לרוע מזלו הרחוב היה ארוך וחשוף. מימינו מבנה בית ספר גדול מגודר בחומה גבוהה ומשמאלו מגרש משחקים בו לא יוכל להיעלם. הוא התנשף בתסכול. עם כל המאמצים שלו להשיג לעצמו כמה שניות כדי להיעלם, הוא עלול לחזור ולהתגלות שוב.

"קדימה, קדימה!" זירז את עצמו. עיניו הביטו קדימה אל קצה הרחוב, תקווה ניצתה בליבו. הרחוב הסתיים בצומת בה הוא מוכרח לבחור אחת משתי פניות. המשמעות היא, שלא משנה באיזו דרך יבחר, יש סיכוי של חמישים אחוז שהרודף יבחר בדרך האחרת ויאבד אותו. הדרך מאחוריו הייתה עדיין ריקה, מה שפתח לו פתח לאופטימיות זהירה.

רק כשהגיע לצומת, הוא הבחין שבדרך שמאלה מוצב תמרור 'אין כניסה', דבר שלפי חוקי התנועה מבשר שיש לפניו ברירה אחת בלבד, לפנות ימינה. הוא אפילו לא התלבט אם להישמע לתמרור. "אני מקווה שהחברים ממחלקת התנועה יסלחו לי". לחש לעצמו בשעשוע, מסובב את ההגה ופונה שמאלה.

הוא האט את מהירות הנסיעה, נוהג בזהירות, מודע לכך שהוא נע נגד כיוון התנועה, דבר שמסכן אותו ואת הנהגים האחרים שעשויים לנסוע מולו. רווח לו כשהכביש הסתיים לאחר כמאה וחמישים מטרים, מוביל אותו אל אזור מגורים בנוי בצפיפות.

רק כעת, כשהרגיש בטוח יותר, הוא הרשה לעצמו לרדת מן הכביש אל שטח חנייה שהיה ממוקם תחת אחד מבנייני המגורים, כשהוא מחפש אחר המכשיר הסלולרי שלו שנעקר מתושבתו במהלך ההתנגשות. הוא מצא אותו לאחר חיפוש לא ארוך. המסך היה שחור, כבוי.

הוא לחץ על מתג ההפעלה, נושם לרווחה מול הרטט המוכר המעיד על הדלקת המכשיר. הוא פתח את תיקיית 'שיחות אחרונות', מחייג אל אמיר מומחה המחשבים, שבניגוד לפעם הקודמת ענה תוך שבריר שניה. "מה קרה לך?!" שאל בהיסטריה. "ניסיתי לחזור אליך אבל לא ענית!"

"כן, היה לי הרבה בלגן". השיב אלישע. "אבל עכשיו הכול מאחורי". הוא ניסה להסדיר את נשימתו, עדיין לא הצליח להירגע מהטראומה שעבר. "בכל אופן, אני זקוק לעזרתך באופן דחוף", המשיך מיד. "יש ברשותי מחשב שעשוי להכיל חומר ראיות, ואני צריך שתפצח את הסיסמא שלו".

מומחה המחשבים נאנח. "רציתי לישון הלילה, אבל זה כנראה לא יקרה". אמר בהשלמה. "אפגוש אותך במעבדה בעוד כעשרים דקות".

"לא". התנגד אלישע. "בלתי אפשרי בעבורי להגיע למעבדה המשטרתית, משום שהחקירה בה אני עוסק אינה רשמית ואני לא רוצה שהיא תתועד במסמכים רשמיים. אני צריך לפגוש אותך במקום ניטרלי שאינו שייך למשטרה".

מומחה המחשבים לא מיהר לשתף פעולה. "מה זאת אומרת חקירה לא רשמית?" בירר בחשד. "אתה מתכוון לומר שאין לך צו מבית משפט?"

אלישע לא רצה לאשר את העובדה הבעייתית, מחשש שמומחה המחשבים יסרב לעזור לו. "אין לי זמן להסביר". השיב . "כל רגע שאני בחוץ עלול לסכן אותי ואת כל המעורבים בתיק הזה. תאמר לי היכן אוכל לפגוש אותך ואני מבטיח שאשתף אותך בכל הפרטים".

מומחה המחשבים התלבט מספר שניות, לאחריהן כנראה השתכנע. "סע לרחוב האצ"ל במרכז העיר", הורה. "תחפש שם בית עסק בשם 'עולם האלקטרוניקה של אלכס'. זהו עסק בו עבדתי בעבר ויש לי את מפתחות הכניסה אליו. אני אצא לשם עכשיו, להערכתי אהיה שם תוך כעשרים דקות".

"לדעתי אני כבר אהיה שם". העריך אלישע בסיפוק. "תודה רבה לך".​

ב"ה

אני ממש מקווה שבמהלך ה20 דקות האלו אלישע לא נרצח.
אם כי כבר עולים לי חששות כבדים, לנוכח שתיקתו תקופת זמן ארוכה כל כך...
 
נערך לאחרונה ב:

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ב"ה

אני ממש מקווה שבמהלך ה20 דקות האלו אלישע לא נרצח.
אם כי כבר עולות לי חששות כבדים, לנוכח שתיקתו תקופת זמן ארוכה כל כך...
אלישע עדיין חי, לעת עתה.
האיש שכתב אותו, מחפש פטנט להארכת היממה בכמה שעות.
אף על פי שפטנט כזה עדיין לא נמצא, התקווה היא - שבמהלך השבוע הקרוב יעלה הפרק הבא.
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אלישע עדיין חי, לעת עתה.
האיש שכתב אותו, מחפש פטנט להארכת היממה בכמה שעות.
אף על פי שפטנט כזה עדיין לא נמצא, התקווה היא - שבמהלך השבוע הקרוב יעלה הפרק הבא.
ב"ה

אחרי שכבר הצלחנו לחזור בזמן 400 שנה אחורה, רק להארכת היממה עוד לא נמצא פתרון?
זה אמור להיות קל ממש!

וחוץ מזה, משהו במשפט הזה מוכר לי קצת: "הלילה הארוך ביותר עוד יגיע".
אז אולי הוא יגיע היום ויהיה לכם עוד זמן לכתוב? 🤔
 
נערך לאחרונה ב:

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
35
הפירמידה הגדולה בגיזה:

שלוש פעמים היה צריך אלישע לנסוע לאורך רחוב האצ"ל, הממוקם בפאתי אזור התעשייה הצפוני של באר-שבע, כדי להבחין בשלט האפרפר והמוסתר עליו נכתבו המילים: "עולם האלקטרוניקה של אלכס'. למרות השם המטעה, לפיו ניתן היה להבין כי מדובר בחנות גדולה ומתקדמת, הייתה זו בסך הכול מעבדה קטנה ונידחת לתיקון מכשירים סלולריים, מחשבים וקונסולות משחקים. חזית החנות הייתה צנועה וקודרת. היה שם חלון ראווה חסר חן מאחוריו הופיעה תצוגה עלובה של מספר מכשירים אלקטרוניים מחודשים שהוצעו למכירה במחירים זולים.

אמיר מומחה המחשבים כבר כנראה הגיע למקום, העידו על כך האורות הדולקים בפנים החנות והתריס הפתוח בכניסה. אלישע מיהר להכניס את כל הפריטים שאסף מביתו של עמיקם לשקית ניילון אטומה עבה, יוצא מן המכונית כשהשקית בידו, פוסע היישר אל החנות.

בפנים, הייתה החנות מכוערת אפילו יותר מבחוץ. מלבד מדף אחד עליו היו מונחים מכשירים חדשים לצרכי מכירה, הוקדש כל השטח הפנימי של החנות למעבדת התיקונים. על רצפת פרקט אדומה היו מגובבים בחוסר סדר כוננים, לוחות אלקטרוניים, רכיבי זיכרון וכבלים שונים בשלל גדלים. אמיר מומחה המחשבים ישב על הרצפה ברגליים משוכלות, מלחים במרץ רכיבים זעירים ללוח אלקטרוני ירוק, ידיו עטויות כפפות גומי עבות מונעות התחשמלות.

"אמיר?!" קרא לעברו אלישע.

אמיר הפסיק את עבודתו, מרים את ראשו, עיניו מביטות מבעד למשקפי ריתוך עבות. "שלום, אלישע". אמר בנעימות. ״מיד אתפנה אליך. אני רק אסיים כאן ברשותך״.

הוא הניח מידיו את מכשיר הריתוך הכבד, מסיר בזריזות את המשקפים העבות, מנגב מפניו זיעה באמצעות נייר טישו. לאחר מכן הוא רכן, עוטף בעדינות רבה את הלוח האלקטרוני בשתי שכבות של ניילון בועות, מסמן על הניילון בלורד שחור עבה את המילה 'טופל'. כשסיים הוא התרומם ממקומו תוך כדי שהוא מסיר אבק מבגדיו. "כולי לרשותך!" הכריז.

אלישע חיטט בשקית הניילון, מוציא מתוכה את כונן המחשב. ״זה המחשב שדיברתי אתך עליו״. הסביר. ״אני מקווה מאוד שתוכל לפרוץ לי אותו במהירות. החומר שבתוכו חשוב לי מאוד״.

אמיר הזדקף בחשד, מביט ממרחק בכונן המסורבל, כאילו חושש להתקרב אליו. ״איזה מן מחשב זה?״ שאל בנימה מוטרדת. ״זה ׳אפל׳?״

אלישע העיף מבט בסמליל המודפס על צדו החיצוני של הכונן. ״לא,״ השיב מיד. ״זה מחשב מתוצרת ׳דל׳ אם אני לא טועה...״

אמיר התקרב בשני צעדים זריזים, מושך בעדינות את הכונן מידיו של אלישע, בוחן אותו כשמבט חתום על פניו. תהליך הבדיקה ארך מספר שניות, במהלכן הפך אמיר את הכונן מצד לצד, קירב אותו אל עיניו כדי לראות אם החיבורים תקינים, ואפילו ניסה להציץ דרך אחד השקעים כשעינו האחת פקוחה לרווחה והשנייה עצומה ומכווצת במאמץ. לבסוף, הניב תהליך הבדיקה תוצאות, ואמיר היישיר אל אלישע את עיניו. ״זה אכן מחשב מתוצרת ׳דל׳,״ הוא אישר, ״דגם ישן מאוד שייצורו הופסק עוד לפני שנת אלפיים. המגעים נראים לי תקינים, כך שאם לא יהיו תקלות בלתי צפויות – אוכל לפרוץ אותו תוך זמן קצר״.

"כיוון שאנחנו לא במעבדה המשטרתית," הוא המשיך לדבר תוך כדי שהוא פותח מגירה ושולף מתוכה כבל מגולגל, "אין לי כאן את כל הכלים הטכנולוגיים המתקדמים של משטרת ישראל, שהיו מאפשרים לי לפרוץ את המחשב בן רגע. לכן אני אשתמש בשיטה פרימיטיבית, ולכן זה יארך מעט יותר זמן. בין רבע לחצי שעה״. הוא פרש את הכבל, מחבר את צדו האחד לכונן המחשב, מחזק את החיבור באמצעות צמד ברגים.

הוא מתח את הכבל, מקרב את צדו השני אל מסך מודרני קמור שניצב על הדלפק, נועץ אותו בחריץ המיועד לכך בתחתית המסך. הצג האיר באחת, סמלה של מערכת ההפעלה הפופולרית ווינדוס אקס. פי מופיע עליו, בסמוך לאנימציה מוכרת המעידה כי המחשב טוען את מערכת ההפעלה.

אמיר התיישב על כיסא מנהלים מרופד שהיה מוצב מול המסך, מנתק מחגורתו צרור מפתחות כבד ומניח אותו על השולחן כשארשת חשיבות על פניו. ״לפני שאני מתחיל,״ הוא אמר, אצבעותיו מתופפות על השולחן, ״אני צריך שתראה לי צו שופט״.

אלישע נאנח. מהבקשה הזו הוא חשש יותר מכל. עד כה הוא קיווה שאמיר לא יקפיד לבקש ממנו את הצו, ציפה שיעלים עין או ישכח. ״אני מצטער מאוד,״ נאלץ אלישע להודות בבושת פנים. ״אין בידי צו מבית משפט״.

אמיר הופתע עד עמקי נשמתו. ״אתה רציני?!״ שאל באכזבה. ״איך אתה בא אלי עם דרישה לפריצת מחשב בלי לדאוג קודם לצו בית משפט?! זאת עבירה פלילית, אלישע! חוץ מהעבודה שלי, אני עלול לחטוף חתיכת עונש על כזה דבר!״

״אני יודע״. השיב אלישע. ״ובכל זאת, קיוויתי שתפרוץ עבורי את המחשב. אני לא יודע עד כמה אתה מעודכן, אבל בטח שמעת על מה שקרה לעמיקם״.

אמיר הזדקף מיד, הבעה מלאה התעניינות על פניו. ״איך זה קשור לעמיקם?״ דרש לדעת.

אלישע עטה על פניו הבעה אכפתית. ״המחשב הזה היה של עמיקם,״ השיב בנימה רגועה. ״לדעתי, יש בו מידע חשוב, מידע שעשוי לשפוך אור על הנסיבות בהן אירעה הטרגדיה״.

על פניו של אמיר הייתה הבעה מסוקרנת, הוא נראה כמי שמתכוון לשאול משהו – ואלישע חשש שהוא מתכוון לחקור אותו על הנסיבות באמצעותן הגיע המחשב לידיו. כדי למנוע מצב מביך מעין זה, מיהר אלישע להטות את השיחה לנושא אחר. ״הייתי עם עמיקם בבית החולים היום,״ הוא אמר בנימה עצובה. ״אתה בטח מבין עד כמה חשוב למשפחה לדעת את האמת. לדעת איך הוא נהרג...״

על פניו של אמיר הייתה הבעה של השתתפות, הוא הניד את ראשו בעצב ואלישע חשש שהוא יגיב ברגשנות יתר. ״אתה יכול לעזור לנו,״ ניצל אלישע את הרגע, מדבר בנימה הכי משכנעת שיכול היה להפיק. ״אני מבטיח לך, אף אחד מבני המשפחה לא יתנגד לזה שתפרוץ את המכשיר. הם כולם הביעו הסכמה, רק שבדרך השגרתית – דברים אורכים המון זמן״.

אמיר הנהן הנהון איטי. הוא נראה קרוב להשתכנע, אבל מההיכרות של אלישע אתו הוא ידע – שאמיר אינו פראייר. גם כשהוא משתכנע, תמיד יש לכך מחיר.

״טוב...״ אמר אמיר לבסוף. ״נראה לי שאני יכול לעשות את זה, כמובן – רק בשבילך ובשביל עמיקם, ואני מקווה מאוד שזה לא ידלוף החוצה. בכל מצב, אם איכשהו זה יגיע למישהו, אני אטען שלא ידעתי מה יש במחשב, ושאמרת לי שזה מחשב שלך״.

״למרות הרצון הטוב שלי,״ המשיך אמיר, ונימת דיבורו הבהירה לאלישע שחששותיו התאמתו. ״הייתי מצפה לאיזה שהוא שכר טרחה על העבודה הקשה שלי מחוץ לשעות העבודה״.

אלישע נאנח. ״אתה רוצה כסף?!״ הוא שאל בנימה של תיעוב.

אמיר הניד מיד את ראשו, הבעה זועפת על פניו. ״תגיד, אתה חושב שאני אידיוט?!״ הוא הגיב. ״נראה לך שאני אקח על זה כסף? אני עובד ציבור! זה מתכון מנצח לתיק שוחד״.

אלישע חש עייפות מזדחלת באבריו. ״אז מה אתה רוצה?!״ שאל בנימה מותשת, מקווה שלא תהיה זו בקשה קיצונית במיוחד.

אמיר חייך חיוך ערמומי. ״אני צריך ביטול דו״ח״. אמר. ״אחותי מסכנה, שוטר נתן לה קנס אלפיים שקל בלי שום סיבה. עכשיו היא צריכה רענון נהיגה, והיא אמא לשבעה״.

אלישע נתן באיש שממולו מבע תמה. ״אתה רציני?״ שאל. ״אתה הרי יודע שאני לא במחלקת התנועה. איך אתה רוצה שאני אסדר לך דבר כזה?!״

אמיר משך בכתפו. ״אני יודע שיש לך קשרים,״ אמר. ״לי אין קשרים, והדו״ח הזה הוא חתיכת עוול. תבטיח שתבטל את הדו״ח, ואני אעזור לך״.

המבט בעיניו של אלישע היה מלא תיעוב. ״איך אתה מרשה לעצמך לעשות את זה?!״ הוכיח את האיש שממולו. ״אתה משרת ציבור! איך אתה יכול לזלזל ככה בתפקיד שלך בשביל כמה פרוטות?״

אמיר לא נכנע. ״תבטיח לי שתסדר לי את הדו״ח ואני עוזר לך,״ חזר שוב בנימה אדישה.

אלישע הרהר בדרישה למשך מספר רגעים, מבין שלמעשה – אין לו ברירה. הוא לא יכול היה לעצור, לא אחרי שלקח כאלו סיכונים. ״אני מבטיח,״ אמר בנימה רפה. ״עכשיו קדימה, תעשה מה שאתה צריך״.

להפתעתו של אלישע, האיש שמולו שרק שריקה של התפעלות, עיניו מתרחבות. ״וואו!״ הוא אמר בהלם. ״לא האמנתי שתסכים, סתם ניסיתי לראות עד כמה זה חשוב לך ועד כמה תהיה מוכן לכופף את החוק״. הוא סקר את אלישע בפליאה, כאילו ראה אותו לראשונה. ״בחיים לא חשבתי שאתה, אלישע, הסרגל של התחנה, תסכים לכזאת עסקה מפוקפקת״.

על פניו של אלישע עלתה הבעה זועמת. ״אתה חושב שזו בדיחה?!״ הוא הגיב בכעס. ״אתה חושב שיש לי זמן לשטויות שלך?! עוד לא קלטת מה עבר עליי?״

אמיר נסוג עם כסאו אחורנית, על פניו הבעה חתומה. ״מצטער,״ הוא אמר. ״הייתי חייב לבדוק עד כמה זה חשוב. אני לא אחד שאפשר למרוח, ואני לא משתכנע בכזאת קלות לעבור על החוק. עכשיו אני די בטוח שזה רציני כמו שאמרת״.

על פניו של אלישע עלתה הבעה ממורמרת. ״תתחיל כבר לעבוד,״ הוא ביקש. ״יהיה מספיק זמן לדיבורים אחר כך״.

אמיר הנהן הנהון קצר, ואיכשהו – הבין אלישע מהמבע שעל פניו שהוא מתחיל לקלוט את החשיבות שאלישע מייחס לחקירה. אלישע עקב אחר תנועותיו הזריזות של מומחה המחשבים, רואה כיצד הוא משחק במפתחות שבצרור שלפניו ומבודד מהם מפתח אחד קטן ופשוט.

רגע לאחר מכן רכן אמיר אל מתחת לטבלת השולחן, מחזיק בידו הימנית את צרור המפתחות, כאשר המפתח הקטן תפוס בין האגודל לאצבע המורה. אלישע לא הצליח לראות מה בדיוק עושה שם אמיר, אולם הוא שמע צליל של פתיחת מגרה, ולאחר מכן התרומם אמיר כשבידו השמאלית דיסק און קי כסוף, ועל פניו חיוך של ניצחון.

״מה אתה מחזיק שם?״ התעניין אלישע מתוך נימוס בלבד.

מומחה המחשבים נראה כאילו המתין לשאלה הזו. ״אני מחזיק כאן את הנשק הסודי שלי,״ אמר בגאווה. ״פורץ הסיסמאות האימתני, ששום כוח בעולם לא יכול להתנגד לו״.

אלישע סקר את הדיסק הזעיר, מרים גבה אחת בשעשוע. ״זה בהחלט נראה אימתני,״ אמר בנימה צינית.

מומחה המחשבים התאמץ לתחוב את הדיסק אל אחד החריצים שבכונן, קצה הלשון שלו בולט מפיו. כשסיים, הוא נשען אחורנית, מניח את ידיו בנינוחות על המקלדת. ״אתה יכול לצחוק כמה שאתה רוצה,״ אמר. ״אם היית מבין משהו על סדר החשיבויות של העולם המודרני, אולי היית מצליח לקלוט שהדיסק הקטן הזה הוא כלי נשק לכל דבר. וכשאני אומר נשק, אני לא מתכוון לסדר הגודל של הברזל המטופש שעל החגורה שלך, אלא לסדר גודל של טנק מרכבה לכל הפחות״.

אלישע לא התכוון לבזבז את זמנו בוויכוחי סרק. ״אני בכל זאת מעדיף את חתיכת הברזל,״ אמר במשיכת כתף. ״קשה לי לראות איך אני מתמודד מול אויב חמוש עם רכיב אלקטרוני שביר. אבל אתה יודע, על טעם וריח אין להתווכח. אני שמח לשמוע שאתה מרוצה מהיכולות שהמקצוע שלך מספק לך, ואני אסתפק לעת עתה בזה שתשחרר לי את הסיסמא״.

אצבעותיו של אמיר התעוררו לחיים, מתרוצצות על גבי המקלדת. העובדה שעיניו של אמיר היו ממוקדות במסך, ורק אצבעותיו נעו, יצרה אצל אלישע תחושה מוזרה, כאילו האצבעות מנותקות מהאיש ופועלות עם רצון עצמאי משלהן.

למרות הסקרנות של אלישע והרצון שלו להבין מה בדיוק עושה מומחה המחשבים, הוא לא רצה להפריע לו בשאלות, ונותרה לו רק האפשרות לצפות בצג הבוהק, צפייה שעבורו הייתה חסרת תועלת. הצג היה כעת צבוע בכחול בוהק, אותיות לועזיות משייטות עליו, מתחלפות בקצב מסחרר על פי קצב התקתוקים התכופים. מדי כמה רגעים התחלפה התצוגה כולה, נבלעת ברקע שחור אטום, ואז – פעם אחר פעם, צץ שוב הרקע הכחול, עמוס באותיות וסימנים שלא היו עליו קודם לכן.

מהר מאוד נמאסה על אלישע הצפייה בנתונים, שמבחינתו - היו כמו ספר לימוד בשפה זרה. במקום לבזבז את הזמן היקר כל כך, הוא העדיף לנצל את הזמן כדי לעבור על הממצאים הנוספים אותם מצא בביתו של עמיקם.

הוא פתח את השקית בה אחסן את הפריטים מביתו של עמיקם, מפזר את תכולתה על הדלפק. ברור היה לו שבשקית מסתתר פרט מידע חשוב, כזה שיש בו כדי לשנות את המשוואה לטובתו. למרות הציפייה של אלישע להשיג גישה אל המחשב, ולמרות התחושה שלו שהמידע שבמחשב הוא שעשוי להוביל אותו אל קצה חוט, הוא לא יכול היה להתעלם מכך שדווקא התיק זכה למנגנון אבטחה משוכלל, עם אזעקה שהופעלה ברגע בו הוא נע ממקומו, בעוד שהמחשב – לא הפעיל שום מערכת הגנה כשאלישע נטל אותו.

בתנועה זריזה, הרים את אחת משתי חולצות המשטרה, ממשש את הכיס הקדמי בתקווה למצוא בתוכו משהו מוחבא. להפתעתו החולצה הייתה לחה, דבר שהיה בניגוד להשערתו הקודמת לפיה הבגדים שכבו בתיק זמן רב. אם כך היה הדבר, היא הייתה מספיקה בוודאי להתייבש.

הוא הרהר בפרט המידע החדש, מנסה להבין את משמעותו. לאחר רגעים קצרים של מחשבה, המסקנה המחודשת שלו הייתה – שכנראה חלה טעות בהערכה הראשונית שלו, על פיה הריח שבקע מן התיק נבע משרידי מזון מקולקלים. אם החולצה עדיין לחה, מן הסתם חלפו ימים מעטים מאז היא הוכנסה אל התיק, מה שאומר שמקור הריח המעופש הוא כנראה מהרטיבות של הבגדים שנדחסו בתיק באופן שלא אפשר להם להתאוורר כראוי.

הוא הרהר במשך רגעים ארוכים בתובנה החדשה, מנסה להבין אם שינוי הנחת היסוד הבסיסית שלו משנה משהו בסבך הפרטים. למרבה הצער, הוא נאלץ להודות שכרגע – ההבנה החדשה אינה משנה דבר. ייתכן שבעתיד תהיה לכך משמעות, אבל כרגע – הוא מוכרח להמשיך ולחקור את הממצאים.

ידו חיטטה בתוך הכיס העמוק שבחזית החולצה, הוא העווה את פניו בגועל כשחש במגע של כדור דחוס עשוי נייר טואלט. הייתה מעין אכזבה על פניו כשהשליך את החולצה בחזרה אל השקית, מחלץ מתוך התיק את החולצה השנייה שגם היא הייתה לחה, אם כי פחות מקודמתה.

החיפוש בחולצה השנייה היה חסר תועלת, וגם בסיומו – מצא אלישע את עצמו במצב דומה לזה שהיה בו קודם החיפוש. הוא החליט לוותר לעת עתה על בדיקה מדוקדקת בכל הבגדים, בוחר במקום זאת לעיין במחברת שכותרתה הייתה 'זיכרונותיו של יוסי לב טוב'. הוא דפדף לאורך המחברת, מרפרף על הכותרות שנכתבו בגמלוניות בראש העמודים, כותרות שנשאו שמות כמו ׳פרפר כלוא׳, או ׳גנרל ערירי׳, שמות שלא עודדו את אלישע לקרוא אותם – בלשון המעטה.

גם כשניסה אלישע לקרוא חלק מן המאמרים, הוא לא התרשם שהתוכן שבהם איכותי, או כזה שיכול ללמד משהו. באופן כללי, נראה שעמיקם ניסה ליצור מעין מאמרי עומק, שירים חסרי חרוזים ומבנה, שבעיקר היה להם אופי פילוסופי מעורפל וכבד שהקשה לחלוטין את הקריאה בהם.

היו שם מאמרים שנדמו לאלישע כמו חידות היגיון. מאמרים שהיו עמוסים במילים כבדות ומורכבות, שהולחמו זו לזו בחוסר חן. התוכן הכבד הקשה על אלישע להתרכז, והוא כמעט ונרדם מול הדפים הצפופים, והמאמץ שלו לדלות משהו מהאותיות שלפניו – נראה בלתי אפשרי.

הקושי להבין את אישיותו של עמיקם, יצר אצל אלישע שתי נטיות – הפוכות לחלוטין זו מזו. לרגע הוא האמין שעמיקם סבל מקושי נפשי כלשהו, והמחברת הייתה הדרך שלו לפרוק את מתחיו, כך שהמילים נכתבו מתוך כוונה ומחשבה, ולרגע אחר – היה ברור לו שמדובר בטקסט היתולי, אולי פרודיה על ספרות פילוסופית, שעל פי ההומור המעוות של עמיקם – אמורה הייתה לבדר את הקורא.

דקות ארוכות השקיע אלישע על הניסיון לפצח את סודותיה של המחברת. דקות ארוכות, שהסתיימו במפח נפש. כלום לא נעשה ברור יותר אחרי הקריאה. ההיפך, הקושי להבין את האיש רק התגבר והחידות רק התעמקו.

עם כל המוזרות של עמיקם, והעובדה שאלישע אף פעם לא הבין אותו, היה משהו בתוכן של המחברת – שגרם לאלישע לתהות מה בדיוק חווה עמיקם בימים האחרונים לחייו. עמיקם שהוא הכיר, למרות כל מגבלותיו וחסרונותיו, היה בסופו של דבר אדם שהצליח לנהל חיי חברה תקינים, ועל פי מה שראה אלישע בביתו – נראה שהיו לו גם חיי משפחה מצוינים.

המילים שכתב עמיקם לא התאימו לו, וההבנה הלכה והתחזקה ככל שהרהר אלישע בדמותו של עמיקם, על כל מורכבותה. אפילו עבור אדם כמוהו, המילים הללו היו יותר מדי. התחושה הכללית בעת קריאה במחברת הייתה תחושה של מועקה, של קדרות, ואלישע שאל את עצמו עד כמה צריך היה עמיקם להיות קודר ומדוכא כדי שתחושותיו יעברו דרך המחברת, למרות שהכתיבה אינה מן המשובחות בלשון המעטה.

ברגעים אלו, לא יכול היה אלישע שלא לחשוב על העדות שהעיד בפניו בנו של עמיקם, על פיה - בעיצומה של השבת החל עמיקם להתנהג בצורה מוזרה, שהגיעה לשיאה כאשר הסתגר במוצאי השבת בעליית הגג וסירב לצאת ממנה למרות בקשת בני המשפחה. לפי עדותו של הבן, זה היה אירוע חריג מאוד עבור עמיקם, וכשחשב אלישע על המחברת שבידיו – הוא לא יכול היה שלא לחוש שיש קשר בין הדברים.

ההבנה הכתה בו באחת, מטלטלת אותו, לא מאפשרת לו להתחמק. זו הייתה הבנה פשוטה כל כך, הבנה שאילולי האישיות המורכבת של עמיקם – הייתה אמורה לעלות ולבלוט מיד.

עמיקם עבר שינוי, זה ברור.

עמיקם שאלישע הכיר לא היה מסתגר לילה שלם בעליית הגג כשבני משפחתו דואגים לשלומו בחוץ, וקל וחומר שלא היה נוהג באלימות כלפי אשתו אף אם היה במצב הלחוץ ביותר. הוא לא היה כותב תכנים הגותיים אפלים כאלו במחברתו, ולא היה מכנה את עצמו בשם יוסי. עמיקם של הימים האחרונים הוא לא אותו עמיקם. והשאלה היחידה היא מתי עבר עמיקם את אותו שינוי.

האם זה היה ממש לאחרונה, או שהשינוי התרחש במשך זמן רב כאשר הוא מתפרץ רק בימים האחרונים? האם התוכן של המחברת נכתב בעבר הרחוק, הרחק מעין רואים, או שעמיקם יצר אותו לאחרונה ממש, כאשר כבר היו רמזים עבים על כך שמשהו אצלו לא כשורה?

אלישע לא הספיק להרהר זמן רב בדברים. קולו של אמיר ניער אותו משרעפיו. ״ההתקנה הסתיימה!״ הכריז מומחה המחשבים בסיפוק. ״המחשב פתוח״.

אלישע מיהר להתקרב אל המסך, מקווה למצוא במחשב משהו שיסייע לו למצוא תשובות, ולו רק לחלק קטן מן השאלות. כבר במבט הראשון אל המסך הוא הבין שזה לא עומד להיות פשוט. על צג הפתיחה הופיעו עשרות תיקיות ממוזערות, ממוקמות בחוסר סדר, נושאות מספרים סידוריים ללא שמות. מלבדן, הופיעו מספר אייקונים צבעוניים של תוכנות שונות.

"מה בדיוק אתה רוצה שאחפש עבורך?" שאל אמיר.

אלישע חשב מספר שניות, מתלבט כיצד יוכל לסנן מתוך החומר הרב הצבור במחשב את המידע הספציפי הנוגע לחקירה. "תחפש את הקבצים האחרונים שנפתחו במחשב", אמר לבסוף. סביר שאלו היו הקבצים החשובים עליהם עבד עמיקם בלילה האחרון לחייו.

אמיר הסיט במהירות את העכבר, מקליק פעמיים על תיקיה שנשאה את הכותרת 'מסמכים אחרונים'. שורה קצרה נפתחה על הצג, רשימה של חמישה קבצים. על פי הסמל שהופיע בשמאלה של כל שורה והציג את אופי הקובץ, ניתן היה לראות כי רוב הקבצים מכילים תמונות והקבצים הנותרים הם קבצי וידאו או שמע.

"תפתח את הקבצים על פי הסדר", הורה אלישע. "אני רוצה לראות מה הם מכילים. תתחיל מהעליון ביותר".

נשמע תקתוק כפול, חלון תצוגה נפתח, תמונה נפרשה על הצג. אלישע רכן קדימה, מצמצם את עיניו על מנת לראות היטב.

זה היה תצלום מטושטש מאוד, שהציג דמות שפופה על רקע מדברי צחיח. התמונה הייתה כל-כך מטושטשת, עד שלא ניתן היה כלל להבחין בפניו של האיש המצולם, ובקושי ניתן היה להבחין שמדובר באדם.

"יש לך דרך לעשות את התמונה חדה יותר?" שאל אלישע.

"עם הכלים שעומדים כעת לרשותי, לא". השיב אמיר לאכזבתו. "אם תתבונן בתמונה תוכל לראות שהפיקסלים – הקוביות הזעירות שמרכיבות את התמונה, מוגדלים מאוד. זו כנראה תמונה שצולמה ממרחק רב באמצעות מצלמה לא איכותית, ובנוסף התמונה עברה הגדלה משמעותית. המשמעות היא שאפילו בתנאים מושלמים ספק אם יכולתי לעשות משהו. בוודאי עכשיו, כשאני במעבדה מאולתרת והזמן שעומד לרשותי הוא קצר".

"הבנתי". אלישע בחן בעיון את התמונה, מחפש אחר עוד פרטים שיוכלו לסייע לו. משלא מצא כאלו, הוא התרחק מהמסך. "תמשיך לקובץ הבא" ביקש.

"הקובץ הבא הוא קובץ שמע", אמר אמיר, מתכופף ומרים מהרצפה חוט ארוך בצבע ירוק, מחבר אותו אל בסיס המחשב. "חיברתי את המחשב לרמקולים כדי שנוכל לשמוע את תוכן הקובץ", הוא הסביר, לוחץ פעמיים על העכבר.

בבת אחת התפרצה בחלל החדר מנגינה מופלאה. עשרות כלים, משתלבים בהרמוניה מדהימה.

"הסימפוניה התשיעית של שוברט," הכריזה הכותרת שהציגה את שם הקובץ. "ביצוע מאת מקהלת הנגנים של וינה".

אלישע נשען אחורה, משלב את אצבעות ידיו, מקשיב למנגינה. הקטע המוזיקלי היה באורך ארבע וחצי דקות, מלבדו לא הכיל הקובץ עוד קטעי שמע. "מוזיקה טובה," אמר אלישע משתמו הצלילים. "היה לו טעם טוב, לעמיקם".

כעבור רגע הוא ננער. "די לבזבז זמן. תעבור לקבצים הבאים".

הקובץ הבא הכיל גם הוא תמונה. אמיר פתח את הקובץ, המסך התמלא בצבעים עזים.

זה היה תצלום באיכות מעולה. תצלום של מסדרון ארוך ועמוס בפרטים, שנראה כמו חלק מאולם תצוגה כלשהו. רצפת המסדרון הייתה מחופה בשטיח ארגמני עליו נרקמו דוגמאות מרהיבות בחוטי זהב גסים, הקירות שמשני צדדיו היו עמוסים בתמונות בעלות מסגרות כבדות, שמתחת לכל אחת מהן הופיע לוח מתכת שנשא כיתוב באותיות לטיניות זעירות. מן הקירות הזדקרו מדפים מסוגננים, עליהם היו מונחים פסלונים שונים, שגם הם נשאו לוחיות מתכת עם כיתובי הסבר זעירים.

בתחתית התמונה היה כיתוב בעברית. אלישע אימץ את ראייתו כדי לקרוא את האותיות הזעירות והמרצדות.

"מוזיאון 'הלובר', פריז, 1994" אמרה הכתובת. "תערוכת אמנות מימי הביניים".

"הוא היה חובב אמנות?" התעניין אמיר.

לאלישע ארכה שניה להבין שאמיר הפנה אליו שאלה. "למי אתה מתכוון?" שאל בחוסר ריכוז, מנסה עדיין להבין אם בתמונה מופיעים פרטים רלוונטיים עבורו.

"לעמיקם", הסביר אמיר את שאלתו. "הכרת אותו יחסית, נכון?״

"הכרתי", השיב אלישע, למרות שמרגע לרגע התקבעה אצלו התובנה לפיה הוא מעולם לא הכיר את עמיקם. לכל הפחות, לא את עמיקם של הימים האחרונים.

"הוא היה חובב אמנות, נכון?" שאל אמיר שוב.

אלישע הניד את ראשו בספקנות. "ייתכן," השיב. "לא הכרתי אותו כל-כך לעומק. למה אתה חושב שהוא היה חובב אמנות?"

"בגלל החומר שבמחשב שלו", השיב אמיר. "התמונה הזו, שרואים בה את אחד המוזיאונים החשובים ביותר בעולם, נראה שהוא ביקר שם וצילם אותה בעצמו. גם המוזיקה ששמענו קודם הייתה מוזיקה קלאסית טהורה, כזו שמתאימה לחובבי אמנות".

"מסתבר שכן", אמר אלישע במבע מהורהר, חושב שוב על הפער בין עמיקם העממי שהוא הכיר לדמות השונה בתכלית שמשתקפת מן החיטוט בחפציו. "בכל אופן, ההבחנה הזו אינה רלוונטית כרגע. מה שחשוב לנו עכשיו, זה להבין את הקשר בין הקבצים הללו. מדוע עמיקם פתח דווקא את הקבצים הללו באותו לילה בו הוא הסתגר בחדרו? מה הקשר ביניהם? האם יש קשר בין הקבצים הללו למה שקרה לו לאחר מכן?"

הוא נטל מידו של אמיר את עכבר המחשב, סוגר בהקשה זריזה את התמונה הפתוחה על הצג, פותח את הקובץ הבא ברשימה. גם הקובץ הזה הכיל תמונה. תמונה שנראתה ככזאת שצולמה באותו מעמד בו צולמה התמונה הקודמת. תמונה זו הציגה תערוכה מוזיאונית אחרת, בה צולמו מוצגים עתיקים הרבה יותר – בעיקר אבני בזלת עליהן הופיעו תחריטים מגושמים.

גם כאן, מתחת לתמונה הופיע כיתוב זעיר, אלא שהפעם היה זה כיתוב בכתב יד שכנראה נרשם בעט כחול על התמונה המקורית לפני שנסרקה. אלישע זיהה בקלות את כתב ידו של עמיקם, אותו הוא הספיק להכיר מן המחברות השונות של האיש. הוא הגדיל באמצעות הגלגלת את התמונה, מיישר אותה כך שהכיתוב יופיע במרכז המסך.

"מוזיאון הלובר 1994" היה כתוב בתחתית התמונה. "הלוח הוא תקוות הנודדים".

"הלוח הוא תקוות הנודדים?" חזר אלישע על המילים התמוהות, מקטין שוב את התמונה ובוחן אותה. זו לא הפעם הראשונה שהוא נתקל במילה 'לוח' בהקשר לתיק החקירה הזה, וגם לא הפעם הראשונה שהוא נתקל בשורש 'נדד'. הוא ניסה להיזכר היכן פגש בצמד המילים הללו, לבסוף הצליח להיזכר בשיחת הטלפון שלו עם חזן הצעיר, אז דובר על לוח כלשהו. המילה ׳נדד׳ לא הייתה זכורה לו מן השיחה, והוא לא ממש התאמץ לשחזר את תוכנה, מתוך הבנה שגם כך – יהיה קשה מאוד לקשור בין הדברים.

"איזה קשר יכול להיות בין המילים הללו?" הוא התאמץ להבין. משלא מצא קשר אפשרי, וגם התמונה הפרוסה מול עיניו על הצג לא האירה את עיניו ולא נתנה לו שום מידע שלא היה ידוע לו עד כה, הוא סגר את הקובץ ופתח את הקובץ הבא ברשימה, שגם הוא הכיל תמונה.

גם התמונה הזו, בדומה לתמונות הקודמות, צולמה מתוך מוזיאון כלשהו. אלא שבתמונה הזו היה מצולם מיצג אחד בודד בלבד:

לוח שיש מכוער, גבשושי, הופיע במרכז התמונה, מוסתר מאחורי זכוכית משוריינת עבה. על הלוח היו חרוטות מספר מילים בכתב קדום כלשהו, ובמרכזו הופיע איור גמלוני למדי של איש מכונף.

גם כאן הופיע כיתוב בכתב יד בתחתית התמונה, עדות מאת הכותב היכן היא צולמה. בניגוד לתמונות הקודמות, ששתיהן צולמו במוזיאון הלובר, התמונה הנוכחית נשאה כיתוב שהעיד שהיא צולמה במקום שונה לחלוטין, ובתאריך מאוחר הרבה יותר.

"הפירמידה הגדולה בגיזה, 2010" אמר הכיתוב, ולאחריו הופיעו עוד שתי מילים שהיו מחוקות בסבך של קשקושים חפוזים.

עוד לפני שהספיק אלישע לעבד את המידע, פתח אמיר את התמונה הבאה, וכשראה אלישע את הדמויות המצולמות בה – נעתקה נשימתו באחת.

זו הייתה תמונה שצולמה בחלל מדכא, חלל שלא ניתן היה לטעות בו. חלל ששימש כחדר בית חולים.

הרקע היה עמוס במכשירים רפואיים כבדים, אולם האווירה הכללית הייתה של דיכאון והזנחה. הקירות היו צהבהבים, נראה שלא נצבעו שנים. מיטת ברזל הייתה ממוקמת במרכז החדר, לצדה עמד אדם גבוה – צעיר, יפה תואר. אדם שאלישע מעולם לא ראה מטופח כל כך, ומעולם לא היה על פניו מבע מלא אור כמו זה שבתמונה.

זה היה כמובן עמיקם, צעיר בהרבה, לפחות בעשרים וחמש שנים.

על המיטה לעומת זאת, שכב קשיש שצינורות השתלשלו מגופו, המראה שלו היה נורא – הוא היה שדוף כל כך, הרבה יותר רזה מהאדם הצנום ביותר שאלישע פגש אי פעם. עורו היה שקוף ומלא קמטים, הוא נדמה בהבטה ראשונית לשלד עצמות.

אבל העיניים שלו יקדו, בתכול בוהק, תכול שלא אפשר שום ספק בנוגע לזהותו.

זה היה ג׳סטין קלפטון. איש המסתורין.

בתחתית התמונה היו כתובות מילים בכתב יד, מילים באנגלית. אלו לא היו מילותיו של עמיקם, אלא כנראה אלו של קלפטון. ״ניפגש במרחב אחר״, היה כתוב שם, בצמוד לחתימה מסולסלת.

אלישע קם ממקומו בסערה.

״הוא ידע!״ לחש אלישע כשעל פניו מתפשט חיוורון נורא. ״הוא ידע הכול. הוא הכיר את קלפטון, הוא הבין מהו הלוח שחזן דיבר עליו...״

הוא נעצר בבת אחת, פניו מחווירות. בזיכרונו עלה הוויכוח המטופש שניהל עם עמיקם דקות ספורות קודם התמוטטותו, כאשר עמיקם נראה היה כמי ששקוע בעצמו בתוך סבך החקירה, בדיוק כמו אלישע. הוא לרגע לא חשב לספר לאלישע שלילה קודם לכן הוא צפה בתמונתו של קלפטון. הוא לא סיפר לאלישע שהוא ואיש הצללים הכירו בעבר. הוא פשוט הסתיר את העובדות האלו, כמו שהסתיר כל-כך הרבה דברים תמוהים, מוזרים, מפחידים.

אלישע לא יכול היה שלא להמשיך ולהעמיק את החקירה. הוא התיישב שוב אל מול המחשב, פותח את הקובץ הבא, האחרון, בתערובת של סקרנות בלתי רגילה ופחד ממה שעתיד להתגלות.

הקובץ הבא היה קובץ טקסט. הוא הכיל שורה אחת, שלצידה הופיעה תמונה ממוזערת.

הכיתוב היה: "רחוב חרצית חמש, מושב תקומה".

מבלי להבין את המשמעות, הקיש אלישע על התמונה, וזו נפתחה ונפרשה על הצג. זו הייתה התמונה אותה הם כבר ראו קודם לכן, התמונה שהציגה אדם ממרחק וצולמה באיכות גרועה. אולם כעת, הייתה האיכות משופרת, וניתן היה להבחין היטב בפניו של המצולם.

זה היה שמשון מלכיאלי...

לרגע אחד היה אלישע המום לגמרי, מסרב לעכל את התגלית החדשה.

במשנהו הוא התעשת, מתרומם ממקומו. מחשבות החלו להתרוצץ במוחו.

'עמיקם הכיר את שמשון,' הוא הבין פתאום. 'עמיקם ידע איך הוא נראה, הוא ידע מה הכתובת של הבית שלו, הוא ידע איך הוא קשור לסיפור הזה'. הוא נזכר בשיחה ששוחח עם עמיקם אודות שמשון, אז טען עמיקם ששמשון היה הקורבן, האיש הלא נכון בזמן הלא נכון. גם בשיחה הזו, עמיקם לא הזכיר בשום רמז שהוא מכיר את שמשון היכרות מוקדמת, שהוא ראה את תמונתו עוד בלילה שלפני כן. "מה עוד ידעת, עמיקם, ולא סיפרת?"

ההכרה הכתה בו בבת אחת. 'עמיקם ידע הכול בזמן אמת'. הוא הבין פתאום. 'באותן שעות בהן ישב עמיקם בעליית הגג המחוממת שלו, מבודד ומוגן מהסערה שבחוץ, הוא ידע מה מתרחש במרחק של קילומטרים רבים ממנו. הוא ידע שבאותם הרגעים מישהו משליך את הגברת חזן לתחתית הצוק, הוא ידע מיהו ביל יוסטון המסתורי, הוא ידע ששמשון מלכיאלי יוצא מביתו, מתנדב בלי ידיעתו להפוך לקורבן המושלם של האירוע. את כל הדברים הללו גילה עמיקם עוד לפני שהכול אירע'.

'ולא רק את זה הוא גילה. עמיקם פענח לגמרי את האירוע, עוד בטרם התרחש. עמיקם ידע מיהם האחראים לחטיפה של הגברת חזן. הוא ידע מה פירושם של הסמלים המסתוריים, של המילים הסתומות שחוזרות ומופיעות שוב ושוב. הכול היה ברור לו'.

אלישע נזכר במה שסיפר לו בנו של עמיקם, על כך שבמהלך היום יצא עמיקם בחטף מביתו, יציאה ממנה חזר מבולבל ונסער. פתאום, כל חלקי הפאזל התחברו. 'זה היה רגע הגילוי' הבין אלישע. 'עמיקם נפגש עם גורם מסתורי כלשהו שסיפר לו את כל הפרטים הללו. במפגש עם אותו גורם עלום, פענח עמיקם את כל צפונות החקירה הזו. אז הוא הגיע לאותה פריצת דרך עליה שילם מאוחר יותר בחייו. זו הסיבה להתנהגות המוזרה שלו במהלך השבת. זו הסיבה שמיד עם צאת השבת מיהר עמיקם להסתגר בעליית הגג שלו, כשהוא בודק את כל הממצאים שאסף'.

השאלות החלו לנקר במוחו. 'אם עמיקם ידע הכול לפני שהאירוע התרחש, מדוע הוא לא עשה שום דבר בנידון? מה מנע ממנו לגייס כוח משטרתי ולעצור את האחראים על האירוע? האם ייתכן שעמיקם קיבל איומים שאילצו אותו להישאר בביתו? האם אותם גורמים הבטיחו לו שאם יסתגר בביתו הוא לא ייפגע?' אם הדבר נכון, אותם גורמים לא עמדו בהבטחתם. הם אמנם לא פגעו בו באותו הלילה, אבל ביום שלאחריו הם הצליחו לפגוע בו. למרות שלא היה ברור לאלישע בדיוק באיזו דרך בדיוק הם פגעו בו, לא היה ספק לאלישע שעמיקם נרצח.

אלישע פסע בחדר הקטן מצד לצד, ראשו מורכן, גבותיו מכווצות במחשבה. 'בסופו של דבר', חשב, 'אם אכן התחייב עמיקם לאותם גורמים שלא לחשוף אותם, הוא עמד בהתחייבות באופן מלא. הוא לא נקף אצבע כדי לעצור את אירועי הלילה, וגם ביום שלמחרת הוא לא שיתף את החוקרים בשום גילוי שגילה. לא הייתה להם שום סיבה הגיונית לפגוע בו'.

כמובן, ייתכן שגורמים אלו לא עמדו בהבטחתם, ומיהרו לחסל את עמיקם למרות שעמד בהתחייבותו אליהם. אולם סברה זו לא הייתה הגיונית בהתחשב בנסיבות. אם אותם גורמים מעוניינים היו לחסל את עמיקם בכל מחיר, הם יכולים היו לעשות זאת באופן שקט הרבה יותר, במהלך הלילה כשהוא בביתו, או במהלך הבוקר כשיצא מביתו. הבחירה שלהם לעשות זאת בעיצומו של יום, בתוככי תחנת המשטרה, מוכיחה שהם לא בחרו את המועד מראש. ברגע מסוים הם הבינו שעמיקם הפר את הסיכום שלו אתם, ובאותו הרגע הם מיהרו לחסל אותו. 'אם ההשערות הללו נכונות', שאל אלישע את עצמו, 'מה עשה עמיקם שגרם להם לחשוב שהוא לא עמד בהבטחתו אליהם?'

'מצד שני,' הוא חשב לעצמו. 'ייתכן שכל הנחת היסוד הזו שגויה. ייתכן שעמיקם כלל לא אוים, וסיבה אחרת היא שמנעה ממנו לספר לחוקרים האחרים בתחנת המשטרה את המידע שהוא יודע'. הוא התקשה לחשוב על סיבה שהייתה מונעת מעמיקם לשתף את חבריו במידע שקיבל. כחוקר, הוא היה צריך לדעת שהיחידים שיכולים לסייע לו ולהגן עליו במקרה כזה אלו חבריו. אדם בודד לעולם לא יוכל להתמודד לבדו עם גורמים כל-כך מאורגנים ובעלי יכולת.

'אלא אם כן', עלתה מחשבה מבהילה במוחו. 'אלא אם כן חשש עמיקם שאחד מן החוקרים בתחנה משתף פעולה עם אותם גורמים עוינים. הוא חשש שאם ישתף את חבריו, אותם גורמים יבינו שהוא נחשף למידע, דבר שמסכן את חייו באופן מידי'.

'האם זה נכון?' שאל אלישע את עצמו. 'האם באמת לאותם גורמים יש מישהו שמשתף עמם פעולה מתוך המשטרה?' אפשרות כזו עשויה להיות הגיונית מאוד בהתחשב בנסיבות בהן נרצח עמיקם, בעיצומו של יום בתחנה הומת אדם. 'אם כן, מיהו אותו שתול? מיהו אותו שוטר בוגד שמשתף פעולה עם כוחות כל-כך שליליים?'

מבלי לשים לב נסוג אלישע אחורנית, מתרחק מאמיר. למרות שמעולם לא היה פרנואיד שמטיל ספק בכל אדם שנמצא בקרבתו, המאורעות שחלפו עליו במשך היום הפכו אותו לחשדן. דחף פתאומי דרש ממנו לברוח החוצה, להתבודד, להתרחק מחברתם של בני אדם, במיוחד כאלו שלובשים מדים.

"לא!" הוא החליט, נאבק לחשוב בצורה רציונלית. 'עמיקם לא סמך על אף אחד, זו בדיוק הטעות שהובילה למותו. אני לא אעשה את הטעות הזו. אני לא אטיל ספק בחבריי. גם אם בסופו של דבר ההתנהלות הזו תפגע בי, לפחות לא אשמור לעצמי את מה שאני יודע. אני אחשוף את הסיפור הזה בכל מחיר'.

"תקשיב," הוא אמר לאמיר. "אני יוצא עכשיו אל תחנת המשטרה, אנסה למצוא שם עוד כיווני חקירה. אתה בינתיים תעתיק את הקבצים האחרונים של עמיקם לדיסק. אפילו לכמה דיסקים. תיצור כמה שיותר גיבויים לחומר כדי שלא ייעלם. אם יקרה לי משהו, אני מבקש שתפיץ את הדיסקים לכל קצין שאתה מכיר. בתחנה שלנו, במטה הכללי, בכל מקום שעולה על דעתך. אסור שהחומר הזה ייאבד".

אמיר הנהן בראשו לאישור, אלישע היה שבע רצון מהעובדה שהוא לא שאל שאלות על הפקודה המוזרה. הוא שלף את המפתחות מכיסו, מסתובב, מפנה את גבו לאמיר.

"חכה רגע", עצר אותו קולו של אמיר.

הוא הסתובב בדריכות, החשדנות עדיין לא נעלמה ממנו.

"הקובץ האחרון שפתחת," אמר אמיר, מצביע על הצג. "הוא מכיל שני עמודים. אתה ראית רק את העמוד הראשון".

אלישע התקרב מיד אל המסך, מלקה את עצמו על כך שפספס את העובדה שהקובץ מכיל עוד פרטים. "תראה לי," ביקש בלהיטות.

אמיר סובב בתנועה מהירה את גלגלת העכבר, עמוד חדש נפרש על הצג. כמו העמוד הראשון, גם העמוד הזה הכיל שורה אחת מודגשת ולצדה תמונה ממוזערת. אלישע צמצם את עיניו, קורא ממרחק את האותיות הקטנות.

הכיתוב אמר: "ביל יוסטון, רחוב האדמה 3 מושב תחיית המדבר".

מבלי לשאול לדעתו של אלישע, הקיש אמיר על התמונה הממוזערת וזו נפתחה ומילאה את הצג. אמיר ואלישע נרתעו מיד אחורנית, מפיו של אמיר נפלטה קריאה חדה.

התמונה הציגה דמות מעוררת אימה, לבושת שחורים, ברדס מכסה את פניה. בברדס היו שני חורים, מהם הציצו עיניים קפואות, מתות, צבען כחול עמוק.​
 

לוצ'י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
מטורף. אני עוקבת כבר הרבה זמן אחרי הסיפור הזה, והוא אחד הסיפורים המרתקים והגאוניים שקראתי.
תודה!
נודדים בזמן, על ידי לוח השיש מגיזה. איך שהוא זה קשור לסימפוניה התשיעית (ביל השמיע אותה לשמשון בפרק הראשון).
עמיקם בעצמו עבר בזמן, כשבעבר (או בעתיד) קראו לו יוסי שם טוב. כשעוברים בזמן הגוף בהווה כלוא איפה שהוא, כמו שעמיקם כתב במחברת.. ולכן כל הדיכאון והכבדות שלו.
כל אלו ניחושים שלי;)
צדקתי?
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
מטורף. אני עוקבת כבר הרבה זמן אחרי הסיפור הזה, והוא אחד הסיפורים המרתקים והגאוניים שקראתי.
תודה!
נודדים בזמן, על ידי לוח השיש מגיזה. איך שהוא זה קשור לסימפוניה התשיעית (ביל השמיע אותה לשמשון בפרק הראשון).
עמיקם בעצמו עבר בזמן, כשבעבר (או בעתיד) קראו לו יוסי שם טוב. כשעוברים בזמן הגוף בהווה כלוא איפה שהוא, כמו שעמיקם כתב במחברת.. ולכן כל הדיכאון והכבדות שלו.
כל אלו ניחושים שלי;)
צדקתי?
וואו! ממש יצירתי.
זה יכול היה להיות כיוון מחשבה מעניין, אילו הייתי משוכנע שקיים מסע בזמן, ושגופים גדולים מוצקים יכולים לעבור את המסע. מאחר שעדיין לא הצלחתי להשתכנע שהדבר אפשרי בעולם בו מתרחש הסיפור (העולם האמיתי לא ממש חשוב לי בשביל זה), אני אצטרך עוד הרבה ראיות חזקות כדי להפוך את התאוריה הזו לריאלית.
בנוסף, אין סיבה שעמיקם יעבור מסע בזמן, כאשר תקופת החיים שלו חופפת לזו של קלפטון. עדיף היה לו לנסות לנוע לימות המשיח או משהו, מאשר לנוע עשרים ומשהו שנים קדימה ולראות את עצמו מזקין...
רק אומר, שלסיפור יש כמה המשכים אפשריים, ואני דואג להשאיר לעצמי יכולת תמרון בכל שלב. אין לי שום התנגדות לניחושים, ואני אוהב שמדברים על הסיפור ומעלים רעיונות, אבל קשה יהיה מאוד לצפות את העתיד, ויהיה קשה ומתיש עוד יותר לפענח את הרמזים שלי. בכל זאת, אל תשכחו שאני המצאתי את עמיקם, מה שאומר שאני יודע להתיש.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
וואו וואו וואו
השלמתי עכשיו כמה פרקים
טירוף.
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אחות של תמרוז: ווואו!, אין מילים, מהמהם, סוף סוף מתחילים לגלות ולא רק להעלות סימני שאלה, מרתק, ואני הכי אוהבת שא"א לגלות את העתיד, סיפור גאוני, מחכה להמשך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יא

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד בַּיהוָה חָסִיתִי אֵיךְ תֹּאמְרוּ לְנַפְשִׁי (נודו) נוּדִי הַרְכֶם צִפּוֹר:ב כִּי הִנֵּה הָרְשָׁעִים יִדְרְכוּן קֶשֶׁת כּוֹנְנוּ חִצָּם עַל יֶתֶר לִירוֹת בְּמוֹ אֹפֶל לְיִשְׁרֵי לֵב:ג כִּי הַשָּׁתוֹת יֵהָרֵסוּן צַדִּיק מַה פָּעָל:ד יְהוָה בְּהֵיכַל קָדְשׁוֹ יְהוָה בַּשָּׁמַיִם כִּסְאוֹ עֵינָיו יֶחֱזוּ עַפְעַפָּיו יִבְחֲנוּ בְּנֵי אָדָם:ה יְהוָה צַדִּיק יִבְחָן וְרָשָׁע וְאֹהֵב חָמָס שָׂנְאָה נַפְשׁוֹ:ו יַמְטֵר עַל רְשָׁעִים פַּחִים אֵשׁ וְגָפְרִית וְרוּחַ זִלְעָפוֹת מְנָת כּוֹסָם:ז כִּי צַדִּיק יְהוָה צְדָקוֹת אָהֵב יָשָׁר יֶחֱזוּ פָנֵימוֹ:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה