תפקידו של המורה לגרפיקה: מסננת או משפך.

  • פותח הנושא TIP X
  • פורסם בתאריך

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מה דעתכם:
לדעת הגורסים כ"משפך" המורה צריך ללמד את כל התוכנה כולה כולל הכל ולא להשאיר אף פקודה לא ידועה. רק כך הוא מלא תפקידו כהלכה.

לדעת ה"מסננים"- להפך. אין אפשרות להקיף ממש הכל. המורה צריך לדעת מה לסנן ומה ללמד כך שהתלמיד לא יפסיד כלום.

דעתך, כמורה, חשובה לי, כמורה.
 

saryoram

משתמש רשום
תֵּן לְחָכָם וְיֶחְכַּם עוֹד הוֹדַע לְצַדִּיק וְיוֹסֶף לֶקַח. (משלי ט,ט)
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שזה אומר, לסנן?
 

saryoram

משתמש רשום
על פי הגדרתך, כן.
לדעתי אני מצב של "משפך" זה בלתי אפשרי.
יש שיקול דעת עד כמה לפרט, ולדעתי זה תלוי בתלמידים.
 

eshkolit

משתמש רשום
המורה צריך לדעת להביא לידיעת התלמיד את כל האופציות שהתוכנה מסוגלת לחולל אפילו אם לא בלימוד מסיבי אבל לפחות להראות לו שיש אופציה כזו גם
 

tusk

משתמש רשום
לא יודעת איך התלמידות שלכם

אבל שלי לא קולטות במהירות הברק. צריך לברור. אין מה לעשות. אני עושה ויתורים, בשביל ללמד דברים שהם ממש בסיסיים וחשובים. בסופו של דבר- אין סוף, וגם אני עדיין לומדת דברים חדשים כל הזמן. ככה זה.
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
גם אני נתקלתי במצבים בהם אין ברירה, ויש להוריד דברים מורכבים יותר ולבסס שוב ושוב את בסיס התוכנה.
צריך להתאים עצמנו לקבוצה.
קבוצה שזורמת איתנו, משקיעה, מתרגלת, ומתקדמת אפשר לקדם אותה בחומר נוסף ובקבוצה שכל שיעור השיעור הקודם עדיין צריך הסבר נוסף ודברים קודמים נשכחו, יש לתרגל שוב ושוב את הבסיס.

צריך לזכור, שלא תמיד הבנות שבקבוצה באו מרצונן, או מכישוריהן בתחום אלא אלו היו ההתמחויות והן אולצו ללמוד זאת, ולכן נקודת ההתחלה שלהן שונה לגמרי.
 

Graphic

משתמש צעיר
נכתב ע"י ישראלה;228000:
גם אני נתקלתי במצבים בהם אין ברירה, ויש להוריד דברים מורכבים יותר ולבסס שוב ושוב את בסיס התוכנה.
צריך להתאים עצמנו לקבוצה.
קבוצה שזורמת איתנו, משקיעה, מתרגלת, ומתקדמת אפשר לקדם אותה בחומר נוסף ובקבוצה שכל שיעור השיעור הקודם עדיין צריך הסבר נוסף ודברים קודמים נשכחו, יש לתרגל שוב ושוב את הבסיס.

צריך לזכור, שלא תמיד הבנות שבקבוצה באו מרצונן, או מכישוריהן בתחום אלא אלו היו ההתמחויות והן אולצו ללמוד זאת, ולכן נקודת ההתחלה שלהן שונה לגמרי.[/quote]

עצוב כמה שזה נכון.....

ולכו תסבירו זאת למנהל/ מרכזת/ אחראית התמחויות, כשרוצים ל"סנן" תלמידה שלא מתאימה למגמה.....
 

ציפיש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אני חושבת שכן צריך להשתדל ללמד הכל, למרות שיש פקודות כל כך זניחות שאף אחד לא מתעסק איתם בדרך כלל, אבל כמו שאמרו זה תלוי ברמת הקבוצה. יש תלמידות ש'חופרות' את התוכנה, והם צריכות לדעת הכל.
אין לכם תלמידות שכאשר אתם מדלגות על איזו שהיא פקודה, הן ישר קופצות- הי, מה זה?
 

tusk

משתמש רשום
נכתב ע"י ציפיש;228052:
אין לכם תלמידות שכאשר אתם מדלגות על איזו שהיא פקודה, הן ישר קופצות- הי, מה זה?

שלי עדיין עסוקות בלהבין את החלק הקודם... אני מאוד מתחברת לעניין הרמות וההתאמה. לפעמים פשוט אין מה לעשות. אי אפשר ללמד מה שהתלמיד לא יכול להבין. האחראיות שלי היא לממש את כל הפוטנציאל שלהן. כגדול הפוטנציאל, גודל ההספק.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
בדיוק אתמול סיימתי מן "השתלמות" כזו של 4 שיעורים בסיסיים של אילוסטרייטור, (לקראת לימודי אילוסטרייטור מתקדמים).
המורה בהחלט ניסתה ללמד כל פקודה בתוכנה, היא עברה תפריט תפריט והראתה לנו מה כל פקודה עושה וזה ממש נוסך לדעתי ביטחון בתלמידה שהיא יודעת שאין משהו שהיא לא יודעת או לא ראתה כבר. גם אם אצטרך לחפש את הפקודה או לזכור איפה היא נמצאת (לא כ"כ קשה, קיבלנו גם שכפולים של צילומי מסך + דוגמא לכל פקודה ופקודה) אדע לפחות שהיא קיימת.
ואחרי כל זה, אוסיף את ה"אבל"...
"אבל", גם המורה היסודית הזו, דילגה על מעט פונקציות (מה קורה אם בפקודה מסוימת לוחצים על הV הראשון או על השני או על השלישי וכדו').
ומה לעשות, אני מהתלמידות שקופצות ואומרות "הי, מה זה", רק שלא בדיוק קיבלתי תשובה, אבל לא נורא, אני אנסה בבית...
 

שרי

משתמש רשום
תלוי, כמו שאמרו פה ברמת האנטלגנציה וההשקעה....
אני מנסיוני ראיתי שעדיף שידעו לפחות את הדברים ההכרחיים ועוד מעט יותר, את השאר שילמדו לבד... אחרת ההסתבכות רק הולכת וגדלה.
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שרי;228299:
תלוי, כמו שאמרו פה ברמת האנטלגנציה וההשקעה....
אני מנסיוני ראיתי שעדיף שידעו לפחות את הדברים ההכרחיים ועוד מעט יותר, את השאר שילמדו לבד... אחרת ההסתבכות רק הולכת וגדלה.

כנ"ל!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה