Microcopy# אשכול שיתוף ודיון

בניית אתרים וחוויית משתמש >> תוכן מקצועי

בהריון לקראת לידה חוזרת, ופוחדת?
בואי להכיר את השיטה תלמד אותך להקל על הכאב, ולקדם את הלידה לגמרי בעצמך אסתר טבעון מייסדת ומנהלת מרכז "יילוד" מסבירה כיצד האם לידה חייבת להיות...
אנשים, היזהרו! מנסים לגנוב לכם פרטים!
הפעם התחזו לקופת החולים וניסו לגנוב פרטים.....
חממה מקוונת לפרילנסרים חרדים:
מתחם החדשנות החרדי ביזמקס בשיתוף הסטארטאפ 'אלמנטור' משיקים חממת אונליין לאנשי עיצוב ומדיה בעקבות השינויים בעולם העבודה בזמן קורונה, חברו יחד...
"הם מחלקים לעניים מרודים": שר התורה מעיד להיכן הוא נותן את ה'מתנות לאביונים'
מי רואה את מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט''א תורם ואינו מצטרף, מי רואה להיכן מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א נותן את המתנות...
5.00 star(s) 1 ratings

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
מיקרו-קופי
המילים הקטנות עם ההשפעה הענקית על כל חווית המשתמש.

בטח בתור מאפיינים, יוצא לכם לצוד את המשפטים הקטנים האלו, (ועוד ויזואלים האמת..) שעושים את ההבדל בצורה משמעותית.
באתרים, אפליקציות וכדו'.

חשבתי לפתוח את האשכול לשיתופי #מיקרוקופי מעניינים מרחבי הרשת.

שנתחיל?
אוקיי, אז אני פותחת עם מערכת שיצא לי להשתמש בה לאחרונה:
מערכת: tickchak.co.il
מערכת למכירת כרטיסים לאירועים.
עשה לי חשק לשוטט במערכת ולחפש אייקונים וטקטסים.
הנה כמה צילומי מסך מדגמיים שצילמתי מהמערכת:

מקווה שמותר להעלות צילומי מסך ממערכות פנימיות |אייקון מבוהל|



Screenshot - 2019-10-28T155548.182.png Screenshot - 2019-10-28T155636.275.png Screenshot_16.png

Screenshot - 2019-10-28T163231.308.png
אני עדיין תוהה מדוע 'להציג אירוע קיים' נקרא אמא אווזה
ולפי מה החליטו איזה בעל חיים יסמל את סוג הכרטיס
:)



גילוי נאות: הפוסט ביוזמתי בעקבות שימוש נחמד במערכת והוא ללא קידומי מכירות או יזום (וחבל שכך, תכלס :) )

ובואו נמלא את האשכול בהשראות מיקרו קופי -
כולם מוזמנים.
 
נערך לאחרונה ב:

תמר לב

משתמש מקצוען
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
אשכול מקסים!
תודה @סיון

יש אתר מדהים על מיקרו קופי, של כנרת יפרח - סטודיו נמלה ויש לה שם הרבה פוסטים מקסימים
https://www.microcopy.co.il/microcopy-articles

אתר נוסף, קהילת המיקרו קופי בישראל - מיקרוקופים
קיימים שם דוגמאות והשראות יפיפיות
https://www.microcopim.co.il/inspiration

ולשיתוף שלי:)

אתר שטראוס, כמה שאהבתי:

upload_2019-10-28_22-53-32.png

upload_2019-10-28_22-54-35.png

במעבר עכבר על העיגולים בצור קשר, קיים טולטיפ חמוד
upload_2019-10-28_22-56-18.png


upload_2019-10-28_22-57-34.png

ואחרון חביב
משחק בעמוד הבית של שירות הלקוחות,
upload_2019-10-28_22-58-33.png

upload_2019-10-28_22-59-2.png

upload_2019-10-28_22-59-28.png
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
@לאה הופמן - תודה. טקסטים של שגיאות/הערות מערכת/404 - זה אחד המיקרוקופים האהובים עלי.

@תמר לב - יפה הדוגמה של שטראוס!
ותודה על ההמלצות, קראתי את הספר של כנרת - יש שם קטעים ממש טובים.

והנה משהו טרי מהיום - מתוך האכסניה המעולה שלנו: (פרוג :) )

Screenshot - 2019-10-29T104449.886.png

אהבתי את הפנייה האישית ובכלל עצם זה שיש התראה.
 

SHIRSHIR

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
מיקרוקופי קטן שנהנתי ממנו.
פופאפ ביציאה מהאתר:
משכנעים אותך כמה חכמים המנויים שלהם, אם תרשם תרגיש כמה אתה מוצלח ;)
upload_2019-10-31_8-8-49.png
 
נרשמים לקורסים שנפתחים אחרי פסח ומקבלים שובר הנחה של 500 ש"ח (ההנחה לשבועיים הקרובים - עד 15.03.21)

חיוך

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
היי אשמח להמלצות / דיס המלצות על סדנת מיקרו קופי של כנרת יפרח
אפשר כאן או באישי.

מיקרוקופי הוא דבר מרתק.

האם במערכות מורכבות זה לא מעיק? האם המשתמש לא מצפה לסטנדרטים ברורים של כפתורי "אישור/ביטול" פשוטים?

אשמח מאוד שיתפתח דיון על כך.
סיוון - האם תרצי שאפתח אשכול חדש? או שיפרה את האשכול שלך?

יאללה למקלדות!
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
@חיוך מעולה את!
קודם כל שיניתי את נושא האשכול לשיתוף ודיון - כך שאולי אפשר לרכז כאן את הנושא.

ואני מסכימה עם הצד שהעלית - לגבי מה שהגולש רגיל ומכיר.
אני חושבת ועונה כרגע בגדול ובקצרה שזה מאד תלוי מערכת.
וגם תלוי אם מדובר במערכת שיש לה גם שימוש במיקרוקופי עם משמעות שיווקית והנעה פעולה, כמו התראה לחדש פרסום/לפתוח אירוע נוסף וכדו'

מה אומרים?
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
@חיוך מעולה את!
קודם כל שיניתי את נושא האשכול לשיתוף ודיון - כך שאולי אפשר לרכז כאן את הנושא.

ואני מסכימה עם הצד שהעלית - לגבי מה שהגולש רגיל ומכיר.
אני חושבת ועונה כרגע בגדול ובקצרה שזה מאד תלוי מערכת.
וגם תלוי אם מדובר במערכת שיש לה גם שימוש במיקרוקופי עם משמעות שיווקית והנעה פעולה, כמו התראה לחדש פרסום/לפתוח אירוע נוסף וכדו'

מה אומרים?
ראשית, תודה על האירוח באשכול שלך!
הכיבוד עלינו ;)

אני חושבת שהאבחנה שלך בין מערכת עם מטרה שיווקית והנעה לפעולה לבין מערכת שהמשתמש מחוייב להשתמש בו ותלוי בו היא אבחנה נכונה.

אני ראיתי את זה בשאלון שאפיינתי וליוויתי, בפרוייקט ה-BABY שלי בחודשים האחרונים.
(נכון לעכשיו, השאלון נגיש רק לבעלי הרשאה. אעלה צילומי מסך ברגע שיתאפשר/יפורסם המיזם. יהיה שווה :) )

בשאלון הנ"ל המשתמש אינו חייב לענות על אף שאלה, אך מומלץ לו לעשות זאת ויש למנהלים עניין לקבל מהם את מקסימום המידע לתועלת המשתמשים, כמובן. אין שם כוונות רווח.
השתדלתי להכניס מילים ברורות ומכוונות מציאות.
לדוגמה, במקום - "ביטול / המשך", כתבתי: "השאר אותי בדף / אני רוצה להמשיך"

יש גם את ה'אישו' של האם המערכת היא זכר או נקבה?
"השאר אותי בדף"? או "השאירי אותי בדף"?

לדעתי מה שקורה בפועל זה לשון זכר.

השאלה המעניינת, היא למה? ומי קבע?
האם מטעמי חיסכון בתווים? תחושת חוסן וחוזק שמשרה ההתנסחות הגברית??

כמובן שזה רלוונטי רק לעברית, בשאר השפות התחמקו מהפלונטר.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
סיון העלתה פה מקודם בודעה #4 דוגמא למקרוקופי במערכת גדולה שהיא דוקא במקום.
@לאה הופמן - תודה. טקסטים של שגיאות/הערות מערכת/404 - זה אחד המיקרוקופים האהובים עלי.

@תמר לב - יפה הדוגמה של שטראוס!
ותודה על ההמלצות, קראתי את הספר של כנרת - יש שם קטעים ממש טובים.

והנה משהו טרי מהיום - מתוך האכסניה המעולה שלנו: (פרוג :) )

צפה בקובץ המצורף 555907

אהבתי את הפנייה האישית ובכלל עצם זה שיש התראה.
היי,
ראיתי את הדוגמה של אתר פרוג,
גם אני אהבתי את ההתנסחות, וראיתי את זה באשכול שפירסמת.
מי אחראי על המיקרו קופי כאן באתר?

השאלה שלי היא לגבי מערכות מורכבות שהן יותר Back-End, ובחלקים שאינם קשורים להארכת מנוי וכדו', אלא בטבלאות, טפסים, ורכיבים יותר ניהוליים.

לדוג' - אם Adobe יחליטו להכניס בכל פופאפ אישור פשוט מילים מצועצעות, זה ממש יקלקל את חוויית המשתמש.

השאלה היא אם יש עוד אבחנה או שזה רק באמת האיזורים / האתרים שכן / לא מניעים לפעולה.
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
אני ראיתי את זה בשאלון שאפיינתי וליוויתי, בפרוייקט ה-BABY שלי בחודשים האחרונים.
(נכון לעכשיו, השאלון נגיש רק לבעלי הרשאה. אעלה צילומי מסך ברגע שיתאפשר/יפורסם המיזם. יהיה שווה :) )
סיקרנת! תדליפי משהו...

ראיתי את הדוגמה של אתר פרוג,
גם אני אהבתי את ההתנסחות, וראיתי את זה באשכול שפירסמת.
מי אחראי על המיקרו קופי כאן באתר?
אפשר לשאול את @prog יש מצב גדול שזה @חיים דיקמן

השאלה שלי היא לגבי מערכות מורכבות שהן יותר Back-End, ובחלקים שאינם קשורים להארכת מנוי וכדו', אלא בטבלאות, טפסים, ורכיבים יותר ניהוליים.

לדוג' - אם Adobe יחליטו להכניס בכל פופאפ אישור פשוט מילים מצועצעות, זה ממש יקלקל את חוויית המשתמש.

השאלה היא אם יש עוד אבחנה או שזה רק באמת האיזורים / האתרים שכן / לא מניעים לפעולה.
צודקת לגמרי שההסתכלות היא אחרת לפי סוג המערכת,
אז אפשר גם לאור מה שאת כותבת להרחיב את הדיון,
האם ההגדרה של מיקרו_קופי זו מילים מצועצעות ועד כמה להיות יותר קריאטיביים?
לא מחייב שזה כך,
מיקרו קופי זה גם עצם הכתיבה/ההסבר - הוא יכול להיות כתוב בצורה מאד ברורה ולא מתחכמת, אבל להיות כתוב...
כלומר (לדוגמה) לא להסתפק בהוצאת הודעה עם שגיאה, אלא עדכון מהי השגיאה
או הסבר מה עושה כפתור זה או אחר וכך למנוע תסכול והיאבקות של המשתמש להבין מה הבעיה וכדו'.

ומכאן קבלת ההחלטה באיזו 'שפה' לכתוב אותו -
האם להוסיף הומור, להיות מאד ברורים אבל מכובדים בכתיבה וכדו'

ואם הזכרת את Adobe - אז הנה דוגמה נחמדה של הסבר כשלוחצים פעם ראשונה על כפתור מסויים.
הסבר מאד ברור עם אנימציה מה עושה הכלי.

זה לא מיקרו קופי?

Screenshot_21.png
 

SHIRSHIR

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
ואם הזכרת את Adobe - אז הנה דוגמה נחמדה של הסבר כשלוחצים פעם ראשונה על כפתור מסויים.
הסבר מאד ברור עם אנימציה מה עושה הכלי.

זה לא מיקרו קופי?

צפה בקובץ המצורף 558052
להעלות חיוך בפני המשתמשים זה דבר טוב שיוצר חיבור, אבל קודם צריך לאפיין את הפלטפורמה, האם יתאים בה שימוש בהומור ובאיזה מידה.

גם בBack_End יושבים אנשים, שהם המשתמשים, וגם את החיים שלהם אפשר לעשות יפים יותר.
לא צריך בכל מקום לתקוע בדיחה, אבל אפילו "אני רוצה להמשיך" במקום המשך יוצר חוויה טובה יותר.

עוד נקודה שמיקר וקופי שימושי יותר (בלי קשר למתאים או לא) דווקא במקומות שבהם יש אינטרקציה עם המשתמש. פחות מסך תוכנה. יותר שיח.

פחות משנה גודל המערכת, יותר האפיון וההחלטה על רמת וצורת השיח הרלוונטית.

סיון הכלי הזה הוא סוג אונבורדינג.
אפשרי לעשותו עם מיקרוקופי או בלעדיו.
כאן פחות הייתי קוראת לזה מיקרו קופי, כלומר זה הסבר פשוט ולא מתחכם. מוצג באנימציה, שגם היא לא יוצרת הומור או הנאה מיוחדת.
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
להעלות חיוך בפני המשתמשים זה דבר טוב שיוצר חיבור, אבל קודם צריך לאפיין את הפלטפורמה, האם יתאים בה שימוש בהומור ובאיזה מידה.

גם בBack_End יושבים אנשים, שהם המשתמשים, וגם את החיים שלהם אפשר לעשות יפים יותר.
לא צריך בכל מקום לתקוע בדיחה, אבל אפילו "אני רוצה להמשיך" במקום המשך יוצר חוויה טובה יותר.

עוד נקודה שמיקר וקופי שימושי יותר (בלי קשר למתאים או לא) דווקא במקומות שבהם יש אינטרקציה עם המשתמש. פחות מסך תוכנה. יותר שיח.

פחות משנה גודל המערכת, יותר האפיון וההחלטה על רמת וצורת השיח הרלוונטית.

סיון הכלי הזה הוא סוג אונבורדינג.
אפשרי לעשותו עם מיקרוקופי או בלעדיו.
כאן פחות הייתי קוראת לזה מיקרו קופי, כלומר זה הסבר פשוט ולא מתחכם. מוצג באנימציה, שגם היא לא יוצרת הומור או הנאה מיוחדת.
תודה, כתבת יפה!
ומקבלת, אולי באמת לא סגננתי היטב את ההודעה האחרונה שלי,
מיקרו קופי זה איך ומה לכתוב וכדו' ועצם הכתיבה זו כבר הגדרה (כגון 400, onboarding וכדו')

גם הonboarding שהצגתי מתוך אדובי,
עדיין מה שכתוב בו בעיניי הוא בהחלט מיקרו-קופי -
בטוחה שהייתה כאן מחשבה ואסטרטגיה על מה לכתוב, איך לסגנן, מה להדגיש, באיזה אורך וכדו'

וזה בדיוק מה שעלה כאן בדיון בין היתר, האם צריך ליצור הומור, או לצאת מגדרנו בהנאה מיוחדת?
או שהמיקרו קופי בonboarding ולא רק, יכול למלא את תפקידו בצורות אחרות.
מעניין לשמוע!

ואם דיברנו גם על onboarding, גם על Adobe וגם על מיקרו קופי -
אז הנה מאמר יפה מסטודיו הנמלה, שתורגם מתוך הרצאה של שרה סמארט (Sarah Smart), אסטרטגית התוכן של Adobe, שאחראית על חוויית האונבורדינג (Onboarding) בכל המוצרים שלהם:
מיקרו-קופי לאונבורדינג
https://www.microcopy.co.il/single-post/onboarding
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
וואו איזה דיון פורה ויעיל, כיף!!

לגבי אדובי - שימו לב שהאנימציה וההסבר המוצגים לגבי כלי מסויים, הן לא פעולה שהמשתמש חייב לבצע / לצפות בו, הוא יכול גם לדלג.
ולזה, בעצם, התכוונתי.
כאשר אני מבצעת פעולות שוטפות בתוכנה, לא הייתי רוצה שכל כפתור אישור יקבל טקסט שונה, מאחר וזה מפריע לרצף. שזה עיקרון מאוד חשוב במערכות מורכבות ותוכנות בשימוש שוטף.

בנוסף, אני חושבת שאבחנה נוספת היא בין רמת השימוש - מתחיל/בינוני/מתקדם.
אני חושבת שההסברים החמודים הם למתחילים, (ניתן להסתיר אותם?) ועבור משתמש מתקדם - יש חווייה אחרת לחלוטין, הכוללת גם קיצורי דרך... ועוד.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
סיקרנת! תדליפי משהו...



אפשר לשאול את @prog יש מצב גדול שזה @חיים דיקמן



צודקת לגמרי שההסתכלות היא אחרת לפי סוג המערכת,
אז אפשר גם לאור מה שאת כותבת להרחיב את הדיון,
האם ההגדרה של מיקרו_קופי זו מילים מצועצעות ועד כמה להיות יותר קריאטיביים?
לא מחייב שזה כך,
מיקרו קופי זה גם עצם הכתיבה/ההסבר - הוא יכול להיות כתוב בצורה מאד ברורה ולא מתחכמת, אבל להיות כתוב...
כלומר (לדוגמה) לא להסתפק בהוצאת הודעה עם שגיאה, אלא עדכון מהי השגיאה
או הסבר מה עושה כפתור זה או אחר וכך למנוע תסכול והיאבקות של המשתמש להבין מה הבעיה וכדו'.

ומכאן קבלת ההחלטה באיזו 'שפה' לכתוב אותו -
האם להוסיף הומור, להיות מאד ברורים אבל מכובדים בכתיבה וכדו'

ואם הזכרת את Adobe - אז הנה דוגמה נחמדה של הסבר כשלוחצים פעם ראשונה על כפתור מסויים.
הסבר מאד ברור עם אנימציה מה עושה הכלי.

זה לא מיקרו קופי?

צפה בקובץ המצורף 558052
אשתף אתכם בהקדם!

ראשית הלכתי לחפש מה ההגדרה של אונבורדינג,

הגעתי למאמר מעניין, לא הספקתי לקרוא את כולו,
שמה אותו כאן:

https://www.toptal.com/designers/product-design/guide-to-onboarding-ux
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
וואו איזה דיון פורה ויעיל, כיף!!

לגבי אדובי - שימו לב שהאנימציה וההסבר המוצגים לגבי כלי מסויים, הן לא פעולה שהמשתמש חייב לבצע / לצפות בו, הוא יכול גם לדלג.
ולזה, בעצם, התכוונתי.
כאשר אני מבצעת פעולות שוטפות בתוכנה, לא הייתי רוצה שכל כפתור אישור יקבל טקסט שונה, מאחר וזה מפריע לרצף. שזה עיקרון מאוד חשוב במערכות מורכבות ותוכנות בשימוש שוטף.
צודקת. ויותר מזה, לפעמים גם מאד קריטי העיקרון הזה במיוחד להודעות שהפעולה שנעשית היא בלתי הפיכה. (במקרה של הדוגמה עם אדובי, כמו שמירת קובץ וכדו')
 

SHIRSHIR

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים
לגבי אדובי - שימו לב שהאנימציה וההסבר המוצגים לגבי כלי מסויים, הן לא פעולה שהמשתמש חייב לבצע / לצפות בו, הוא יכול גם לדלג.
ולזה, בעצם, התכוונתי.
כאשר אני מבצעת פעולות שוטפות בתוכנה, לא הייתי רוצה שכל כפתור אישור יקבל טקסט שונה, מאחר וזה מפריע לרצף. שזה עיקרון מאוד חשוב במערכות מורכבות ותוכנות בשימוש שוטף.

בנוסף, אני חושבת שאבחנה נוספת היא בין רמת השימוש - מתחיל/בינוני/מתקדם.
אני חושבת שההסברים החמודים הם למתחילים, (ניתן להסתיר אותם?) ועבור משתמש מתקדם - יש חווייה אחרת לחלוטין, הכוללת גם קיצורי דרך... ועוד.
יש בזה משהו. בהחלט.
העקביות היא מהעקרונות הבסיסיים של הUX.
אבל באופן עקבי אפשר לשפר אותם, כמה פעמים אני עומדת מול: YES /NO/ CANCEL ועל מה למען ה' אני לוחצת?
הגדרות יותר ברורות. ולהתמיד איתם בכל המערכת.

המאמר שהבאת מעניין בהחלט.
נשב עליו בהזדמנות.

עשיתי לאחרונה דרובוקס ושמתי לב שהם נזהרים שם מאד להשאיר את המיקרוקופי בגבול הנכון.
בהרבה מקרים הם משתמשים באיור הומוריסטי שעושה את העבודה בעוד הניסוח נשאר ענייני.

הנה כמה דוגמאות:
upload_2019-11-3_12-5-16.png
upload_2019-11-3_12-6-26.png
upload_2019-11-3_12-11-55.png
upload_2019-11-3_12-14-33.png

ואפרופו דרובוקס אי אפשר שלא להזכיר את הכפתור הזה שצף באמצע העמוד בצד ומאפשר לחזור להדרכה על האתר מתי שרוצים.
ואפילו מסמן לי מה ראיתי ומה לא
upload_2019-11-3_12-16-59.png


upload_2019-11-3_12-17-36.png
 
נרשמים לקורסים שנפתחים אחרי פסח ומקבלים שובר הנחה של 500 ש"ח (ההנחה לשבועיים הקרובים - עד 15.03.21)

המספרים של פרוג:

337,452

משתמשים נכנסו לפרוג בחודש האחרון

491

משתמשים מבקרים ברגע זה באתר

4,986

הודעות נכתבו בממוצע ליום בחודש האחרון

לוח נדל"ן | למכירה והשכרה

לוח מודעות | קניה מכירה

לוח דרושים

למעלה