תמונה שעשיתי מתוך ספר הקומיקס "הגנרל האבוד"

eliezer1

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
מזמין העבודה - "מייזליק ספרים"
הדמיה ב3DMAX
רנדר V-RAY
אחת הסצנות הגדולות ביותר שביצעתי במהלך עבודתי
התמונה מראה "רגע לפני" התנגשות צבא רוסיה בצבא טורקיה (מלחמת קרים)
בסצנה הזו יש כ 1000 סוסים ו1000 לוחמים (כ500 בכל צד) !!!
רינדור הסצנה התאפשר בעזרת מחשב חזק במיוחד DELL 7400 עם 16GB זכרון וזוג מעבדי Q-XEON במהירות 3.4 גיגה הרץ כל אחד. ובטכניקה מיוחדת ל V-RAY
 

קבצים מצורפים

  • s299.jpg
    KB 539.9 · צפיות: 28

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
הצבעים לא נכונים, כמות האור שבעננים לעומת כמות האור שעל הסוסים והאדמה, השמים מוארים בקושי...

נ.ב. ברוכים הבאים לפורום, אולי תספר קצת על עצמך?
 

swiss

משתמש רשום
אדיר!
הצבע השחור בשמים נהיה מהאבק של הסוסים
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
ואוו יפה אני רק חושב על רינדור...
מדהים אם כי יש לך בעיית צל מצד אחד היא לצד טורקיה מצד שני היא לצבא רוסיה
הצללים לא יכולים ליפול שניהם לאזור המרכז
בכל אופן עבודה מדהימה
למרות ההכפלות של הפרשים זה לא מורגש
מידלת את הכל לבד???
שאלה שמעניינת אותי כמה זמן לקח לך לרנדר?
שוב עבודה יפייפיה
 

eliezer1

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
לפופקו, תודה על ההערות וההארות אך לענ"ד מטרת הסצנה היא להראות אוירת קרב דרמטית ומכאן שהמראה הוא מכוון להראות אוירה מעט קודרת ולא מוארת גם צבע השמיים לא נבחר במקרה.....

לגבי החומרה, נראה לי שאני מחזיק את המחשב הכי חזק שהיה עד לפני כמה חודשים יבוא מחו"ל 30,000 ש"ח עד שהוציאו את מעבדי "הנהלם" בדקתי מעבר למעבדי הנהלם ועשיתי בדיקת רנדר מול רנדר לבדוק כדאיות המכירה \ קניה והתברר שהבדל של כדקה וחצי בזמני רנדר אינם מצדיקים השקעה של כל 5000$ בערך......

ועל עצמי....
למדתי את הבסיס ב 3DMAX בכחות עצמי בבית ואח"כ התמקצעתי בביה"ס "אחד לאחד" בת"א עד לקראת סיום הקורס למקצוענים שאז נסגר ביה"ס (פשיטת רגל כנראה - שמעתי שנפתח אח"כ מחדש) לאחר מכן השלמתי ולמדתי מידול לארכיטקטורה אצל מורה פרטי מקרית גת, והתחלתי לעבוד עם קבלנים. ומעצבים. לאחר מכן התחלתי לגלות "סודות מקצוע" בתחום ואיני יכול לפרטם כי בשבילי זה "עד כאן תחום שבת" ואז התחלתי לעבוד בסטודיו לאנימציה בת"א שעבד עם הדמיות לצבא וחברות הנותנות שירות לצבא כמו אלביט מערכות ותע"ש וכו' (בעיקר סימולציות קרב) בין העבדות שאני הבאתי לסטודיו היה גם סרטון האנימציה של "מרכז זרעים" "הליכות הארץ" באשדוד של הרב מינץ שליט"א באשדוד. בין לבין הגשמתי חלום אישי שלי שעדיין לא הוגשם במלואו ובניתי ביוזמתי האישית את מבנה בית המקדש השני וכליו תוך לימוד עם החברותא שלי מסכת יומא ומסכת מידות ותוך התייעצויות עם ת"ח גדול על כל צעד ושעל במטרה להוציא דבר מתוקן תחת ידי ולהעלות סרט הסבר משולב עלילה קלילה באורך של כ 34\40 דקות על מסכת יומא. (נראה לי שידידי גל אדרי הקרין קטע קטנטן ממנו ביום העיון שהיה השבוע.) הסרט לא יצא לפועל בינתיים. (אולי בדברים שבקדושה יש לפעמים עיכובים...) וכן כי מצריך הוא השקעה של כ 100,000 $ וכיום קשה לי למצוא ספונסר שישים סכום כזה......ובנתיים....עד יבוא גואל
אני עובד עם הוצאת הספרים "מייזליק ספרים" וכבר הוצאנו בהצלחה מרובה 3 ספרי קומיקס מתוך 5. וכרגע אני בהפסקה (רק מידולים קטנים של תיבות ארונות קודש וריהוט בתי כנסת) עד לאחר תשעה באב שמיד אחריו אני "צולל" חזרה לספר הרבעי בסדרה.....

סליחה אם הטרחתי בסיפור ארוך נגן.
 

eliezer1

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
ל TREW קודם תודה על ההתייחסות..

לגבי הרנדר. תשמע דבר קצת מצחיק \ עצוב.
הרנדר בVRAY במקה הזה השתמש בלייט קש. הזמן שלקח לו לבצע את הלייט קש היה ארוך בצורה לשא תאמין יחסית למחשב שיש לי. זה לקח כ 10 שעות !!! ולבסוף התברר שהתוצאה לא השביעה את רצוני.

התייעצתי עם חבר לגבי אורך הזמן.ואז הוא הפנה אותי ללשונית system ב VRAY ושם יש הגדרה של הקצאת זיכרון לרנדר. ההקצאה עמדה על 400 מגה. והוא יעץ לי לשנות למקסימום שאני יכול. כיוון שיש לי 16GBשיניתי את הקצאת הזכרון ל 14,000. וזמן הרנדר ירד ל...... 37 דקות.... לצחוק או לבכות ?
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
לא הטרחת כלל וכלל, מעולה.

לגבי התאורה עם הסוסים אמנם העננים מראים מלחמה וכדו' כמו שרצית אך השטח מואר מידיי בריצפה הוא פשוט זוהר ייחסית לעוצמת השמש שלכאורה מובנית מהענניים.ולכן זה לא אמיתי במשהו.
 

eliezer1

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
טוב פופקו קיבלתי.
עכשיו הגיע החברותא ללמוד אז אמשיך אחרי עשר....
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
יש המון טריקים לזרוז העבודה בהבדלים משמעותיים,
LOW POLYGON, לא צריך יותר מזה,
כמו כן תוציא את הקרביים של כל מה שלא נראה ויזואלית, ויש גם פלאגין לא זול שמזהה כל מה שלא ויזואלי בסצינה, ומוותר על עיבודו, חסכון כבד,
שהמעבד יעבוד בתפוקה מלאה תוסיף קרור רציני, תברר גם על HDD במהירות 10K ומעלה,
טוענים גם שחוות מחשבים ישנים וזולים תביא תפוקה גבוהה וזולה יותר, תבדוק.
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
יש המון טריקים לזרוז העבודה בהבדלים משמעותיים,
LOW POLYGON, לא צריך יותר מזה,
כמו כן תוציא את הקרביים של כל מה שלא נראה ויזואלית, ויש גם פלאגין לא זול שמזהה כל מה שלא ויזואלי בסצינה, ומוותר על עיבודו, חסכון כבד,
שהמעבד יעבוד בתפוקה מלאה תוסיף קרור רציני, תברר גם על HDD במהירות 10K ומעלה,
טוענים גם שחוות מחשבים ישנים וזולים תביא תפוקה גבוהה וזולה יותר, תבדוק.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
לגדבי החוות מחשבים ישנה וזולה זה חלום ישן שלי ואני מנסה להריץ ת'עניין.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אגב גוגל מגדלת חוות מהסיבה הנ"ל,
למיטב ידיעתי אין תוכנת 3D רצינית שאין בה זיהוי מעבדים ברשת, ויש תוכנות שמיועדות ייעודית לחוות (הודיני?!)
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אגב גוגל מגדלת חוות מהסיבה הנ"ל,
למיטב ידיעתי אין תוכנת 3D רצינית שאין בה זיהוי מעבדים ברשת, ויש תוכנות שמיועדות ייעודית לחוות (הודיני?!)
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
הודיני עובדת אבל גם על מחשב רגיל לאו דווקא על חוות.
 

eliezer1

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
אני בעיקרון לא אוהב לעבוד בlow poly אלא אם מדובר באנימציה. כאן אנו מדברים על תמונה סטילס ולכן אני נמנע מזה ככל שניתן.
כמובן שהמודלים הם "חסרי קרביים" עד כמה שניתן אבל גם אז אם היית מנסה לעלות סצנה כזו לענ"ד התוכנה היתה נסגרת ולא היית מגיע לשלב הרנדר בכלל.
אז מה עושים ? אז הנה התשובה למי שבונה סצנות גדולות במיוחד עם שיכפול אובייקטים זהים (יערות \ בניינים וכו')
וכמובן עובד עם V-ray התשובה היאv-ray mesh !
אתה לוקח את המודל הבודד. ועושה לו convert to editable poly אח"כ בוחר attach ומחבר את כל החלקים ליחידה אחת. אח"כ כדאי לעשות לו את Pivotלתת לכל המודל מרכז אחיד center to object)) ואח"כ לוחץ עליו לחצן ימני ולוחץ עלexport v-ray mesh. ומסמן V למטה באפשרות Automatically create proxiesושומר אותו בתקיה מוגדרת מראש.
מעתה המודל יראה כאילו מפוצץ. ואת המודל הזה אפשר לשכפל כמה שתרצה ב Instance
עתה תוכל לשכפל אותו כמה שתרצה וגם מערכת חזקה סטנדטית תוכל "לסחוב" ולרנדר קובץ כזה.

שמעתי שכיום יש ל V-ray איזשהו תוסף שנקרא VrayScatter שאולי אליו התכוונת שכנראה עושה משהו דומה מאוד וביתר יעילות אבל לא הספקתי לחפור בנושא.....
 

mp2

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
אליעזר, ברוך הבא לפורום, זכורות לי השעות הטובות בהן ישבתי אצלך לעריכת סרטים, ואח"כ בשיעורי עריכה.

שעות של עונג היו לי אצלך, סרט התלת שהפקת למכון זרעים הוא אחד המיוחדים שיש בציבור שלנו.

מענין מאוד מדוע לא הוצאתם עדיין את הסרט עם בית המקדש. אני זוכר את הכהן הגדול הולך והאפוד... כמה זמן לקח לכם להגיע למצב הנכון.

אולי נזכה וייצא כזה דבר.

בהצלחה
 

eliezer1

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
ל MP2 תודה.
ולגבי המקדש ביתי אומרת בצחוק שכנראה הסרט יצא אחרי שבית המקדש באמת יבנה....
מה לעשות דברים שבקדושה יש להם כל הזמן עיכובים....
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
מה קורה אם אתה רוצה v-ray mesh אבל כל סוס ביער סוסים מחייב שינויים קלים כדי לא להראות אחידות מלאכותית? זה יעבוד?
לא זוכר את שם התוסף , הם מדגימים אותו על סצינות תת מימייות שלא צריך רק את פני המים, אבל כמובן לא שייך שכל "קוביית" המים תרונדר, חוץ מהחלק הנראה,
100,000$ השקעה? הגזמת? ודווקא נראה שאתה יודע את המלאכה...
 

eliezer1

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
למקאתור. ראית את התמונה האם נראה לך שהם משוכפלים ? אני חושב שלא !
והסיבה מאוד פשוטה. שאלת מה קורה אם אני לא רוצה שתראה אחידות. והתשובה היא ליצור כמה פוזות. אחד עם חרב מונפת באויר השני עם רובה השלישי מכוון רובה וכו' וכמובן גם הסוסים בתנועות שונות. יש כאן כמו שזכור לי כ 15 וריאציות של תנועה שכל אחת מהן היא יחידת V-ray mesh והן משוכפלות ומעורבבות ערבב היטב. וכך נוצרת סצנה רבת משתתפים שניתן לרנדר אותה מבלי שהמחשב יפול.

בעבר לפני שהיתה האפשרות של V-ray mesh היתה שיטה אחרת שנקראה בשם Matte Object שנמצאת מתחת ללשונית V-ray properties והיא בעצם עבדה בצורה של שכבות כלומר אם היו הרבה אובייקטים בסצנה יכולת "לכבות" חלק מהם ע"י נתינת חומר מחשיך אבל לא איבדת את השפעתם הסביבתית כמו הצללות ומיקום. וכך היינו מרנדרים בשכבות. הפתרון הזה לא היה מיועד רק לסצנות גדולות אלא גם לסתם רנדר בשכבות בכדי לעשות מאוחרו יותר קומפוזיציה באפטר (למשל שכבת רנדר לבתים בנפרד לעצים בנפרד לאנשים בנפרד ואז לאפר אותם בנפרד באפטר כדי להגיע לתוצאה ברמה גבוה במיוחד.) אבל הדבר שימש גם בסצנות כבדות והחישובים של מה לפני מה היה גורם לכאב ראש נורא שלא לשכוח את זה ולא לפספס את זה ורנדרים מייגעים ארוכי טווח החוזרים על עצמם 5 ו 6 פעמים. ה V-ray mesh לדעתי נותן פתרון מעולה בקטע הזה.

לגבי מחיר ההפקה. גם אני חשבתי כמוך. אבל כשלוקחים בחשבון שצריך פה עבודה בערך של כשנה פלוס שחוץ ממידול ואנימציה שבה אני מתמחה נצרכים גם בימוי, תאורות מצלמות, אנימטיקה, מוזיקה, וכמובן אפטר אפקט שבהם איני יודע או איני ממוקצע. אז תבין שאני לא לבד בסיפור אלא אם רוצים לעשות משהו חפלפ כזה ואת זה אני מעדיף שלא לעשות....
לצורך הדוגמא. ישנו סרטון אנימציה של סימולציית קרב אויר שנעשה בסטודיו שבו עבדתי לחברת BVR שכיום נרכשה ע"י "אלביט מערכות" שהשתתפתי בו כאחד מהעובדים עליו (איני יכול להראותו כי הוא גם לא נמצא ברשותי מהסיבות הידועות...) שלקח לכל הסטודיו בערך כחודש ושבוע שני אפטריסטים, תלת אחד ובמאי אחד (בעל הסטודיו) מחירו היה 15,000 $ אנחנו מדברים על סרטון באורך של כ 3 דקות.....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה