כללי תפסיקו להמציא את הגלגל מחדש! (פוסט עצבני)

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ב99% מהמקרים לקוח לא מחליף משרד פרסום או גרפיקאית כי היה לו זמן מיותר או כי רצה לגוון.
לקוח מחליף את המעצבים והפרסומאיים שלו כשעובר תקופה והעבודה שלהם לא עובדת.
ולכן ברוב המקרים הלקוח לא ירצה להמשיך על בסיס הקודם, אלא ירצה לשנות לגמרי.
לא תמיד. יש עוד סיבות להחליף מעצב/ת או משרד פרסום.
לפעמים מצד הלקוח ולפעמים מצד בעל המקצוע.

_____

אגב, הדוגמא נתתתי פה (ושגרמה לי לכתוב את הפוסט הזה
היא של עסק שרק בשנתיים הארונות התחיל לפרסם,
החליף 3 מעצבות ועיצוב חדש בכל פעם. ללא סיבה)
 

פופקורן- עיצוב מקפיץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
לא תמיד. יש עוד סיבות להחליף מעצב/ת או משרד פרסום.
לפעמים מצד הלקוח ולפעמים מצד בעל המקצוע.

_____

אגב, הדוגמא נתתתי פה (ושגרמה לי לכתוב את הפוסט הזה
היא של עסק שרק בשנתיים הארונות התחיל לפרסם,
החליף 3 מעצבות ועיצוב חדש בכל פעם. ללא סיבה)

נכון מאד. הודעתי ללקוח על מחיר X מהיום והלאה והוא אמר- אז המקומון יעשה לי בחינם..
אמרתי לו בשיא הרוגע שאני יודעת מה האיכות שלי ומה של המקומון וזו החלטה שלו...
לפני שבוע חזר אליי.. :)
אז לפעמים לקוחות מתקמצנים ולא מבינים ש... פשוט חבל להם! ועליהם...
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ב99% מהמקרים לקוח לא מחליף משרד פרסום או גרפיקאית כי היה לו זמן מיותר או כי רצה לגוון.
לקוח מחליף את המעצבים והפרסומאיים שלו כשעובר תקופה והעבודה שלהם לא עובדת.
ולכן ברוב המקרים הלקוח לא ירצה להמשיך על בסיס הקודם, אלא ירצה לשנות לגמרי.

אגלה לך סוד:
רוב המקרים שמחליפים בעל מקצוע זה כי: הוא יקר מידי.
ויש בשוק זולים יותר, או בחינם מהמקומון...
 

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
לא תמיד. יש עוד סיבות להחליף מעצב/ת או משרד פרסום.
לפעמים מצד הלקוח ולפעמים מצד בעל המקצוע.
_____

אגב, הדוגמא נתתתי פה (ושגרמה לי לכתוב את הפוסט הזה
היא של עסק שרק בשנתיים הארונות התחיל לפרסם,
החליף 3 מעצבות ועיצוב חדש בכל פעם. ללא סיבה)

אגלה לך סוד:
רוב המקרים שמחליפים בעל מקצוע זה כי: הוא יקר מידי.
ויש בשוק זולים יותר, או בחינם מהמקומון...

צודקות האמת,
הסתכלתי מנקודת מבט שלי,
שלקוחות בדרך כלל שילמו לאלו שלפני יותר זול ולא יותר יקר, לכן לא חשבתי על זה.

מה שכן, להחליף 3 עיצובים מהיסוד בשנתיים זה באמת נשמע מטורף לעסק, ורק מזיק.
 

כבי800

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מסכימה עם כל מילה.
מכירה את הגרד המעצבן באצבעות, שרוצה לעשות את הכל לפי הטעם הדעה וההיגיון האישיים, לפסול את העבודה הקודמת ולהציע חדשה ומושלמת.
אבל כמקצוענים אמיתיים, אנו צריכים ללמוד להתעלם מגרדות כאלו ולעשות את הנכון ללקוח.

בנוסף - אני עוקבת משך יותר משנה על עסק מקומי מסויים,
קולגה קרובה שלי התחילה שפה עיצובית שפורסמה למעלה מחצי שנה,
העלתה מודעות והקפיצה מכירות, ואז היא לא יכלה להמשיך (מסיבותיה שלה).
התהליך הפרסומי שעבר על העסק הזה הוא.. מעניין.
בהתחלה בעלת העסק פנתה לעיתון והם עיצבו לה מודעות שהן בסדר, לא וואו.
ואחרי כמה חודשים היא פנתה למישהי נחשבת,
שבנתה לה גריד חדש, שפה חדשה ואח"כ גם מיתגה אותה מחדש.
משהו מקצועי ברמות. כיף היה לראות את הפרסומות. כך כמה חודשים.
וממש אתמול אני רואה בעיתון ששוב הוחלפה המעצבת.
חוץ מלוגו וצבע הרקע - הכל השתנה. בלי סיבה.

גם אני הרמתי גבות השבוע מול העיתון. הבחירה היתה מוזרה בעיני מאד. למיטב ידיעתי העיצוב החדש לא עלה פחות מהעיצוב הקודם, שאגב היה יפהפה, ולכן המעבר לגמרי מעורר תמיהה.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
פספסתי את העיתון.
במי מדובר?
 

mali

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אני מבינה שאנחנו כולן מכאן:)
אז סקרנתן. באיזו מודעה מדובר?
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ואוו!!! מדהים חד וקולע - תודה על הפוסט הנפלא
תודה :)
אם זה עזר למישהו- והיה זה שכרי...

@יעל זפרני המצב שתיארת ממש מעצבן.
לעבוד על גריד ולוגו חדש (ועוד של מישהו אחר) בפחות משנה, זה נורא.
מצדיעה לך על זה שאת עובדת כרגע על הלוגו והגריד החדש.
כמה שזה כואב, עשית מה שנכון לעסק - וכל הכבוד לך על זה!

משרדי פרסום כמו שתיארת
גורמים לנזק תדמיתי של כלל הפרסומאים והמעצבים,
וכשלקוח נכווה אצל מישהו אחד הוא לא סומך על השני
וכך המקצוע שלנו מקבל זילות. חבל.

@נחמי אפשטיין עצוב לקרוא, הסיפור שלך יותר קשור ליחסי לקוח-מעצב
מאשר לנושא העיקרי כאן: מיתוג מחדש- מתי איך וכמה.
כמה נקודות שבכ"ז אני חושבת שכדאי לציין

לאחרונה הגיעה אלי לקוחה שביקשה מיתוג לעסק די חדש. שאלתי מה היה עד כה.
אמרה שהסתדרה, ועכשיו היא רוצה למנף את העסק שלה למשהו בסדר גודל.
כלל ברזל: לקוח שאי פעם פרסם, אפילו מודעה אחת שהעיתון עיצב
תדרשו לראות חומרים קודמים.
הלוגו המיושן,
התמונה הביתית שצילם, וכל חומר ויזואלי שקשור לעסק.
זה עוזר להבין את התמונה הכללית, הסגנון האהוב על הלקוח
ממה להמנע ומה כדאי לשדרג.

אמרה שיש לה זמן ותקציב לא מוגבל, העיקר שנניף את העסק קדימה.
אין חיה כזו. ואם יש - היא לא שורדת הרבה זמן.
חובה לקבוע דד ליין (גם משוער) לכל פרוייקט. אה. וגם מחיר כמובן :)
זה סעיף נורא חשוב.
ולא רק מהקטע הארגוני אלא הפסיכולוגי. וכמובן התשלום.
שיטת עבודה מסודרת מוציאה אותך מקצועית בעייני הלקוח
ונותנת לך לארגן את כמות העבודה הנכנסת במהלך השבוע/החודש.


לדוג מאצלי: תהליך של לוגו אורך כשבועיים.
יום 1-2 שיחות עם הלקוח. יום 3-4 כתיבת בריף, שאלות לחידוד.
יום 5 העברת הבריף ללקוח להערות/הוספות. יום 6-7-8 הכנת 3 סקיצות
יום 9-10 שליחה ללקוח לבחירה. יום 11-12 - הלקוח בוחר סקיצה. עבודה על שיופים.
יום 13-14 שיופים. שעה הלוך חזור עם הלקוח. אישור סופי. סיימנו :)

בשבילי זה בערך שעתיים שלוש בכל שלב.
כך אני יודעת אם אני פנויה או לא להכניס עבודות נוספות
ובאיזה יום הלקוח מחכה לתוצאה (הוא כמובן מקבל מידע רק לימים שהוא מקבל ממני משהו).

מה עוד שזה בהחלט עבודה קשה להיכנס לגריד קודם,
מה גם שבדרך כלל הוא ישן וכבר לא נראה כל כך מתאים לעסק, הרבה פעמים בעלי העסקים עצמם לא בונים עסק על אסטרטגיה ותכנית עסקית מסודרת :( ולכן ייתכן שהגריד שבנו לו לפני הפתיחה לא בהכרח משדר נכון את העסק.
דיברו על זה מס' פעמים באשכול.
אם הגריד לא מתאים ולא משדר נכון את העסק - זו סיבה להחליף.
אני זעמתי על הפעמים שאין סיבה, כמו ש @יעל זפרני כתבה קודם.

אז לפעמים לקוחות מתקמצנים ולא מבינים ש... פשוט חבל להם! ועליהם...
צודקת לגמרי.

אפרת, התובנות שלך הם חכמת חיים אמיתית
:) השיעורים שפשפו אותי חזק...


מכירה את הגרד המעצבן באצבעות, שרוצה לעשות את הכל לפי הטעם הדעה וההיגיון האישיים, לפסול את העבודה הקודמת ולהציע חדשה ומושלמת.
אבל כמקצוענים אמיתיים, אנו צריכים ללמוד להתעלם מגרדות כאלו ולעשות את הנכון ללקוח.
סיכום נהדר לכל הפוסט הזה. תודה

אז סקרנתן. באיזו מודעה מדובר?
אם לא ראיתן מסתבר שתפגשו אתה בעיתון הקרוב
 
נערך לאחרונה ב:

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אם לא ראיתן מסתבר שתפגשו אתה בעיתון הקרוב
מסתבר שכך, אם לא יעבור קודם בפח האשפה הקרוב :(


אם לא חשש של לשון הרע וכו', הייתי אומרת לך שתעלי את המודעות לפה. כשלומדים בצורה חיה, זה הכי טוב, הכי מקדם והכי יעיל.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  34  פעמים

לוח מודעות

למעלה