כל מילה.רותי קפלר למשל היא בין יחידות הסגולה שמצליחות לשלב. היא גם מביאה תהליך, שלא עשיר בשתיקות, אלא עשיר במילים, כמו שצריך להיות. וגם מרתקת את הקוראים.
היה בעבר איזו דיון על סופרות לא זוכרת פרטים, אבל מה שנשאר לי בראש אח''כ זה שבשורה תחתונה הציבור לא מבין בסיפרות ולא מבין בתהליכים.
הייתה שם מישהי שכתבה ביקורת חריפה על שעמום בספרים של נעמי צוובנר, היא טענה שלא קורה שם כלום, ולכן לא מענין אותה לקרוא.
וביננו, אצל מי יש תהליכים כאלה מרטיטים כמו בספרים הפופולאריים היום?
ומה בדיוק נותן לי ספר כזה מלא חויות ורגשות דרמטיות מלבד ריגוש רגעי??
הגיע הזמן לעצור את המעגל הזה, להפסיק לחשוב מה הציבור יאהב, אלא מה יש לי לתת.
ספר הוא תמצית מליבו של סופר, תנו לנו תמצית אמיתית, לא מנופחת ברגשנות לא הגיונית.
ספר מוצלח בעיני הוא ספר שמשאיר אותי מהורהרת אחרי שהפכתי את הדף האחרון, שאני משוחחת עם בעלי על התובנות שעלו לי ממנו כלפי החיים שלי עצמי.
ולא ספר שמשקר אותי- ונותן לי תחושה כאילו אני פסיכולגית, כשאני ממש לא.
אני רוצה להדגיש שלא פניתי לאף סופר באופן אישי.
כמעט לכל סופר יש ספרים טובים או פחות.
דיברתי באופן כללי על הספרות החרדית בשנים האחרונות.
ולמי שנורא רוצה סתם ספר קליל להנאה יש המוני ספרים כאלה, שלא מתיימרים להעביר תהליכים כשהם בעצם ממש ממש לא. ואפשר גם ילדי ש''י
לעיתים הוא העז להעלות נושאים שאף אחד מבלעדיו לא העלה.
רק נדרשת זהירות לא לחנך את הציבור מה הוא אוהבבעיני, סוג השאלות הזה- זה בדיוק מה שגורם לספרות החרדית לרדת ברמה.
אני בטוחה שיהיו הרבה שיחלקו עלי, אבל מבקשת לחשוב שוב על הדברים לפני שאתם מתנגדים.
סופרים יקרים, קהל הקוראים ברובו הוא קהל עצל.
קהל שמחפש ריגוש, מחפש להרגיש טוב עם עצמו אחרי קריאה של ספר, בעיקר- אוהב את הרטט הזה שעובר לו בלב כשקוראים על כל מיני חויות נוגעות.
זה בסדר. לגמרי בסדר.
אבל מה שלא בסדר שהסופרים רואים שזה הביקוש- אז זה מה שמציעים.
כי למעשה לספק חומר זול- זה מוריד את ערך הסיפרות
וזה בהחלט חומר זול להביא תהליכים שאמורים לקחת סידרה שלמה של עשרה ספרים- בספר אחד בין שלוש מאות עמודים.
לא אמרתי לפתוח בסדרות, אבל אולי פשוט לקצץ מהתהליך, ללכת על חויות קצת פחות דרמטיות, ולתת לנו לצעוד באמת עם הגיבורים. כי איך אפשר בכלל לחוות תהליך כזה תוך שלושה ימים???
אני קוראת ספרים מהתקופה האחרונה, וכל שורה בערך יש את השורש ש.ת.ק
"הבטתי בשתיקה אל איקס, עיני מלאו דמעות, שתקתי ולא אמרתי" ועוד כמה בלה בלה
למה?? למה לא אמרת? אדרבה, תאמרי, ותלמדי אותנו איך אומרים דברים שקשה לאמר!!
רגע, סופרים יקרים, בשביל מה באתם לכתוב ספר?
בשביל להעשיר אותי בשתיקות? או לתת לי עוד כלים בסל?
זה יכול להיות כלים מכל סוג, אם ידע, אם הבנה נוספת לנפש, אם בתקשורת ועוד.
אבל השתיקות האלה- הן פשוט בריחה אמיתית.
בואי נראה אותכם הסופרים נותנים לנו חומר שגם יענין אותנו וגם נישאר עם תובנה אחת.
אחת בלבד.
לא אלף, שלא נשאר מהן כלום.
רותי קפלר למשל היא בין יחידות הסגולה שמצליחות לשלב. היא גם מביאה תהליך, שלא עשיר בשתיקות, אלא עשיר במילים, כמו שצריך להיות. וגם מרתקת את הקוראים.
היה בעבר איזו דיון על סופרות לא זוכרת פרטים, אבל מה שנשאר לי בראש אח''כ זה שבשורה תחתונה הציבור לא מבין בסיפרות ולא מבין בתהליכים.
הייתה שם מישהי שכתבה ביקורת חריפה על שעמום בספרים של נעמי צוובנר, היא טענה שלא קורה שם כלום, ולכן לא מענין אותה לקרוא.
זה היה בסדר לקרוא דעה כזאת, הבעיה שהסכימו איתה והכי חמור מבחינתי לא התנגדו.
קראו את ורוח אחד לכל כשהייתי נערה וכמובן לא אהבתי.
אחרי כמה שנים קראתי שוב והבנתי שמי שלא היה בשל זאת בדיוק אני.
הספר מיוחד, החויות כל כך דקות ועדינות, התהליך כל כך רגיש- כמו חוט דק שחומק מבין הידיים.
(אגב אצל נעמי צוובנר אין הרבה מילים, פשוט משום שככה היא בעצמה, אבל היא לא חוסכת במילים בשביל לכתוב תיאורים נכבדים על שתיקות.)
וביננו, אצל מי יש תהליכים כאלה מרטיטים כמו בספרים הפופולאריים היום?
ומה בדיוק נותן לי ספר כזה מלא חויות ורגשות דרמטיות מלבד ריגוש רגעי??
הגיע הזמן לעצור את המעגל הזה, להפסיק לחשוב מה הציבור יאהב, אלא מה יש לי לתת.
ספר הוא תמצית מליבו של סופר, תנו לנו תמצית אמיתית, לא מנופחת ברגשנות לא הגיונית.
ספר מוצלח בעיני הוא ספר שמשאיר אותי מהורהרת אחרי שהפכתי את הדף האחרון, שאני משוחחת עם בעלי על התובנות שעלו לי ממנו כלפי החיים שלי עצמי.
ולא ספר שמשקר אותי- ונותן לי תחושה כאילו אני פסיכולגית, כשאני ממש לא.
אני רוצה להדגיש שלא פניתי לאף סופר באופן אישי.
כמעט לכל סופר יש ספרים טובים או פחות.
דיברתי באופן כללי על הספרות החרדית בשנים האחרונות.
ולמי שנורא רוצה סתם ספר קליל להנאה יש המוני ספרים כאלה, שלא מתיימרים להעביר תהליכים כשהם בעצם ממש ממש לא. ואפשר גם ילדי ש''י
ואני חטפתי מהם חלחלה כל שבוע מחדשאישית מאד נהניתי מהטורים של ישראל גרובייס ב'משפחה'.
לעיתים הוא העז להעלות נושאים שאף אחד מבלעדיו לא העלה.
מישהו יודע למה הוא הפסיק לפרסם שם טורים?
לא הבנתי למה כוונתכםרק נדרשת זהירות לא לחנך את הציבור מה הוא אוהב
היה אחד שעשה זאת בצורה מעוררת השתאות כל היתר נכשלו
בעיני, סוג השאלות הזה- זה בדיוק מה שגורם לספרות החרדית לרדת ברמה.
אני בטוחה שיהיו הרבה שיחלקו עלי, אבל מבקשת לחשוב שוב על הדברים לפני שאתם מתנגדים.
סופרים יקרים, קהל הקוראים ברובו הוא קהל עצל.
קהל שמחפש ריגוש, מחפש להרגיש טוב עם עצמו אחרי קריאה של ספר, בעיקר- אוהב את הרטט הזה שעובר לו בלב כשקוראים על כל מיני חויות נוגעות.
זה בסדר. לגמרי בסדר.
אבל מה שלא בסדר שהסופרים רואים שזה הביקוש- אז זה מה שמציעים.
כי למעשה לספק חומר זול- זה מוריד את ערך הסיפרות
וזה בהחלט חומר זול להביא תהליכים שאמורים לקחת סידרה שלמה של עשרה ספרים- בספר אחד בין שלוש מאות עמודים.
לא אמרתי לפתוח בסדרות, אבל אולי פשוט לקצץ מהתהליך, ללכת על חויות קצת פחות דרמטיות, ולתת לנו לצעוד באמת עם הגיבורים. כי איך אפשר בכלל לחוות תהליך כזה תוך שלושה ימים???
אני קוראת ספרים מהתקופה האחרונה, וכל שורה בערך יש את השורש ש.ת.ק
"הבטתי בשתיקה אל איקס, עיני מלאו דמעות, שתקתי ולא אמרתי" ועוד כמה בלה בלה
למה?? למה לא אמרת? אדרבה, תאמרי, ותלמדי אותנו איך אומרים דברים שקשה לאמר!!
רגע, סופרים יקרים, בשביל מה באתם לכתוב ספר?
בשביל להעשיר אותי בשתיקות? או לתת לי עוד כלים בסל?
זה יכול להיות כלים מכל סוג, אם ידע, אם הבנה נוספת לנפש, אם בתקשורת ועוד.
אבל השתיקות האלה- הן פשוט בריחה אמיתית.
בואי נראה אותכם הסופרים נותנים לנו חומר שגם יענין אותנו וגם נישאר עם תובנה אחת.
אחת בלבד.
לא אלף, שלא נשאר מהן כלום.
רותי קפלר למשל היא בין יחידות הסגולה שמצליחות לשלב. היא גם מביאה תהליך, שלא עשיר בשתיקות, אלא עשיר במילים, כמו שצריך להיות. וגם מרתקת את הקוראים.
היה בעבר איזו דיון על סופרות לא זוכרת פרטים, אבל מה שנשאר לי בראש אח''כ זה שבשורה תחתונה הציבור לא מבין בסיפרות ולא מבין בתהליכים.
הייתה שם מישהי שכתבה ביקורת חריפה על שעמום בספרים של נעמי צוובנר, היא טענה שלא קורה שם כלום, ולכן לא מענין אותה לקרוא.
זה היה בסדר לקרוא דעה כזאת, הבעיה שהסכימו איתה והכי חמור מבחינתי לא התנגדו.
קראו את ורוח אחד לכל כשהייתי נערה וכמובן לא אהבתי.
אחרי כמה שנים קראתי שוב והבנתי שמי שלא היה בשל זאת בדיוק אני.
הספר מיוחד, החויות כל כך דקות ועדינות, התהליך כל כך רגיש- כמו חוט דק שחומק מבין הידיים.
(אגב אצל נעמי צוובנר אין הרבה מילים, פשוט משום שככה היא בעצמה, אבל היא לא חוסכת במילים בשביל לכתוב תיאורים נכבדים על שתיקות.)
וביננו, אצל מי יש תהליכים כאלה מרטיטים כמו בספרים הפופולאריים היום?
ומה בדיוק נותן לי ספר כזה מלא חויות ורגשות דרמטיות מלבד ריגוש רגעי??
הגיע הזמן לעצור את המעגל הזה, להפסיק לחשוב מה הציבור יאהב, אלא מה יש לי לתת.
ספר הוא תמצית מליבו של סופר, תנו לנו תמצית אמיתית, לא מנופחת ברגשנות לא הגיונית.
ספר מוצלח בעיני הוא ספר שמשאיר אותי מהורהרת אחרי שהפכתי את הדף האחרון, שאני משוחחת עם בעלי על התובנות שעלו לי ממנו כלפי החיים שלי עצמי.
ולא ספר שמשקר אותי- ונותן לי תחושה כאילו אני פסיכולגית, כשאני ממש לא.
אני רוצה להדגיש שלא פניתי לאף סופר באופן אישי.
כמעט לכל סופר יש ספרים טובים או פחות.
דיברתי באופן כללי על הספרות החרדית בשנים האחרונות.
ולמי שנורא רוצה סתם ספר קליל להנאה יש המוני ספרים כאלה, שלא מתיימרים להעביר תהליכים כשהם בעצם ממש ממש לא. ואפשר גם ילדי ש''י
התכוונתי לנושאים כגון המלחמות המיותרות של הח"כים החרדיים במתווה הכותל או פרצות השבת, כשמדובר בדברים שלא פוגעים בנו ישירות, ורק מעוררים כעס ושנאה.אנשים לא מדברים על נושאים שהשתיקה יפה להם או שהשתיקה מכובדת להם .
לא אמרתי שהציבור לא יודע מה טוב לוולומר הציבור לא יודע מה טוב לו אני אעשה מה שטוב לו
פותח/ת האשכול דיבר/ה על עיתונותמסכימה עם כל מילה בתגובה, אלא שלהבנתי התכוון פותח האשכול לכתבות ולטורים, לא לספרים.
מסכים עם כל מילה.אלא שהציבור מטבע הדברים פחות יודע איך אמורה להיראות ספרות ברמה גבוהה
וזה עוול לכל האחרים שכן רוצים סיפרות ברמה גבוהה לקחת את מה שרוב הציבור רוצה ולהציב אותו כרף עליון.
ואין בעיה לתת ספרים יותר שטחיים, מה שמפריע לי זה לא הציבור- אלא הסופרים-
שיוצרים תחושה אצל הקורא כאילו הוא קרא ספר ברמה, בעוד שהוא ממש לא.
דוגמא: לקחת סיפור חיים פשוט, להוסיף לו מלא דרמה, להוריד הרבה דמעות לתבל בקונפליקטים ולקנח בהמון כאב.
והופ- יש לנו קהל מעריץ.
ואם הסופר גם מוסיף טיפול או שניים במהלך הספר- זהו, זה כבר ספר טיפולי
ואולי מישהו מוכן לחזור למקור?בהמשך לאשכול המקביל והמחכים
אשמח אם תעלו כאן נושאים/תחומים שהייתם מעוניינים שיכתבו בעיתונות.
מה יעניין אתכם, באמת.
מה ימשוך את העין שלכם בתור קוראים ויגרום לכם לדלג לאותו עמוד בשבוע הבא.
אשמח לשמוע...
נקטתי את הימין והשמאל רק כדוגמא.זו התזה השמאלנית שגורסת שהימין הוא רגשי ורדוד והשמאל הוא נאור.
יש לזה בסיס, כי הכי פשוט זה לשנוא את השונה והאחר, ומי שכאילו התעלה מעל האמוציות האלה ומבין את האחר הוא משכיל יותר.
אבל האמת היא שגם העמדה הימנית אוצרת לא מעט טיעונים שכליים, וגם העמדה השמאלנית עשירה באמוציות.
מעבר לזה העיתונאי הימני במעוזי השמאל נמצא שם כחלק מהמשחק הנאור שמכבד את האחר, ולא משום שהם אכן רוצים לשמוע עמדות נוספות.
ולא מן הנמנע שגם אתה לא מתעניין ממש בדעת השמאל, אלא יותר מרגיש ׳בור׳ שלא מציגים עמדה שנייה.
אבל אם נהיה קצת פחות ׳שחקנים׳ כמעט אף אחד מקוראי העיתונות החרדית לא רוצה לשמוע עמדה אחרת, וכמעט אף אחד מקוראי העיתונות השמאלנית לא רוצה לשמוע עמדה אחרת, והצרכן מקבל בדיוק את מה שהוא דורש.
אם את מדברת על טור, ולא על כתבה,בהמשך לאשכול המקביל והמחכים
אשמח אם תעלו כאן נושאים/תחומים שהייתם מעוניינים שיכתבו בעיתונות.
מה יעניין אתכם, באמת.
מה ימשוך את העין שלכם בתור קוראים ויגרום לכם לדלג לאותו עמוד בשבוע הבא.
אשמח לשמוע...
כנ״ל מצביע השמאל (אם נגדיר את השמאלנים כקבוצה אתנית ואת כל היתר כקבוצות אתניות נוספות, הרי שהשמאל הוא ימין קיצוני)אבל תודה על האמת, שרוב מצביעי האמת עושים כן, לא בגלל שהם שמעו והפנימו את טענות הצדדים, ובחרו באופן רציונלי בימין, אלא בחירתם היא באופן אמוציונלי לגמרי, מתוך הלאומנות הטבעית שיש בכל אחד
לא רואה שום מעלה במשחק הזה.השמאל לפחות מכבד את המשחק הנאור, אצלנו אפילו אין מראית עין שכזו
זו אינה פטריארכיה.תודה על הפטרנליזם
רוצה טור שמביא דעה שונה מהמקובל
בעיתון 'הארץ' יש כותב ימני
אני קורא מה כתבת ואתה יותר מדבר על שנאת המן מאשר על אהבת מרדכי.הטיעונים בטורים בעיתונים החרדיים הם רדודים
בזמן שאתם מחפשים את החמץ, הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בנרות!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: