אני לומדת מכאן משהו אחר.
אין כזה דבר לרצות ציבור שלם.
ניק שכתב בזלזול על טור מסוים, לא יקבל ממני צלצול, כיוון שזה הטור שאני הכי אוהבת.
קראתי ספר, לא הבנתי מה התסבוך בו, לא קלטתי מה רוצים ממני, מה המסר ובשביל מה הוא נכתב חוץ מלשבור את ליבי בלי לתת תשובה הגונה להתנהלות.
ואז היה אשכול בפרוג, וכמה ניקים לא הפסיקו להתרגש מאותו ספר.
כבר חשבתי שאני הזויה.
אוקי. הלכתי לשתי ספרניות. אחת במוידיעין עילית, אחת בירושלים.
שאלתי אותן את אותה שאלה:
אילו ספרים הכי הולכים? (כלומר אילו נלקחים גם אחרי שכבר אינם נחשבים לחדשים).
וקיבלתי תשובות סותרות!
אחת אמרה שהכי אוהבים את הספרות הכואבת, עם עלילות כואבות ומסמרות שיער.
השניה אמרה- שכשלוקחים את אותם ספרים- גונחים בחוסר חשק, אבל קוראים, ואילו את הספרים הקלילים- הרבה יותר אוהבים ולוקחים.
אין כזה דבר לרצות ציבור.
אני יכולה לכתוב על נושא אחד ולא יעניין את עצמי, ואחרים יתלהבו ויריעו ברוב הערצה.
אם סופר רוצה לירות לעצמו ברגלים, הוא צריך לכתוב בניגוד לדעת הקהל הרווחת.
ואני חושבת שדעת קהל נבנית ממה שהעיתון משדר!
יכולים להיות שני טורים באותו עיתון.
אחד יקבל תשומת לב, תגובות בכל שבוע, הערות..
והשני- לא.
ולא בגלל שהשני מקבל פחות, (לפחות בהתחלה), אלא כי העורכת מאדירה את הראשון וזה עושה לקוראים משהו.
היה אשכול נלהב ספרותי וכתבו בו הרבה ניקים שהם אוהבים זאנר מסוים. שאלתי בסביבה שלי וגיליתי שכולם מדברים נגד אותו זאנר.
תמהתי: וכי מי הנורמלי כאן? הסביבה שלי או הניקים בפרוג?
עד עכשיו אין לי תשובה.