רוצים להגדיל הכנסות?
אתם יכולים לחלום!

בדרך להתייעלות פיננסית חובה לוותר על הפחד ממימוש חלומות. איך? הנה המדריך המלא


לפני מספר שנים ליוויתי משפחה ברוכת ילדים, וכבר מהרגע הראשון היה ברור שהאם מוכשרת מאוד ומתאימה מאוד למקצוע בתחום החשבונאות. ובכל זאת היא לא עבדה כלל במשך שנים רבות, נתון שגרם לחוסר יציבות כלכלי.

שאלתי: איך הסביבה רואה אותך מבחינת הצלחה בתחום? והיא השיבה: "כולם בטוחים שאצליח מאוד'. ולמה בכל זאת את לא שם? "כי אני פוחדת להצליח"...

במסגרת תהליכי המנטורינג במסילה אנחנו עורכים מיפוי מדויק של הכנסות והוצאות, התחייבויות ושווי נכסים של המשפחות. השלב הבא הוא הגדרת יעדים להכנסות וחזון כלכלי לטווח קצר וארוך. זה אולי נשמע כמו מילים גבוהות, אבל אנחנו מורידים אותן למשימות קטנות וממוקדות בדרך לאיזון ולהגשמת יעדים.

בשלב זה לא מעט משפחות מעלות כיווני חשיבה מצוינים להגדלת הכנסות, להתייעלות ולהגעה לאיזון, ובכל זאת פעמים רבות משהו לא עובד כמו התוכניות. המשפחה מתקשה להגיע לתוכניות שהיא עצמה יצרה. לפעמים יש קשר לעקביות, לעיתים לדחיינות, אך יש מקרים שיושבים על משהו עמוק יותר.

למה חלומות לא מתגשמים​


לא פעם יש לנו רעיון מסוים, חזון בר קיימא, שהדרך להוציא אותו לפועל ולהצלחה ודאית בעזרת ה' ברורה לנו בהתחשב בנסיבות - ובכל זאת אנו נרתעים ממימוש שלו. זו תופעה שאנו נתקלים בה שוב ושוב בתהליכי מנטורינג.

הפחד להצליח - מדויק יותר: הפחד מכישלון שאולי יגיע - גורם לחלקנו לוותר מראש על רעיונות מעולים, וגורר מחשבות הנעות בין תקווה לייאוש במשך שנים ארוכות. מצד אחד תכנון וחלום להוצאת החלומות לפועל, ומאידך פחד משתק מכישלון שמשאיר אותם על השולחן.

ובשורה התחתונה: מצב כלכלי מדשדש והישארות באזור הנוחות.

איך מתמודדים עם פחד?​


ראשית, נשתמש בפחד עצמו. למשפחה שמדשדשת ונמצאת בגירעון תמידי של 2000 ₪ בחודש, אני מציב כמראה את הגירעון שיצטבר שנה קדימה = 24,000 ₪, ו-10 שנים קדימה = 240,000 ₪ (כן-כן, כמעט רבע מיליון שקלים לפני חישוב עלויות אשראי). 'השחרת' המצב גורמת גם לאדישים ביותר להביט למציאות בעיניים, ולפחד יותר מהשלמה עם המצב הנוכחי.

אחר כך אני שואל: במקרה שאין אף סיכוי שתיכשלו, האם הייתם מבצעים את התוכנית שהצעתם? במקרה שהתשובה חיובית, כנראה בניתם תוכנית עבודה מסודרת עם יעדים להכנסות או להתייעלות.

אני תמיד אומר למשפחות: גם כשתצאו לדרך, זִכרו שהיא ארוכה ובהכרח שייווצרו תקלות. אבל אנחנו לא נגדיר אותם ככישלונות, אלא כאתגרים. זהו מתכון להצלחה.

הצלחה בנויה על סדרת כישלונות מפוארים! כל מי שחווה הצלחה בחייו והגיע למקומות גבוהים יודע שהם מיוסדים על למידה מכישלונות ומטעויות כל העת.

לפרק את הפחד​


ובחזרה למשפחה ברוכת הילדים.

לאחר שפירקנו חסמים פנתה האם לראיון לימודים וקיבלה תשובה מדהימה: שנים רבות, אמרו לה, לא נתקלנו באישה כה מוכשרת וכה מתאימה לתחום. עכשיו תחשבו מה היה קורה אם היא הייתה נשארת עם הפחד.

זִכרו: רוב האנשים לא מנסים להשיג את החלומות שלהם, בגלל הפחד מכישלון. אנשים שעשו עבודה פנימית, ידעו לפרק את הפחד, להשתמש בו כשצריך ולנטרל אותו כשהוא היווה גורם מפריע - מספרים על תחושת חירות, שליטה בחיים ומימוש עצמי.

בהצלחה!


הגעתם את כאן? יש לי מתנה בשבילכם:

ערכת 'זוזים' של מסילה - בחינם!

הערכה הזו, פיתוח בלעדי של מסילה, מאפשרת תהליך מנטורינג כלכלי אישי, ניהול תקציב וכלים להתנהלות נכונה. אני יכול לספר לכם שאלפי משפחות רכשו אותה ועשו שינוי גדול מאוד בהתנהלות שלהם בזכותה, וכעת היא לגמרי בחינם בשבילכם.


לתגובות והערות

נחום ברוק, מנהל מקצועי במסילה: nb @ mesila.org (הסירו רווחים)
  • תודה
Reactions: רותי ויעל