♣ ♣ כל המידע, פארקים/גינות ודרכי הגעה ♣ ♣

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
פותחת אשכול לרווחת הכלל - פארק / גינה ודרכי הגעה
חברה נשמח לכל מידע בנושא תתחילו להזרים מידע :)
(אל תזרקו רשימות. תנו מידע מסודר)
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
מתחילה..
רידינג -תל אביב

כתובת: המרכז, תחנת הכח רדינג
איך מגיעים: כניסה מחניון רדינג מצפון לנמל תל אביב, על כביש גני התערוכה הישנים. מנתיבי איילום - ירידה במחלף רוקח עד הפניה לחניון רדינג.

טיילת ליד הים.מתקנים. דשא לא הרבה. מתאים מאד לאופנים. רואים מקרוב מטוסים נוחתים.
תחבורה מבני ברק קו 33 עד לשם
קו 33 חוצה את רחוב בן גוריון בבני ברק ניתן לעבור אליו מכל אוטובוס שעוצר במכון מור (לרדת ולקחת ימינה)
מקו 422 לרדת בתחנה בבן גוריון ובאותה תחנה יש 33
(כנ"ל קוים 7/92/192)
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
פארק הלאומי - רמת גן אחד העם 3

אגם, מלא ברווזים מטיילים חופשי, מתחם מתקנים, מלא דשא, מותר מנגלים, חורשה בסוף הפארק.
שרותים וברזיות נגישים ביותר!
קו 33 (לכיוון איצטדיון וינטר) עד לפארק
ניתן להמשיך לתחנה כמעט סופית ולרדת בבית ספר לרכיבה ונכנסים לפארק דרך הכניסה האחורית מהחורשה ישר למתחם המתקנים
(בכניסה האחורית יש גם מקומות חניה נוספים)
קו 33 כמו לרידינג רק בכיוון ההפוך (לחצות כביש)
וכן יש קויים נוספים (לא מכירה פירוט)
 

חוי ג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י רותי ה;1716372:
מתעניינת על פארק בגבעת שמואל אשמח למידע

פארק רמון.
נראה לי קו 18 מבני ברק מגיע עד למקום אבל מומלץ לברר.
אנחנו הלכנו ברגל מבני ברק- גשר קוקה קולה
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רידינג אפשרות נוספת מבני ברק קו 161 או 66 יורדים בארלוזורוב לא יודעת בדיוק איפה ניתן לשאול את הנהג
ואז קו 4/104/204 עד למסוף רידינג

צ'רלס קלור - דרומית לנמל תל אביב
טיילת על חוף הים, חוף סלעי, המון דשא וקצת מתקנים - קווים 66/161/82 מבניב רק ועד התחנה האחרונה

פארק ביילינסון - דשא ומתקנים ליד בי"ח ביילינסון והקניון הגדול, קו 92 מב"ב ועד תחנת הקניון הגדול או כל קו בזבוטינסקי שמגיע לבי"ח ביילינסון, לרדת בתחנת בית החולים
 

חוי ג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בחיפה-
פארק הכט קו 111 מהרצל.
טילת לואי וגן האם- קו 133, 132 מהרצל
 

עפולה

משתמש מקצוען
פארק טדי
מול שער יפו בירושלים
הרבה דשא, ללא מתקנים.
האטרקציה: מופע מזרקות מים כל שעה או שעתיים, בשעות הערב בליווי אורות.
יתרונות: זמין בתחבורה ציבורית [הבאים מהכותל ירדו בתחנת שער יפו, הבאים מהעיר ירדו בככר ספרא- מרחק הליכה של כמה דקות], ניתן לשלב עם דברים נוספים באזור.
 

פרוזה

משתמש סופר מקצוען
הילדים שלי בני 7-13 חזרו עכשיו מוקסמים ממכון המקדש. 20 ש"ח כניסה ויש שם המחשה מהממת על כל מה שלמדו בנושא כלי המקדש.
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י פרוזה;1716415:
הילדים שלי בני 7-13 חזרו עכשיו מוקסמים ממכון המקדש. 20 ש"ח כניסה ויש שם המחשה מהממת על כל מה שלמדו בנושא כלי המקדש.
כתובת? שעות?
 

פרוזה

משתמש סופר מקצוען
רח' משגב לדך 40 צמוד לכותל. עולים מהמדרגות של הכותל. שעות 10 וחצי עד שש וחצי. הדרכה של גבר יש בחמש ורבע ושש ורבע.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י wald;1716397:
פארק ביילינסון - דשא ומתקנים ליד בי"ח ביילינסון והקניון הגדול, קו 92 מב"ב ועד תחנת הקניון הגדול או כל קו בזבוטינסקי שמגיע לבי"ח ביילינסון, לרדת בתחנת בית החולים

לא ליד אלא מול בית חולים בילינסון, ליד קניון אבנת.

ואם אתם מגיעים לפ"ת - אפשר לבוא עם קו 82 (תחנות לאורך ז'בוטינסקי), לרדת בתחנה שניה בארלוזורוב.
מצד אחד של הכביש - פארק "יד לבנים" (יש גם גן חי, אבל הכניסה בתשלום) - מתקנים מקסימים מרחבי דשא, שירותים (סבירים), ברזיות, אסור להדליק מנגל.
מהצד השני של הכבייש - גן יונתן. בפ"תץ הוא נחשב גינה, לבניברקים הוא נחשב פארק קטן - מתקנים חמודים לילדים, ערסלים, דשא, שלחנות פיקניק, ספסלים, שלחנות טניס, ברזיה.

יותר עמוק בפ"ת - פארק החבלים בכפר גנים ג' - רחוב ליפשיץ.
שרשרת של שלושה פארקים מדהימים עם מתקנים חדשניים _ערסלים, נדנדות גבוהות וכדו')
לא יודעת איך מגיעים בתחבורה ציבורית.

אח"כ אתם מוזמנים לכוס קפה (:

חני
 

קריצה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הגן חיות לא ליד פארק בלינסון?
ועוד שאלה
יש שם מה לראות בגן חיות?
מתאים לילדה בת 3?
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
גני השעשועעים היפים בארץ. לקוח מפה.
יש שם גם תמונות. אולי מי שלא חסום לו, יעלה לטובת החסומים.




לפני כחודש הסתיימו העבודות ב"גן החלל" במודיעין. הרעיון לתכנון הגן הגיע מתלמיד בעיר ששלח עבודה שעשה לעירייה, בצירוף משאלה: שעבודתו תשמש השראה לאחד מפרויקטים של גני העיר. "קיבלנו פנייה ממיכל פרפרי, סמנכל"ית עיריית מודיעין, עם תמונה של עבודה תלת ממדית", מספרת אירית לוי, מנהלת השיווק של חברת "באלו", "היא רצתה לדעת אם זה רעיון ישים והאם ניתן לבנות גינת שעשועים על פי המודל. גלגלנו את הרעיון ביחד עם הפסל גיל שדה וכך נולדה גינת החלל".

מה בגינה: "כל המתקנים בגינה נחשבים לפיסול סביבתי", מסבירה לוי, "אין אף מתקן רגיל שעשוי מפייברגלס או מפלסטיק, הכל מפוסל במיוחד ועשוי מבטון". כדי לחסוך בעלויות, כל כוכב מורכב למעשה משני חצאי כוכב: נוגה הצטרף לשבתאי ונפטון למאדים. משטח סינטטי בצבע כחול משמש כמצע לכל המתקנים כמו רכב החלל, השמש, לווין הטיפוס וכדור הארץ; כוכב השמש משמש כבית בובות, ואורנוס וצדק הם גם מתקני מגלשה ונדנדה כפולה. הקמת הגן הסתיימה לאחרונה והפתיחה הרשמית שלו תתקיים ב-25.7 בשעה 17:00.

כתובת: רחוב בינימין, מודיעין.


אומגות לקטנים ולגדולים: יריד המזרח, נמל תל אביב

לפני כ-80 שנים, הרבה לפני שגלידה מונטנה הייתה הבית של אסקימו לימון, יריד המזרח במגרשי התערוכה הישנים נחשב לאטרקציה הגדולה בתל אביב. עיריית תל-אביב-יפו וחברת "אתרים" הפכו שוב את יריד המזרח למקום אטרקטיבי של בילויים, כאשר 9,000 מ"ר מתוך 70 הדונם של המתחם הוקדשו לשלוש גינות משחק. "המטרה הייתה ליצור תמהיל שיתאים למשפחות עם ילדים קטנים וגדולים כאחד", מספר איתמר שמעוני, מנכ"ל חברת "אתרים". שלוש הגינות צבעוניות למדי וכוללות מתקנים ייחודיים ומלהיבים.

מה בגינה: במרכזה של הגינה הראשונה, שמיועדת לילדים בוגרים, אונייה - שחלק מהמתקנים בה נמצאים בתוכה, כמו מקפצה בבטן האונייה שמשגרת את הילדים למשטח תחתון, פנלים אלקטרונים, מעלית שניתן לטפס עליה ולהסתובב, נדנדות, אומגה וקרוסלות.

במתחם השני, שמיועד לפעוטות, מתקנים מעוצבים וייעודיים לגיל הרך: לחיצה על כפתור או סיבוב של הגה יוצרים תגובה של צליל או מוזיקה שנותנת לילד פידבק על כל פעולה; דמויות לרכיבה כמו סוס או פרה משמיעות קולות כאשר רוכבים עליהן, ויש אפילו קיר טיפוס קטן ובטיחותי.

במתחם האחרון מסלול בימבות שמדמה רחוב עם תמרורים, תחנות דלק ורמזורים; גשר באורך 70 מטרים המיועד לריצה, שמצדו האחד חבלים, כבלים וסולמות, ומצדו השני סוגים שונים של מגלשות. יש גם מתקן ענק של אונייה מתנדנדת, המיועד ל-25 ילדים, פרמידת חבלים עם ערסלים ואומגה באורך של 30 מטר. לכל מתקן ברקוד שנסרק על ידי הטלפונים החכמים, ומציע למבקריו לקרוא אודותיו.

כתובת: יריד המזרח, נמל תל אביב.


אתגרים וחינוך: פארק החייל האוסטרלי, באר שבע

"פארק החייל האוסטרלי" הוא לא רק גינת שעשועים, אלא מרכז חינוכי חברתי וחווייתי לכל הגילאים המותאם גם לאנשים ולילדים עם צרכים מיוחדים - ומטרתו לשמש מנוף ליצירת שינוי חברתי ולקידום שילובם של ילדים ואנשים עם מוגבלויות בחיי הקהילה.

מה בגינה: הפארק מחולק למתחמים: המתחם החושי, שהוא למעשה מבוך צבעוני ומסקרן; מתחם המורכב מאוהל ובו מתקנים מאתגרים הנגישים לכולם; מתחם השקט, המציע מקומות ישיבה נוחים ליד מפל מים, ומתחם הפקניק המקורה, הכולל מקומות ישיבה מסודרים ומוצלים.

כתובת: צומת הרחובות אבא אחימאיר ושאול המלך, באר שבע.


מבוך דינמי: מתנ"ס קריית הצעירים, רמת השרון

מבוגרים וילדים כאחד לא יישארו אדישים למראה הגינה הייחודית והצבעונית שתוכננה על ידי משרד האדריכלות גלעד שיף אדריכלות. הגן, שהיה בעבר מגרש כדורגל מוזנח ומתפורר, התכסה בדשא סינטטי אשר מתחתיו פרוסה תשתית של מזרוני גומי בטיחותיים. "גני השעשועים שנבנים כיום בארץ משלבים מתקנים קנויים וסטנדרטים", מסבירה האדריכלית גלית שיף, "עיקר המשחק נסוב סביב פעולות מוגדרות כמו: גלישה במגלשה, נדנדה, טיפוס וכו'. מהות הפרוייקט הייתה ליצור מקום שונה באופיו למשחק ספונטני ויצירתי. מקום שמאפשר פעילות שאינה מוגדרת ושיש לה זהות עצמאית. התכנון כולל מגוון מצבים טופוגרפיים, קשרים ויזואליים, כיוונים וטקסטורות, שניתנים לפרשנות ושימוש למגוון גילאים".

מה בגינה: בבסיס התכנון גבעת מגלשות שממנה גולשים לתוך מבוך קירות בעלי גבהים משתנים וחורי הצצה ומעבר. המגלשות קבורות חלקית בקרקע והנגישות אליהן היא בהליכה על שיפוע מתון – כך שהן נגישות לכל סוגי המשתמשים. כל תהליך התכנון שהסתמך על מתקנים ייחודיים שנבנו במיוחד עבור הגינה, נעשו בליווי צמוד של מכון התקנים - מה שמוכיח שניתן להיות יצירתיים גם במסגרת קשיחה של תקנים ותקציב הדוק. קירות הבטון מגוונים בצורתם, אך למעשה הורכבו ממספר מודלים בלבד. ההרכב המשתנה בין התבניות החזרתיות יוצר חוויית מבוך דינמית. אחד הקירות נצבע בצבע של לוחות גיר ומאפשר למשחקים בגן דרך נוספת לביטוי עצמי. מסביב לקירות ולגבעה שובצו מתקני משחק נוספים המאפשרים אלטרנטיבה נוספת.

כתובת: שבטי ישראל פינת סמטת בית השואבה, רמת השרון.


גינה מהסיפורים: גן סיפור חולון

גן סיפור הוא פרויקט ותיק ומקסים שיזמה והקימה עיריית חולון. במסגרת הפרוייקט, הפכו גינות ציבוריות לגינות משחק בהשראת ספרים, כשמיטב אמני ישראל פסלו לטובת הפרויקט פסלי סביבה בהשראת סיפורי ילדים אהובים ומוכרים. "הפרויקט גן סיפור התחיל לפני כעשור", מספרת נירית בייסקי, דוברת עיריית חולון, "רצינו ליצור ריאות ירוקות ולעודד קריאה וחשיפה לפיסול סביבתי, ממש כמו מוזיאון פתוח". חולון, הידועה גם כעיר הילדים, שדרגה במהלך השנים את כל הגינות הישנות ובנתה גינות חדשות כגינות סיפור, כך שכיום ישנן 38 גינות סיפור בכל רחבי העיר. "כל הגינות, למעט הנסיך הקטן, מבוססות ומעוצבות בהשראת ספרות ישראלית", מספרת בייסקי. הנה שלוש שאהבנו במיוחד.

היה הייתם שני קופים: הגן החדש ביותר, "היה הייתם שני קופים", עוצב בהשראת ספרו של דויד גרוסמן, המספר על הילד גידי וחברו הקוף יויו, שיושבים יחדיו על עץ גבוה - ומעוררים את פחדיו של אבא של גידי. כדי להסיח את דעתו של בנו כדי שלא יפול, הוא מספר לשניים סיפור על עולם דמיוני ועל חברות בת מליוני שנים בין האדם לקוף.

מה בגינה: הגן תוכנן על ידי אדריכלית הנוף קרני גרשטיין. הפסלים עוצבו על ידי האמנית והפסלת לילך פנקס מרקמן והפסל והמבצע היה צוות אפי חוג'סטה בע"מ, עוצב בהשראת היצורים הדמיוניים מהסיפור כמו: הג'ירפה, עליה מטפסים הדמויות, הדינוזאור שבקצהו ירח וקנגרו ורוד ענק עם כנפיים. מלבד הפסלים המרשימים כולל הגן מגרש סל, מתקני משחק איכותיים, מצללה, ריהוט גן וכמובן אזורי ישיבה, רחבות דשא וגינון.

כתובת: נעמי שמר, קריית אילון, חולון.


הנסיך הקטן: אחד מספרי הילדים האהובים בעולם זכה לגינה מיוחדת משלו בחולון, והוא היחיד שהצליח להשתחל אל הפרויקט שכולו כחול לבן. אולי זה מפני שהספר הקטן והמקסים של הסופר הצרפתי אנטואן דה סנט-אכזופרי חצה את גבולות השפה והלאום והפך לנחלת הכלל,כזה שכולם רוצים לחבק.

מה בגינה: בגינת הנסיך הקטן, מתקני המשחק עשויים מהדמויות של הספר. כאן תוכלו להתגלש אל תוך המלך שחשב שהוא שולט בהכל, מדליק הפנסים שמקדיש את כל חייו למלאכה וגם הנסיך בכבודו ובעצמו. חברת א.א. תבנית ויציקה עיצבה והקימה את גן הסיפור "הנסיך הקטן". האמן אילן אוורבוך עיצב את פסל הכתר הענק מאלומיניום.

כתובת: חורשת היובל, חולון.

גן חמשת החושים: הגן הבא מבטיח להפעיל את כל החושים של ילדכם. הוא עוצב בהשראת הסיפור "חמשת החושים" שכתבה ד"ר מירי צללזון. הגינה תוכננה על ידי קסם אדריכלים, האמן יזהר כהן עיצב והפסל שוקי כפרי ביצע חמישה פסלים: הראייה, השמיעה, הריח, המגע והטעם.

מה בגינה: הפסלים מאפשרים לילדים להיות שותפים לחוויה מיוחדת, במהלכה הם יכולים להיכנס לתוך הפסלים וללמוד מקרוב על חושינו המפותחים. חוש הטעם הוא פה פעור עם לשון שנשמטת לרצפה. המתקן בעל ארבעה חורים בלשון, אליהם צריך לקלוע כדור. חורים אלו מסמלים את ארבעת הטעמים: מתוק, מלוח, חמוץ, מר. בפינה של חוש המישוש מוזמנים הילדים לעלות בסולם אל תוך כף יד השעונה על הקרקע ולהתגלש מתוך האצבעות החוצה. מתקן חוש הראייה מזמין את המבקר להתיישב בתוך גלגל העין, ולבחון איך הוא נראה מקרוב.

כתובת: רחוב המרגנית, שכונת קריית אילון, חולון.


אתר עתיקות: פארק הרפתקאות וארכיאולוגיה, הוד השרון

לפני כשנה נחנך בהוד השרון פארק ארכיאולוגי המשתרע על כעשרה דונמים, וכולל שלושה מתחמים עיקריים: מתחם לפעוטות, מתחם לילדים ופארק ארכיאולוגי, שהוקם בשיתוף רשות העתיקות על ידי ד"ר אורית שמיר ואדריכלית הנוף, טל עברון כרמל.

מה בגינה: הגינה הייחודית מדמה את שגרת החיים בימי קדם ומעניקה למבקרים הזדמנות להתנסות בדרך החיים הקדמונית. בפארק מוצגים פריטי אבן ומתקנים חקלאיים, ששימשו את תושבי ארץ ישראל הקדומה בהפקת שמן זית. רשות העתיקות השאילה פריטים ארכיאולוגים לטובת הפארק מתוך רצון לחשוף את המבקרים לנכסי העבר. בין הפריטים המוצגים: מתקני בתי בד, חוליית בור מים (פי בור) וספלולים - מתקן פשוט וקדום ב לריסוק הזיתים שמקורו בשנת 1,000 לפנה"ס. המתחם כולו מאופיין בצמחייה ארץ ישראלית.

כתובת: רחוב ששת הימים, הוד השרון.


בהשראת שלולית החורף: פארק הרצליה

פארק הרצליה הוקם בשני שלבים ובנייתו נסתיימה ב-2011. במסגרת תכנון הפארק נדרשו משרד האדריכלים, שלמה אהרנסון, לתכנן פארק עירוני בשטח כולל של 700 דונם. "הרעיון העיצובי של שלב א' היה שימוש בתבנית המדמה עץ השולח את ענפיו לכיוונים שונים של הפארק", מסבירה האדריכלית ברברה אהרנסון, "אזור המשחק נחשב לאזור המרהיב של הפרויקט".

מה בגינה: מתחם המשחקים כולל מתקן עיקרי של גשרים ושבילים מרחפים הכוללים גם 15 מגלשות שונות. מתחת לגשר אזורי משחק אינטימיים יותר. לצידם תוכנן אזור לפעוטות שעוצב בהשראת שלולית החורף: "באיזור המתקנים תוכננו מסלולים נמוכים יותר המהווים חלק בלתי נפרד מהמתחם, ומיועדים לילדים עם מגבלות וצרכים מיוחדים שיכולים לשחק עם שאר הילדים ולא בנפרד", מסבירה אהרנסון, "אפילו ילד בכיסא גלגלים יכול להשתתף במשחקים ולהרגיש שייך לקבוצה כולה. המתקנים מתאימים לכל הגילים ונחלקים לאיזור לפעוטות ולאיזור לילדים מגיל 3 ואילך. רמפות רחבות במיוחד מונעות תורים ואי נוחות, ויוצרות חופש משחק ואויורה נעימה לילדים ולהורים שיכולים לנוח ולשתות קפה בזמן שהילדים משחקים".

כתובת: יוסף נבו, הרצליה (מול קניון שבעת הכוכבים).


מגדל תצפית: פארק החורשות, תל אביב

פארק החורשות, שנפתח ממש לפני מספר חודשים, קיבל את שמו בזכות מיקומו בחורשות נרחבות שניטעו בראשית שנות ה-50. הפארק הינו השטח הפתוח הירוק, בין הגדולים בדרום תל אביב והוא מחבר מספר שכונות המקיפות אותו. בתחומי הפארק מצויים גם בין היתר, הכנסייה הרוסית האורתודוקסית "פטר הקדוש", מספר מוסדות ציבוריים, גן זיאולוגי, גן בוטני, מרכז ספורט ואיזור גינון ופנאי שפותחו בעבר. "שטח הפארק משלב בעיצובו את העקרונות של פנאי ונופש, חקלאות מסורתית וטבע עירוני תוך שמירה על האופי והקסם המיוחד של המקום", מסבירה ברברה אהרנסון, אדריכלית הגינה.

מה בגינה: אזור המשחקים הוא גדול במיוחד ומציע מגדל תצפית בגובה 12 מטר, ארבעה מפלסים ושתי מגלשות ענק, הרעיון הוא שניתן לראות ולתצפת על תל אביב מצד אחד, ועל יפו מהצד השני. האיזור מתחלק למתחם פעוטות בגילאים 0-3 עם איזורי משחק רכים, מתחם לילדים בגילי 3 עד 12 ואיזור אתגרי ומשחק אומגה המיועד לכל גיל.

כתובת: שדרות בן צבי 71, תל אביב.


הדואר בא היום: גן בן שפר, הרצליה

גן בן שפר נחשב לגן הוותיק ביותר בהרצליה. הוא ממוקם במרכז העיר ונקרא ע"ש צבי בן שפר, אשר היה מוכתר היישוב בתחילת המאה ה-20. הגן שנפרש על פני כ-12 דונם, ובשטחו נמצאת הבאר הראשונה של הרצליה, עבר שיפוץ ושידרוג לפני כשבע שנים על ידי משרד אדריכלות הנוף זר-וולף. העיקרון העיצובי שעמד לנגד עיניהם בתכנון החדש היה לשמר את אופיו המקורי של הגן. לשם כך הבריכה הישנה הפכה לבריכת נוי אקולוגית, משטח במת המופעים הוסבה לאמפי נופי צנוע מבלי לפגוע בעצים הקיימים - והאזור משמש את תושבי העיר לטקסים, אירועים וקונצרטים.

מה בגינה: כחלק ממגמת השימור ושיחזור הקסם של ימיה הראשונים של הרצליה, עוצבה גינת המשחקים כפי שנראתה העיר בתחילת המאה. "מתחם המשחקים של הגינה תוכנן ועוצב כדי לדמות את רחוב סוקולוב כפי שהיה בעבר", מספרת רחל בנגום, מנהלת המחלקה לפיתוח סביבתי בעיריית הרצליה, "מבני עץ מציעים לילדים לבקר בסניף הדואר, במרפאה ולנסוע באוטובוס של אגד". הגן הנוסטלגי מאפשר לילדים לחוות חוויה ייחודית ברחוב הראשי של העיר ולחוש עצמאות.

כתובת: סוקולוב פינת ההגנה, הרצליה.


שמים ומים: פארק תע"ש החדש, רמת השרון

בימים אלו מסתיימות ההשלמות האחרונות לקראת פתיחתו של הפארק הגדול ברמת השרון, 50 דונם של ריאות ירוקות. "המודל נוצר מתוך הקונטור של הפארק ומול הקהילה וצרכיה", מסביר צביקה קנונטיץ, אדריכל הפרויקט. תכנון הפארק שם דגש רב על שימור העצים והצמחייה הקיימים במתחם, תוך שימוש בחומרים ממוחזרים. שדרת האקליפטוסים שחוצה את הגן ומכילה יותר מ-400 עצים, מובילה אל מתחמי הנופש, מתקני משחק וכושר. "הפארק מתוכנן כך שכל חתכי האוכלוסייה יוכלו ליהנות ממנו - מפעוטות ועד הגיל השלישי", מסביר קנוניץ, ממשרד "קו נוף" שתכנן את הפארק.

מה בגינה: לצד מגרשי קט רגל, כדורסל ובריכה אקולוגית תמצאו כאן מתחם פעוטות מאוד צבעוני שעוצב לפי הקונספט של שמים ומים. כל האלמנטים והמתקנים הם בסימן סירות ומטוסים. מתחם הנוער מחולק לשניים: איזור אחד מוקדש למדע ומציע לילדים לצאת למסע חוויתי במתקנים חדשניים שמדמים פעילות פיזיקלית ומדעית בשילוב של קול ותנועה. מתחם אחר מציע טיפוס על פרמידה בגובה של שמונה מטרים. "המערכת הזו מגושרת בגשרי חבלים", מסביר קנוניץ, "ויוצרת מערכת גשרים שמובילה את המטפסים לטיול בשדרת האקליפטוסים, ממש בצמרות העצים". הילדים שיגיעו לפסגת הפרמידה יוכלו לצאת לטיול בגשרי החבלים או להתגלש אל המפלס התחתון.

המערכת המגושרת הזו שעשויה מחבלים ונתמכת על ידי קונסטרוקציה מתכתית, עוצבה בהשראת קן הציפור.
אטרקציה נוספת הינה המתחם הרטוב, מתחם ייחודי עם מתקני מים שעוצב בהשראת החי והצומח. עקרב ענק שבנוי ממתכת, מהווה מתקן מים רב פונקציות. כל המתחם מחופה במשטח ייחודי נגד החלקה, כך שהילדים יוכלו לרוץ באופן בטיחותי בין שלל המתקנים. במתחם המים יש אזור מיוחד שמיועד לפעוטות. בחלק הדרומי של הפארק קיים מתחם נגינה לבני נוער. כאן יוכלו הילדים לקחת חלק במתקני נגיעה שמשלבים משחק קבוצתי או אישי, עם טכנולוגיה חדשנית שמשלבת מוזיקה ואורות.

כתובת: רחוב הנצח, רמת השרון.


להתגלש אל הים: פארק הכט, חיפה

הפארק על שם ד"ר ראובן הכט במערב העיר חיפה, הוקם בשטח של 75 דונם, על רצועה צרה בסמוך לכביש החוף והפך לריאה ירוקה, המשלבת מתקני משחק, טבע ופעילות עבור תושבי העיר ומבקריה. בפארק הותקנו מתקני ספורט, משחק ונופש שנועדו לאפשר פעילות גופנית מחוץ לבית, שאינה מחייבת הגעה לחדר כושר. הפעילות הגופנית משולבת בהליכה ספורטיבית לאורך שבילי הפארק, באורך כולל של כשני ק"מ.

מה בגינה: לצד מתקני הכושר ישנם כ-20 מתקני משחק לילדים ונוער, הכוללים נדנדות, מתקני טיפוס מסוגים שונים, אומגה וערסלים. המתקנים מוקמו מעל למשטחי גומי לבטיחות המשתמשים. לאורך הפארק מפוזרים ספסלי ישיבה המשקיפים על מתקני המשחקים ועל הים. פארק הכט מהווה שטח פתוח וירוק, בו ניתן לבצע פעילות הליכה ברגל, נסיעה באופניים, משחקי כדור, פיקניקים ומנוחה. אטרקציות נוספות כוללות: אזור מגלשות בנויות, אמפיתיאטרון, גן פסלים ועוד. דגש מיוחד ניתן בפארק לנושא נגישות לאנשים עם מוגבלויות. הגן מואר בתאורה מעוצבת, ומאפשר פעילות בכל שעות היממה.

כתובת: על כביש החוף, דרך ההגנה בין חוף דדו לתל שיקמונה ביציאה הדרומית של חיפה.

תהנו
חני
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
כזה אורך, ולא הספיק להם פעם אחת....
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י קריצה;1716455:
הגן חיות לא ליד פארק בלינסון?
ועוד שאלה
יש שם מה לראות בגן חיות?
מתאים לילדה בת 3?

לא. אמנם אפשר ללכת ברגל (עם ילדים זה יקח כרבע שעה עשרים דקות), אבל עדיף לעלות על אוטובוס.
יש מה לראות. מתאים גם לילדה בת 3.
יש שם דיר של צאן - עיזים, כבשים, גדיים, תישים, בת יענה...
יש שם אורוות סוסים
יש אגם ברווזים, ברבורים, פלמינגו וכו'.
יש אויאר ציפורים (אין לי מושג מה אומרת המילה הזו, אבל יש שם מין שביל ארוך ויפה מלא צמחיה ומלא מלא בעל כנף יפיפיים,
יש מתחם של קופים מסוגים שונים
יש זוחליה - מוזיאון של נחשים בכלובי זכוכית
ויש מוזיאון הפוחלצים - לזכר גן החיות שהיה שם פעם - פוחלצים של אריה, דב, נמר וכו' (שם הכי כיף, כי יש שם מזגן...)

חני
 

קו ונקי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
פארק אשדוד ים

פארק אשדוד ים:
הפארק נמצא למרגלות הים על חוף העיר הנהדרת אשדוד.
הפארק מכיל מתקני כושר ומתקני שעשועים מעניינים ומגוונים לילדים.
שטח הפארק עצום מאד!! בשביל לשבר את האוזן: יש בו 7/8 כניסות!!!
הפארק מתאים לכל הגילאים. יש אפשרות לרכיבה על אופניים.
במקום מזרקת מים אחת לשעה בשעות הערב.
אגם מים עם אפשרות לשכירת סירה לשיט.
ההגעה ליעד:
מבני ברק קו 350/351, מירושלים קווים 450/451 יורדים באזור ז' או ח' ועולים על אוטובוס פנימי קו 4 שמגיע הכי קרוב ליעד.
הליכה מהתחנה עד הפארק כמה דקות.

שימו לב: שימו עיניים על הילדים שלא יעלמו לכם כי הוא ממש גדול.
בהנאה.
 

ירוק מנטה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פינת החי בבני ברק - ברח' אשל אברהם (מצדה) ליד בנין "עזר מציון".
ממשיכים מבה"ח מעיני הישועה למטה (לא לכוון רח' "השומר") עד סוף הרח' וכבר רואים את הפינת חי.
מבני ברק - קוים 2,5.
שאר הארץ - לרדת ברח' השומר-עזרא- ולהמשיך לרח' "אשל אברהם" (שכונת "רמת אלחנן")
הכניסה חינם!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה