בית למד וו גימל

בלוג. או בעברית תקנית - רשומות. אז מה זה בלוג, איך כותבים בלוג ולמה בכלל צריך וכדאי לכתוב בלוג? בואו נעשה רגע סדר:


מה זה בלוג

בלוג הוא אסופה של פוסטים / מאמרים / מדריכים שכתב אדם מסוים, בנושא מסויים והכניס אותם תחת קורת גג אחת, בדרך כלל כחלק מאתר או כאתר בפני עצמו המכיל את כל הפוסטים. הבלוג לא נכתב ולא מפורסם בפעימה אחת כמו שכותבים ספר לדוגמא, אלא המאמרים נכתבים ומתפרסמים על פני תקופה, בתדירות קבועה או משתנה.

הבלוג יכול להכיל תכנים של ידע מקצועי, מדריכים בנושאים שונים, הגיגים ותובנות ועוד.



למה בכלל צריך בלוג?

כתיבת בלוג היא לא משימה פשוטה. היא מצריכה תשתית אינטרנטית לפרסום (אתר בקיצור:)) היא צריכה השקעה בכתיבת התכנים לעיתים קרובות, מחשבה על נושאים מעניינים ורלוונטים, מעקב אחרי תגובות ופניות של הקוראים ועוד.

אבל בכל זאת אין ספק כי לכתיבת בלוג באתר שלכם יש מעלות רבות בעיקר בתחום השיווקי:
  • יצירת אוטוריטה
כל עסק שרוצה להיות מותג גדול ומפורסם, צריך לייצר לעצמו אוטוריטה והרבה נוכחות ברשת. נוכחות ברשת מתבטאת באופנים רבים כגון - העלאת סרטונים ליוטיוב, שיתופים ברשתות חברתיות ועוד. אחת הדרכים החזקות ליצירת אוטוריטה יציבה היא כתיבת תכנים כמו פוסטים, מאמרים ומדריכים אשר מתפרסמים לעיתים קרובות גם באתר שלכם וגם בפלטפורמות נוספות.


  • אתם המומחים!
כאשר אתם כותבים תוכן מקצועי המכיל מידע מבוסס מתוך הניסיון שלכם והידע שצברתם, כאשר אתם נותנים בפוסטים שבבלוג מענה על תהיות / בעיות / חלומות של הקוראים, כאשר אתם מסייעים להם בעזרת מדריכים או טיפים - אתם הופכים להיות ה-מומחים בעיניהם לנושא. אתם הופכים להיות הכתובת הראשונה שהם יפנו אליה כשהם יצטרכו עזרה, כי הרי אתם כאלה מומחים! כמה אתם יודעים! עובדה - הבלוג שלכם מלא בתוכן איכותי…


  • קידום אורגני בגוגל
כתיבת תכנים באתר שלכם היא דרך מצויינת לקדם את האתר שלכם בגוגל על ידי הכנסת מילות מפתח, קישורים חיצוניים ופנימיים, תגובות של קוראים ועוד. ככל שתכתבו יותר הרבה ובתדירות יותר גבוהה וככל שהתוכן יהיה מעניין יותר ורלוונטי לקוראים גוגל יזהה את האתר שלכם כאתר איכותי ויקדם אותו באופן טבעי במנועי החיפוש.


  • חימום לקוחות
בלוג הוא בעל פוטנציאל להעביר את הקוראים במשפך מהיר שבו הם מקבלים מידע, מתרשמים מהמומחיות שלכם ופונים אליכם ליצירת קשר או להמשך התקשרות אתכם. כל קורא הוא לקוח פוטנציאלי וכאשר הפוסט שכתבתם מדבר אליו ומעניין אותו - הוא הופך לליד חם.


  • חוסך לכם זמן!
כמו כן הפוסטים הם הזדמנות מצוינת להעלות נושאים ושאלות שאתם נדרשים לשוחח איתם עם לקוחות ובכך לחסוך לכם זמן מיותר על הסברים והדגמות. כאשר לקוח מתעניין או שואל לגבי תהליכים או מושגים שונים בעסק - אתם מפנים אותו למאמר הרלוונטי וחוסכים לכם ברברת מיותרת. הוא מקבל את כל המידע על מגש דיגיטלי.

  • בניית קהילה
הפוסטים בבלוג הם הזדמנות ליצור קהילה סביבכם: קהילה תומכת, פעילה, מתעניינת. כאשר כל אחד מהקהילה הוא לקוח פוטנציאלי! הכניסו כפתור מניע לפעולה והרשמה לקבלת התכנים והעידכונים ישירות למייל בסיום הפוסט, בתחתית האתר או בפופאפ קופצני.



ככה תכתבו בלוג איכותי

  • עיצוב מקצועי
עיצוב מושך וברור של הבלוג באתר הוא קריטי. הפוסט צריך להיות קריא, מאיר עיניים ומגרה לקריאה. בליווי תמונות, הדגשות וכו'.


  • תכתבו כל הזמן
הקפידו על תדירות קבועה של הכנסת תוכן לאתר. זה יכול להיות פעם בשבוע / פעם בשבועיים / מינימום פעם בחודש. זה חשוב על מנת להישאר דינמיים גם בקהילה וגם אצל גוגל.


  • בחירת התכנים
את התכנים תבחרו לפי קהל היעד. מה שמעניין את הלקוחות שלכם. תוכלו לבדוק זאת על ידי מיפוי של השאלות שחוזרות על עצמם או על ידי חיפושים שנעשים בגוגל וכמובן אפשרי לשאול בצורה ישירה את הלקוחות על מה תרצו שאכתוב בפעם הבאה…



אז שואלת אתכם עכשיו: על מה תרצו שאכתוב בפעם הבאה??!

תשאירו נושא שמעניין אתכם בתגובות באתר ובעז"ה נכתוב עליו בהמשך
על המחבר
P100PLUS
אנחנו בסטודיו פי מאה פלוס מאמינים בכוחו של דיגיטל לפלס את דרכו של כל עסק אל עבר שיאים חדשים. עם צוות מומחים מנוסה ויצירתי, אנחנו מספקים מעטפת מלאה של שירותי מיתוג, פרסום ובניית אתרים, כל זאת במטרה אחת – להעניק לעסק שלכם את הכלים, הידע והתמיכה הנדרשים כדי לפלס את דרכו ולהוביל.

כי אצלנו, הכל מתחיל בתכנון קפדני ומסתיים בהצלחה מהדהדת. אנחנו לא רק בונים אתרים – אנחנו מפלסים לכם את הדרך. אנחנו לא רק מפרסמים – אנחנו מפלסים את הדרך להצלחה. כי כשאתם בוחרים פי מאה פלוס, אתם בוחרים בעשייה מקצועית, מקורית ושנונה, שמותאמת בדיוק לפי הצרכים שלכם.

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

More from סטודיו פי מאה פלוס

שתף את המאמר

למעלה