כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הבוקר מתפרסם "בהארץ" שרשות המיסים עיקל את החשבון של החינוך העצמאי בגין חוב מצטבר לרשות על סך 59 מליון שח .תפילה שהמשכורות יכנסו ב1 לחודש
 

A052

משתמש סופר מקצוען
כפי שכבר כתבתי הבוקר, גם שם כתוב ש "לפי דה מרקר, המדינה צפויה לשלם את החוב כדי לאפשר לרשת לשלם שכר לעובדיה."
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
Screenshot_20240519-193330~2.png
 

חי 523

משתמש פעיל
מחר הדיון ועדיין אין תקנות? ואין עמדת מדינה? אז על מה דנים?
 

jdn

משתמש פעיל
בשביל מה צריך תקנות אם הסיפור גמור גם ככה?
תפנימו. האופק חדש - מת. הלוואי שהמשכורות הבסיסיות ייכנסו, ע"ע עיקול רשות המיסים...
 

בת עם סגולה

משתמש מקצוען
מה עם המעון? זה דופק או שיתישבו בקיזוז האופק?
בתמ"ת מתייחסים לדוח הפרשים?
אשמח למענה מנסיון...
 

חי 523

משתמש פעיל
בשביל מה צריך תקנות אם הסיפור גמור גם ככה?
תפנימו. האופק חדש - מת. הלוואי שהמשכורות הבסיסיות ייכנסו, ע"ע עיקול רשות המיסים...
פסימיות ....
לא אשכנע אותכם..
לגבי הרטרו אני לא יודע, לגבי העתיד אין סיבה שבבי"ס של בנות שלומדות ליבה מלא, לא יהיה אופק, וגם המדינה לא אמרה זאת, אלא להיפך שר החינוך אמר מפורשות שלהם כן יהיה בעז"ה. ראו למעלה את השיחה שלו בקול חי,
יעזור ה'.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
@חי 523 למה החלטת שיש מחר דיון
סך הכל עד מחר אמורים להגיש נייר עמדה מעודכן מהי עמדת הממשלה לכל הסיפור, אבל זה לא דיון בבית משפט
עוד יש זמן

1716186418251.png
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
ע"פ תקנות משרד הפנים, צריך להוכיח הכנסות או עם 3 תלושים אחרונים, או הכנסה שנתית.
אכן אישורים מוזרים מהמנכ"ל שיש בעיות בתלושים אינם קבילים לפי התקנות האלו.
לכן מי שהסתבך עם התלושים האחרונים, שיביא 106.
106 עדיין לא עוזר כי היו תוספות עד חודש 12
אתמול מורה ביקש ממני תלושים של חודש 3-4 שם היה החזר רטרו על התוספות משם ניתן להוכיח שהמשכורת הייתה קטנה
ככה אמרו לו בעירייה
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
 

בעד עמנו

משתמש חדש
אפשר להמזיר לזיפ לטובת הנטפריסטים?
 

מטר 80

משתמש חדש
הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי התכנסה היום בשנית לדיון בנושא הפיקוח על החינוך החרדי בעקבות מכתבו של החשכ"ל בו הוא מציב לרשתות החינוך החרדיות – החינוך העצמאי ובני יוסף אולטימטום להקמת מערכת חשבות כספית מסודרת עד ה-1 במאי.

גם היום במהלך הדיון עלו שוב טענות על ליקויים בהתנהלות הפיננסית של רשתות חינוך חרדיות, כאשר החשבת הממונה מטעם האוצר על הרשתות אמרה כי זה בלתי ישים לקיים פיקוח על סדר גודל כזה של עובדים – 10,000 ברשת אחת ובשניה 7000 ובכל אחת היא רק בחצי משרה. לדבריה, 95% מתקציב הפעילות של כל אותן רשתות הוא מהאוצר ועליהן היא אינה יכולה לבקר אלא בצורה אנליטית.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי: "מכתב החשכ"ל הוא חמור מאוד והעולה ממנו הוא שגם אם מישהו מועל בכספים, המשרד איננו יכול לנקוט כל צעד משמעתי כנגד האדם כל זה בניגוד למצב הקיים במשרדי הממשלה. מערך הכספים ברשתות מורכב מכח אדם דל ומצומצם. ניהול התקציב מבוצע באופן ידני ללא מערכות ממוחשבות תומכות וכך נמנעת כל פיקוח בקרה ושליטה בביצוע תשלומים. התכנסנו כדי לשמוע האוצר האם חלו שינויים או התקדמות מאז הדיון הקודם והאם ננקטו פעולות כלשהן ביחס לבתי הספר אשר אינם פועלים באופן מתוקן.

הוועדה פנתה מיד בתום הדיון הקודם למנכ"ל משרד החינוך עם מספר שאלות לעניין מספר המפקחים הפועלים במוסדות החינוך החרדיים, כמה תקני פיקוח קיימים והאם מאוישים, מה אחוז הדיווח על עובדי ההוראה במוסדות , מה הם הגרעונות של הרשתות הזוכות ל 100 אחוז תקצוב ועוד מספר שאלות. תשובתו של מנכ"ל משרד החינוך הגיעה רק היום במייל בשעה 07:45 בבוקר. לא המנכ"ל ולא השר הממונה טרחו להגיע. זה אצלם בנוהל. 2 שרי החינוך במדינת ישראל, לא נוהגים בצורה "מחונכת" במיוחד הייתי אומר. מפגינים זלזול מופגן בכנסת, בציבור ובסופו של דבר בחינוך לדמוקרטיה עליו הם מופקדים. התעלמות מופגנת מזימונים, אחד אחרי השני , דיון אחר דיון, נושא אחר נושא. לבושתנו שר החינוך נותן יד להמשך הפגיעה במעמדה של הכנסת".
יונתן רזניק, סגן החשכ"ל אמר בדיון: "המצב אינו יכול להימשך, יש לנו חשבת ברשתות ומערך הסכפים מתנהל בלי שליטה וסמכות שלנו, העובדים אינם כפופים לחשבת אלא למנהלי העמותה, ומצד שני המדינה מתקצבת את 2 הרשתות – 3.5 מיליארד ש"ח, 300 מיליון ש"ח מוסדות פטור, 1.2 המעיין התורני, 2 מיליארד החינוך העצמאי. תקציב זה גדול יותר מחלק מתקציבי משרדי הממשלה. מצב זה היה קיים במשך שנים, החשכ"ל קיים לאורך שהשנים ניסיונות הידברות עם העמותות כדי לשפר את המצב. לצערי המאמצים לא צלחו. אנו צריכים שהסטנדרטים המקצועיים של העמותות יתאם לסטנדרטים של החשכ"ל. ככל שלא תהינה הבנות מעוגנות שנותנת לנו כלים לנהל את הכספים ב- 1 ביולי, נוציא את החשב ונוציא את הרשתות לתקצוב חיצוני".



רזניק פירט על העיקול שהושת על החינוך העצמאי ע"י רשות המיסים ואמר כי אינו יודע אם זה בטעות מכוונת או בתום בלב, "החוב לרשות המיסים נוצר כתוצאה מאי תשלום לרשות המיסים עבור שכר לגמלאי הרשת חינוך עצמאי בשנים 2014-2018. אנו מנסים לברר יחד עם אג"ת האם הסכומים תוקצבו ולא שולמו, או שהם לא תוקצבו מלכתחילה. במקביל רשות המיסים הטילה עיקול על החשבון בבנק הדואר, העיקול תפס 33 מיליון ₪, ונותרו עוד 22 מיליון ₪ . ברגע שיכנסו בחודש יולי כספים נוספים, הם גם יעוקלו".

רזניק הבהיר כי החשכ"ל במשרד האוצר לא מעורב בדוחות הכספיים של 2 העמותות, הם לא נחתמים ע"י חשבת הרשת, אלא ע"י 2 חברי עמותה. לדבריו האוצר לא מעורבים בהכנתם, אלא מאחדים אותם לדוחות הכספיים של הממשלה. החינוך העצמאי רושם בדוחות הכספיים רושם גירעון בסך 350 מיליון ₪ (גירעון חשבונאי).

בסיום הדיון התייחס רזניק לפרסומים שונים על טענות שפורסמו ולפיהן מעבר לעניין הפיקוח והבקרה, תשלום שכלל אינו מגיע לרשתות מגיע לחינוך העצמאי ואמר כי דברים רבים כאלו הם משוללי יסוד וקשורים בהרבה חוסר הבנה של כל התהליך. לדבריו אין ביכולת המשרד להגיב לכל עשרות המכתבים בנושא אבל הם ישמחו שתוגש עתירה ואז יתיחסו בצורה מסודרת. בסיום דבריו אמר כי בכל פעם שהם ישובים על הנושא הם מגלים עוד ועוד ליקויים חדשים, "יש סוגיות תשתיות שדורשות פתרון, הרשתות מבינות את זה ונאלצות לעיתים לשלם מחיר. יש לעשות מהלכים לתיקון דברים שהשתרשו במשך שנים. תפקיד חשב הרשתות הוא תפקיד כפוי טובה, תפקיד מורכב, ולכן אנו מבקשים לעשות תיקון. אני צריך תקנים כדי לבנות את החשבות, ואין לי אותם".

חיים הלפרין, ממשרד החינוך, עדכן בדיון כי ברשתות עומדים בין 25 ל-30 מוסדות למפקח על מוסדות השייכים לרשתות – מספר זהה לנעשה בחינוך הכללי. עוד אמר כי לקראת שנה"ל, בתי הספר יצטרכו להציג את תוכניות הלימוד וכל מוסד יעמוד לכשעצמו וייבחן בהתאם.

שושנה שוורץ, חשבת הרשתות אמרה בדיון כי יש קושי להתנהל כאשר העובדים הם של העמותות ואינם כפופים אליה היררכית, "זה פוגם ביכולת הבקרה שלי. אני עובדת לבד בחצי משרה בכל אחת מהרשתות. אחד מתפקידנו לבצע במלואו את יישום תקציב המדינה, אני מחויבת לנהלים, לחוקים והוראות ועל פיהם אני פועלת. יש ברשת אחת 10,000 עובדים וברשת השניה 7,000 עובדים, אין לי יכולת להיכנס פרטני לכל תלוש של עובד ולבדוק אותו, אלא רק בדיקה אנליטית. יש חריגות גם במשרדים ממשלתיים אבל אם המדינה רוצה לפקח אז היא צריכה לתת לנו משאבים".

נתנאל גפני, רשת החינוך העצמאי הגיב לדברים ואמר כי "אנחנו נמצאים באקלים מאוד עויין ויוכיחו הדברים שנאמרו בצורה מאוד בוטה ואגרסיבית. בסופו של דבר המטרה שהוצבה וסומנה לאורך כל הדרך היא להעביר את החינוך החרדי לתוך החינוך הממלכתי ולבטל את העצמאות של החינוך החרדי. מדברים על בעיה של פיקוח – נאמרו פה עובדות מאוד לא נכונות. יש פיקוח בכל החלקים.

הפיקוח קיים ולומדים לימודי ליב"ה. בנושא של מבחני מיצ"ב – העצמאות החינוכית הוכרה על ידי המחוקק וזה לא שולל וסתר את הפיקוח הקיים. לא ייתכן לאמלל את המורים והמורות שלנו אחרי שכבר נקבע להם אופק חדש ונאמר לנו שנאבד את הרישיון אם לא נפעיל אופק חדש. העובדות מדברות בעד עצמם – רשתות החינוך מספקים תוצאות וציונים של תלמידים שבלתי ניתן להתווכח איתם".
 

מנוי חדש

משתמש פעיל
ראש הממשלה נתניהו אמר אתמול משפט מעניין לחברי הכנסת של דגל התורה, בפגישה שקיימו: "לאופוזיציה יש שתי מטרות – להפיל אותי מראשות הממשלה ולסגור את ערוץ 14"

הפגישה התקיימה בנושא תקיעת תקציבי "אופק חדש" של החינוך החרדי על ידי הייעוץ המשפטי, ופסילת תקציבי עולם הישיבות על ידי בג"צ. בעקבות כך בפגישה נכח גם שר החינוך יואב קיש.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בפגישה כי "השמאל עושים הכל כנגד הציבור החרדי כדי שאנחנו נפיל אותך". משפט שמראה על הבנה חרדית שאת גוש הימין אין טעם לפרק – גם אם החרדים בינתיים בממשלה ללא הישגים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה