שלא תגידו שלא ידעתם לאן העתיד של עולם הפונטים בשנים הקרובות...
בכנס הטיפוגרפיה AtypI שהתקיים השנה בוורשה הציגו טכנולוגיה חדשה שנקראת OpenType Variable Fonts.
זהו תוצר של שיתוף פעולה בין ארבעת החברות הגדולות ביותר (Microsoft, Apple, Google, Adobe) ומבחינה טכנולוגית מדובר בפריצת דרך עצומה.
מה הקטע? נניח שאתם מעצבים מגזין, והכותרות בפונט חיים. נכון תמיד יש כותרת אחת יותר ארוכה מהאחרות? המעצבנת הזו שלא נכנסת לשטח שהוקצה לתיבת הטקסט? איזה באסה זה. אתם מנסים לשנות את הפונט לחיים-צר, אבל זה צר מדי… וממש לא שייך.
עכשיו, דמיינו שבין חיים-הרגיל וחיים-צר היה לכם סליידר שהיה מאפשר לכם לעצור בכל תחנה בדרך, ולבחור בדיוק את הרוחב שמאפשר לכותרת לשבת יפה בתוך התיבה. איזה כיף זה היה, הא? זה הרעיון של Variable Fonts. פרמטרים כמו רוחב ומשקל אינם מוכרחים להיות קבועים אלא ניתנים לשינוי לפי בחירת המעצב. הרי מי מאיתנו לא עשה פעם קצת שכונה והוסיף מעט משקל לפונט ע״י הוספת Outline של 0.3pt?
הטכנולוגיה הזו אמורה לשים קץ לשכונה, ולהפוך פונטים עם מספר סגנונות למרחב עיצובי גמיש ופתוח. למי שרוצה לקרוא ולהעמיק עוד – אני ממליץ להתחיל מהכתבה הזו של ג׳ון האדסון.
להלן הדגמה של Variable Font של אריק ואן בלוקלנד (Letterror.com)
פורסם ע"י דניאל גרומר,
במגזין המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל
בכנס הטיפוגרפיה AtypI שהתקיים השנה בוורשה הציגו טכנולוגיה חדשה שנקראת OpenType Variable Fonts.
זהו תוצר של שיתוף פעולה בין ארבעת החברות הגדולות ביותר (Microsoft, Apple, Google, Adobe) ומבחינה טכנולוגית מדובר בפריצת דרך עצומה.
מה הקטע? נניח שאתם מעצבים מגזין, והכותרות בפונט חיים. נכון תמיד יש כותרת אחת יותר ארוכה מהאחרות? המעצבנת הזו שלא נכנסת לשטח שהוקצה לתיבת הטקסט? איזה באסה זה. אתם מנסים לשנות את הפונט לחיים-צר, אבל זה צר מדי… וממש לא שייך.
עכשיו, דמיינו שבין חיים-הרגיל וחיים-צר היה לכם סליידר שהיה מאפשר לכם לעצור בכל תחנה בדרך, ולבחור בדיוק את הרוחב שמאפשר לכותרת לשבת יפה בתוך התיבה. איזה כיף זה היה, הא? זה הרעיון של Variable Fonts. פרמטרים כמו רוחב ומשקל אינם מוכרחים להיות קבועים אלא ניתנים לשינוי לפי בחירת המעצב. הרי מי מאיתנו לא עשה פעם קצת שכונה והוסיף מעט משקל לפונט ע״י הוספת Outline של 0.3pt?
הטכנולוגיה הזו אמורה לשים קץ לשכונה, ולהפוך פונטים עם מספר סגנונות למרחב עיצובי גמיש ופתוח. למי שרוצה לקרוא ולהעמיק עוד – אני ממליץ להתחיל מהכתבה הזו של ג׳ון האדסון.
להלן הדגמה של Variable Font של אריק ואן בלוקלנד (Letterror.com)
פורסם ע"י דניאל גרומר,
במגזין המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל