אסטרטגיה תקציב פרסום בקמפיין

סופר ומונה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לאור ויכוח קבוע שיש לי עם לקוח.

ברצוני לשאול אתכם, כאשר אני רוצה לצאת בקמפיין גדול של הוראות קבע בתוך קהילה (שכולל: מודעות קיר, מכתבים, פרוספקטים, פרסומים בעיתון המקומי/הקהילתי), כמה אחוזים מתוך ההכנסה שמקווים לקבל - צריכים להיות מוקדשים לפרסום?

הדילמה היא:
מצד אחד - אנשי הקהילה רואים גם מודעה אחת או שתיים, אז למה צריך מודעות גם בבניינים? לא די בבית כנסת?
ומי אומר שצריך סדרה של מודעות, אולי די במודעה אחת או שתיים?
ומי אומר שצריך מודעות גדולות, אולי די בבינוניות?
או שמא צריך לשטוף אותם במידע/בפרסום/ וכדו'?
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מצד אחד - אנשי הקהילה רואים גם מודעה אחת או שתיים, אז למה צריך מודעות גם בבניינים? לא די בבית כנסת?
ומי אומר שצריך סדרה של מודעות, אולי די במודעה אחת או שתיים?
ומי אומר שצריך מודעות גדולות, אולי די בבינוניות?
אי אפשר להשוות מודעה אחת או שתיים בבי''כ להרבה מודעות בכל האיזור,
כשאנשים רואים את זה בבניין/מכולת/מקווה זה רודף אותם.
וכמובן ש..
לשטוף אותם במידע/בפרסום/ וכדו'?
זה עושה את האווירה.
 

הכוכב העולה

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אם הבנתי נכון אתם מתכוונים לסוג של פרסומות בסגנון של מתיחה?

אז זה מתאים לפרסומות של פתיחת חנות וכדו', אבל לא להתרמות.
לא לגמרי משוכנע בכך, אני ראיתי באופן אישי כמה שהשתמשו במתיחות לקמפייני צדקה, וזה יצר דרמה שהגבירה את מודעות הציבור, אי אפשר להקיש ולהכליל זה תלוי, עבור מה אתה אוסף? וממי? ואם יש צורך בשכנוע וכו'...
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
כמה אחוזים מתוך ההכנסה שמקווים לקבל - צריכים להיות מוקדשים לפרסום?
אין לזה כללים.
הראיה - אפשר לראות את אותו היקף פרסום בדיוק אצל 2 מפרסמים שונים
וכל אחד מהם הגיע לתוצאה אחרת.
ניתן לומר בזהירות שסך התרומה מורכב משני פרמטרים עיקריים:
1. המחוייבות של התורם לארגון (אהדה, קהילתיות או כל ערך אחר)
2. הרווח ה'גשמי' שלו. החל מברכה נדירה ועד פנטהאוז לחוף האוקיינוס.

ככל שהפרמטרים לעיל בטוחים יותר, יש צורך בפחות שטיפות מח
לדוגמה - קופה קהילתית צריכה פחות עבודה מקופה מקומית כללית
ומכירה סינית מושכת יותר מסתם תרומה באמצע כסליו. (כמובן, כשמדברים על אותו סך גיוס)

טיפ קטן-גדול : להנגיש, וכמה שיותר.
בטלפון, בקופות בבתי כנסת, בבניינים, בכל עיתון
לצמצם כמה שאפשר את הצעדים שהבן אדם צריך לעשות מעצמו
שתשאר לו רק החתימה...
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא תמיד זה באחוזים

אפשר להשקיע 50 אלף שקל ולהרויח 100 אלף ש''ח
ואפשר להשקיע 100 אלף ולהרויח 200 אלף

אינו דומה השקעה של 50 ל100. גם כשמדובר באותו קהיללה ואותו מספ' חברים

לדוגמא ארגון בוני עולם משקיע כחצי מליון דולר באירוע אחד בלבד לפעמים.. אבל בהתאם ההכנסות
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
חקירה ישנה
מה עדיף למכור 20 יהלומים באלף דולר כל אחד
או שני יהלומים כל אחד ב10 אלף דולר
 

כבשה שחורה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
כל הבעיה עם המצינגים למינהם,
ותוכלו לבדוק את העניין עם כל המוסדות הגדולים שערכו
- שהוציאו כ"כ הרבה כסף על פירסום (זאת האסטרטגיה של חברת צ'רדי ומפעילי הקמפיין שאם לא תשגעו לאנשים את המח זה לא ילך.)
בסופו של דבר רוב ההכנסות הלכו על פירסום ולא נותר מספיק רווח.
לכן אני בעד לערוך פירסום מבוקר בצורה הנכונה. כמובן מתוך מחשבה שיהיה מספיק פירסום אבל לא "אובר" כדי שיהיה קצת רוח.
בפרט שמדובר בכספי צדקה
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
ותוכלו לבדוק את העניין עם כל המוסדות הגדולים שערכו
מי אמר שהדרך הנכונה היא מה שעשו הגדולים?
היו עשרות מאצינגים של מוסדות קטנים יותר שגרפו הצלחה מרשימה

ואגב, זו לא השיטה של צארידי, כך עובדת השיטה הזו של גיוס המונים.
ההוצאות הן אכן גדולות, כי יש כמה חלקים לקמפיין כזה.
עם זאת,
ההצלחה שלו מתבססת בעיקר על עבודת השגרירים.
 
נערך לאחרונה ב:

הכוכב העולה

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
חשבתי על רעיון מדהים שיכול מאוד להועיל באם רק יתאים, ויהי זה שכרי, הנקודה שרציתי להבהיר ולהעביר שאם מדובר במיזם קהילתי כמו בית כנסת ספציפי וכדו', אז הדבר החזק ביותר הוא פשוט לעשות את ההתרמה באופן תחרותי, כמו מודעה ענקית בביה"כ המדובר עם שמות התורמים והסכום שתרמו, מנסיון זה מביא סכומים שלא היו יוצאים כלל אלמלא זה. הדבר הוכח פעמים רבות במגבית "מפעל חסד אשדוד" של חסידי גור באשדוד שעשו כך פעמים רבות בביהמ"ד של חסידי גור באשדוד וזה עבד בהצלחה גרנדיוזית.
 

פרסום-פלאש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
המשחק של טיזר לפני הפרסום הישיר- הוא קלף חזק מאוד.
אתה קונה את תשומת לב הציבור עוד לפני שהוא יודע במה מדובר ו"ננעל" כפי שקורה לרוב האנשים מול מודעות התרמה.
כמובן שחשוב להקפיד על פרסום נכון, שידבר טוב לקהל היעד ויזיז אותם לפעול.
יצא לי לעבוד בעבר עם בעל עמותה שהתפרע על כל הקופה והחליט שהוא מפרסם בלי להתחשבן. הוא פרסם על אוטובוסים [לא שכיח בכלל להתרמות...] מודעות רחוב, עיתונות ומה לא. מה שיצא לו מזה זה חובות עצומים שלא היה לו שמץ של מושג איך לכסות אותם.
כל זה כי הוא פנה לגרפיקאית חובבנית שניסחה בעצמה ועיצבה את כל מודעות הענק הללו...

יותר ממה שחשוב התקציב, כמה להשקיע ובאילו מדיות- ויש לזה חשיבות בפני עצמה,
לפני הכל- תשקיעו בתוכן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה