תכנון שליש/שנתי/מחצית

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
האם יש ברשותכן תכנון שליש-מחצית-שנתי בעיצוב גרפי-פוטו שופ???
אשמח מאד!!!
(עדיפות למשהו שעבר פיקוח.... של מפקחת. כי יש לי תוכנית על מה שאני מלמדת, סדר וכו')
 

Graphic

משתמש צעיר
קודם כל - תוכלי להשוות עם תוכניות לימודים של בתי ספר מוכרים ומובילים:
מנטור
סקיצה
בי"ס חשיפה - שע"י האוניברסיטה הפתוחה
קווים
הטכניון בחיפה

ועוד ועוד
חיפוש בגוגל יניב לך תוצאות רבות, ותוכלי לראות שבדר"כ התוכניות הן די דומות.

נראה לי שאם יש לך תוכנית, ואת לא רגועה לגביה, כדאי שתעלי אותה, ונוכל לעזור לך לשפץ אותה או לעזור לך להרגיש רגועה איתה.

באופן כללי, אם את עוברת על כל הכלים והטכניקות החשובות בתוכנה, מתרגלת כל נושא, ויש לך סדר הגיוני והירארכי - התוכנית שלך צריכה להיות מצוינת.

לגבי התוכנית האישית שלי, אז הסדר הוא כזה:
השנה עשיתי שינוי, והחלטתי ללמד שכבות כמעט בתחילת השנה, כדי להרגיל את תלמידותי לשיטות עבודה נכונות.

- היכרות עם התוכנה ועקרונותיה, הכרת סביבת העבודה, ארגז הכלים והחלונות.
- כלי בחירה בסיסיים: בחירה בצורה מוגדרת (תיבה, אליפסה, טור, שורה) כולל צירופי בחירות ועידון בחירה. כלי הסרגל.
- שכבות: סוגי שכבות, שכבה חדשה ומחיקת שכבה, בחירת תכולת שכבה, צירוף שכבות, אטימות שכבה, שכבת צבע מלא וגרדיאנט.
- כלי בחירה נוספים: כלי הלאסו, כלי הבחירה המהירה ומטה הקסם, בחירת טווח צבע.
- מבוא לצביעה: מודלים של צבע, חלון הגדרות הגוון, כלי דוגם הצבע, מצבי מיזוג צבע.
- כלי הציור והצביעה: חלון Brushes, כלי המברשת והעיפרון, כלי הדלי וכלי הגרדיאנט, כלי החותמת וכלי הריטוש (מריחה, חידוד, טשטוש, הכהייה, הבהרה ורוויה), כלי הריפוי.
- מסכות וערוצים
- מסלולי צריבה: כלי העט ונגזרותיו, חלון מסלולים, הפיכת מסלול לבחירה ולהפך, שימוש במסלולים לבחירות מדויקות ולהעברה לתוכנות וקטוריות.
- שימוש מתקדם בשכבות: שכבות וקטוריות, שכבה נגזרת, אובייקט חכם.
- אפקטי שכבה (אפשר לכתוב בתוכנית הלימודים, אבל ממש מיותר ללמד. הן תגענה אל זה בעצמן לפני כל דבר אחר. נראה לי שצריך ללמד רק מתי לא להשתמש בהם)
- שכבות מלל
- פילטרים, פילטרים לריטוש תמונה ופילטרים לאפקטים אומנותיים.
- תיקוני צבע והתאמות צבע, שימוש בשכבות התאמת צבע.
- סריקה
- ייצוא קבצים וסגירת קבצים.

בהצלחה!
 

בק.

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
בכמה שיעורים?

Graphic, לפי הפירוט הנפלא שנתת, בכמה שיעורים את מעבירה את החומר? האם זו התוכנה הפותחת אצלך או אחרי היכרות עם האילוס', ואולי במקביל?, תודה!
 

Graphic

משתמש צעיר
זאת תוכנית ל-60 שעות, כלומר - שעתיים שבועיות במשך שנה, כאשר נלמד במסגרת השתלמויות מורים. כלומר - פחות תירגול, יותר הסבר.

במסגרת מסלול בסמינר - התוכנה נלמדת בפועל במשך 4 ש"ש, כיון שיש הרבה יותר תירגול.
סה"כ 120 שעות בפועל.
במסלול בסמינר אצלינו לומדים אילוסטרייטור בשנה א', פוטושופ ופלאש בשנה ב' ואינדיזיין בשנה ג' (בנוסף לשיעורי עיצוב, שפה חזותית טכניקות גרפיות ואומנות)

במסגרת ההשתלמויות - זה די חופשי. הרבה לומדות במקביל פוטושופ ואילוסטרייטור, ויש הלומדות אחת התוכנות קודם והשניה בשנה אחרת.
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
גרפיק מסורה!!
תודה רבה על התוכנית. שאלוהאלייך לגביה:
מדוע לא ללמד את כלי הבחירה ברצף?
אני עושה זאת, ומיד אח"כ את הענין של הבחירה ע"י המרה ממסלול. (את שאר הקטע של מסלולים- יותר מאוחר) וכך הן משתמשות בזה יותר כי זו גירסא דינקותא- עצה ששמעתי.
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני מצרפת את תוכניתי כי משום מה זה לא שולח אלייך, שרה100:
 

קבצים מצורפים

  • חומר פוטושופ.pdf
    KB 33 · צפיות: 17

Graphic

משתמש צעיר
נכתב ע"י TIP X;324884:
מדוע לא ללמד את כלי הבחירה ברצף?

שאלה טובה.

כפי שאמרתי, זהו שינוי שעשיתי השנה, כיון שהרגשתי שאני מלמדת את תלמידותי לעבוד בצורה שגויה, כאשר ביצענו תרגילים על כלי הבחירה, טרם למדנו שכבות.
המטרה היתה ללמד שיטות עבודה נכונות, וכיון שבאופן מעשי - לא שייך לעבוד בפוטושופ בלי שכבות - הרי שנושא זה חייב להילמד בהתחלה.

לכן, תיאורטית, הייתי צריכה להתחיל מהשכבות, אך כיון שאי אפשר לעשות שום תרגיל של ממש בלי אפשרות אלמנטרית של בחירה - אני חייבת להתחיל מכלי הבחירה הבסיסיים, לפחות. (והתרגיל הראשון הוא באמת כזה... טוב להבנת כלי הבחירה, אבל לא משהו מבחינת הבנת הפוטושופ וגם לא מי יודע מה מבחינה עיצובית, כיון שאפשרויות הביצוע מוגבלות ביותר).
יש בכך תועלת נוספת - לאחר שנוכחים כמה קשה לעבוד ללא שכבות - תופסים עד כמה העבודה באופן זה חיונית.
מכאן ואילך - כל תרגיל מבוצע בשכבות בלבד.

הסבר מעמיק יותר על עבודה בשכבות - יבוא בהמשך.


עברתי על התוכנית שלך. יסודית ומאורגנת. בנויה היטב.
גם לי יש שאלה אלייך:
מדוע את מלמדת טרנספורמציה בשלב כה מאוחר? איך אתם בונים קומפוזיציות ומשלבים תמונות בלי לדעת טרנספורמציה קודם?
לדעתי, דווקא זו פקודה פשוטה ומהירה, שאפשר ללמד אותה תוך כדי לימוד כלי הבחירה.

לגבי המסלולים - למה כוונתך "בחירה ע"י המרה ממסלול" - בלבד? מנין יש להן מסלולים אם הן עדין אינן יודעות לבנות אותם?
 

סיכת משרד

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אולי יש בזה מעלה, להבין שיש גם חלק וקטורי בפוטושופ ואפשר להעזר בו לבחירות מדוייקות.
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
גם אני שיניתי את הסדר לאחרונה, ולאחר שיעור ראשון של כלי בחירה בסיסיים, בשעור 2 למדתי שכבות לאחר שנוכחנו בקושי לשנות דברים לאחר המשך הפעולות.

לגבי הטרסנפורציה, מקמתי אותה יותק רחוק אך את האפשרות החופשית של לסמן וי בתצוגת הנקודות לשינוי, ושינוי גודל, סיבוב וכו' הראתי כבר בשיעור הראשון, כך שעם השאר הן יכולות להסתדר עד נושא הטרנספורמציה.

הערה לגבי אפקטים ופילטרים:
בעבר המליצו כאן לתת זאת די בהתחלה ולשלב לכל אורך הדרך את השימוש בפילטרים, מה שבעבר נתתי את זה בסוף כי כל דבר היה חשוב לפני זה, ואח"כ בסיום הקורס הן יכלו לאמר, "אבל פילטרים אנו לא יודעות".
לכן, בשנה זו שמתי את זה ממש בהתחלה, והסברתי להם את המטרה, ואח"כ כשהשתמשתי בפילטרים לצורך רקעים וכד', בכוונה לא נתתי מספר, אלא שתשחקנה עם הפילטר וכל תוצאה שנראית להן תתקבל בברכה. הערכים ממילא לא עקרוניים מבחינת הלמידה.
גם הבנות נהנות וגם אני מקווה לא להגיע לאמירה שהן אל יודעות פילטרים.

באותה שיטה עשיתי גם באילוסטרטור, השתדלתי לצרף כמעט לכל נושא איזשהוא אפקט כדי שתכרנה אותם.

וכן באינדי', המליצו פה ללמד את הנושא חפש-החלף בתחילה ולשלב בשאר הנושאים את סוגי החיפושים וההחלפות השונות.
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תודה רבה לכולכן!!!
טיפקס קיבלתי את הודעתכך לאימל של פרוג, וע"כ תודתי נתונה.

אני התחלתי מכלי הבחירה, מעט צביעה, שכבות., צביעה מתקדמת, מעברים ומברשות, תפריט הבחירה, וכמובן תפריט הסטוריה
וממשיכה בערך כמו הסדר שלך טיפקס יקרה.

וישראלה, קניתי את הרעיון של להוסיף את הפילטרים, כי תמיד מלמדים אותם בסוף, ואומרים תנסו אותם ותראו מה בדיוק כ"א עושה/ איך כדאילהשתמש בכל אחד ומתי.
כי בעצם המטרה היא שלא ישתמשו בכל דבר בפילטר בצורה "קיטשית" ואת זה אפשר לעשות רק ע"י ניסוי אישי.
וזה ממש רעיון לצרף את זה לתרגילי\ם די בהתחלה ולתת להם להתנסות מה עושה כל ערך שמשנים.(שלזה לא יעזרו גם 10 שיעורי הסבר!!!)
 

Graphic

משתמש צעיר
אפשר לומר, שהמסקנה שהגענו אליה, היא שבפוטושופ (ולא רק, מסכימה עם ישראלה שגם באינדיזיין זה כך) יש ללמד בצורה ספירלית - כלי עבודה ראשוניים וטכניקות בסיסיות, ושוב - כלי עבודה מתקדמים וטכניקות מורכבות.
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לשאלותיך, גרפיק (מסורה):
א. לגבי המסלולים- את הבניה הן מכירות היטב מהאילוסטרייטור. אני מדגימה זאת גם כאן, ומצרפת וממליצה מאד ליצור דרך כך בחירות מדויקות. מה שלא מלמדת ממסלולים אלו האופציות של מילוי וקו עפ"י בחירת הכלי ועוד קווטשים מהחלון.

ב. הטרנפורמציה- כמו שמישהי כתבה כאן, את הבסיסית של סימון הוי למעלה, עושים מההתחלה ושוב, יש את הבסיס מהאילוסטרייטור. את הפקודות המדויקות וכו'- יותר בהמשך.

ג. לגבי הכנסת השכבות די בהתחלה- זה נראה לי מעולה, אחשוב על כך. אך אני כן הייתי מכניסה מעט יותר כלי בחירה קודם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה