כללי תקשורת שותפת בין גרפיקאי מרוחק למעסיק?

ביוגרפיק

משתמש צעיר
עקב עומסי עבודה, בקרוב אצטרך להכניס עוד כוח אדם לעסק שלי.
אשמח לשמוע מבעלי ניסיון, מה הדרך היעילה ביותר לתקשורת שוטפת בין גרפיקאי מרוחק למעסיק?
גם במובן הטכני וגם במובן התקשורתי, מעקב התקדמות וכדו'.

{טלפון, מייל, דרופבוקס, שיתוף מסך, ובזמן הזה כבר הייתי מבצע את העבודה בעצמי... }
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
בעבר עבדתי בצורה כזו עם מערכת עיתון.
התקשורת ביננו היתה בעיקר ע"י מערכת ספוטניק (סוג של FTP סגור).
כמובן שהיו טלפונים פה ושם להבהרה, אבל באופן כללי זה היה מאוד נוח.

אמנם אין מעקב לגבי קצב ההתקדמות (אין לי מושג לאיזו עבודה אתה צריך) - אבל עם מערכת העיתון כל עמוד שהיה נגמר הייתי סוגרת בנפרד וגוררת לספוטניק וכך היו יכולים לראות את קצב ההתקדמות פחות או יותר, להגיה בינתיים את העמודים שסיימתי, לתת תיקונים ועוד.
 

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
דבר ראשון, ברכותי!
זו בשורה טובה לעסק, שיש צורך להכניס אליו כח אדם נוסף.

דבר שני, כשאתם בוחרים עובד נוסף שאמור לעבוד במקום אחר,
צריך לבדוק מלבד שאר הדברים, גם את מידת החוש הטכני שלו.
הרבה גרפיקאים נופלים אם אין מישהו לידם שאומר להם מה לעשות כשהם נתקעים,
והדבר יכול לקחת לכם הרבה זמן וכסף מיותרים.

דרופבוקס יכול להיות לדעתי דרך יעילה ביותר, כי אתם מבססים את הכל על כונן משותף.
הבעיה היחידה שיכולה להיות, היא בעצם הפונטים....
 

chen

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
סקייפ

אני מתקשרת עם שני מעסיקים בסקייפ ועם teamviewer
 

אסתר10

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ב"ב
קודם כל בהצלחה!
אני עובדת מהבית עם מעסיק
מתקשרת בעיקר עם מיסרונים, מיילים וטלפונים.
בשביל קבצים גדולים יותר גוגל דרייב/דרופבוקס

חג שמח
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לפני שהתחלתי להעסיק עובדת שיושבת פיזית אצלי בסטודיו (כבר כשנה וחצי) ניסיתי את האופציה הזו מספר פעמים בפרוייקטים חד פעמיים והייתי מאוד לא מרוצה. התהליך היה מאוד לא יעיל. ההתעסקות בתקשורת עם העובדת (גם עם כל הכלים כמו דרופבוקס, סקייפ וכד') גובה אנרגיה וזמן רב, שזה בדיוק הדבר שאנו מנסים לחסוך כשאנחנו מכניסים עובד לעסק. את כמעסיקה מוצאת את עצמך עובדת בלתפעל את העובדת, להעביר לה חומרים, להסביר את המשימות ואז להסביר שוב כש(וזה קורה הרבה)יש קצר בתקשורת, במקום לפנות לעצמך את הזמן לעסוק בדברים שבשבילם שכרת אותה מלכתחילה.

גם כיום כשבנסיבות של מחלת ילד וכד' אני מאפשרת לעובדת לעבוד מהבית באופן חד פעמי, אני מרגישה ירידה משמעותית ביעילות ובתפוקה, למרות הרצון הטוב של שני הצדדים.

בקיצור - ממליצה לשקול מחדש.
או לכל הפחות לעשות תקופת ניסיון לפני שמתחילים עם חוזה העסקה לטווח ארוך.
 

מתנה ששווה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
על פי ניסיוני במשך כ9 חודשים שעבדתי עם גרפיקאית מהבית יש לי לומר 2 דברים:
1. העסקת עובד חיצוני לגרפיקה יכול להיות טוב וגם יכול להיות מסורבל ואני אפרט.
הטוב שבדבר, הוא שהבית דפוס פנוי לאך ורק הדפסות וקבלת תשלומים במקום. הרע שבדבר הוא שלפעמים כשיש עבודת גרפיקה לחוצה מעכשיו לעכשיו אני אמור לעשות אותה בלחץ ולפעמים לגרפיקאית אין זמן כי יש לה כ"כ הרבה עבודה על דברים אחרים שאפילו שזה דבר קטן ולא מסובך מידיי זה בעייתי מבחינת התמחור של העבודה.

2. לפעמים אני נותן לגרפיקאית (שהיא ממש טובה) גם מטלות מהצד כמו גביית כספים ולקיחת פרטים מהלקוח וזה משהו שדופק אותי גם מבחינת העבודה השוטפת של הגרפיקה וגם מבחינת הלקוח, לדוגמא: אני סוגר עם לקוח מחיר על פנקסים, מברר איתו מספורים ואחת ל.... נעלם המספור. אז אני מבקש מהגרפיקאית לקחת מספור של הפנקסים. והיא מדברת איתו על תשלום באשראי. והיא לא לוקחת מספורים, ואז אני צריך לקחת שוב ממנו את המספורים כשהוא כבר חושב שהעבודה מוכנה. וזה מעצבן את הלקוח, ואני מתעצבן והכל נופל עליה.
אז לעניות דעתי מי שנחשב מבחינתך כגרפיקאי שיעשה גרפיקה נטו ולא ידאג לדברים מנהלתיים. ותבדקו טוב טוב את הכתב אם יש טעויות כתיב או דברים חסרים לפני השליחה ללקוח לאישור. שיעברו 3 עיניים על הטקסט אני נפלתי על שטות עם איזה עבודה של מישהו שרצה בלחץ את אותיות הנשמה לנפטר והיא לא שמה את זה מההתחלה והיינו צריכים להדפיס מחדש עם למינציה וקיפול שזה גודל של a3 מתקפל לa4. שרק הגרפיקאים יטפלו בגרפיקה והפקיד\ה י\תטפל בנושא הכספי ובמספור. צריכים לדבר עם הלקוח לא יותר מ3 פעמים בקשר לגרפיקה אלא אם כן עושים לו סקיצות ואז זה קצת יותר מסובך.
אז לסיכום מומלץ לקחת גרפיקה מבחוץ רק לעקוב אחריהם שהם עושיםאת המבוקש מהם בגרפיקה בלבד ולא יותר מזה. ואם הם עושים העלאות של דוגמאות לאתר אז צריך לעשות בדיקה מדגמית יומיומית של הגרפיקה שהדפסים לא יצטרכו לעשות עבודות גרפיקה.

זאת דעתי.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן.

החסרונות שאני שוקלת כרגע הן:
כשיש עובדת שנמצאת אצלך במשרד, אתה צריך לשכור משרד, לשלם דמי מעסיק, ביטוח לאומי, ועוד כל מיני, ארנונה ושאר העלויות של מעסיק. בנוסף, אחרי שעות העבודה לא תוכל לקבל עבודות לחוצות אם לא יהיה לך זמן לעשות זאת בעצמך כי עובד הוא מועסק למספר מסויים של שעות ואחר כך הוא הולך וזהו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה