5 כללים לכתיבת מייל שיווקי שמניע לפעולה

הילה פ.

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
היי, חברות!

היום אני רוצה לדבר איתכן על איך לכתוב מייל שיווקי בצורה נכונה, על מה לשים דגש, מה חשוב ומה פחות.

כולנו כותבות מיילים רבים בכל יום, אבל האם אנחנו יודעות לכתוב בצורה אפקטיבית שגם תניע לפעולה בסופו של דבר?

הקסם שבמייל השיווקי נעוץ בקלות, לכאורה, של כתיבתו ושליחתו לאלפי נמענים, מה שמסביר מדוע כולנו ממשיכים לקבל הצעות לדיאטות פלא, שיפור אורח החיים ועוד…

מי שמפיץ דואר זבל לא מוטרד מניהול מערכת יחסים ארוכת טווח עם הנמענים שלהם – הם מתייחסים לרשימות התפוצה שלהם, המגיעות ממקורות מפוקפקים לעיתים קרובות, כאל קורבנות חד-פעמיים, כך שהמיילים שאנו מקבלים הם אגרסיביים, מכירתיים מאוד ומניחים שרובנו נסמן את השולח כמפיץ דואר זבל, אבל שבריר האחוז שיתפתה להצעה מספיק בשביל להצדיק את הטקטיקה הזו.

אבל אנו, בעלות עסקים הגונים למדי, חייבות לקחת בחשבון את השפעת המיילים השיווקיים שלנו על מערכת היחסים ארוכת הטווח שלנו עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. מייל אגרסיבי, שיעצבן את הלקוח, יהיה האחרון שהלקוח יסכים לקבל מאיתנו לפני שיעביר את כתובתנו לרשימת שולחי דואר הזבל.

אז הנה כמה כללים בסיסיים לכתיבת מייל שיווקי אפקטיבי שלא רק יישאר מחוץ לתיקיית דואר הזבל אלא גם יניע את הנמענים לפעולה שרצינו לכוון אליה:

  1. כתבי בדיוק כפי שאת מדברת! אנחנו הרי לא פותחות שחיה עם חברה בטלפון ב "מבצע מטורף!!" "רוצו לפני שיגמר!", נכון? אז בואו גם לא נכתוב ככה. הלקוחות שלנו יפתחו את המיילים ויונעו לפעולה אם המיילים שלנו ינוסחו באופן אנושי ובצורת דיבור רגילה.
  2. תגיעי לעיקר, מהר. הלקוח שלך מקבל עשרות אם לא מאות מיילים ביום. אין לו זמן לקרוא שלוש פסקאות, מרתקות ככל שתהיינה, לפני שהוא מגיע לנקודה אותה רצית להעביר במייל.
  3. תגידי לו מה לעשות. חלק גדול מהאנשים יקראו את המייל שלך או יקדישו לו 2-3 שניות על מחשב העבודה, לפני שיחליטו אם לעשות איתו משהו או ללחוץ על הכפתור Delete. תהיי ברורה בנוגע למה את מצפה מהלקוח לעשות: למשל, "לחץ כאן לרישום לכנס".
  4. תתאימי את שורת הנושא לגוף המייל. לא ניתן לנתק את ניסוח שורת הנושא מניסוח גוף המייל. משכנעת ככל שתהיה, אם שורת הנושא שבחרת תגרום ללקוח שלך לפתוח את המייל, רק כדי לגלות שהוא עוסק בנושא אחר מזה שהוא ציפה מקריאת שורת הכותרת, אין סיכוי גבוה שהוא יגיב לקריאה שלך לפעולה. הלקוח ירגיש מרומה וסביר להניח שהוא ימחק את המייל ו/או יסיר את עצמו מרשימת התפוצה שלך.
  5. חתמי בשם אנושי. שום דבר לא משדר חוסר אנושיות כמו מייל שמגיע מ-"צוות המכירות שלך" או "חברת לוי ובניו בע"מ". אם את רוצה להשלים את המראה האנושי של המייל שלך ולזכות בתגובה אנושית, תוודאי שבשדה ה-From ובשורת החתימה של המייל מופיע שם של בן-אדם – שלך או של מישהו אחר בעסק, אליו ניתן להשיב למייל.
עד כאן להיום בנושא מיילים שיווקים. אשמח לשמוע ממך האם השתמשת בכללים האלו והאם הדברים עבדו לך? וגם, האם יש עוד נושאים שמעניינים אותך בנושא המיילים השיווקים?

רוצה לקבל ממני סדרת סרטונים על כלים וטיפים לניהול ושיווק העסק? פשוט לחצי כאן!
 

YG&K

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
הי
כתיבה יפה! זה היה מועיל אם היית מוסיפה על דרך החיוב
לא רק מה לא לעשות אלא גם מה כן לעשות
 

הילה פ.

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
חשוב לי להדגיש שסדרת הסרטונים מיועדת לנשים בלבד!
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
כתיבה יפה! זה היה מועיל אם היית מוסיפה על דרך החיוב
לא רק מה לא לעשות אלא גם מה כן לעשות
כל פסקה מתחילה במה כן לעשות... או שלא שמת לב או שהיא ערכה את ההודעה אח"כ...
היום אני רוצה לדבר איתכן על איך לכתוב מייל שיווקי בצורה נכונה, על מה לשים דגש, מה חשוב ומה פחות.
הראיתי את מה שכתבת לכל מיני
והדיינו על זה קצת,
המסקנה הסופית היא שהכללים האלו אכן מקיפים וממצים.
להגדרתי: מדוייקים.

רק לא כתבת שום דבר לגבי גיוון ותוספת עניין.
מעניין אותי,
את חושבת שזה מיותר להתמקד במשהו שונה וייחודי
או שזה לא כל כך קשור לרשימה שכתבת?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה