כללי ♛ טיפ 1 - איך מתמחרים פרויקטי עיצוב? ההסבר המפורט

GOLDRING

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לרגל האתר המעודכן והמשופר החלטתי לתרום ומידי פעם להעלות טיפים שקראתי, או כתבתי, במגוון התחומים הקשורים לעוסקים בעיצוב גרפי, ואני חושב שיש בהם תועלת.
תהנו!

הטיפ הנוכחי הוא של שגיא שרייבר, מייסד פיקסל פרפקט מגזין.

היום אני רוצה לדבר איתכם על תמחור.

הרבה שואלים אותי איך מתמחרים לוגו, אתר, אפליקציה, אז אשמח לשתף איתכם פה כי אני בטוח שהרבה מכם גם שואלים את עצמם איך לגשת לכזה דבר, במיוחד שאנחנו המעצבים שונאים את התהליך הזה.

אז דבר ראשון אתחיל בלומר שזה שוק פרוץ.
אין מחיר אחיד ללוגו. אין מחיר אחיד לאתר.
כל פרויקט הוא אחר, כל מעצב הוא אחר.

בתחילת הדרך הייתי לוקח 35 שקל לשעה, היום אני לוקח עד 750 לשעת ייעוץ, 450 לשעת עבודה.
הזמנים משתנים, אנחנו משתנים. אז בכל זאת - איך אפשר לתמחר??

הנה הנוסחה בשבילכם:

X = כמה אתם לוקחים לשעה
Y = כמה שעות אתם מעריכים את העבודה
Z = שעות התברברות

(X*Y) + (X*Z) = המחיר לפרויקט (לא כולל מע"מ)

בואו נדבר על זה:

כמה אתם לוקחים לשעה

אני רוצה לדבר איתכם על שיטת חשיבה שתעזור לכם למצוא את המחיר השעתי שלכם: חוק ה49-51. אסביר:

במחיר שתבחרו, לא משנה מה הוא, אתם צריכים להיות בטוחים שבשעת עבודה שלכם אתם לא תעמדו על יחס של פחות מ51% ערך ללקוח בתמורה ל49% ערך של הלקוח אליכם (תשלום).

תמיד תנו יותר ערך ממה שאתם שווים. אל תחייבו יותר ממה שאתם שווים. תהיו סובלניים.

דעו שאם תקחו מעט עכשיו, אבל תתנו הרבה ערך, זה יחזור אליכם בעתיד מוכפל.
לקוחות שלכם יהיו מרוצים, אתם תקבלו הרבה כסף מהפניית לקוחות והשם שעשיתם לעצמכם.

לעומת זאת אם אתם תקחו מעבר למה שאתם נותנים עכשיו, אתם תצאו מופסדים בעתיד כי הלקוח יוותר עליכם מהר ולא ימליץ עליכם אף פעם. השם שלכם לא יעבור הלאה.

"אבל שגיא, אני לא יודע/ת כמה אני באמת שווה"

לכולנו יש בעיות בטחון. אבל אם לא נהיה חזקים ואמיצים שאנחנו קובעים לנו את המחיר, אין לנו לגיטימציה להיות בשוק הזה.

תקשיבו, השוק לא ירחם עליכם. אם לא תצאו לשוק, אתם לא תרוויחו שקל.

המטרה שלכם זה לצאת לעבוד במחיר שירגיש לכם סבבה. זה גם יחסי:
לחלקכם יש משפחות להאכיל, לחלקכם אין.
לחלקכם יש חובות מהלימודים, לחלקכם אין.
לחלקכם יש שכר דירה או משכנתא, ולחלקכם אין.

אם תצאו לשוק עם מחיר שאתם גאים בו, ושיהיה לכם כיף לעבוד בו, ושיספק את הצורך שלכם להתקיים, וכל עוד חוק 49-51 עובד במחיר הזה, אז הכל טוב.

לא קל לקלוע למחיר המדוייק בהתחלה. לי היו תקופות שחייבתי פחות מדי, ויצאתי מופסד.
גם היו לי תקופות שהייתי overpriced, ושרפתי את עצמי בפני לקוחות, כי למרות שעשיתי עבודה טובה, עשיתי אותה עבור יותר ממתוצרים שסיפקתי בזמן שסיפקתי אותם.

בתחילת הדרך, חוק ה49-51 לא בא לידי ביטוי רק במקצועיות בעבודה: הוא בא לידי ביטוי בשירותיות ללקוח, בעמידה בזמנים, בהגינות מצדכם, ובעבודת צוות עם הלקוח. כמו שניל גיימן אומר - אתם יכולים להיות טובים בשניים מתוך 3 דברים, ותסתדרו יופי בחיים. 3 הדברים הם:
1. מקצועיות
2. עמידה בזמנים
3. נחמדות ושירותיות
בתחילת הדרך מס'1 קשה לנו. אז 2 ו-3 בהחלט באים לטובתנו (אלא אם כן יש לכם בעיית עצלנות, אז באמת יהיה קשה).

יש מעצבים ממש מוכשרים שלפי המקצועיות שלהם שווים 400 שקל לשעה, אבל לפי היחס שלהם ללקוחות והחוסר שירותיות שלהם שווים 80 שקל לשעה גג.
תקפיצו את הערך שלכם ללקוחות שלכם (ולשוק) כמה שרק אפשר!

תהיו החלטיים, ואל תתבכיינו (+ דוגמא שלי מהזמן האחרון)

ברגע שהחלטתם על מחיר מסויים, דבקו בו. אל תתבכיינו.

תדעו שאין לכם זכות להתבכיין. יש לכם את מלוא החופש לקבוע איזה מחיר שאתם רוצים, לפני שאתם מציעים אותו ללקוח.

אז אם אתם לוקחים 35 שקל לשעה ונכנסים לפרוייקט ארוך ומרגישים מופסדים אל תתבכיינו. אתם בחרתם את המחיר הזה. קחו אחריות מלאה על הבחירות שלכם בחיים.

אם אתם לוקחים 400 שקל לשעה אבל הפורטפוליו שלכם לא מראה את זה, ואתם לא מצליחים לסגור עסקאות - אל תתבכיינו. אתם בחרתם את המחיר הזה. קחו אחריות מלאה על הבחירות שלכם בחיים.

תמיד יש מה לעשות בנידון, גם בעת ההחלטה על מחיר, וגם תוך כדי תנועה. העיקר שתנועו קדימה עם בטחון.

שיצאתי חזרה לשוק כעצמאי לפני 4 חודשים, אמרו לי כמה אנשים בכירים בתעשייה (+ קרובי משפחה שלי) שאין מצב שארוויח יותר מ-200 שקל לשעה.
דיברתי עם חברות שאיששו את הטענה הזאת.
חלק מהלקוחות הפוטנציאליים ששמעו את המחיר שביקשתי, אמרו לי שזה פשוט יותר גבוה יותר מכל מי שהם דיברו איתו אי פעם, וסגרו את השיח בזה ולא שמעתי מהם לעולם.

אבל לא ויתרתי. ידעתי את הערך שלי וכמה אני רוצה להרוויח. וידעתי שאני פשוט כנראה לא מחפש במקום הנכון.

לבסוף מצאתי לא לקוח אחד, אלא שני לקוחות שרצו את שירותיי, במחיר שביקשתי, ועוד הייתי צריך להחליט ביניהם.
היום אני מרוויח את מה שרציתי וכיוונתי אליו.

אז... אל תקשיבו לאף אחד בסביבה שלכם שאומר לכם שאתם דורשים יותר מדי. אם החלטתם על מחיר שאתם דובקים בו - לכו על זה.

אוקי, אז עכשיו תורכם...

בהסתמך על מה שציינתי פה בפסקאות קודמות, תחשבו על מחיר שיהיה לכם נוח לבקש, ושתרגישו טוב לעבוד איתו.

קחו דקה,אתם לא צריכים יותר מזה. התשובה כבר בתוככם, רק תוציאו אותה על נייר.

תכתבו עכשיו את המחיר הזה.

באמת, תביאו עט ודף, ותכתבו את המחיר השעתי שלכם. עכשיו. קחו טיימר של דקה.

---------

אוקי, יופי, עכשיו, קחו את המספר הזה, תכפילו אותו כפול 1.25, וזה יהיה המחיר השעתי שלכם*.

לדוגמה: אם כתבתם את המספר 120, אחרי הכפלה ב-1.25 ייצא לכם 150.

יפה. אז עכשיו יש לכם את המחיר השעתי שלכם.

* הסבר: הסיבה להכפלה ולהעלאת המחיר השעתי שלכם, הוא שיהיה לכם מחיר שירגיש לכם טוב לעבוד איתו, אבל שלא ירגיש נוח.

למה? כי כאשר אנחנו נופלים למקום של 'נוח' אנחנו לא דוחפים את עצמנו קדימה, אלא עומדים במקום.
מחיר גבוה ממה שחשבתם לקחת יגרום לכם to perform at your best ולדאוג לרצות את הלקוח שלכם כמו שמגיע לו, ולכם!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  34  פעמים

לוח מודעות

למעלה